Scudo Sports

yaz'a şimdiden hazırlık yapıyorum. lastikler değişime gidiyor.

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
17 Şubat 2014
Mesaj
5.655
Tepki
4.839
Yaş
37
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
kış ve kar gelmesiyle bisikleti artık pek kullanmıyorum.
ama bisiklet 2. el olması ve ilk sahibinin yarışçı olması sebebiyle lastikler baya bi kullanılmış ve kenarlardan iplerini salmaya başladı.
çıkan ipleri anneme versem bana çorap örerdi.

yaz ayına girmeyle beraber bisikletimde tublese geçmeyi düşünüyorum. sadece lastikler değişecek. jantlar uyumlu ( mt 65 )
almayı düşünüp karar verdiğim lastikler de conti. x-king 2.2
ama aklıma şöyle bişey geldi.

enduro tutkunu olduğum içinde: arka lastiği 2.4 - ön lastiği 2.2 yapsam nasıl olur :)

motosikletlerde arka tekerin kalın ön tekerin ince olmasının nedeni:
Ön tekerlek incedir. Çünkü tutunma tüzeyi frenleme ile dorğru orantılı olarak çalışır. Frene basıldığında asfaltla temas eden yüzey nekadar küçük olursa mm2 ye de o kadar fazla ağırlık düşer bu da kızaklamanın minimum oranda olmasını sağlar. Eğerki yüzey geniş olmuş olaydı ağırlık daha geniş bir yüzeye yayılacağından frenleme anında kızaklama daha erken meyda gelecekti.

Aynı olay arka tekerlekte tersine işler.Asfalta tutunma yüzeyi nekadar fazla olursa yola tutunma da o kadar fazla olur. Çünkü tekerlek durmak değil dönmek ister. Güç yoldan değil tekerlekten gelmektedir.

Kısaca ön tekerleği yol döndürür.

Arka tekerleği motor

(link)

arazi sürüşlerinde bana katkısı olmaz sa hiç heyecana girmeyip ön arka 2.2 mi alayım.
 
Scudo
Ben crazy bob kullanıyorum 2.35 lik lastik. Table topa gore nerdeyse hiç kaymıyor. Table top biraz daha inceydi.
 
crazy bob bana şekli itibariyle pek çekici gelmiyor :)
 
arkaya takacağın lastiğin deseni ve tutunma yapısı da önemli bence. Eğer çok tutunan ve dişli lastik aldığında (hans dampf gibi) bu sefer çıkışlarda çok zorluk oluyor, sadece inişe yönelik düşünmek gerekiyor. All mountain bisikletlerinde o yüzden arkaya daha düz desenli ve akıcı lastik takıp öne hans dampf gibi bir model takabiliyorlar. Çıkışlarda öne çok yük binmediği için sorun olmuyor, ve inişlerde de zaten genelde yük öne bindiğinden çok faydalı oluyor. Böyle birşey de düşünebilirsin.
Motorsiklet arka lastiklerinin geniş olmasının sebebinin frenden çok çekiş olduğunu düşünüyorum. Gaza bastığında motorun tutunup gücü yere verebilmesi için geniş yapıyorlar. Enduro motor kullanan birisi olarak söylüyorum bunu. İlla ki frende de faydası var ama ilk aklıma benim çekiş geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Can Köksal
Hocam dağ lastiğinde continin yol'daki kadar başarılı olmadığını düşünüyor ve duyuyorum. Bütçeni belki biraz esnetir ama maxxis ikon diye bir lastik var incelemeni tavsiye ederim
 
Geri