1. Bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Çünkü sizlere daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yüzden çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Konuyla ilgili bilgi için buraya tıklayınız. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.

Yaşlı İtalyan'nın Datça'da Yollara Dönüşü

Konu, Kadrolar kategorisinde Haluk Eke tarafından 5 Haziran 2014 tarihinde paylaşıldı.

  1. Haluk Eke

    Haluk Eke Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Sponsorlu Onu gördüğümde kendisine haksızlık edildiğini düşündüm ve neredeyse hurda fiyatına satın aldım:

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Önce, sadece kadro ve maşasını kullanırım diye aklımdan geçmişti. Ancak ilk üstünkörü temizlik sırasında donanımına biraz daha yakından bakınca gidonunun italyan Italmanubri (şimdilerde ITM markası ile satılıyor), frenlerin de fransız Mafac olduğunu farkettim. Ön tekerleğin kontrpedal dişli ile donatılmış olması tabi karikatürsel bir görüntü de sağlıyordu ona.

    Zangır zangır sallanan orta göbek milini ancak aynayı spiralle keserek ve uzun pas sökme çalışmalarından sonra açabildim. Kadronun italyan menşei olduğu, orta göbeğin vidalama yönünü test ettiğimde doğrulandı. Eski italyan ve fransız bisikletlerinde orta göbek her iki tarafta da sağa çevrilerek vidalanıyor çünkü. Ama bunun hangi yıllara kadar böyle olduğunu kesin bilmediğim için, yine de açma sırasında çok nazik davranmak zorunda kaldım yatak ve sabitleme vidlarına.

    İlginç olan nokta, orta göbek, furş takımı, frenler, gidon eski kararmış görüntülerine rağmen son derece sağlam durumdaydı. Hatta buna daha ilerki yaşlarında geçirdiği tamirler sırasında sahip olduğu Saiguan marka ön ve arka aktarıcıları da dahil etmem gerekir. Ufak tefek eklemelerle hepsi de çalışır duruma geldi zaten. Kadro'da seri numarası ve S60 olarak vurulmuş bir koddan başka hiçbir iz olmadığı için yapımcısı hakkında hiç bir iz bulamadım. Bir de benzerine hiç rastlamadığım bir şekilde sele kelepçesinin vidası arka tarafta değil ön taraftaydı.

    Kadronun arka göbek aralığını 1 cm kadar genişletmek ve maşanın bir bacağındaki hafif eğriliği gidermek dışında pek bir doğrultma işi çıkmadı. Ancak paslı ve/ya da kararmış donanımın temizlenme ve polisajı ile uzun uzun uğraştım. O ufak vida ve somunları temizlemek her ne kadar ömür törpüsü gibi gözükse de, elde ettiğiniz sonuç iyiyse size yorgunluğunuzu unutturuyor çoğu zaman. Matkap ile kullanılan döner zımparalar ve el motoru ile kullandığım dremel tel fırçalar ile hedeflediğim asgari sonuçlara ulaştım diyebilirim. Aynı zamanda eski fotoğraf makinelerini restore eden bir kişi olarak, sabırlılık, kendimi düşünce olarak ikna edene kadar bir vida bile söküp takmama alışkanlığım burada da epey işime yaradı. Bu tür eski ürünler üzerinde çalışırken, eğer yenileme yapmayıp eskiyi korumak istiyorsanız, yorgun malzemelere çok nazik davranmak zorunda kalıyorsunuz.

    Çok önemli malzeme giderim olmadı. Çin şimanosu Saiguan'ların sağlamlığından çok memnunun. Yenisini almama rağmen yine eskilerini taktım. Önemli olan aldığımdaki donanımı sağlamlık ve ağır olmama kriterlerini sağladıkları sürece kullanmak. Hiçbir zaman marka taraftarı olmadım. Aşağıda görülen durmuyla yaşlı İtalyan, pedalsız ve yatay fren kolları olmadan 10,75 kilo. Yaşına göre iyi diyebilirim.

    Şu anda test aşamasında olduğu için çıplak metal haliyle monte ettim. Havanın neminden korunmak için 2-3 günde bir gazyağı ve wd40 ile siliniyor.:rolleyes:

    Siteden Burçak Erbil arkadaşımızın, oksijen kaynağına zorunlu olmadıkça başvurmamam konusundaki uyarısını uyarak, tüm kaynak malzemelerim hazır olmasına rağmen, sadece oksijen tüpünü eksik olarak bekletiyorum.:) Kendisine ilgisinden ve özel mesajlarıma hemen dönüşünden dolayı çok teşekkür ediyorum.


    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Sadece fren tellerini kırmızı kullanarak biraz renk katmak istedim, o kadarını da hakediyor bence.

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    ve piyasa ağzıyla Çin Şimanosu:

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Bu da hakiki Shimano, ama hesaplı:

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Gidondaki amblem ile havasını atıyor kibar İtalyan

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Arka askı halkası Tektro marka olarak biraz şimşir tarak gibi durdu, ama yakında klasik, basit bir parça ile yer değiştirecek

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Dilerim resimler doğru yüklenmiştir.
     
  2. suat akman

    suat akman Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    2.027
    Beğeniler:
    3.386
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Elinize saglik, verdiginiz emegin karsiligini gormek muthis bir duygu. Umarim boyandiktan sonra da goruruz :)
     
    Haluk Eke bunu beğendi.
  3. #3
    Haluk Eke

    Haluk Eke Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Çok teşekkürler Suat Bey. "Daha Sonra" ve "Çok Daha Sonra" resimlerini:) de boyadıktan sonra sunabilmeyi umudediyorum.

    Fotoğrafları aşağıda bir kez de resim olarak veriyorum.

    "Önce" resimleri:

    [​IMG]
    [​IMG]

    "Sonra" resimleri:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ozan Duran ve Özgür Türker bunu beğendi.
  4. EmreYILMAZ

    EmreYILMAZ Uzun ve geniş insan

    Kayıt:
    11 Aralık 2012
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Bornova/İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Elinize sağlık iyi iş çıkarmışsınız. Bisiklette sanki böyle bi fixie havası var.
     
    Haluk Eke bunu beğendi.
  5. #5
    Haluk Eke

    Haluk Eke Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Teşekkürler Emre Bey. Sade görünüşü o fixi havasını veriyor gibi; zaten ben de daha çok bu halini seviyorum. Gerçi kadronun vites kulağı var ama ben yine de çarpmalarla fazla zorlanmasın diye braketli bir aktarıcı kullanmayı tecih ettim. Kendi vites kulağı da duruyor hala, kesmedim.
     
  6. Batuhan Yıldız

    Batuhan Yıldız Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2013
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İstanbul - Kütahya
    Bisiklet:
    Salcano
    Çok yakışıklı bir bisiklet olmuş Haluk Bey elinize emeğinize sağlık :)

    MB860 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
    Haluk Eke bunu beğendi.
  7. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.743
    Beğeniler:
    1.772
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Mükemmel bir bisiklet olmuş. Ellerinize sağlık. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim.
     
    Haluk Eke bunu beğendi.
  8. #8
    Haluk Eke

    Haluk Eke Daimi Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Sevgili Ömer Karan ve Batuhan Yıldız Arkadaşlarım; her ne kadar tümüyle haketmesem de, övücü sözleriniz için yine de çok teşekkür ediyorum.