yere paralel kadro

Kayıt
12 Mayıs 2008
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
İSTANBUL
CANNONDALE caad5 gibi bazı kadrolar'un üsk kısmı yere paralel iken başka yeni modeller öyle değil. kadro geometrisindeki bu farklılık neyi etkiliyor acaba?
 
Scudo

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Buna slope deniyor ve kadroya olan hakimiyetinizi arttırmayı amaçlayan bir tasarım... Daha detaylı bilgiyi yol bisikletiyle daha derinden ilgilenen arkadaşlara bırakıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman

canmurad

Aktif Üye
Kayıt
15 Nisan 2008
Mesaj
176
Tepki
274
Şehir
KONYA
Bisiklet
Scott
@biker torque

Bende merak ediyordum . evet şöyle anlayacağımız bir dilde yorum yaparlarsa çok memnun olurum . konuyu açana ve cevaplayana şimdiden teşekkürler ... :)
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Evet yeni trend slope kadro tipi, tırmanışlarda avantajlı oluyormuş...
 

yasin cb

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Haziran 2005
Mesaj
1.144
Tepki
1.568
Şehir
üsküdar
Ben bir avantajı olduğu kanısında değilim, daha çok ticari kaygı taşıyan bir tasarım.
Oturma borusu kısaltılarak daha hafif kadrolar yapılabiliyor bu yöntemle. Aynı zamanda firmalar her boy kadro üretmektense sloping dizayn sayesinde bir boydaki kadroyu farklı aralıklardaki boylar için satıyorlar. Bu da üretimde büyük bir hız kazandırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bir de duz kadro yapip, cok ufak boyda kadro uretmek pek mumkun olmuyor. Cunku ust boru yere paralel oldugunda kadro boyu ufaldikca alin borusu hizla kisaliyor, saniyorum 48-50 cm civarlarinda da artik daha kisalacak alin borusu kalmiyor. Bir bakima daha ufak kadro yapmak icin de slopping tarza uretim yapmak zaruri sanirim.
 

ahmet ozgen

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2006
Mesaj
1.731
Tepki
613
Bunu daha öncede duymuştum,caad 5 ve red bull'u bu konu ile ilgili denemiştim.caad 5 pedala bastığınızda daha çabuk cevap verebiliyor red bull'da bunu yakalayamadım.aynı şekilde gıant yeni modellerine binmedim ama epey eski gıantlarda bile bu özellik mevcut.Hakan abininde dediği gibi tırmanışta etkili olduğu kanısındayım.Hornet abininde dedikleri mantıklı ama caad5 gibi bir kadro sürüş rahatlığı için özenle tasarlanmıştır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Ama Cannondale ile Red Bull'u da karsilastirmak hata bence. Bana oyle geliyor ki standart bir C.dale kadro, en iyi Red Bull'dan daha iyi sonuc verecektir :).
 

ahmet ozgen

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2006
Mesaj
1.731
Tepki
613
sıradan bir red bull deildi halil abi c.dalenin jant setini red bulla taktığımda cdaleden daha hafif oluyordu.zaten ben marka açısından deilde red bull'un üst borusu yere paralel olmadığı için denemiştim.
 

Erhan Doğaner

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Aralık 2006
Mesaj
1.023
Tepki
63
Şehir
Ankara
bana kalırsa işin biraz temeline inmekte fayda var. bisiklette yere ne değer? iki tekerlek. üst boru düz olsa veya eğimli olsa bu bişey değiştirirmi?
-HAYIR
peki bisiklette insan nereye temas eder? toplam 5 bölge: 2 ayak, 2 el, 1 sele üst boru düz olsa bu elin açısını değiştirirmi? HAYIR ÇÜNKİ MAŞA BOYU AYNI YÜKSEKLİK AYNI! peki bu ayak açıısını değiştirirmi? ALAKASI BİLE YOKK!!! Sele açısını değiştirir mi? KEL ALAKAA!!:D yani sonuç olarak ister düz olsun ister dik bu hiçbişeyi değiştirmez çünki sizin o boruyla bir işiniz yok bu sadece tasarım. ama gidin istediğiniz bisiketçiye diyin bu düz paralel boru ne işe yarar? başlar iki saat laf salatasına:D iki gün sonra tekrar gidin bu eğimli botu ne işe yarar? başlar yok iyi yokuş çıkarmışda inermişde bilmemneymiş:D aslında açıları ve temeli düşününce sistemin ne kadar basit olduğunu görüyoruz. bu sadece firmaların taleplerini arttırabilmek adına arzlarını arttırıp piyasa paylarını arttırmayla ilgili:) ben olsam pek böyle şeylere bakmazdım alır bir tane binerdim:) 5. bisikletimde şunu öğrendimki bisiklet bizsiz birer hiç istediği kadar kaliteli eğimli düz açılı paralel olsun:) böyle şeylere kafa yorma bence... kendine iyi bak
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Kadro küçüldüğü için genel sağlamlık artar, dolayısıyla rijitlik ve pedal verimi de, ayrıca ağırlık merkezi aşağı çekildiği için viraj hakimiyeti artar ve kıvraklık artar, bunlar aklıma gelenler slope kadrolar için. Yine kanımca ufak kadrolarda arka çatal açıları iyileştiği için sürüş kalitesi artıyor...
 

yasin cb

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Haziran 2005
Mesaj
1.144
Tepki
1.568
Şehir
üsküdar
tabii hakan abi küçülen ön üçgen bölgesi sayesinde yanal rijitlik arıyor.
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@biker torque

Cannondale Caad 5 kadroları hala "slope" diğer bir deyişle "compact" a girer, üst boru arkaya doğru 1cm kadar yatıyor.

Üst borunun yere paralel olduğu kadrolara klasik veya standart geometri diyoruz.

Bu konuyla ilgili bir yazı hazırlamıştım, aşağıdaki linkten bulabilirsin.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: coşkun ayaz