Öncelikle bir yanlışı düzeltiyim, yağların sıkışma özelliği yoktur, bu yüzden de hidrolik maşa yalan değil ancak yanlış bir kavramdır. Maşaların yaylanma mekanizmaları sol bacağın içinde, kilit mekanizmaları da sağ bacağın içinde bulunur. Bu kilit mekanizması kimi zaman mekanik, kimi zaman ise yukarıda belirttiğim yağların sıkışmama özelliğinden yola çıkarak hidrolik bir sistemle yapılır. Hidrolik maşa kavramı da buradan gelir. Yağ yolunu kapatan bir valf sistemi maşanın çalışmasını engeller vs vs...
Yaylı maşalara karşılık havalı maşalar diye düşünüyorum bu sorunuzu ve ona göre yanıtlıyorum.
Havalı maşalar, sürücünün kilosuna göre basıncı ayarlanarak tam performans alınmasını sağlarlar. Yaylı maşalarda ise her ne kadar sertlik ayarı varsa da bu havalı maşalarla rekabet edebilecek bir teknoloji değildir. Aslında yurtdışında bir çok üretici, farklı ağırlık aralığındaki kullanıcılar için farklı sertlik derecelerine sahip özel yaylar üretirler, ancak bu henüz ülkemize ulaşmış bir hizmet değil maalesef.
Eğer aklınızda olan marka/model varsa onları yazın daha detaylı cevaplar alabilirsiniz...
