Bisikletede uzun yıllardan sonra dönüş yaptım ve aranıza da yeni katıldım.
Başlığı okuyup bisiklete yeni başlamışsın bu acemilikle ne tavsiyesinde bulunacaksın diyebilirsiniz. Amacım sadece bisiklete yeniden başlama sürecimi sizlerle payşıp ne yanlışlar yapmışım öğrenmek, benim gibi acemilere de seçimlerinde kullanabilecek bir kaç detay verebilmek. Zira daha pro kullanıcılarla yaptığım konuşmalarda farkettim ki neyi bildiğimizi neyi bilmediğimizi farkedemiyorlar. Evet bir sürü faydalı bilgi edindim ama başlangıç seviye tavsiye bulmakda epey zorlandım. Örnek vermek gerekirse rampalarda viteslerle ilgili problem yaşayınca bisikletçime gidip durumu anlattım. Sonra anladık ki viteslerde hiç bir problem yok problem benim sürüşümde idi. Rampada vites nasıl değiştirilir nasıl değiştirilmez anladım ama daha önce defalarca vitesle ilgili sorularımda kimse bana bundan bahsetmemişti. Bu tür bilgilere her zaman forumdan da ulaşamıyorsunuz. Hangi bilgi size lazım yada değil başlangıçta süzmek zor olabiliyor. Kısacası biz acemiler başlangıçtan ileri seviyelere giden bilgilere ihtiyacımız çok.
İlk önce bisiklete başlayacaklara ilk tavsiyem; kime sorarsanız sorun size bisikleti napıcaksın ezilirsin, terlersin, yorulursun, sıkılırsın, evli barklı adamsın, bisiklete o kadar para mı verilir vs. türevi bir yığın laf duyacaksınız. Ben duydum. Bunlar bazen şevkinizi kırmıyorda değil. Zira bu tür düşüncelere Türkiye nin % 99 sahip. Zaten böyle düşünmeseler yada bu düşüncelerini kırabilseler hepsi bisiklet kullanıyor olurlardı. Bu kadar basit. O yüzden gerçekten bisiklete başlamak istiyorsanız bir kullanıcı ile konuşun. Bu şansı ben işyerimin asansöründe yakaladım. Arkamda bisiklet çantası ile Rıza yı (Teşekkürler Rıza) görünce peşinden gidip utanmadan sordum.
Peki ben bisikletimi nasıl seçtim. Forumda yaptığım araştırmalar mayıs ayınında genelinin yağmurlu geçmesiyle epey uzadı. Araştırmalar sonucunda Şehir yada hybrid bir bisiklet almaya karar verdim. Zira işe geliş gidişlerde kullanmak istiyordum ve yolun genelinde rampa inip çıkmak gerekiyordu. Neresimi Gayrettepe Mecidiyeköy Beşiktaş üçgeni. En merak ettiğim konuda acaba bu rampaları çıkıp çıkamayacağımdı.
Bisiklet almaya tam 3 kere gittim. Herbirinde alamadan çıktım. En sonunda bu sefer alıyorum diye gittiğimde istediğim model satılmıştı. Süpriz...
Bu sefer almadan çıkmıycam dedim ve satıcıyla başka modeller bakmaya başladık. Scott Sub 50 istediğime en yakın modeldi. Şehir bisikleti hafif süspansiyon yok ve Scott.
İşte bisiklet seçmeye çalışanlara bir tavsiye daha; Gidip kurcalamadan üstüne binmeden bisiklet seçilmiyor. Komik ama siz bisiket seçerken sanki bisikletlerde sizi seçiyor gibi
Sonuç olarak bir ton bisiklete baktıktan bindikten sonra dükkandan bir dağ bisikleti ile ayrıldım. Eve doğru sürerken de ne kadar doğru bir seçim yaptığımı yollar bana gösterdi. Yahu bu şehir aralıkları 1 karış genişliğinde mazgallar var ve bunları yola paralel döşüyorlar.
Peki bisikletim ne Sedona 711 D. Neden Sedona derseniz. Bir kere istediğiniz marka model ve büyüklükte bisikleti bulamıyorsunuz. Ben alırken mecburiyetten evime yakın olanı seçmek durumunda kaldım. Sirkeci yada Kadıköy de bir sürü dükkan var. Gidip aldınız nasıl döneceksiniz. Bir de ilk sürüş bakımı var. 1 hafta sonra bisikleti götürüp ayarlarını yaptırmak gerekiyor. Dolayısıyla dükkandan seçmek durumundaydım. Bence Türk firmaları da bisiklet işini iyi yapmaya başladılar. Kron da Sedona da bu konuda gayet başarılı üstelik marka değeri yüzünden daha üst donanımlara sahip bisikletler alabiliyorsunuz. Ben Scott diye tuttursaydım 500 TL fazla verip aynı donanımda bir model seçebiliyordum.
