onur erdoğan
Üye
- Kayıt
- 15 Mart 2010
- Mesaj
- 14
- Tepki
- 10
- Şehir
- istanbul / Göktürk
Selamlar;
Yeni bisikletimi ( 2009 x vert halcon) alalı 2 hafta oldu. Ben bu modeli alırken eşime de Scott Contessa 50 aldık.2 haftalık izlenimlerimi yazmak istedim nitekim 2009 Halcon'lar bir çok yerde indirimde şuan.
Öncelikle bisikleti hem asfaltta hem de Belgrad Ormanı'nda kullanma şansım oldu.Asfalt için tekerlekler çok olmasa da rahatsız ediciydi.Fazlasıyla aralıklı/dişli bir dış lastik kullanmışlar.Ama bu çok maliyet altına girmeden hallolabilecek bir durum.Tabii ben asfalta çok da çıkmicam hep toprakta/mıcırda kullanıcam diyenler için böyle bir dert olmayacaktır.
Özellikle bir kaç yüz metre eşimin Contessa'sını kullanınca kendi bisikletimin karakterini çok daha iyi anladım;
Contessa'nın koltuğuna kurulduğum ilk anda bisiklet sürmüyormuşum gibi hissetim.Evet aynen hissettiğm buydu.Çünkü duruş pozisyonu, yüksek ve kavisli gelen rahat gidonu, ortapedik yumuşak elcikleri ve son derece yumuşak ( sertliği ayarlanabiliyor ama eşim en yumuşak ayarını seviyor ) ön amortisörüyle, bisiklet adeta yolu okşuyordu.
Ancak benim sert Halcon'um için bambaşka şeyler söz konusuydu.Nisbeten alçak ve düz bir gidon, çıplak elle dokunmaya cesaret edemeyeceğiniz kadar tırtıklı ve düz elcikler, hızlı Deore vitesler, bırakın üstüne kurulmayı bir kaç saat üstünde durduğunuzda batmaya başlayan bir sele ve en yumuşak ayarında bile gayet sert kaçan bir ön amortisörle yolun üzerinden geçmek değil yolu yırtmak isteyen tam bir MTB.Tabii V-Frenler bu tanımlama için çok da uygun olmasa da, bu fiaytlarda kalmak için sağlanabilecek yegane donanım.
Evet, bisiklet konusunda geniş bir tecrübeye sahip olduğumu söyleyemem; ama Halcon'un, hırçın ve sportif bisiklet kullanmayı sevenler adına yapılmış olduğunu anlamak için inanın çok da geniş bir tecrübeye sahip olmaya gerek yok.Fiyatı makul.Kadro geometrisi olaraksa bisiklet bakarken deneme şansı bulduğum tüm kadrolar içinde bana en çok uyanıydı.Bu tüm kadrolardan kasıt; 400-550 euro aralığındaki en popüler MTB'ler.
Özetlemek gerekirse bence; dağda, ormanda hele de bu tekerleklerle çok derin olmayan çamurda Halkon size istediğiniz hızı makul bir fiyata sunuyor. Ama konu aksiyona ara sıra dalacak, daha rahat ve keyifli bir yol arkadşıysa başka bir 2 tekere yönelmekte fayda var.
Yeni bisikletimi ( 2009 x vert halcon) alalı 2 hafta oldu. Ben bu modeli alırken eşime de Scott Contessa 50 aldık.2 haftalık izlenimlerimi yazmak istedim nitekim 2009 Halcon'lar bir çok yerde indirimde şuan.
Öncelikle bisikleti hem asfaltta hem de Belgrad Ormanı'nda kullanma şansım oldu.Asfalt için tekerlekler çok olmasa da rahatsız ediciydi.Fazlasıyla aralıklı/dişli bir dış lastik kullanmışlar.Ama bu çok maliyet altına girmeden hallolabilecek bir durum.Tabii ben asfalta çok da çıkmicam hep toprakta/mıcırda kullanıcam diyenler için böyle bir dert olmayacaktır.
Özellikle bir kaç yüz metre eşimin Contessa'sını kullanınca kendi bisikletimin karakterini çok daha iyi anladım;
Contessa'nın koltuğuna kurulduğum ilk anda bisiklet sürmüyormuşum gibi hissetim.Evet aynen hissettiğm buydu.Çünkü duruş pozisyonu, yüksek ve kavisli gelen rahat gidonu, ortapedik yumuşak elcikleri ve son derece yumuşak ( sertliği ayarlanabiliyor ama eşim en yumuşak ayarını seviyor ) ön amortisörüyle, bisiklet adeta yolu okşuyordu.
Ancak benim sert Halcon'um için bambaşka şeyler söz konusuydu.Nisbeten alçak ve düz bir gidon, çıplak elle dokunmaya cesaret edemeyeceğiniz kadar tırtıklı ve düz elcikler, hızlı Deore vitesler, bırakın üstüne kurulmayı bir kaç saat üstünde durduğunuzda batmaya başlayan bir sele ve en yumuşak ayarında bile gayet sert kaçan bir ön amortisörle yolun üzerinden geçmek değil yolu yırtmak isteyen tam bir MTB.Tabii V-Frenler bu tanımlama için çok da uygun olmasa da, bu fiaytlarda kalmak için sağlanabilecek yegane donanım.
Evet, bisiklet konusunda geniş bir tecrübeye sahip olduğumu söyleyemem; ama Halcon'un, hırçın ve sportif bisiklet kullanmayı sevenler adına yapılmış olduğunu anlamak için inanın çok da geniş bir tecrübeye sahip olmaya gerek yok.Fiyatı makul.Kadro geometrisi olaraksa bisiklet bakarken deneme şansı bulduğum tüm kadrolar içinde bana en çok uyanıydı.Bu tüm kadrolardan kasıt; 400-550 euro aralığındaki en popüler MTB'ler.
Özetlemek gerekirse bence; dağda, ormanda hele de bu tekerleklerle çok derin olmayan çamurda Halkon size istediğiniz hızı makul bir fiyata sunuyor. Ama konu aksiyona ara sıra dalacak, daha rahat ve keyifli bir yol arkadşıysa başka bir 2 tekere yönelmekte fayda var.