Scudo Sports

Yeni trend şarjlı bsiklet

hhhhhha

Üye
Kayıt
2 Ağustos 2006
Mesaj
81
Tepki
17
Şehir
izmir
http://img503.imageshack.us/img503/9092/biselect200jc0.jpg

Türkiye'ye Çin'den elektrikli bisiklet ithal eden ve bir yılda 10 bin adetlik satış hedefleyen Biselect firması üç ayda 3 bin adetlik dağıtım yaptı.

Biselect, Türkiye'ye mayıs ayında ithal etmeye başladığı elektrikli bisikletlerden bir yılda 10 bin adet satmayı hedefiyor.
Türkiye'de bulunan 20 bayiye 3 bin elektrikli bisiklet verdiklerini belirten Biselect Genel Müdürü Erdoğan Karataş, bugüne kadar 800 bisiklet sattıklarını söyledi. En çok Antalya, Muğla, İzmir, Çanakkale gibi tatil bölgelerinde satış yaptıklarını ifade eden Karataş, Adana, Adaparazı, Düzce ve Trakya'dan da talep geldiğini aktardı.
Elektrikli bisikleti motosiklet kullanmaya yeni başlayanların tercih ettiğini söyleyen Karataş, "Şehiriçinde işyeri yakın olanlar ve sahil güvenlik çalışanları bu bisikletleri tercih ediyor. Çocuklarına karne hediyesi olarak alanlar da oluyor" dedi. Bisikletleri Çin'den ithal ettiklerini açıklayan Karataş şöyle konuştu: "Bu araçlar Çin'den ABD ve Kanada'ya da satılıyor. Kalitesi konusunda garanti veriyoruz. Türkiye çapında 20 bayimizle iki yıl boyunca garanti sağlıyoruz."

50 km hız yapıyor
Elektrikli bisikletlerin fiyatı 1150 ile 1575 YTL arasında değişiyor. Cep telefonunun şarj edilebildiği her yerde 8 saatte şarj edilebilen bisikletler, modeline göre 35-50 kilometre aasında hız yapabiliyor. Biselect, hızı takılan bir parçayla 25 kilometrede sınırlandırabiliyor. Aküsü tamamen şarj edilen bisiklet, 50 kilometre yol kat ediyor. Bir ay boyunca her gün şarj edilen bisiklet, 1500 kilometrede 5 YTL'lik elektrik tüketiyor.
Taşınabilir boyuttaki yedek adaptörüyle toplam 100 kilometre yol alabilen bisiklet, egzostu olmadığı için hava ve gürültü kirliliği de yapmıyor. Şarjın bittiği yerde ise bisiklet pedallarıyla kullanılabiliyor. Elektrikli araçların kullanımında en önemli faktörlerden biri olan güvenlik acil kapatma düğmesi ile sağlanıyor. Elektrikli aracın kontrolden çıkması ya da frenlemede sorun yaşanması halinde, sürücü acil kapama düğmesine basarak motoru durdurabiliyor. Bisiklette elektrikli ABS de bulunuyor..

Plaka ve vergi yok
Elektrikli bisikletler, Sanayi Bakanlığı'nın yönetmeliklerine göre bisiklet olarak kabul edildikleri için ehliyet veya palaka istenmiyor. Dolayısıyla vergi de ödenmiyor. Bunlar da benzinli motosikletlere göre avantaj sağlıyor.
Bisiklet olarak kabul edildikleri için sadece şehiriçinde kullanılabiliyor. En düşük motorlu benzinli motosikletler bile 50 kilometrede iki litre benzin yakıyor.

not:alıntıdır
 
Scudo
yahu daha önce 1-2 kere bu konu açılmıştı allahtan genelde tatil yörelerinde satılıyormuş aman buralara gelmesin ben eski trende kalmayı tercih ediorum :D
hem ayrıca bende 2-3 litre suyla 50 km giderim :D
 
Kimse bu taşıtlara bisiklet demesin. 2 tekerleği olması ve bisikleti andırıyor olması onun bisiklet olacağı anlamına gelmez :).
 
bu elektrikli alet için bir isim bulmak lazım üşengeç taşıtı desek
 
Bana göre bisiklete vurulan en büyük darbe.Bundan önceki yıllarda scooter,geçen yıl çin malı motorlar bu yılda akülü bisiklet diye tabir edilen iki tekerli aletler.Piyasanın merkezinde olduğumuz için hergün en az 5 kişi akülü bisiklet soruyor.Normal bisiklet isteyende buna akü takabiliyormuyuz diye soruyor.Elimizden geldiği kadar bilgilendirmeye çalışıyoruz ama nereye kadar.Baksanıza hedefledikleri adet 10 bin.Bu da 10 bin kişinin bisiklet almaması demek.Geçen yıl motosiklet merakı yüzünden bisiklet bir darbe yemişti.Anlaşılan bu yılda akülü bisikletlerle uğraşacağız.Bir yılda herkesin aklı başına geliyor.Para verip başına bela aldığının farkına varıyor ama bir sezon boşa geçiyor.Sonrada Avrupadaki bisiklet parklarına bakıp hayretler içinde kalıyoruz.Arkadaşlar bu konu önemli herkes elinden geldiğince bu konuda birşeyler yapmalı.Akülü bisiklet almak isteyen bir kişiyi vazgeçirmek bile bisiklet camiasına çok büyük bir katkı,çok büyük bir hizmettir.
 
