Vitessiz bisikleti vitesliye dönüştürmek

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Merhaba,

Birkaç güne kadar almayı planladığım vitessiz bisikleti ekonomik şekilde vitesli yapmayı planlıyorum, ön dişliye dokunmayacağım sadece arkada 7 dişli olacak.

Gerekli parçalar;

1- Halk arasında "yokuş vitesli" olarak adlandırılan "Shimano Megarange" 7 li ruble (seri adı bu mu bilmiyorum)
2 - Shimano Tourney arka değiştirici
3 - Vites değiştirme kolu (Shimano alt serilerden)
4 - Kablo, tel
5 - Uyumlu zincir
6 - İyi bir bisiklet ustası :)

Bunlardan başka parçaya ihtiyacım olurmu?
Tavsiyeniz varmı?
Bu parçalar 50 - 60 tl gibi tutuyor, işçilikle birlikte 70 - 80 gibi bitirmeyi hedefliyorum.

Konu hakkında tecrübeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum. :in:
 
Scudo

aslan asker

Aktif Üye
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesaj
133
Tepki
64
Şehir
istanbul
bostancıda cadde bisiklette muhammet ustayı tavsiye ederim ayrıca tahminen birde arka göbek değişmesi ilaveten aynakolunda değişmesi gerekli diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y.

Baran Özkan

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2010
Mesaj
399
Tepki
158
Şehir
istanbul-büyükçekmece
evet arka göbeğinde değişmesi gerekiyor sanırım.. bence direk vitesli bisiklet al, hem sorunsuz olur hem uğraşmamış olursun.. hemmen hemen aynı fiyata gelir heralde :))
 

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Çok teşekkür ederim :)

Arkadaşlar konu hakkında kesin bilgisi olan varsa yardım rica ediyorum, göbek değişmelimi, ben tahminen gerek olmadığını düşünüyorum, profesyonel / üst limitlerde bir kullanım sözkonusu değil sadece düşük - orta hızlarda gezi amaçlı kullanılacak.
 

Piskiletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
2.855
Tepki
2.578
Bisiklet
Corratec
Arkaya ruble takılınca mil biraz daha uzayacak, kadro o genişlemeye uyum sağlayacakmı bide o var.
 

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Sonunda oldu :) Tam tahmin ettiğim gibi listedeki parçalarla single bisikletimi vitesli bisiklete dönüştürdüm. Custom bisikletle dolaşmakta ayrı bi zevkmiş :)

Benim gibi single speed bisikleti vitesliye dönüştürmeyi düşünen arkadaşlara yardımcı olacağını düşündüğümden bilgi vermek istiyorum;

Aldığım parçalar:
Shimano 7 li ruble : 14 tl
Shimano Tourney arka attırıcı : 15 tl
Shimano değiştirici : 15 tl
İşçilik (akord, ek zincir, ruble, değiştirici ve ayarlar) : 15 tl
TOPLAM : 59 tl

Parçaları Sirkeci'den aldım.

Böyle bir projeniz varsa ilk işiniz güvendiğiniz bir bisikletçiye danışmak olmalı. Benim bisikletçim arka göbek değişimine gerek olmadığını söyledi. Arka çatal genişliği yeterli. 10 lu ruble bile takılabilir.

Yapılan işlemlere geçelim;

- Rublenin janta sığabilmesi için arka jantın tüm telleri gevşetildi, arka göbek rublenin ters yönüne; ustanın tabiriyle "şişirildi" ve tekrar akord yapıldı. Oluşan boşluğa ruble takıldı. Akord işi çok uzun sürüyor. Mutlaka işi bilen biri olmalı çok dikkatli yapılması gerekiyor. Benim usta son derece güvenilir ve dürüst bir insan. 2.5 saat hiç durmadan çalıştı.

- Arka değiştirici takıldı, zincir boyu ayarlandı ve ek yapıldı.

- Vites kolu takılacak (aldığım değiştirici gidona uymadı, uyumlu değiştirici alıp taktıracağım ve ayarlanacak, yani geriye en kolay iş kaldı)

Toplamda 59 tl ' ye vites donanımı takılmış oldu. Kullanılan parçalar en ekonomik sınıfta olduğundan bu fiyat çıkıyor. Düşük - orta hızlarda gezinti yapmak için ideal oldu.

Bisikletin artık çok rahat bir sürüşü var. Yokuş çıkmak artık daha kolay. Single speedlerin standart hediyesi olan diz ağrısınıda özleyeceğimi hiç sanmıyorum :)

Sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olmak isterim.