Peki Şu meşhur soruya da bi bakalım: Bisiklete bu kadar para verilirmi? Ben 1.90 a yakın 93 kilo civarında bir adamım. Rampa aşağıya giderken 50 km gördüğüm oldu. 200 - 300 TL lik bir bisikletin üzerinde beni düşünün ve hız 50 km ben düşünmek istemiyorum. Evet bisiklete 1 ton para verilir frene kadroya lastiklere bütün parçalara güvenmek lazım zira asfalt epey sağlam.
Bir de şu benim en merak ettiğim rampa çıkabilme işinide biraz bakalım. Gene tavsiye geliyor...
Eğer bisikletin sizi uçuracağını yolların altınızdan akıp gideceğini düşünüyorsanız size kolay gelsin. yok böle bişey benim en büyük korkum buydu. Ben bu bayırları çıkamazda bisikleti bir kenera koymak zorunda kalırsam. Ama bi şekilde çıkarım dedim ve...
Çıkamadım tam 4 defa durup dinlenmek zorunda kaldım. Bu gibi durumlarda hemen zincire falan bakın. nooldu buna sıkıştı çıkamadım zincir yüzünden...
Şaka bir yana bisikletin bu kadar SPOR olabileceğini düşünmemiştim. Bisikleti kenara bırakmak alımın ucundan bile geçmedi. Tersine akşam olsada şu rampayla bi hesaplaşsak.
ARA NOT: Yeni başlayanlar lütfen forumda "Yüksek Kadans Tekniğini" okuyun.
Ve her gün yüksek kadans pedal çevir ha gayret eve gel perişan halde bacaklar bitmiş kılını kıpırdatacak halin kalmaz. Ertesi gün bi daha derken ilk uzun yol. Sonra o çıkamadığınız rampayı çıkınca bisikletimi öptüm bağırmamak içinde kendimi zor tuttum. Sonra bacaklarda ki ağrılar bir gün uçup gidiyor. Bundan sonra uzun turlar için bişiler öğrenmek gerekiyor. Viraj teknikleri "Kontra viraj tekniği" 50 kere okudum bi ton video izledim hala anlamadım. Bisikletle iniş selenin arkasına nasıl inilir daha öğrenecek çok şey var.
Baya uzun bir yazı oldu ilk defa için ama umarım faydalı olur. Bana sormak isterseniz buyrun ve Pro beyler bayanlar sizleri de ben bu sayede bulabilir ve danışabilirsem de ne mutlu bana.
Herkeze kazasız belasız sürüşler
Saygılar
Başlığı okuyup bisiklete yeni başlamışsın bu acemilikle ne tavsiyesinde bulunacaksın diyebilirsiniz. Amacım sadece bisiklete yeniden başlama sürecimi sizlerle payşıp ne yanlışlar yapmışım öğrenmek, benim gibi acemilere de seçimlerinde kullanabilecek bir kaç detay verebilmek. Zira daha pro kullanıcılarla yaptığım konuşmalarda farkettim ki neyi bildiğimizi neyi bilmediğimizi farkedemiyorlar. Evet bir sürü faydalı bilgi edindim ama başlangıç seviye tavsiye bulmakda epey zorlandım. Örnek vermek gerekirse rampalarda viteslerle ilgili problem yaşayınca bisikletçime gidip durumu anlattım. Sonra anladık ki viteslerde hiç bir problem yok problem benim sürüşümde idi. Rampada vites nasıl değiştirilir nasıl değiştirilmez anladım ama daha önce defalarca vitesle ilgili sorularımda kimse bana bundan bahsetmemişti. Bu tür bilgilere her zaman forumdan da ulaşamıyorsunuz. Hangi bilgi size lazım yada değil başlangıçta süzmek zor olabiliyor. Kısacası biz acemiler başlangıçtan ileri seviyelere giden bilgilere ihtiyacımız çok.
İlk önce bisiklete başlayacaklara ilk tavsiyem; kime sorarsanız sorun size bisikleti napıcaksın ezilirsin, terlersin, yorulursun, sıkılırsın, evli barklı adamsın, bisiklete o kadar para mı verilir vs. türevi bir yığın laf duyacaksınız. Ben duydum. Bunlar bazen şevkinizi kırmıyorda değil. Zira bu tür düşüncelere Türkiye nin % 99 sahip. Zaten böyle düşünmeseler yada bu düşüncelerini kırabilseler hepsi bisiklet kullanıyor olurlardı. Bu kadar basit. O yüzden gerçekten bisiklete başlamak istiyorsanız bir kullanıcı ile konuşun. Bu şansı ben işyerimin asansöründe yakaladım. Arkamda bisiklet çantası ile Rıza yı (Teşekkürler Rıza) görünce peşinden gidip utanmadan sordum.
