Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeni Jant Seti Örmek ve Tel seçimi hakkında

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
224
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
Merhaba arkadaşlar;
Bisikletimin en ağır yeri artık jant seti olduğu için yeni jant seti örmeyi düşünüyorum.Bu sefer örmüşken daha hafif ve daha üst seviye bir jant seti öreceğim.Fakat tel model seçimi ve uzunluğu konusunda kararsız kaldım.Her tel boyu hesaplayıcı site farklı değerler çıkarıyor bana.Aranızda daha önceden spocalc veya benzeri hesaplama araclarını kullanmış ve buna göre jant setini tamamlamış olanlar mutlaka vardır.Ben ikinci defa kendi jant setimi öreceğim önceden tel boyunu hesaplarken kullandığım aracı hatırlayamadığım için emin olamıyorum.Yeni başlayan arkadaşlar için dikkat etmesi gereken noktalarıda belirtirsek konunun yararlı olacağını düşünüyorum.Gerekli bilgileri aşağıda paylaşıyorum yardımcı olacak daha önceden tecrübesi olan kullanıcılardan Tel boyu ile ilgili cevap Tel modeli ile ilgilide öneri bekliyorum.

sürücü ağırlığı: 75-77kg;
Sürüş tipi:Genellikle asfalt yol nadiren hafif arazi;
Jantın örülme amacı: Hafiflik,1350-1400gr civarı bir jant seti bekleniyor.
Dizilim: 3X;

Elimdeki malzemelere gelirsek;
Çemberler: ZTR Alpine Black ( ERD:537 ) (Tek 330gr) ( 85kg Limit ) (32 delik ) ( 95kgf spoke tension )
Göbekler: Monkey Circus HDW2 Kırmızı ( Set 360gr ) ( 32 Delik ) ( 6 vida )
Teller:Kararsızım fakat DT REVOLUTİON(283gr 64lü set) veya DT COMPETİTİON(312gr 64lü set)
Tel başları: önerilere göre standart DT pirinç Tel başı veya Pillar Aluminyum renkli tel başı

Bize gerekli olan göbeklerin boyutlarını aşağıdaki resimlerde verdim.Jant ile ilgili ERD bilgisi'de yazılı.
https://i.hizliresim.com/l0j8Qg.jpg
https://i.hizliresim.com/VgaGQj.jpg

Unuttuğum bir bilgi olduysa uyarın onuda eklerim.
 
Scudo
Teller ile ilgili, bahsettiginiz gibi 'kendi agirliginiz 75kg altinda ve arazi kullanimi cok kisitli kalacak ise' Revolution olabilir, bunun disindaki tum durumlarda Competition kullanmanizi oneririm. Bence 20-30 gram icin risk almaya degmez.
 
Bende aynı şekilde competition'dan yanayım gerekse fiyat gerekse esneklik ve sağlamlık açısından. 30Gr için sınırlamaların artmasını istemiyorum. Kullanmadım ama Revolution'ların yanal esnemesinin dönüşlerde çok fazla olduğu söyleniyor yabancı forumlarda, bu durumu deneyimleyen varsa ne şartlarda kullanıyorlar bisikletlerini..
 
Örnek olarak ön jant için tel uzunluğu değerleri hesaplamayı seçtiğmizde ortaya çıkan sonuçlar bu şekilde.Şimdi neye göre hangisi seçmeliyim.

https://i.hizliresim.com/6lP0OP.png
https://i.hizliresim.com/W6kd5Y.png
https://i.hizliresim.com/31Ld0A.png
 
@serdarurer


İnternette "Revolution" tellerle jant seti dizmiş bir kişi sonuçlarını paylaşmış

Shimano 105 FH5600 36-hole Rear Hub / $68 / 350g (+62g skewer)
Shimano 105 HB5600 36-hole Front Hub / $39 / 148g (+58g skewer)
DT Swiss Champion 14g Silver Spokes (36 per wheel) / $20 / 143g
DT Swiss Brass Nipples (36 per wheel) / $5 / 36g
Mavic Open Pro 36-hole Rim / $65 / 425g
Complete rear wheel / $158 / 1016g
Complete front wheel / $129 / 810g
Complete wheelset / $287 / 1826 gr
Şahsın yazdığına göre tel başları vs de katıldığında yukarıda ki sonuç pek hafif bir jant seti değil.
Sizin çemberleriniz 100 er gr hafif ama telleriniz biraz daha ağır olacak neyse siz de hesaplarsınız. Hata olabilir sonuçta.
Benim de hedefimde 1500 gr altı bir jant seti ördürmek var. Konuya biraz da bu nedenle dahil oldum.

