Yarışın hangi bölümünde ne kadar hızla gitmeliyiz? Best Bike Split

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
250
Mesaj
2.092
Tepki
8.246
Yaş
50
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
Şöyle bir hizmet olsa, iyi olmaz mıydı?

- Katılacağımız yarış parkurunun tüm detaylarını biliyoruz. Diyelim ki, organizasyon bu parkuru internet sitesinden paylaştı veya geçen yıl bu parkurda yarıştık ve tüm detaylar Strava'da kayıtlı. Bu bilgileri sisteme kaydedelim.

upload_2017-2-1_9-3-58.png



- Ayrıca, boyumuz, kilomuz ve güç değerlerimiz de belli (Power metre gerekli). Sisteme bu bilgileri de kaydedelim.

- Yarış sırasında kullanacağımız bisiklet türünü, sürüş pozisyonumuzu, kısaca drag etkisini, üretebileceğimiz gücü ve ağırlığımızı değiştirerek parkur süresini nasıl değiştireceğimizin simülasyonunu yapalım.

upload_2017-2-1_9-14-37.png



- Yarış tarihindeki hava koşullarını da sistem hesaplasın. Rüzgarın yönü, şiddeti, sıcaklık, nem vb.

upload_2017-2-1_9-3-3.png


upload_2017-2-1_9-5-24.png



- Sistem parkurdaki tüm eğimleri hesaplasın.

upload_2017-2-1_9-6-43.png



- Verdiğimiz tüm bilgilerle, hava koşulları ve parkur şartlarını da hesaba katıp, parkurun her segmentinde nasıl bir güç üretmemiz gerektiğini hesaplasın.

upload_2017-2-1_9-8-24.png



En sonunda bize, yarış esnasında gidona yapıştıracağımız bir çıktı versin:

upload_2017-2-1_9-17-20.png


Bu kağıtta hangi eğimde hangi gücü üretmemiz gerektiğini veya hangi hızla çıkmamız gerektiğini yazsın (tabii ki tüm faktörleri hesaplayarak: mevcut gücümüzü, kilomuzu, rüzgarın durumunu vb. göz önünde tutarak).

Hatta sistem kağıt üretmekten öteye geçip, örneğin Garmin Edge cihazına doğrudan bu bilgileri aktarsın. Böylece yarış esnasında Garmin bizzat bipleyerek bizi uyarsın. Örneğin bir yokuşu gereğinden hızlı çıkıyorsak Garmin sesli ikaz etsin.

Bu hayal değil. Best Bike Split bunu yapıyor. Sorun, hesapları ne kadar gerçeğe yakın yaptığında yatıyor. En önemli etkenler, başta hava şartları olmak üzere, drag hesaplaması, yarış esnasındaki kondisyonumuz olabilir.

Dikkat ederseniz Best Bike Split programın hiç bir yerinde nabız, kadans veya hız bilgilerimize ihtiyaç duymuyor. Tek gereken güç değerlerimiz.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


upload_2017-2-1_9-24-50.png
 

Dosyalar

mehmetsunu

İKONOKLAST
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
263
Mesaj
5.364
Tepki
12.631
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
Bu forumda görülüp görülecek en kaliteli paylaşımlarda bulunan bahadır gürele şükranlarımı sunuyorum. Paylaşımlarını merak ve heyecanla takip ediyoruz.
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
250
Mesaj
2.092
Tepki
8.246
Yaş
50
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
@mehmetsunu

Eyvallah, ne demek :) Güzel bilgi varsa kaçırır mıyız?
 
Tepkiler: mehmetsunu

S.Çal

Daimi Üye
Kayıt
31 Aralık 2014
Başlık
10
Mesaj
381
Tepki
884
Yaş
32
Şehir
Afyon
Bisiklet
Lapierre
yine bilimsel bir paylaşımıyla Bahadır Gürel karşımızda :) bilgi ve emeklerinize sağlık. Hesaplamalar her zaman bir yere kadar. Bilimsel hesaplamaların çoğunda ampirik formuller ve deneysel hesaplar(farklı sınır koşullarında) vardır. Burada en önemli etken kişinin o gün kendini nasıl hissettiği ve bunun ne kadarını verebildiğidir. İşte teknik ve bilim bu noktada devreye girer. Hissettiğini daha etkin olarak aktarabilme teknik ve bilimle mümkündür.
 

CY3535

Daimi Üye
Kayıt
7 Mayıs 2016
Başlık
5
Mesaj
206
Tepki
432
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Çağlar YILMAZ
Bisiklet
Lapierre
:D:D:D Strava ya tam veri yüklerken baktım Bahadır Bey Hawaii de :D dedim ne güzel tatile gitmiş, meğer yine bizim için güzel bir yazı hazırlıyormuş...

Teşekkürler üstad...
 
Tepkiler: Bahadır Gürel

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
250
Mesaj
2.092
Tepki
8.246
Yaş
50
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #7
@CY3535 entegrasyonun azizliği diyelim. Garmin Connect'te test yaparken, çaktırmadan hem Strava'ya hem de TrainingPeaks'e aktivite açmış :)
 
Yukarı Alt