Bol pedallı sağlıklı günler :)
 

alikrtld

Üye
Kayıt
9 Ekim 2012
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
Kocaeli
@M.Yalınkılıç

Merhabalar,

Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız çok teşekkür ederim.

kaç günden beri internette bu konuyu araştırıyorum, fakat sizin söylediklerinizden başka birşeye rastlamadım. :)

Dedemin geçen günler de hediye ettiği 20-25 senelik sağlam bir bisiklet var, vitessiz.
Günlük 10-20 km yapmayı düşünüyorum toplam...

çift amasörlü bisikletim var, küçükken çok sürüyordum mahallede... şu an ufak, tefek ulaşım amaçlı kullanıyorum fakat ciddi anlam da ağır ve çift amasör insanın tüm gücünü çekiyor...

bu yüzden bu bisiklete vites taktırıp günlük 10-20 km lik ihtiyacımı karşılamasını istiyorum, belki ileri de günü birlik turlar da gerçekleştirebilirim.

neyse lafı fazla uzattım :)

Bu vites ekleme işini acaba her bisiklet tamircisi yapabilir mi? yani yaptırırken tecrübe etmişsinizdir, çok meşekatli bir iş mi yoksa uzun süren fakat ortalama her tamircinin yapabileceği bir şey mi? Bu arada kocaeli tarafların da tamirci önerebilecek olan varsa ciddi anlam da sevinirim...

Bir de, orta vites kısmını değiştirebiliyor muyuz acaba? yani anlamıyla bir 21 vites konumuna getirebilir miyim (maliyeti tahmini olarak ne kadar olur?), yoksa arkaya 7li ruble olarak sınırlı mı?

Vites kolunu halletiniz mi?

Son olarak,

tecrübelerinize dayanarak, nasıl performans veriyor özellikle yokuşlar da ve hızlanmalar da? Ve bugüne kadar size hiç sıkıntı çıkarttı mı?


Eğer cevaplayabilirseniz çok teşekkür ederim...
 

M.A.Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2010
Mesaj
606
Tepki
508
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Merhaba,

Öncelikle bu işlemi yaptırdığım bisiklet; Dahon Cadenza Solo. Arada Sirkeci'ye yolum düştüğünden parçaları da bu kadar ucuza alabildim. Sizin tarafta bu fiyatlara bu parçaları (en azından sıfırını) almanız zor görünüyor. Ayrıca jant örme işi gerçekten zor, uzun süren ve sabır isteyen bir iş. Parçalar en alt sınıf olduğundan ve ön dişlinin tek olmasından kaynaklı küçük ve büyük dişlilerde zincirin sürekli çapraz çalışmasından dolayı sık sık ayar istiyordu. Benim size tavsiyem; imkan varsa sıfır yada ikinci el vitesli bir bisiklet alın.
 

alikrtld

Üye
Kayıt
9 Ekim 2012
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
Kocaeli
vitesli bisiklet almak daha mantıklı olacak gibi görünüyor.

yardımınız için teşekkürler.
 

sinan d.

Üye
Kayıt
5 Ekim 2013
Mesaj
16
Tepki
4
Şehir
istanbul
benim göbekten 3 vites katlanır bisikleti, hafif yokuşlarda bile çoğunlukla zorlanıyorum ya da çıkamıyorum, bunu 21 ya da 24 vitese çevirmem mümkün mü? ve de daha da önemlisi bu ne kadar tutar.
 
  • Beğen
Tepkiler: kapluj

kapluj

Daimi Üye
Kayıt
25 Haziran 2017
Mesaj
275
Tepki
161
Yaş
28
Şehir
Ankara
İsim
Yusuf Mucur
Bisiklet
b'Twin
ben de ön çarklıyı değiştirmeyi düşünüyorum tek çark var 3lü olanlardan istiyorum, umarım ben de halledebilirim :D
 

Tunahan9

Üye
Kayıt
4 Ağustos 2017
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
28
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Specialized Langster model bir bisiklet almayı planlıyorum. İstanbul'da yaşadığım için tek vites olan bu bisiklete schimanonun vites setlerinden taktırabiliyor muyum teknik olarak bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.
 

