Scudo Sports

Yokuş problemim

Şu 21 vites - 24 vites - 30 vites söylemini lütfen bırakalım artık.

Benim bisikletim eskiden 24 vitesti, şimdi de 24 vites. Ama eskiden çıkmakta zorlandığım yokuşları şimdi güle oynaya çıkıyorum.

Eskiden aynakolum 48-38-28 idi, artık 44-32-22 :)

Ben aynı ben, bisiklet (aynakol hariç) aynı bisiklet. Ama dişli oranları değişince yokuş performansım değişti. Eski 1/1'im 28/32 iken artık ayağımın altında 22/32 var ve aradaki fark inanılmaz.

Kendinizi rahatsız hissetmeyecek kadar sınırlarınızı zorlamanızı ama teknik bir konu olan bisiklette matematik değerlere de dikkat etmenizi öneririm.
 
Scudo
Bence problem tamamıyla sizde aynakol'da falan sıkıntı yok kilo vermelisiniz ağabey, Fazla kilolar gerçekten turlarda başa çok bela ben sırf lisemdeki bisiklet takımına katılmak için 40 kilo verdim şu anda kocaelinde yaşıyoruz kartepe rampasını bile rahat çıkıyorum eskiden rampa olmayan yolları bile çıkamazken kilo çok kötü bir şey umarım en yakın zamanda kurtulursunuz sizler bize bu işi sevdirmek için varsınız :) Bol pedallar
 
benim gibi tembellerin tek çözümü olan elektrikli pedelec bisikletler oluyor :) ancak düz yolda elektriği kullanmamaya büyük gayret gösteriyorum, bisikleti kullanıyorum, zaten elektrikli almamın tek sebebi de 2 kmden fazla 200m rakımlı bir yere hergün çıkma zorunluluğu. Keşke yokuşları düz yolda gider gibi çıkabilsem ama çok çalışma gerektiriyor bir de terlemeden yokuş çıkmanın başka bir yolu varsa o zaman elektrikli bisikleti bırakırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
@Aldora Road Team yorumun için teşekkürler kardeşim bisikleti bu kadar uzun aradan sonra almamanın nedenlerinden birisi zaten kilo vermek tabiki bunun yanında verdiği hazda mükemmel :) umarım 40 kilo olmasada bi 15-20 kilo verebilirim her gün en az 2 saat sürmeyi planlıyorum

@Aldora Road Team
@Aldora Road Team

ter olmaz mı sırılsıklam :)) ama sorun değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Aldora Road Team
@Metela terlemezsen ne anlamı olur sporun, bence normal bisikletle çıkın o yokuşu bir zaman sonra müthiş ayak kaslarınız ve kalbiniz beyniniz ve diğer bazı organlarınız güçlenir, eve gidince zaten duş alırsın. zımba gibi olursun
 
aynı ebadlarda sayılırız kilom 94 boyum 170 ama ağırlık filan çalıştığım için sıkı bir vücudum var.sigara filan içiyorsan sigarayı bırak ben yokuş yukarı bile vites düşürmeden sürerim 500 metreden uzun değilse tabi :) zamanla alışırsın ama sürdüğün vites çok düşük 2 ve 5 vitesi ben kullandığımı hatırlamıyorum.bence biraz daha yüksek viteslerde çıkmaya çalış.ben bütün kış yattım 1 haftadır her gün 2 saatte 40 50 km yol yapmaya başladım.sigara içiyordum 2 ay önce sigarayıda bıraktım inanılmaz bir etkisi oldu sigara içerkende süratli bisiklet sürerdim ama bir süre sonra tıkanırdım şimdi enerjim bitene kadar trafik elverdiği sürece süratli bir şekilde sürebiliyorum.hergün sürmeye devam et kendini zorla 10 gün sonra alışırsın kesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetBnl
@Aldora Road Team

@bforummurat

baştan sona haklısınız ama ben fitness ya da yüzme sonrası dönüş yolunda bu sıkıntıyı çekiyorum, yani spor adına hakkını veriyorum, keşke spora giderken hep yokuş olsa o zaman kıymetli olur ısınma olur malesef ki dönüş yolu, 1,5-2 km yüzdükten sonra ya da 2 saatlik fitness sonrası keşke o yokuşu çıkabilecek bacaklarım kalsa ne güzel olur.