@HaliliOzturk

halil kardeşim forumun anasayfasına şöle büyükce elektriklet in yeri yok gibi bişi yazsak nasıl olur :D
 
Çekiş gücü iyi olsa downhillcilerin derdine derman olur bence bu olay da tabi yukardaki bisikletle ne kadar downhill yapılır orası tartışılır :D
 
Mesakları bilmem de mesajları okuyanlar anyalacaklardır :D. (kendimle de böyle alay ederim :D hehe)
 
Elektriklet gerçekten yaratıcı olmuş valla...Bu akülü aletlerle ilgili Ahmet Karagöbekle (JR Tr şampyonu Eyüp'ün abisi) şöyle bi muhabbetimiz olmuştu büyükada'da Onlarda bisiklet işinde olduklarından konusu açılmıştı...

Adamın biri gelmiş ve bisikletlere bakarken Lx li Xc4000 beğenmiş fiyatını öğrenince elektriklisini satıyolar bunun demiş...Ahmette başlamış anlatmaya aküsü biter yedek parçası bulunmaz sorun yaşarsınız ayrıca yawaş gider ve ben en düşük tempomda sizi geçerim felan demiş...Adamda bunuda pedalı var bende çevirtirim felan deiyince bi idaalaşma olmuş...Adam elektirikli bisikletle Ahmette kendi bisikletiyle çıkmışlar yola tabi adam boyunun ölçüsünü almış...

Ama hala o aleti kullanmaya devam ediyomuş çğrendiğim kadarıyla...Bunun tek bir açıklaması var bizim halkımız üşengeç açıkça söylemek gerekirse tembel...Ve aklı kurnazlığa çalışan Türk girişimcisi bu tür aletleri getirdiği sürecede bunun acısını yerli bisiklet üreticilerinin çekeci aşikar...Üzgünüz ama durum bu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Can
Bu elektrikletler ne kadar da çok konusuldu forumda yahu! Ne kadar da meraklisi varmis, sürekli konusu açiliyor. Buna binmek isteyen buna biner, herkesin kendi tercihidir, ama bu forumda ''bisikletten gerçekten anlayan'' kisiler dönüp bu bisiklete bakmaz, varligindan bile haberdar olmaz. Ama iste koyulmus foruma, haberimiz oluyor. :) Bunu bana bedavaya verseler binip bir tur atmam, gider satarim, o parayla da yeni bi bisiklet toplarim :)
 
bisiklet e biniyorum ama pedal çevirip terlemiyorum o zaman ben ne anladım ki o bisikletten. Bisiklet dediğin yorar, terlertir.Ama buna bisiklet diyenlere de ben bişi demiyorum artık.
 
@chaari

katılıorum ztn yollardaki otomobil sayısından belli bakkala bile otomobille gitmeyi seven bir toplumuz yakında yürüme işine de tanklardaki gibi paletli bir çözüm bulurlarsa hiç şaşırmayın :D
 
Bana göre biz hala bisikletin ulaşım aracımı yoksa spor aracımı olduğuna karar verememişiz.Bisikletin hem ulaşım hemde spor aracı olduğunu kabul ettiğimizde bu sorunda ortadan kendiliğinden kalkacaktır.
 
Profesyonel anlamda bisikletle uğraşan birisi zaten yukardaki aletle ilgilenmez ki. O aletin alıcısı 40 50 yaş üstü, bakkala manava bisikletiyle giden, yorulmak istemeyen kişiler olur, şahsen ben de bizimkilere bi tane alsam sevinirler.

Ha yukardaki aletin torklusu şöyle iyi bi dh bisikletine takılırsa bir gün, pek çok kişi anında alır bence. Hiç pedal basmadan dik yokuşları çıkabildiginizi düşünsenize. Siz iniş yapmaktan hoşlanan birisiniz, bayır çıkmak bayıyosa sizi, süper olurdu bence.

Bi de.. çeşitlilik iyi bişeydir derim ben.
 
DH bisikletleri zaten ağırlar. İnsanlar onları bile hafifletmek için ne bedeller ödüyorlar. Kimsenin bu "ağırlığı" bisikletine bağlamak isteyeceğini sanmıyorum, tabi ki bisikleti seven birinden bahsediyoruz.

Çeşitlilik gerçekten iyidir, bu da bisikleti acayip biçimlere sokmak isteyenlere ibret olsun diye var zaten :D.
 
Geri