Grupset değişimi

Kayıt
7 Temmuz 2013
Mesaj
8
Tepki
1
Şehir
Erzincan
Bisiklet
Bisan
Bi alt konuda vites sistemimi değiştirmeyle ilgili sizlere daha önceden danışmıştım. Hem hobi amaçlı hemde bisikletimi update etmek için vites sistemini değiştirme kararı aldım. Ancak Shimano tourney yerine bunun bi üst sınıflarını seçmeye çalıştım. Bunu yaparken karşıma bi kaç sorun çıktı. Öncelikle Rubledeki sorunla başlamak istiyorum. Almak istediğim ruble kaset göbek sistemine uyumlu. Bendeki göbek iste vidalı göbek. Göbeği değiştirmeye kalksam komple cantları takmak falan gerekir. Bu işi de öğrendim hem maliyetli hemde benim üstesinden gelebileceğim bişey değilmiş. Örme için alacağım malzemelerle dükkan açarsın dediler. Göbekle ilgili şöyle bişeyi farkettim; tekeri boşta çevirdiğim zaman, ruble yapalanma yapıyor. Bu sizce normal midir? Eğer bu problem yapar diyorsanız. Örülmüş cant alıp bu işi o şekilde çözmeyi düşünüyorum. Ama bundan bişey olmaz, boşuna masraf yapma derseniz o zaman benim göbeğe uyumlu bi ruble alıcam ki aşağıda linkte verdiğim rubleyi düşünüyorum. Bir de resimde gördüğünüz gibi mevcut kaset 6 lı eğer 7 li kasete geçersem, arkada sığmama gibi bi problemle karşılaşır mıyım? Şimdi arka aktarıcıya gelirsek kadro kulağı diye bişeyle karşılaştım. İzlediğim videolarda, kadro kulağınnın monte edilişi benim bisikletten çok farklı gördüm. Yani benim bisiklete uygun kadro kulağı varmıdır? Yada kadro kulağı olmadan linkteki arka değiştiriciyi takabilirmiyim? Bu tip arka değiştiriciden vazgeçersem gene Tourneye kalıyorum. Onuda arka aktarıcı olarak kullanmak istemiyorum. Aynakol ve Ön değiştirici nin montajı için henüz bir uyumsuzlukla karşılaşmadım eğer bildiğiniz bişey varsa benimle paylaşırsanız sevinirim.
 
Scudo

ProfessionaL

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2011
Mesaj
2.193
Tepki
700
Yaş
32
Şehir
İstanbul
İsim
Hasan Kılınç
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hocam arka attırıcı ve ruble uymaz. diğer parçalar ise uyar. Yapmanız gereken vidalı ruble ve kulaksız arka attırıcı bakmanız.
 

ali tekintüre

Daimi Üye
Kayıt
24 Kasım 2010
Mesaj
331
Tepki
137
Şehir
İstanbul
O bisikletle uğraşmanı tavsiye etmem,bazı limitlerde ne yapsan istediğine ulaşamazsın fakat tecrüben olur.vitesi ve performansı artırmak istiyorsan bisikletini değiştirmeni tavsiye ederim ki alacakların boşa gitmesin.
 
Kayıt
7 Temmuz 2013
Mesaj
8
Tepki
1
Şehir
Erzincan
Bisiklet
Bisan
Yeni bisiklet aldıktan sonra bi süre parça almam heralde :) Bu sayede baya bi bilgi edinmiş oldum. İyiki parçaları önceden almamışım yoksa elimde patlardı. Önce kendim bi sökeyim dedim. Daha sonrada kasetin nasıl söküldüğüne dair araştırırken hepsini teker teker öğrendim. Yeni parçalar bu eskilere hiçuymuyor anlaşılan. Olanlarıda değiştirmeye değmez heralde. Tavsiyeniz için teşekkürler...
 
Kayıt
29 Mayıs 2014
Mesaj
37
Tepki
1
Şehir
istanbul
Merhabalar;
aklımda bir kaç tane soru mevcut, daha önce bunu tecrübe etmiş olan arkadaşların yardımını bekliyorum
ilk sorum şudur bisikletim kadrosundan tekerleklerinden memnunum fakat vites sistemi vasat komple değiştirmek maddi olarak mantıklımıdır? (shimano alivio düşünüyorum) şundan soruyorum hiç uğraşma yeni bisiklet al diyenler oldu.
ikinci sorumda şudur oldu ki karar verdim değiştirmeye bisikletime uyup uymayacağını anlamak için kilit noktalar nelerdir neye dikkat etmek gerekiyor
diyelim ki uyanı buldum, bunu temin edip içim rahat şekilde bisiklete monte ettirebileceğim yer önerisi varmıdır :)
çok teşekkürler şimdiden.
 
Kayıt
29 Mayıs 2014
Mesaj
37
Tepki
1
Şehir
istanbul
Ön aktarıcı Shimano Tourney
arka aktarıcı Shimano SIS
vites kolları sram ucuz ürünlerinden bir tanesi
aynokoluda oldukça kalitesiz.
 