bu arada 15 sene içtikten sonra sigarayı bırakalı benim de 6 ay oldu, inanılmaz farkediyor, kendime geldim resmen, artık sigaranın bir zamanlar verdiği hazzı spor yaptığımda yaşıyorum, bugün gidemedim mesela acı çekiyorum bisikleti sevip kendimi avutuyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bforummurat
@Metela Bacak en zor gelişen bölgedir bunu tüm Body Camiası bilir, Şuanda Amatör boks ile uğraştığım için body'i bırakmak zorunda kaldım hafif hafif devam ediyorum yavaşlatıyor çünkü mesela ben antrenmanlardan sonra sırf yokuş antrenmanı yapıyordum bacak ile çalıştığın bölgenin bir alakası yok bence mesela kol çalıştıysam bacaklarım diriydi yaş kaç acaba abi :D ben sizi 30 35 tahmin ediyorum da
 
  • Beğen
Tepkiler: Metela
@Aldora Road Team

40 a bir adım kaldı malesef ama senin aklında hep 30 civarı kalayım :D bacaklar dediğin gibi zor gelişen bir bölge ve çok yorduğunda yokuş vs. hiç sana yardımcı olmuyor destek gerekiyor, o noktada bu bisikleti tercih ettim yoksa gönül isterdi en az 26 jant bir yol bisikleti, bu arada folding yani katlanır tercihimin sebebi de önceden garaja koyduğum dağ bisikletimin çalınmasıydı, şimdi evde bir odada rahatlıkla tutabiliyorum. Katlanır olunca da malesef 20 jant dan fazlası olmuyor. Oturduğum yer bisiklet sürmeye elverişli değil heryer yokuş, sahile ineyim dedin mi dönüşünde önceden belirttim 2 km en az %6-7 eğimli yollar beni bekliyor. Hele bir spora devam bu bisikletle de bisiklet sevdamı devam ettireyim belki ileride kendime güvenim gelir de bir yol bisikleti alırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aldora Road Team
@Metela Çok isterim ağabey bir yol bisikletine geçipte o yokuşları sprint atarak çıkmanı :) Süpersin ağabey devam :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Metela
Siz yine iyimişsiniz ben 1.85 boy ve 130 kiloyum bildiğin obezim.dün ilk defa sahip olduğum vitesli bisiklet olan sedona 420 ile küçücük rampada resmen kalbim yerinden çıktı 30 dakika bisiklet kullandım 2 saat kendime gelemedim.çoğu rampayı bisiklet elimde çıktım.dişli oranları çok fark etti tiyor.mtb 1. Vitesi bariz farklı şehir bisikletine göre.şimdiden hevesim kırıldı mtb ile değiştirmeyi düşünmeye başladım.ama düzde akıyor meret bulunduğum yer dağlık ancak 1-2 ay sonra tayinim Balıkesir ya da bursaya çıkacak oralar düz diye umut ediyorum bakalım hayırlısı
 
65 kiloyum 3'lü aynakolum var, %8 eğimden sonra geçmiş olsun bana
astım is here :hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: Wasabie
Ayrıca ekipman gerekli bir unsur.
Uzun süre bir iyileşme görmez ve ilerleme çok kısıtlı kaldığında biraz suç ekipmanda olduğunu aklınıza getirin.
Şu an kendi bisikletim ile çıkamayacağım yokuş yok gibi. Tabi durup dinlendiğim fazla zorlamaya girmediğim yokuşlar mevcut ama sonuç aynı. Aynı yokuşta mevcut bisikletimi al mtb ye bindir beni bende çıkamam.
Sizin bisikletiniz her nekadar şehir diye geçsede amortisör olması ciddi bir güç kaybı verir ayrıca ağırdır.
Bir kaç fizik kuralı ile birlikte bu bisikletle yokuş çıkması zaten zordur.
Sele boyu, oturuş ve pedala basış şekliniz bile performansı etkiler ki zaten Spd pedal olmadan yokuşa meydan okumak yada antrenman yaptıkça yokuşu rahat çıkacağınıza inanmak gereksiz olur. Tek kas grubu ile yokuşu istediğiniz gibi çıkamazsınız.
Kadans zaten her durumda 75-90 arası olması lazım yokuşlarda en yüksek vitesde bile 40-45 in altına düşmemelisiniz. Yüksek kadans kasa binen gücü azaltır.
Ayrıca dünyayı kurtaran adam gibi ayağınıza taş bağlayıp oradan oraya sıçramak çok da akıllıca bir antreman değil.
Nefes nefese kaldıktan sonra yaptığınız sporun yararından çok zararı söz konusu.
Yokuşları ve antrenman seviyenizi yavaş arttırın Spd ye geçin gelişiminiz doğru olsun.
 
