chnkrmz
kırdılar beni layer layer.
- Kayıt
- 17 Şubat 2014
- Mesaj
- 5.655
- Tepki
- 4.839
- Yaş
- 37
- Şehir
- 54karya
- İsim
- Cihan KIRMIZI
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Cannondale
- Bisiklet türü
- Cyclocross
kış ve kar gelmesiyle bisikleti artık pek kullanmıyorum.
ama bisiklet 2. el olması ve ilk sahibinin yarışçı olması sebebiyle lastikler baya bi kullanılmış ve kenarlardan iplerini salmaya başladı.
çıkan ipleri anneme versem bana çorap örerdi.
yaz ayına girmeyle beraber bisikletimde tublese geçmeyi düşünüyorum. sadece lastikler değişecek. jantlar uyumlu ( mt 65 )
almayı düşünüp karar verdiğim lastikler de conti. x-king 2.2
ama aklıma şöyle bişey geldi.
enduro tutkunu olduğum içinde: arka lastiği 2.4 - ön lastiği 2.2 yapsam nasıl olur
motosikletlerde arka tekerin kalın ön tekerin ince olmasının nedeni:
Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.
Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.
Kısaca ön tekerleği yol döndürür.
Arka tekerleği motor
(link)
arazi sürüşlerinde bana katkısı olmaz sa hiç heyecana girmeyip ön arka 2.2 mi alayım.
ama bisiklet 2. el olması ve ilk sahibinin yarışçı olması sebebiyle lastikler baya bi kullanılmış ve kenarlardan iplerini salmaya başladı.
çıkan ipleri anneme versem bana çorap örerdi.
yaz ayına girmeyle beraber bisikletimde tublese geçmeyi düşünüyorum. sadece lastikler değişecek. jantlar uyumlu ( mt 65 )
almayı düşünüp karar verdiğim lastikler de conti. x-king 2.2
ama aklıma şöyle bişey geldi.
enduro tutkunu olduğum içinde: arka lastiği 2.4 - ön lastiği 2.2 yapsam nasıl olur
motosikletlerde arka tekerin kalın ön tekerin ince olmasının nedeni:
Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.
Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.
Kısaca ön tekerleği yol döndürür.
Arka tekerleği motor
(link)
arazi sürüşlerinde bana katkısı olmaz sa hiç heyecana girmeyip ön arka 2.2 mi alayım.