yağlanılması gereken kısımlar ve tamir/bakım seti

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
627
Tepki
393
Yaş
43
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
Başka bir başlık altında sormuştum. Bir baba yiğit çıkıp cevaplamadı. Bisikletin bakımını kendim yapmam gerekiyor. Şuan çamur,kir içerisinde.Temizlemek istiyorum. Bulunduğum şehirde adam gibi bir servis yok. Usta bulunduğunu da sanmıyorum. Küçük bir şehir.

Doğru cevaplanırsa mutlaka başta kendim olmak üzere işin ehli olmayan her bisiklet sahibinin istifade edeceğini düşünüyorum.

1. Bisiklet üzerinde nokta nokta yağlanılması gereken yerler nerelerdir?

Resim üzerinde işaretleyerek ve o kısımların ismini yazarak gösterirseniz çok daha net anlaşılır. Mesala şunun gibi bir resim olabilir.

Resim 1:bisiklet (1).png

Resim 2:bisikletpo2.jpg

2. Farklı yerler farklı yağ türleriyle yağlanılıyormuş. Bu durumda neresi hangi yağla, ne kadar miktarda yağlanır? Mümkünse kaliteli yağ markalarını söyler misiniz?

3. Normal şartlarda ne kadar sıklıkla yağlama yapılır?

Yıkama, yağmurda kullanma, tozlanma gibi arızi durumlarda her defasında mutlaka yağlama yapmak gerekir mi?

4. Yağlama yapmadan önce yine kısımlara göre yapılması gereken işlemler nedir?

Son olarak bir bisikletin komple bakımında ve gevşeyen yerlerin sıkılmasında kullanılacak bir takım alet seti önerebilir misiniz? Mümkünse marka olarak ve bir kaç kalite. Mesela bu en iyisidir, bu orta idare eder gibi.

İşin ehli olan arkadaşlar zaman ayırıp cevaplarsa iyi bir hayır işlemiş olacak, mutlaka başkaları da istifade edecek.

Bekliyoruz.
Teşekkürler.
 
Scudo

ihsan onur şener

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
711
Tepki
450
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Diğer
Kısaca bir cevap vermek istiyorum.

Furç takımı, göbeklerin bilyeleri yine aynı şekilde orta göbek, eğer fren mekanikse kablo ve telleri, fren mekanizmasının bağlantı yerleri(v fren), pedalın bağlantı yeri gibi her türlü yer gres yağı ile yağlanır.

Zincir dişli sistemi ise toz toprak tutmayan özel zincir yağı ile yağlanması iyi olur.



Bu arada her parçanın her modelinin kendine özgü sökülme takılma işlemleri vardır. youtubedan bunlar bulunabilir.

Bunlar dışında alet edevat yoksa almanız iyi olacaktır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: magrur

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
627
Tepki
393
Yaş
43
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
@ihsan onur şener

Teşekkür ediyorum öncelikle cevap için. Yeterli olmasa da mutlaka destek gelecektir diğer cevaplarla.

Furş takımı dediğiniz yer herhalde gidonun olduğu kısım yani burası

unnamed (34).jpg

Bu arada bisiklet biri v fren diğeri hidrolik disk fren. ismimin altında yazan bisikletler.

Ancak ne durumlarda ne miktarda hangi marka vs gibi madde madde yazdığım şekilde cevaplanmadığından yeterli anlaşılamadı.
Acıklama yapılır umarım.

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: magrur

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.377
Tepki
2.600
Yaş
36
Şehir
Zeytinburnu
Öyle sandığınız kadar zor işlemler değil aslında. Herkesin malumu olan zincir-ruble(arka dişli) aynakol yaprakları (ön dişliler) sadece zinciri yağlayarak tamamını yağlayabileceğiniz yerler. Zincirin ve çekiş sisteminin az yağlı olmaması gerektiği gibi, çok yağlı da kullanmamanız lazım. Eğer sisteminiz kirli ise önce gaz yağı veya mazot püskürterek zincirinizi rublenizi ve aynakolunuzu temizleyin sonra bütün yağların ve pisliğin üzerinden aktığına emin olup, (ılık su) eğer ıslak zeminde kullanacaksaniz "wet lube" ve muadili ( kalın ve yapışkan bir yağ) kuru zeminde kullanacaksaniz "dry lube" (daha ince ve uçucu) ve muadili yağlar kullanın.

Yağlarken ise;

pedal çevirirken zincire bir miktar uygulayın ve zinciri, vitesi aşağı-yukarı oynatarak butun sistemde gezdirip yağlayın. Eğer işinizi biliyor iseniz bunu wd40 ile yapan profesyoneller de mevcut onların videolarını izleyin.

Göbekler zincirler gibi degildir, bu yüzden daha farkli olan gres yağı ile yağlanir. Jant göbeklerinizi söktükten sonra içinden çıkan bilyaları iyice temizleyip (sakın kaybetmeyin) bilya yataklarını ve göbeği yağladıktan sonra kapatın.

Bu arada aynakol göbeği ve ruble sökmek için özel anahtarlara ihtiyacınız olacak. Rubleyi sökmek için rublenin kapagı (diyeyim ben siz anlarsiniz) için lokma ve üzerinde zincir bulunan anahtar benzeri bir aparat. Aynakol ise farklı farklı modelleri oldugundan aparat çeşidi biraz daha fazla. Çekmeli aynakol sökme anahtarı, octalink aynakol sökme anahtarı, hollowtec aynakol sökme anahtarı vs. vs. aynakol göbeğinize göre anahtar almanız gerekiyor.