Sinyor

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2020
Mesaj
263
Tepki
188
Yaş
25
Şehir
Pisiklet diyarı
İsim
Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Herkese merhaba. Başlığın aksine Vitesli bisikleti vitessiz yapmak istiyorum. Bisikletim ön janttan elektrikli olduğu için vites sistemlerinin bir işlevi kalmıyor. Derdim tamamen single yapmak değil de rubleyi büyük aynakolu küçük dişli de tutarak vitessiz hale getirmek. Yokuşlarda bu sayede elektrik motorunuda zorlamıyacağım. Aynakolum 28-38-48 dişli. Rublem 14-34 7 li ruble. Zinciri Aynakolda 28 de rublede 34 e sabitlemek istiyorum. Aktarıcıları çıkardıktan sonra zincir boyunu kısaltırsam ve gergin hale getirirsem, zincirde atma olur mu? Ön, arka aktarıcıyı ve vitesle birleşik fren kollarını sökerek hem ağırlıktan hem de karmaşıklıktan kurtulmak istiyorum. Değerli bilgilerinizi paylaşabilir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.572
Tepki
2.010
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
Herkese merhaba. Başlığın aksine Vitesli bisikleti vitessiz yapmak istiyorum. Bisikletim ön janttan elektrikli olduğu için vites sistemlerinin bir işlevi kalmıyor. Derdim tamamen single yapmak değil de rubleyi büyük aynakolu küçük dişli de tutarak vitessiz hale getirmek. Yokuşlarda bu sayede elektrik motorunuda zorlamıyacağım. Aynakolum 28-38-48 dişli. Rublem 14-34 7 li ruble. Zinciri Aynakolda 28 de rublede 34 e sabitlemek istiyorum. Aktarıcıları çıkardıktan sonra zincir boyunu kısaltırsam ve gergin hale getirirsem, zincirde atma olur mu? Ön, arka aktarıcıyı ve vitesle birleşik fren kollarını sökerek hem ağırlıktan hem de karmaşıklıktan kurtulmak istiyorum. Değerli bilgilerinizi paylaşabilir misiniz?
Zincir gerginliğini iyi hesaplarsanız atma olmaz. Aynakol'u tek yaprak aynakola çevirin derim ağırlıktan tasarrufa katkı yapar.
 

Sinyor

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2020
Mesaj
263
Tepki
188
Yaş
25
Şehir
Pisiklet diyarı
İsim
Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Aktarıcıları çıkardıktan sonra zincir boyunu kısaltırsam ve gergin hale getirirsem, zincirde atma olur mu?
Atma olması olası, çünkü zincir gerginliğini ayarlayamazsın modern dingil yuvasına sahip bir bisiklette. Atmasa bile, ya çok gergin olur, ya da zincir makaraları dişlideki yuvaya tam oturmadan çalışır, bu da verimsiz bir çalışma demek. Ayrıca, dişliler de çabuk aşınır. Vitesli bisikletleri single yapmak için kullanılan zincir gerdiriciler var, sana ondan lazım. Bu işe girişmişken, sistemin verimli olması için iki dişliyi tam hizalamak da gerekiyor. Bunun için hem ön hem arka dişlide bazı modifiyeler gerekecek.
 

Sinyor

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2020
Mesaj
263
Tepki
188
Yaş
25
Şehir
Pisiklet diyarı
İsim
Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Atma olması olası, çünkü zincir gerginliğini ayarlayamazsın modern dingil yuvasına sahip bir bisiklette. Atmasa bile, ya çok gergin olur, ya da zincir makaraları dişlideki yuvaya tam oturmadan çalışır, bu da verimsiz bir çalışma demek. Ayrıca, dişliler de çabuk aşınır. Vitesli bisikletleri single yapmak için kullanılan zincir gerdiriciler var, sana ondan lazım. Bu işe girişmişken, sistemin verimli olması için iki dişliyi tam hizalamak da gerekiyor. Bunun için hem ön hem arka dişlide bazı modifiyeler gerekecek.
Teşekkürler.Öncelikle olası zincir atmasında rubleden mi atar genelde? Benim tekli rublede değilde 7li ruble olduğu için nasıl bir gerdirici iş görür?
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Özelden yerli bir satıcıdakini yolladım. "Single zincir gerici/gergisi/gerdirici" gibi aramalar yapılırsa daha ucuzu bulunabilir. Ayrıca, ruble sağ maşaya sürttü sürtecek kıvamda yaklaştırmak lazım zincirin düz olması için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor

Sinyor

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2020
Mesaj
263
Tepki
188
Yaş
25
Şehir
Pisiklet diyarı
İsim
Can
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Özelden yerli bir satıcıdakini yolladım. "Single zincir gerici/gergisi/gerdirici" gibi aramalar yapılırsa daha ucuzu bulunabilir. Ayrıca, ruble sağ maşaya sürttü sürtecek kıvamda yaklaştırmak lazım zincirin düz olması için.
Screenshot_20230825_164037_com.google.android.youtube.jpg
Screenshot_20230825_164127_com.google.android.youtube.jpg
Screenshot_20230825_164140_com.google.android.youtube.jpg
O Parçaya gerek kalmadan görseldeki gibi hortum ile yaparsam randıman alırmıyım? Olabildiğince bedavaya getirmek istiyorumda:)
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK