Yol bisikleti ve dağ bisikletinin asfalttaki performans farkı

Kayıt
5 Nisan 2010
Mesaj
14
Tepki
9
Şehir
Ankara
Arkadaşlar whistle 1052v ile 80 km yol yaptım. Aynı gün elimde bir yarış bisikleti, ince düz lastikli ve hafif bir bisiklet olsaydı acaba aynı enerji ile kaç km gidebilirdim?
 
Scudo

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Yol bisikletiyle daha çok km yapabilirsiniz bu çok açık ama ne kadar yapabilirim gibi kesin bir sonuç verilemez.Aynı koşullarda yol bisikletiyle daha hızlı ve daha uzun mesafeler alabilirsiniz.Yol bisikletinin mekanik yapısı ve aerodinamik yapısı daha az enerji harcamanın üzerine kurulmuştur.Şöyle genellemek gerekirse;
bisiklet kıyafetleriyle sürüşte, 40 km/s hızda yol bisikletleri 350-450 watt/s güç gereksinimleri vardır.Dağ bisikletlerinin bu hızdaki güç isteği 500-600 watt/s civarındadır.Fark açık yol bisikleti, oturuş pozisyonu(aerodinami) ve mekanik üstünlüğüyle %15-30 arası daha verimlidir dağ bisikletine göre.
 

Ozkan Aydin

Daimi Üye
Kayıt
5 Eylül 2008
Mesaj
214
Tepki
218
Şehir
istanbul-Avcılar
Ben genelde Trek 7.3 (700x32)ve mtb ye biniyorum.yol bisikletine geçmek istiyorum. Deneme amaçlı olarak İstanbulda nerden kiralayabilirim? Mtb ortalamaları genelde 22-23 city de 28-32arası genelde trafikle içiçe yollarda.Cevabınız için şimdiden teşekkürler.Bol pedallı günler.
 

nuhcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Nisan 2007
Mesaj
2.036
Tepki
812
Şehir
istanbul / kadıköy
İsim
nuh can
En basit hesapla her teker dönüşünde 2"(28"-26")=5cm fazladan yapıyorsunuz. Varın siz hesaplayın...

700x32 profilli bir lastik kullandığınızı düşünürseniz, yerebasma direncinden de kazanıyorsunuz...
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
Yol bisikleti ile her zaman daha fazla, daha hızlı gidilebilir diye birşey yok; yol bisikletinin avantajı sadece kaliteli asfaltta öne çıkıyor. Ege kıyılarındaki vs kaba asfalt yollarda yol bisikletiyle bir gitmeyi deneyin bunu anlarsınız.. Bu tip yollarda MTB ile daha hızlı bile gidilebilir.
Düzgün asfaltta bile dişsiz lastikli bir MTB ile yol bisikleti arasında öyle dağlar kadar fark yok. Fark max %20'dir bence.
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Bahsettiğiniz kötü asfaltta MTB ile tabiiki daha konforlu gidilir, ama daha hızlı? Kesin katılmıyorum, hiç bir zaman bir MTB ister dişli ister dişsiz lastik ile bir Tour bisikletinin bile hızına erişemez, hele hele yol bisikletinin yanına bile yaklaşması mümkün değil. Fizik olarak mümkün değil bu. Bakın, mütamadiyen MTB ve Yol bisikleti karşılaştırması yapılıyor, her ikiside farklı disiplin. Dağ bisikletinin yeri dağ-tepedir, ancak arazide amortisörlü maşa ve kalın diş lastiğin faydasını görürsünüz. Bunun dışında bu denli ağırlığı, balon lastikleri ve motorsiklet vari disk fren leri taşımak, ister temiz asfalt ister mıcır asfalt, hamallıktır.

İyi bir MTB nin ağırlığı 9.5-10 kg.lerde, lastikler 26" ve yere temas 4-5cm. Bir yol bisikleti 7-8.5 kg.lerde ve yere temas 20mm.
Ama en önemlisi bisikletin üstündeki duruşunuz, bu duruş size aerodinamide büyük dez avantajdır. Sadece bu nedenle %8-10 kayıp verilir. Bir diğeride pedal basış kapasitesi; yol bisikletinin kurduğu geometri bacakların pedala max. transferini sağlar, bir diğer deyişle gövdenin bisikletin üstüne yatışı ve ayakların piston ahenginde çalışması sırasında "kramp" veya sıkışma yaşamazsınız. Bu MTB geometrisinde mümkün değil.