Peki ben bisikletimi nasıl seçtim. Forumda yaptığım araştırmalar mayıs ayınında genelinin yağmurlu geçmesiyle epey uzadı. Araştırmalar sonucunda Şehir yada hybrid bir bisiklet almaya karar verdim. Zira işe geliş gidişlerde kullanmak istiyordum ve yolun genelinde rampa inip çıkmak gerekiyordu. Neresimi Gayrettepe Mecidiyeköy Beşiktaş üçgeni. En merak ettiğim konuda acaba bu rampaları çıkıp çıkamayacağımdı.
Bisiklet almaya tam 3 kere gittim. Herbirinde alamadan çıktım. En sonunda bu sefer alıyorum diye gittiğimde istediğim model satılmıştı. Süpriz...
Bu sefer almadan çıkmıycam dedim ve satıcıyla başka modeller bakmaya başladık. Scott Sub 50 istediğime en yakın modeldi. Şehir bisikleti hafif süspansiyon yok ve Scott.
İşte bisiklet seçmeye çalışanlara bir tavsiye daha; Gidip kurcalamadan üstüne binmeden bisiklet seçilmiyor. Komik ama siz bisiket seçerken sanki bisikletlerde sizi seçiyor gibi
Sonuç olarak bir ton bisiklete baktıktan bindikten sonra dükkandan bir dağ bisikleti ile ayrıldım. Eve doğru sürerken de ne kadar doğru bir seçim yaptığımı yollar bana gösterdi. Yahu bu şehir aralıkları 1 karış genişliğinde mazgallar var ve bunları yola paralel döşüyorlar.
Peki bisikletim ne Sedona 711 D. Neden Sedona derseniz. Bir kere istediğiniz marka model ve büyüklükte bisikleti bulamıyorsunuz. Ben alırken mecburiyetten evime yakın olanı seçmek durumunda kaldım. Sirkeci yada Kadıköy de bir sürü dükkan var. Gidip aldınız nasıl döneceksiniz. Bir de ilk sürüş bakımı var. 1 hafta sonra bisikleti götürüp ayarlarını yaptırmak gerekiyor. Dolayısıyla dükkandan seçmek durumundaydım. Bence Türk firmaları da bisiklet işini iyi yapmaya başladılar. Kron da Sedona da bu konuda gayet başarılı üstelik marka değeri yüzünden daha üst donanımlara sahip bisikletler alabiliyorsunuz. Ben Scott diye tuttursaydım 500 TL fazla verip aynı donanımda bir model seçebiliyordum.
Peki Şu meşhur soruya da bi bakalım: Bisiklete bu kadar para verilirmi? Ben 1.90 a yakın 93 kilo civarında bir adamım. Rampa aşağıya giderken 50 km gördüğüm oldu. 200 - 300 TL lik bir bisikletin üzerinde beni düşünün ve hız 50 km ben düşünmek istemiyorum. Evet bisiklete 1 ton para verilir frene kadroya lastiklere bütün parçalara güvenmek lazım zira asfalt epey sağlam.
Bir de şu benim en merak ettiğim rampa çıkabilme işinide biraz bakalım. Gene tavsiye geliyor...
Eğer bisikletin sizi uçuracağını yolların altınızdan akıp gideceğini düşünüyorsanız size kolay gelsin. yok böle bişey benim en büyük korkum buydu. Ben bu bayırları çıkamazda bisikleti bir kenera koymak zorunda kalırsam. Ama bi şekilde çıkarım dedim ve...
Çıkamadım tam 4 defa durup dinlenmek zorunda kaldım. Bu gibi durumlarda hemen zincire falan bakın. nooldu buna sıkıştı çıkamadım zincir yüzünden...
ARA NOT: Yeni başlayanlar lütfen forumda "Yüksek Kadans Tekniğini" okuyun.
Ve her gün yüksek kadans pedal çevir ha gayret eve gel perişan halde bacaklar bitmiş kılını kıpırdatacak halin kalmaz. Ertesi gün bi daha derken ilk uzun yol. Sonra o çıkamadığınız rampayı çıkınca bisikletimi öptüm bağırmamak içinde kendimi zor tuttum. Sonra bacaklarda ki ağrılar bir gün uçup gidiyor. Bundan sonra uzun turlar için bişiler öğrenmek gerekiyor. Viraj teknikleri "Kontra viraj tekniği" 50 kere okudum bi ton video izledim hala anlamadım. Bisikletle iniş selenin arkasına nasıl inilir daha öğrenecek çok şey var.
Baya uzun bir yazı oldu ilk defa için ama umarım faydalı olur. Bana sormak isterseniz buyrun ve Pro beyler bayanlar sizleri de ben bu sayede bulabilir ve danışabilirsem de ne mutlu bana.
Herkeze kazasız belasız sürüşler
Saygılar