@MehmetBnl

mehmet bey,
boyum 1.74 kilo 65 haliyle sıkıntım yok,kilonuz boyunuza göre fazla,bir diyetisyen uzmana başvurun,
doğuştan şanslıyım ,iki adım yürüsem yakarım ,bu nedenle asla kilo almadım,65 kiloyu korudum 5 kilo fazlası 200 km 'de bana aynen 5 ton gelir,eğimlerde kilo fazlası kişiye aynen dez avantajdır,genelde yüzde 70 yağ yüklenirim ,enteresan olan yağ yüklenenlerin kilo verdiğidir,ama benim metabolizma hızlı çalıştığından yavaş çalışanlara oranla avantajlıdır,başka bir avantajım en sert eğimde kalp bende asla hızlı atmaz doğuştan bir avantaj ,
bisikletin teknik üstünlüğü eğimde aynen avantajdır,malesef ucuzdur vardır illeti pahalıdır vardır hikmeti,bu gerçek en sert eğimde kendini gösterir 8.8 ağırlığında olan yol bisikletim beni 195 km 'de asla yormadığı gibi ertesi günede bisiklete binecek gücüm kalmıştır, bunda 2008 'den beri 8 yıldır çok yoğun hafta içi ve hafta sonu bisiklet kullanmamın bana artısı olmuştur,şehir bisikletlerinde amortisör fazladan ağırlıktır,ayrıca kilitli pedal eğimde yüzde 30 kardır,bisikletinizi modifiye edebilirsiniz ,amortisörü çıkartıp yerine çatal takdırır iseniz ,önden hafifleme olacaktır.
 
@ahlaksahibi bisiklete laf atmayın, sizin acile zayıflamanız gerek!
 
@Wasabie

bisiklete laf atılmasından öte mümkünse herkes modifiye yapabilir,kişiye avantaj olarak döner ,örnek salcano city aldım resmen tankdı 14 kilo idi,2 kilo indirdim nemi yaptım

1- jantları bi arkadaş verdi seramik jantlar idi
2- xt ruble takdım
3- lx ayna kol takdım,
4- öndeki amortisörü çıkardım çatal takdım
5- ortadaki amortisörüde çıkardım oraya hafif çelik boru yaptırdım,

1000 liram gitti 11 yıl önce ,bisiklete giden para helaldir.
 
@Kudret Kurtcebe
yorumunuz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim ancak parça değiştirmeyi en azından kısa bir süre için düşünmüyorum bu ay haddinden fazla harcama yaptım bu arada dün akşam aynı yokuşu tekrar çıkmaya çalıştığımda bir önceki güne göre daha çok tırmandım ve daha uzun süre sonra tıkandım sanırım kendimi 1-2 hafta daha düzenli olarak zorlansam olacak gibi hissediyorum bakalım kısmet :) kilolara gelince işimden dolayı sabahtan akşama kadar masa başı oturuyorum iş hayatına atılmadan 3.5 yıl önce 1.67 boy ile 55-58 kilo idim yani zayıftım işimden ve dolayısıyla eve geldiğimde de hareket etmemekten dolayı benim için rekor sayılabilecek bu kiloya ulaştım bisiklet almamdaki en büyük etken mevcut kilolarım ve bu kilolarımı verme düşüncesi oldu.
 
işinize bisiklet ile giderseniz kondüsyon açısından farkettirecek ,yalnız kesin güvenlik görevlisine emanet edin.tabi gene kilit altında olsun .
 
@Kudret Kurtcebe eee nooldu 1700
Bisiklet 1000 tl modifiye, tak çıkar işçilik gitti geldi 300
De ona de 3000 tl ye zaten çok iyi hızlı bisikletler mevcut.
Bisiklet seçerken acele etmeyin deneyin kendinize kullanacağınız yerlere uygun şeçiminizi yapın.

Bisiklet performansın aracıdır sonuçta hafiflik, özellikle jant hafifliği ve kalitesi yokuş gibi performansta belirleyicidir.
 
Geri