Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

Yavuz.M

Üye
Kayıt
23 Nisan 2012
Başlık
3
Mesaj
82
Tepki
195
Şehir
İstanbul / Kütahya
Bisiklet
Trek
mükemmel bir sunum olmuş ,benim gibi bisiklete yeni başlayanların , dişli oranları ve sonuçları üzerine merak ettiği
başlangıçta pek karışık gelen bu konuyu (bu kadar sade bir şekilde) paylaştığınız için size çok teşekkür ederim
 
Kayıt
12 Mayıs 2013
Başlık
1
Mesaj
85
Tepki
31
Şehir
KONYA-Beyşehir
Bisiklet
Carraro
Verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkürler. Geçen sene kardeşimin dağ bisikletini kullanırken o söylemişti vitesleri çapraz kullanma diye. Bisikleti zorladığından bahsetmişti. Şimdi ne demek istediğini gayet iyi anladım. Bir de bu 44/32/22 vb. değerlerin ne anlama geldiğini merak ediyordum sayenizde bisiklet alma aşamasında olan birisi olarak tercihlerimi daha bilinçli bir şekilde yapabileceğim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
Çok çok teşekkür ederim. 3 gündür bisiklet kullanırken bu vites kombinasyonunu düşünüyordum. Her vitesi deneyip zincirin hareketlerini izliyordum ve en doğrusunun nasıl olacağına dair forumda konu açacaktım ki Hüseyin Bey bu konuyu güncellemiş. Çok iyi denk geldi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Başlık
17
Mesaj
3.376
Tepki
4.285
Yaş
34
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
Son iki haftadır üzerinde düşündüğüm konuydu dişli sayıları. Hangi viteste ne kadar verim elde edilir diye düşünüyordum. Çok faydalı oldu konuya getirilen uzman bakışı.

Not: Forumculuğun canını yerim ben ya. Murat Reis 2004'te paylaşmış bu konuyu. Şimdi nerelerdedir bilmem ama yazısını okuyoruz işte...
 

Turan Babacan

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Aralık 2013
Başlık
117
Mesaj
1.577
Tepki
1.799
Yaş
40
Şehir
İzmir
Bisiklet
Bisan
Dikkatimi çekti de; yarış bisikletlerindeki 14-16 vitesli iken diğer türdeki bisikletler 21-24 vitesli.

- Bunun altındaki neden nedir?
- Artıları ve eksileri nelerdir?
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
@Turan Babacan

yol / yarış bisikletlerinde ağır (çok pedal az mesafe) vites oranlarına ihtiyaç yoktur. o yüzden ayna kolda küçük dişli olmaz. ayrıca arka dişli sayısı fazla olsa da en büyük dişli yine de dağ bisikletindeki emsallerinden daha az diş sayısı içerir. bu da vites değişimlerinde sarsıntısız geçiş sağlar
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
Kayıt
15 Mayıs 2014
Başlık
2
Mesaj
13
Tepki
7
Şehir
Çanakkale
Bisiklet
Salcano
gerçekten çok yararlı bi paylaşım olmuş. Teşekkürler :)
 

chnkrmz

cimi cimi qua qua
Kayıt
16 Şubat 2014
Başlık
244
Mesaj
6.096
Tepki
6.029
Yaş
31
Şehir
54karya
Bisiklet
Cannondale
valla ben hiç bişe anlamadım :agla:
rakamlarla aram iyi değildir de :islik:
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Başlık
18
Mesaj
2.068
Tepki
3.593
Yaş
45
Şehir
Muğla - Bodrum
Bisiklet
Mosso
@c. kırmızı

Rakamlari bosver! Ozetle soyledigi;

"Zorlanmadan saniyede bir pedal devri (dakikada 60 devir) ve uzeri yapabileceginiz vites oranlarini secin"

On buyuk - arka kucuk dislide bulunan vitesi ve buna benzer araligi, dakikada 60 devir ve ustu pedal cevirme araligini yaklalayamiyorsaniz kullanmayin dizleriniz deforme olur ve ileride saglik sorunu cekersiniz.
On en kucuk - arka en buyuk dislide bulunan vites ve buna benzer araligi yokus cikmiyorsaniz ve dakikada 90 devirden (saniyede 1,5 pedal devri) yuksek hizlara cikiyorsaniz kullanmayin.
Ideal pedal devir araligi degisik kaynaklara gore minimum 60, ortalama 70- 90 veya 80-90 devir olarak verilmektedir.