Son olarak Revolution tellerle Maviç çemberli bir jant setim hali hazırda var . Oldukça kötü zeminlerde de kullanıyorum. kilom 75 . 3 senedir sorun yaşamadım akort nerede ise hiç kaçmıyor . Revolution tellere güvenebilirsiniz. Çekinmenize gerek yok.

Düzeltme: Sizin ördürmek istediğiniz 26 çembermiş Ben yol jantı sanmıştım. Bu kadar yazdığımı silmedim belki yol bisikletçileri için faydalı olabilir diye

 
Evet sonunda jant setimin tel secimini yaptim.Tercihimi DT supercomp(2-1.7-1.8)'dan yana kullandim ve satin aldim.12mm pillar 15g hexagon tel baslari ile son noktayi koydum.Hesaplara gore 1350gr seviyesinde bir set cikti

Buda dt swiss spoke calculator ciktisi.
 

Dosyalar

  • _20150104_152018.JPG
    _20150104_152018.JPG
    74,7 KB · Okunma: 23
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal
@serdarurer
ne kadara maloldu?
 
@Cemali Avcı
Vergiler hariç , toplam parca maliyeti aldığınız yerlere ve kargo tiplerine göre değişmekle birlikte yaklaşık 450$ +- 30$ kadar.
 
Erdoğanlardan SLX Göbek aldım Birde Kronun Rigida Jantını Aldım...3 Tane Taıwan Tel Değiştirdik Örerken...Tellerin biri uzun biri kısa biri çok sert oldu...İnternet'te Şu Janta Şu Tel Ölçüleri Uyuyor Yazısını Göreyim Yine Almam Bisikleçi'de Bile Uygun Teli Uyduramadık..
 
Şu janta şu tel uyuyor'dan ziyade aslında ölçüleri kendiniz dijital kumpas ile ölçüp elinizdeki parçaların blueprintler'indeki değerler ile karşılaştırarak, çeşitli sitelerden hesaplamaları yaparak almak daha mantıklı İlk baştaki tel boylarının farklı çıkmasının sebebi küsaratlı girdiğim değerleri .(nokta) yerine ,(virgül) kullanmam'dan kaynaklıymış, .(nokta) kullanarak DT swiss'in hesaplama aracı ile diğer iki program aynı sonucu verince bende son kararımı verip satın aldım.Parçalar elime ulaşınca kendim örersem eğer örme aşamalarını burada paylaşırım. Zamanım olmassa eğer tabi birde ankarada olursam delta veya erdoğanlar'a bırakacağım.
 
İnternette jant teli ölçümü için hesaplama yapan siteler var. Örüm yöntemi de dahil parametreleri girip hesaplatıyorsunuz. Ama çok detaylı ölçüme ihtiyaç var. Göbek ve çember olmadan (ya da detaylı ölçüler alacağınız sitede yoksa) telleri ezbere almayın. Örme yöntemini değiştirseniz de yine riskli, tel tam olmazsa dayanıklılığı düşük olur. Bir kaç dişle tutturmak ya da tam geriliyken dahi gevşek kalması iyi bir şey değil.
Çok hassas ölçülse bile, yazılımla nokta atışı tutturmak düşük bir ihtimal. Tellerin dişli kısmının uzunluğu standart, ama nipellerin dişli kısmı standart değil. Bu bile yeri geliyor sorun oluşturuyor. Benim gibi tek kat çember kullananlarda tutturma ihtimali daha da düşük. Teller ideal gerginliğe ulaştığında telin nipelden baş vermemesi lazım. 1-2 mm çıkarsa tel uçlarını taşlayanlar var ama ben telleri evladiyelik kullandığım için yapmıyorum. Çift kat jantlar bu bakımdan biraz daha serbestlik sağlıyor. Topladığım bir arka jantta 4 boy (280-285-290-295) tel kullanmam gerekti bir keresinde. Aynı flanştaki tellerde bile farklı boy tel kullanmak gerekebiliyor.
 
Geri