Scudo Sports

Yeni bir fren sistemi geliştirdim

@Gökhan Toros

hocam yazınızda türkiyedekı gıbı cakma hızlı trenmıs ve benzerı seylerı demenıze gerek yok ben bu vatanın evladı olarak bunları elestırme yerıne bız neden bu durumdayız deyıp gecmısımızden ders alıp daha cok bırseyler yapmamız lazım (sızın bu yazınızdan rahatsız oldum bırseyler yazmadan duramadım)
 
Scudo
@binRR

Mıknatısın gücünü azaltarak.
Bu arada biri Shimano'nun e posta adresini versin. :D
 
sen fren sıstemı ıcın bısıklette bı akım olusturman gerekecek onu nsıl saglaycan dınamodan v.b. sekılde bısıkletten elde ettıgın elektrık yetecek mı sana
 
@CEM HELİMOĞLU

Peki biz bu durumdan ders aldık, ya bu sistemi kuran kişiler neden ders almıyor Atatürk zamanında yapılmış olan demiryollarının üzerinde hızlı tren yürütmeye çalışıyorlar? o kadar insanı canından ettiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Buğra Celayir
@lancero

Kesinlikle katılıyorum, hele ki şu İzmir' in sözde seneler önce bitecek olan metro çalışmasından da utanıyorum. Üniversiteye metroyla gideriz diye sevindik, okul bitti ne tren var ne metro :) Yine kaldılar @lancero :) izban diye de salakça birşey koydular ortaya oda hala karşıyaka yönüne çalışmıyor. Sonuna kadar haklısınız

Gel gelelim projeye. Bu elektrikli bir sistem olacağı için servo kontrollü bir sistem yapılabilir. ( bkz. reostalı ışık düğmeleri, halojen lambalı aydınlatmalarda kullanılan ) Akımın şiddeti ergonomik ufak bir çubuk, kol ya da başka birşeyle ayarlanır frenlemenin şiddetide ona göre olur.
 
aslında dağ için yere saplanan kanca gibi bişey olabilir ama şehirde v fren fazlasıyla yetiyor bence :)
 
İşe, akord ayar sehpasına monte edilmiş boş bir jantı mıknatısla durdurmaya çalışarak başlayın bence. Durdurmak için manyetik alandan bahsediyorsak zorlukları daha rahat görebilirsiniz. Fiziksel temastan bahsediyorsak da janttaki aşınmalar dikkate değecektir.
Not: deneyler için eski jantlar önerilir.:)
 
Şimdi deneyemem de ilerleyen zamanlarda inşallah.
 
Tel başları mıknatıslı olsa, tel başlarının geçtiği noktalarada iki adet mıknatıs yerleştirilse ( v fren gibi ama sürtme değme olmadan ) yavaşlama sağlanabilir gibi
 
@Buğra Celayir

Aslında mıknatıslar yapışmadan durdurabilir güzel fikir.
 
Şu an kullanılan frenler sürtünme kuvvetiyle etki ediyor. Peki arkadaşlar sürtünme olmadan jant üzerindeki periyodik aralıklarla koyulan metallerin tek noktadaki mıknatısla çekme kuvveti uygulayarak dönüşü yavaşlatmayı hedefliyorsunuz. Jant üzerindeki bir metalle mıknatıs yanyana geldiğinde bir çekme kuvveti olacak bu şekilde metal mıknatıstan zor uzaklaşacak doğru ama mıknatıs tekeri o anda durduramayacak ve bir sonraki metale yaklaşırken bu sefer de o metali kendine çekmek isteyecek. Bu sefer de mıknatısla dönüş hızını artırmış olursunuz. hareket şekli hızlı trenlerdeki gibi mıknatısla olsaydı frenleme de mümkün olurdu çünkü trende çekim yönü sürekli değişen bir elektromıknatıs sistemi var. bu sistem bisiklete indirgenemeyecek kadar pahalı ve büyük.
 
@CEM HELİMOĞLU

Arada durulacak durakları kaldırıp, daha doğrusu duraklarda durmayıp sefer süresini kısalttılar. Daha sonra da bunu "hızlı tren" diye yutturmaya çalışıyorlar. Bu bana göre "Çakma hızlı tren"dir.

(link)
 
Aslinda janta miknatisin normalde cekecegi birsey koymaniza bile gerek yok.
Hareket eden bir iletkene miknatis yaklastirilinca eddy current denen sey olusuyor. Yani materyalin iletken olmasi yeter (aluminyum olur mesela).
Eddy current icin gerekli bilgi (link)

Hatta yapilmisi var (link)
 
Janta mıknatıs değecekse normal pabuçtan ne farkı kalır? Mıknatısın espirisi değmeden yüksek hızlarda durdurabilmesidir. Bu sebeple yüksek hızlı trenlerde kullanılırlar. Ve birde kara hız rekoru aracında kullanıldığını gördüm.

İkinci bir husus ise namı diğer "elektromıknatıslarımızı" nasıl aktive edeceğiz. Adı üzerinde elektro mıknatıs elektrik enerjisi ile mıknatıs özelliği gösterir. Yani bunun için bisikletimizde çok güçlü amper veren bir batarya bulundurmalıyız ki buda inanılmaz bir ağırlık getirecektir. Şarj derdi güvenilirlik falan onlardan hiç bahsetmiyorum.

Böyle yenilikçi düşüncelerinizin olması çok hoşuma gitti fakat mühendislik açısından karşılaşılacak sorunlar bunlar. Ve daha fazlası. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yaminkutlu
Millet bisikleti hafifletmeye çalışır biz... Elektron mıknatısı Enes arkadaşın da dediği gibi ancak yüksek amperlerde çalıştırılırsa istediğiniz mıknatıslanmayı verir. Arabalarda kullanılmama sebebi de budur bence. Hızlı trenlerin elektrikli arabaların akülü olduğunu unutuyoruz sanırım..

Bu sistem bu zamanın teknolojisiyle olur mu bilmiyorum ama eğer olursa bile bisiklete en az bisiklet kadar daha yük yüklemiş olur..
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes ÇALDIR
Geri