Capraza dusurmeyin zincirinizi ve bisikletinizi hirpalamayin.

Kafanizda "su yol icin bu vites kombinasyonu" gibi kliseler olusturmayini hava, yol, egim, zemin ve kondisyon durumunuza gore ideal devir dakikayi yakaladiginiz kombinasyonlari secin.

Ozetle bu. Geri kalani disli boylari, aynakol ve ruble caplari, tekerlek olculerine gore hangi devirde hangi hizlara ve cekis gucune ulasacaginiz hesaplari. Ozel merakiniz yoksa veya performans olcum ve istatistikleri yapmiyorsaniz cok gerekli olan seyler degil kisacasi bu hesaplamalar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ceyhun demirel

Hasan Tunalı

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Başlık
12
Mesaj
294
Tepki
197
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler.
Benim de yarış bisikletim de dik rampalarda çok zorlanmaktayım. ön de 2 dişli arkada 7 dişli var. çıkarken arka en büyükte ön küçük dişli de ama yinede çok ağırlaşıyor pedallar.
 

harun tınas

Daimi Üye
Kayıt
23 Mayıs 2014
Başlık
13
Mesaj
368
Tepki
108
Şehir
afyon
Bisiklet
Lapierre
söyledikleriniz cok güzel ve doğru bilgiler

yol bisikletleri ekipmanlarının diz sağlıgı açısından uygun gelmedi (yokuşta)
ve çevirdiğimiz pedalın periyot olarak sn 1 den az olmamak üzere %15 den fazla eğimli yolları çıkmak imkansız gibi geldi.
ama gönlümde yatan yol bisikleti mantıklı olan ise dağ ekipmanlarına sahip hibrit bisiklet
 

ibrahim Ö.

Aktif Üye
Kayıt
7 Haziran 2014
Başlık
23
Mesaj
148
Tepki
62
Şehir
izmir
birşey sormak istiyorum ben genelde viteslerimi ( 21 vites ) şu şekilde kullanıyorum:

1-1 1-2 1-3
2-3 2-4 2-5
3-5 3-6 3-7

şeklinde kullanıyorum doğru mu yapıyorum yanlışmı yapıyorum söylerseniz sevinirim

teşekkürler.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
@ibrahim öcal

Üçlü aynakolda ideal vitesler. Diğer durumda zincir sürtecek ve gıcık bir ses gelecektir zaten, çapraz kullanımın zincir ve ruble dişli ömrünü azaltması ayrı bir problem.
Biraz korkuyorum, ters bir şey söylersem her an ısıracak gibi bakıyorsun.
Saygılar abicim, ben de hemen ayna kolu üçlü yapıp senin sayılara geçiyorum. Hatta hemen sayısal loto oynayıp kolonu senin sayılarla dolduruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Osbourne

Üye
Kayıt
3 Mayıs 2015
Başlık
0
Mesaj
4
Tepki
2
Yaş
37
Şehir
istanbul
İsim
Engin
Bisiklet
Salcano
İlk mesaj için konuşacak olursam; elinize saglik. Cok guzel ve bilgilendirici bir yazi olmus.
disliler ve alinabilecek mesafenin daire capi uzerinden aciklamasi da harikulade :)

Uzerinden yillar yillar gecmesine ragmen degerini yitirmemis vallahi. Eyvallah..
 
Yukarı Alt