Bir diğer konu varki gidon tutuşu; MTB de elleriniz sabit, tek tutuş opsüyonunuz var. Bu size sürekli uyuşma getirecektir, özellikle 80-100km. arası bir sürmeyi deneyin ne demek istediğimi anlarsınız, ilk 40 km. lerde bilekler ve avuç içlerinde uyuşma başlayacaktır. Yol bisikletinde 3-4 tutuş opsüyonu vardır ve bu nedenle daha konforlu bir sürüş olur, hakimiyet daha fazladır.

Yokuş aşağı ve virajlar: hiç bir zaman düz gidon bir bisiklet yol-yarış gidonunun verdiği hakimiyeti vermez. Yol bisikletinde gövde pozisyonunu gidon tutuşunuzla değiştirebilir, hızlı virajlarda denge merkezini aşağıya çeker ve bisikleti daha çok yatırabilirsiniz.

Ülkemizde bisikletçilik 1980 lerde öldürüldü, ardında 88-90 başlarında Haşim İşcan yeraltı geçidi ve Sirkeci piyasısında MTB ye benzeyen bir takım aletler türedi (Tasarım derlemesi Türkiye'ye ait, su borusundan MTB uyarlaması-motorsiklet amortisörlü). MTB Türkiye'ye yavaş yavaş böylece girdi ve biz bisikletçilerde 28 jant, ince tekerlek ( 30-32mm.) normal binek (tur) bisikleti göremez olduk. Nedense asfaltlanmış şehir, kasaba yollarinda DAĞ bisikletleri moda oldu.

Eh tabii bunun sonundada millete "şehirde" çakmışlar dağ bisikletini, o dağ bisikletini asfaltta kullananlarda içten içten "acaba benim dağ bisikletim yol bisikleti kadar hızlımıdır, yoksa ben miyim yavaş giden" diye ufaktan sorgulamaya başladı. Biz de burada dil tüketiyoruz...
 

Tolga Gürgün

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Aralık 2005
Mesaj
1.639
Tepki
2.142
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Pinarello
Selam Mustafa Bey. Ülkemiz yollarında kullanılabilecek bisikletin dağ yada tur bisikleti olduğunu düşünüyorum . Bahsedilen kötü asfaltta yol bisikletiyle hızlı gidersiniz de 200 km den sonra sarsıntıdan fırlatır atarsınız. Mtb ile bahsettiğiniz balon vari tekerlekler , disk fren taşımak hammallık değil daha güvenli antrenman yapmaktır. Yol bisikleti ile Mtb arasındaki kilo ve tekerlek çap farklarını zaten bilmeyen yoktur . Duruş farkından dolayı % 8-10 rakamını nasıl hesapladınız onu merak ettim? Pedal basış kapasitesini de anlamakta güçlük çekiyorum . Gövdeyi Mtb de yatıramıyor ayakları piston ahenginde çalıştıramıyormusunuz ? Ve bu nedenle bacaklara krampmı giriyor? Mtb deki gidon tutuşunun konforsuzluğu ve ellerdeki uyuşmaya gelince. İstanbul - İzmir arası 450 km Mtb ile 16,5 saat pedal çevirdim ellerde herhangi bir uyuşma yaşamadım fakat başka yerlerde olmuştu. Bu mesafeyi aynı güzargahta yol bisikletiyle deneseydim malumunuz üzere yollarımızdaki asfalt kalitesinden dolayı Susurluk civarında bisikleti fırlatır atardım heralde. Yokuş aşağı ve virajlar konusundaki yorumunuza katılmamak mümkün değil. Konu ile ilgili daha fazla bilgi sahibi isteyenler her daim olacak ve bizler dil tüketmeye maalesef devam edeceğiz.
 

