18 vites bir bisikleti 27 vites yapmak için;
1-) Önce kadro uyumu gerekir. 18 vitesli bisikletlerin attırıcıları genelde arka teker miline bağlanırken, 27'li (yani 9'lu sistem) attırıcılar kadronun kulakçık denen kısmına bağlanırlar.
2-) 9'lu dişliler sadece kaset dişli olarak bulunduğu için arka göbek de değişmelidir. Kaset dişli ve 8-9 uyumlu olmalıdır.
3-) 9'lu kaset dişli, HG zincir, HG uyumlu bir ayna kol (ön dişli) almak gerekir.
4-) Değişen vites sayısı ile beraber vites kolları da değişmelidir.
Tüm bu saydıklarım, en düşük seviye de Deore ile başladığı için bir defa o kadar da ucuz olmayacaklardır.
27 vitesli 1000 YTL'lik o bisikletler, vites sisteminin seviyesi ile kadro ve diğer parçaların seviyesi birbirine yakın olsun, kaliteli olsun diyerek o fiyatlara çıkarılmışlardır. Üzerindeki parçalar ona uygun olarak seçilmiş ve üretilmiştir.
Kadroda ilk maddede bahsettiğim kulakçık söz konusu ise bisiklet zorlanmadan 27 vites yapılabilir. Ancak ne denli verim alırsın işte onu bilemem...
Kolay gelsin
.