Aynakolu sökmenizi ben tavsiye etmiyorum. Ben yapıyorum fakat bir iki göbek heder etmişliğim vardır.

Ha unutmadan vites fren tellerinizin arka aktarıcıya giren kısmını çok hafiften gresleyin. Daha kolay vites geçişi elde edersiniz. Bir de v fren ve kumpas fren için wd40 ile frenlerinizin menteşe kısımlarını abartmadan yağlayabilirsiniz.

Göbeklere tazyikli su uygulamayın denmesinin sebebi ise gres yağının su ile temas edince yapısının bozulmasi ve parlak kirmizi-yeşil rengi yerine mat bir beyaz renge dönüşmesidir. Bu yüzden gerekli yağlanma sağlanmaz ve kullanılan yerde aşınma başlar.
 

ihsan onur şener

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
711
Tepki
450
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Diğer
Ayda 1 kere bu bakımları yaparım ben :)

O kapağı söktüp gidon boğazını çıkartın. Hem o boğazın altındaki pulların altında bilye olacak orayı yağlamanız gerekiyor http://www.mtbtr.com/uploads/465Z5.JPG


http://www.mtbtr.com/uploads/465Z6.JPG

hem boğazın altındaki hemde maşanın üzerindeki bilyeler.
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.377
Tepki
2.600
Yaş
36
Şehir
Zeytinburnu
Furç sökecekseniz eğer nasıl takılacağını iyi bilmeniz gerekiyor. Furçta boşluk kalırsa ön freni sıktıgınızda kadronuzu çöp yapabilirsiniz. Önce furç kapagındaki vidayı sıkın daha sonra gidon boğazında olan vidaları sıkarak kontrasını alın. Ön freni sıkın, bisikleti ileri ittirin maşa oynuyorsa tekrar deneyin en baştan. Yapamıyorsanız bisikletçiye götürün. Furç kapağını çok sıkarsanız gidonunuz dönmekte zorlanır, az sıkarsanız maşanız oynar yerinden sürekli.
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.285
Tepki
2.266
Yaş
26
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Okuyorum okuyorum da hala nedense anlayamıyorum.Bayağı pahalı bir bisiklet alacağım ama korkuyorum gerçekten bakımlarını nasıl yapacağım diye.Nasıl öğrenebilirim arkadaşlar? Video izliyorum tamam da bir türlü öğrenemedim.Tek bildiğim zincir yağlama

Edit:Bayağı pahalı derken, bisikleti harcamak istemiyorum manasında söyledim onu.Yanlış anlaşılmasın gösteriş gibi bir niyetim yok hiçbir şekilde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: nazmi bilmez

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
627
Tepki
393
Yaş
43
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
Tabi her açıklamayla biraz daha fazla bilgi ediniyoruz.

Ancak benim bisikletler yeni. Daha yeni aldım. O nedenle furş takımı gibi ayrıntılı yerleri sökmem gerekeceğini sanmıyorum. Belki zamanla.

Ayrıca işi bilmediğimizden dediğiniz gibi parcalar elimizde kalabilir.

Ancak standart bir kullanıcı nasıl bakım yapmalı, şimdilik daha çok bu yönüyle ilgileniyorum. Tabi yazılan ayrıntıları da duymuş oluyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: magrur ve The UGUR

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.377
Tepki
2.600
Yaş
36
Şehir
Zeytinburnu
@UptownRyder
Sana tavsiyem soru sorabileceğin bir tamirci bul. Ben arkadaş oldum artik tabi müşterdien çok. Gelen giden bisikletleri tamir ederim hatta arkadaşım yoğunsa :) soru sor öğren, izle öğren. Yapamayacak gibiysen bırak hemen tamirciye götür, nasıl yapılıyor iyoce incele evde boz tekrar yap :) kısacası bisikletini hırpalamadan sök-tak. Böylece yolda başına birşey geldiğinde çözümün sende olur ;)
 

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
627
Tepki
393
Yaş
43
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
@Ahmet Onur Çakmak

Uzun açıklamanızdan dolayı ayrıca teşekkür ediyorum. 2 defa okudum. Ayrıca referans açıklama olarak aklımda kalacak gerektiğinde bakmak üzere.
 

ihsan onur şener

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
711
Tepki
450
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Diğer
Bunlar dışında da rutine bağlanabilecek şeyler de var. Vida ve somunların sıkılığının kontrolü, lastiklerin hava basıncı v.s.
 
  • Beğen
Tepkiler: magrur

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
627
Tepki
393
Yaş
43
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
Hava basıncı deyince ne kadar olmalı. Şimdi bisikletçi rastgele hava bastı. Pek işin ehli de değil. Nasıl ayarlayalım ne kadar olmalı?
 
  • Beğen
Tepkiler: küpçü

ihsan onur şener

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
711
Tepki
450
Şehir
Kocamustafapaşa
Bisiklet
Diğer
Her lastiğin üzerinde minimum ve maximum değerler yazar. Onu baz alarak basmanız gerekiyor. Ancak ideali nedir bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: ebayusuff

ebayusuff

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2015
Mesaj
627
Tepki
393
Yaş
43
Şehir
Çanakkale
İsim
Mehmet
Bisiklet
Lapierre
Tamam sağ olsunlar arkadaşlar güzel açıkladı ancak tüm yönleriyle soru maddelerine paralel açıklama gelmedi henüz.

Takipteyiz.
 
Yukarı Alt