Y.Toygar

Daimi Üye
Kayıt
5 Ocak 2010
Mesaj
288
Tepki
167
Şehir
34-Çekmeköy
Tamam Dağda dağ bisikleti asfaltta performans isteyene yol gezmek isteyene city bike diye tabir edilen bisikletler.. Fakat gel gelelim city bike denilen bisikletler İstanbul dahil Türkiye'nin hiçbiryerinde!! kullanımda zorluk çıkarmaktan başka birşey değildir.. Yol Yarış bisikleti tamamen performanstır.. İnsan korka korka biner.. Mazgalıydı çukuruydu girip çıkmak yürek ister.. 3 ay kullandım çünkü.. Şimdi ise Scale 70 kullanmaktayım Araziye gireceğim zaman LarsenTT arazi dışında Slik lastiklerimi takıp yine 60 km/h yi görebiliyorum.. Rahat ve Güvenli bir şekilde..

Her yola ayrı bisiklet kavramı sadece yurt dışında geçerlidir.. City bike denilen bisikletler bana göre Kadiköy - Tuzla arasındaki sahil yolunda sürülebilecek bir bisiklet türüdür..

Profesyonel yapılmayacaksa kimse yol bisikletinede bulaşmasın.. Denedim az daha hızlı gideyim diye pişman oldum.. Fikrimin arkasında olarak.. 1.95 slik lastik ile varacağnız yere 15 dk geç gidin.. Güvenli ve sorunsuz gidin..
 

suzunkopru

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2008
Mesaj
2.203
Tepki
1.474
Şehir
İstanbul-Fatih
Yaklaşık 1-1,5 yıl boyunca İstanbul yollarında yol bisikleti kullandım. Aynı zamanda 2-3 yıldır MTB kullanıyorum.
Yol bisikletinin MTB’ye göre bazı artıları ;
Daha çabuk hızlanır
Hızını daha uzun süre korur
Özellikle uzun yol sürüşlerinde 90-100 km gibi, ortalaması daha istikrarlıdır.

MTB’nin Yol bisikletine göre bazı artıları ;
MTB setleri (vites sistemi, frenler, aynakol ve jant setleri v.b.) yol bisikletinde olduğu gibi narin değildir.
İyi bir MTB kullanıcısı yol bisikletinin arkasından ayrılmadan uzun süre gidebilir.
Fren sistemi (özellikle hidrolik disk ise) yol bisikletine göre harikadır.

Sonuç;
İstanbul yol bisikleti için hiç uygun değil, şehir bisikletleri nispeten uygun. Şehir içi kullanımda yol bisikleti çok tehlikelidir. Özellikle frenleri yok gibidir. Yol bisikleti ile yavaşlamanız gereken yerlerde MTB ile yavaşlamazsınız.
Anayolda, yolun en sağından yol bisikleti hızlanmış gidiyordum, önüme bir motor çıktı. Sanırım 65-70 km bir hızda ilerliyordum. Önüme motor geçince hızım aniden artmaya başladı 73’ü gördüm, motor hafi bir frene dokundu bir anda motorun tam dibine yanaştım hafif fren yaptım asla yetmedi aniden sola kırdım hızım halen artıyordu. Bu tür korkuları neredeyse her binişimde yaşıyordum, önüme aniden kıran arabalar, önümde aniden yavaşlayan araçlar, anlattığım olay son nokta oldu ve yol bisikletinin İstanbul kullanımı için uygun olmadığına karar verdim ve sattım.
Her ne kadar kalın lastikte olsa, yol bisikletine göre ağırda olsa İstanbul’un trafik şartlarında MTB yol bisikletinden daha uygundur. Amortisör ise İstanbul’un hemen hemen yerinde olmazsa olmazdır, tabii ki kilit mekanizmalı bir maşa tercih edilmelidir.
Birde lütfen MTB kullanmamış olan yol bisikletçileri, yol bisikleti kullanmamış MTB’ciler konuya dahil olurken bunu belirtsinler. Çünkü teori ile pratik çok farklı olabiliyor, ben bunu pek çok kez yaşadım.
 

ocanakci

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2010
Mesaj
333
Tepki
241
Şehir
ESKİŞEHİR
Bisiklet
Lapierre
mrblar. gerçekten çok çok güzel bir paylaşım olmuş, bisiklet almak ya da değiştirmek isteyenlerin gerçekten okuması gereken bir konu başlığı. teşekkürler. Bende scott sub10 mevcut ve kilitlenebilir maşa aldım, sanırım şehir bisikleti :S :? ben mtb olayına pek sıcak bakamadım. sebep gerçekten hız arıyor olmam, dağ, tepe ile çok fazla haşır neşir olmayacağım düşüncesiydi ki; şu an asfalt yol dışına girdiğim pek söylenemez. Bu sevdamı daha hızlı olan yol-yarış bisikletine çevirme gibi bir düşünce içerisindeyim. sebep gene daha hızlı olma isteği. Fakat bilgi ve tecrübe ışığında yazılmış; bu konu başlığı altındaki yazılardan sonra kesinlikle benim için doğru olanın şehir bisikleti olduğuna kanaat getirdim. Mazgal derdim yok, fren derdim yok, rahatlık kısmen mevcut ve hız elimden geldiğince ayaklarımın altında... konuya açıklık getiren ve getirecek olan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. bisikletimiz ne olursa olsun keyifli, hızlı ve kazasız pedallamalar.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35

Ahmet Gökdere

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mart 2006
Mesaj
1.430
Tepki
2.494
Şehir
istanbul-kartal
Mustafa abi nin yazdıklarına tamamen katılmakla birlikte, diğer arkadaşların yazdıkları da kesinlikle doğru, eski bir mtb kullanıcısı olarak yol bisikletiyle kıyaslamak mümkün değil bile, yalnız önünüzde aniden duran, yada kapısını açan arabalar, kalitesiz yollar düşünüldüğünde , yazılanlara hak vermemek mümkün değil, lakin benim gibi anadolu yakasında oturuyorsanız, fazlaca trafikle ilişkiniz yoksa (şehir içi kullanımı hemde istanbulda), amacınız ANTRENMAN sa, mtb tamamen eziyet, mesela fethiyede antrenman amaçlı mtb kullanıyorum asfalt kalitesizliği nedeniyle, istanbuldaysa yol bisikleti bulunduğunuz yerin trafik şartları ve yol durumunu göz önüne alın derim, avrupada yaşasak tercihim %100 yol bisikleti olurdu, eski bir arkadaşın dediği gibi bisiklet deyince ;bisiklet yol bisikletidir, gerisi teferruattır,
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Tolga bahsettiğim kramp bacaklara giren kramp değil, vucudun uzanamaması ve sıkışması, ayrıca bacakların daha kısa ayna kol dan dolayı tam açılıp kapanamaması, yani dairesel harekette bacak tam anlamıyla açılıp kapanamıyor. Şimdi senin seçtiğin Türkiye yolları için MTB seçimine birşey diyemem, konfor belki senin için ön planda olabilir. Ama bahsettiğin yollara benzer yollarda çok antreman yaptık- yapıyoruz, hatta zamanında yarıştık. Daha bugün Ironman'cilerle Kemerburgaz tarafında antremanda idik, altlarında TT bikes, adamların girdikleri köy yollarını görsen, gıkları bile çıkmıyor. Bu biraz disiplin ve vücudu eğitme durumu, belli bir süreden sonra yol bisikletinde teknik gelişiyor ve yollar pek sorun olmuyor.
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Ben hem dağ bisikleti hemde yol bisikleti kullanıyorum.Bisikletlerimin ikisi de performansa dayalı.Mazgal dahi olsa şehir içinde yol bisikleti kullanıyorum.Yol bisikletinin viraj dengesine kötü denmesini anlayamıyorum dağ ile 60 km/s ile girdiğim keskin virajlarda bisikletin zorlandığın hissederken(Schwalbe Racing Ralph-2,10 ve Michelin XCR Dry 2-2,00 lastikler), aynı virajı yol bisikletiyle girdiğimde 80km/s üzerindeki hızda çok rahat aldığını biliyorum(Maxxis Re-fuse).Virajda zorlanmayı açıklarsak lastiğin sınırlarına kadar zorladığınızda lastik, yırtılıyormuşçasına ses çıkarmaya başlar; işte bu sınıra gelindiğinin göstergesidir.
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
Bende her ikisini kullanıyorum.Hoş dağ bisikletini son 4 aydır kullanıyorum 20 yıl boyunca hep yarış bisikleti kullandım.Dağ bisikletini şehir içinde kullanmak hamallık,araç asla gitmiyor dur kalklarda çabuk hızlanamıyor birde üstüne cart curt lastik patlatıyor çok fazla alan kapladıgı için, frenlerine gelicek olursak çok iyi ama iyi bir yol bisikleti freniniz varsa zaten oda çok iyi durduruyor.Sırf asvaltta bisiklet kullanıcaksan çok fazla hoplayıp zıplamıcaksan yarış bisikleti.Zaten altıma en kral dağ bisikletini verseler asla hergün kullanıcagım bisiklet olamaz. Haftasonu kaçamağı için bende dağ bisikleti olayı. unutmadan viraj konusunda dağ bisikleti öğle yemeğinde yer.Tabi bu benim kendi düşüncem. Ben daha iyi yatıyorum yol bisikletiyle.Diğerinde çok dik duruluyor bana göre değil o duruş
 

Tolga Gürgün

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Aralık 2005
Mesaj
1.639
Tepki
2.142
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Pinarello
Mustafa Abi, Ben yanlış anlamışım kramp olayını . Kusura bakma . Ben konfora önem veririm . O yüzden ki 450 km 16,5 saat çevirdim. Yol bisikletiyle bu güzergah ve bahsedilen asfalt kalitesiyle gidilmez diyorum . Giden varsa ve köy yollarında disipline oluyorsa tebrik ederim
 

Ali Kader Erol

Aktif Üye
Kayıt
22 Ağustos 2009
Mesaj
120
Tepki
138
Şehir
İstanbul
....bisiklet bir zevk konusu.. bu kadar teknik konuya dalmaktansa keyifle bisiklet sürmeye bakmak gerek.. yollarımızın yarış bisikeltleri için uygun olduğunu kim iddia edebilir ki... ancak zor da olsa ben bostancı-tuzla yolunu yol bisikeltimle gitmekten büyük zevk alıyorum.. bisikeltim benim oyuncağım.. varsın süper kaymak gibi yollarda yüksek hızlar yapmayıvereyim... mesele oyuncağımla zaman geçirebilmek.. bir de tur bisikeltim var ve büyükadaya veya stabilize yollara onunla gidiyorum ve yol bisikeltim de unuttuğum konforu hatırlıyorum..:)) ancak her iki bisikletimin de bana yaşattığı keyif ve onlarla kurduğum ilişki farklı... çok takmamak gerek mtb mi hızlı gider yol mu diye...:) şöyle bir yazılanlara baktığımda aslında neredeyse söylenilenlerin hepsi doğru...:)) ancak herkesin kendi doğruları bunlar.. böyle kalırsa da çok keyifli ancak işi bir üstünlük ve rekabet atmosferine sokmak oyuncağıyla oynayan çocuğun şevkini kırmaktan öte bir işe yaramaz diye düşünüyorum... bisikletler güzel arkadaşlar.. bisikletliler de güzel arkadaşlar..:))
 

binRR

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2010
Mesaj
1.983
Tepki
1.979
Şehir
İstanbul
@muher

Bense hiç bakmıyorum:D
Şehir bisikleti kullanıyorum specialized sirrus sport, magandaların sağa sola attıkları bira şişeleri hariç bir sorun yaşamadım ki bu zaten hepimizin ortak derdi malesef. Daha bu gün feneryolu akfırat F1 yapıp geldim iki dostumla yaklaşık 87km yol yaptım bir sorun yaşamadım, perşembe gecesi yaptığımız bir turda takip sırasında önümdeki aniden çekilince koca çukura girp çıktım 35km süratle, yine bir sorun yok:D
Şehir bisikletleride yol ve mtb arasında bir yerlerde duruyor kent kullanımınada çok uygun bence.
Aslında bu sınıf FITNESS/COMMUTE diye adlandırılıyor kendi sitesinde:)