Yusuf Ziya Özen

Aktif Üye
Kayıt
7 Ağustos 2013
Mesaj
181
Tepki
137
Şehir
Donanma Kenti Gölcük
Bisiklet
Trek
Merhabalar,
Bisikletiniz hakkında bilgi vermediğiniz için komple vites sistemi değişikliğinin maddi boyutu ve size katacakları hakkında net birşey söylemek doğru olmaz. Fakat Alivio grup set düşündüğünüzden şimdiki vites sisteminin daha alt seviye olduğunu düşünmekteyim. Şuanda kullandığınız vites sistemi ayna kol 3 lü, ruble 8 liyse yeni alacağınız sistemde bu şekilde olursa vites kollarını değiştirmeden kullanabilirsiniz. Dişli sayısında oynama olursa vites kollarını da değiştirmeniz gerekli. Benim önerim ise bisikletinizin kadrosuna güveniyorsanız vites sisteminizi değiştirin. Yoksa vereceğiniz paraya yazık olabilir.
Kişisel fikrim günlük kullanımda vites sistemlerinin performansa çok fark katmadığı yönündedir.
 

Tunakan Önen

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2013
Mesaj
619
Tepki
273
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@ANIL GÜNGÖR

:) Vasat dediğiniz attırıcı ile 2500 KM devirdim hala onu kullanmaktayım ve birçok arkadaşımız 10000 km'yi geçmiş :) sana tavsiyem başkaların bisikletin alivo,deore görüyosun diye değiştirmek istiyorsan boşver geç onları :) ama aynakolun madem kalitesiz onun yerine shimanonun bir aynakolunu takabilirsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sabihavni

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Mevcut cekis sisteminize ve vites sisteminize gore degisim maliyet ve zahmeti degisir. Genel olarak uyumlu sistemler asagidaki gibidir. Bunlardan birisi uymazsa diger sete gecmek icin gereken duzenlemeler yapilir:

On aynakol genelde 2'li veya 3'lu yapraktir. Yerine yine ayni sekilde aynakol takilacagi icin aktaricinin ve vites kolunun degismesi gerekmez. Buyuk disli capina gore aktaricinin saglikli calismasi icin kadro uzerindeki konumunu yukari asagi kaydirmaniz gerekebilir.

6-7-8'li ruble (arka kaset) varsa ve yine ayni sekilde bir kaset takilacaksa aktaricinin ve vites kolunun degismesi geekmez.
Ya da ayni sekilde 6-7-8'li aktarici ve vites kolu ust modele gecilecekse, 6-7-8'li ruble kullaniliyorsa baska degisim gerekmez.

9'lu sisteme terfi edilecekse; Jant göbegi degisir, bu nedenle jant yeniden orulur, 9'lu aktarici ve vites kolu alinir, 9'lu zincir alinir.
10'lu sisteme terfi edilecekse; Jant göbegi degisir, bu nedenle jant yeniden orulur, 10'lu aktarici ve vites kolu alinir, 10'lu zincir alinir.

Asagida bir konudan alinti var onu okuyun biraz daha fikir sahibi olursunuz.

"Ruble setleri genel olarak 6, 7 ve 8 olarak yaygındı. Bu setler özel bir teknik detay yoksa, kaset modeller ise teker göbeği değiştirilmeden uyarlanabilir. Ayrıca bu sayıdaki rublelerde zincir değiştirmeniz gerekmez. Ancak zincire dair alttaki ek açıklamayı okumanızı öneririm.
Ancak 9’lu, 10’lu veya 11 li rubleye geçecekseniz, zinciri değiştirmeniz gerekecektir. Çünkü 8’li sistem sonrası Tum sistemler için zincir kalınlığı farklılaşır ve uyum sorunu yaratır.
Arka ruble değiştiğinde vites sayısına uyumlu olarak yeni vites kolları ve arka aktarıcı almanızda gerekecektir.

ZİNCİR
kullandığınız vites sistemine Gore zincir kalınlıkları farklıdır. Bu nedenle ruble setinizi 8 dişliden daha yüksek modele çıkaracaksanız uygun zincirde almanız gerekecektir.
Vikipedia’da zincir kalınlıkları şu şekilde verilmiş:
6 speed - 7.8mm (all brands/Tum markalar)
7 speed - 7.3mm (all brands/Tum markalar)
8 speed - 7.1mm (all brands/Tum markalar)
9 speed - 6.6 to 6.8mm (all brands/Tum markalar)
10 speed - 6.2mm (Shimano, Campagnolo)
10 speed(Narrow/Dar) - 5.88mm (Campagnolo, KMC)"

Hatta konunun genelini merak ederseniz bisiklet gelistirme uzerine birkac detay daha var:
(link)

Kolay gelsin...
 
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
39
Tepki
35
Şehir
Bartın
Bisiklet
Bianchi
Teşekkürler @suat akman. Benim de aklıma takılan bir konuydu. Oldukça basit ve anlaşılır olmuş.
Kendi fikrimi de belirtmek isterim. Bende eski bir bisiklet kullanıyorum. Uzunca bir süre de daha kullanacak gibiyim :/ Neyse, arkadaki dişli sayısını yüksetmektense bisikleti yenilemek daha mantıklı geliyor bana. Ama sadece aktarıcıları yenilemek veya yükseltmekse amaç tabii ki bisikleti değiştirmeye gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

idrisarici

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
215
Tepki
107
Şehir
Bergama/İzmir
İsim
İdris ARICI
Bisiklet
Giant
Merhaba şu an tourney 24-34-42 aynakol ve 14-34 megarange ruble 3x7 li sistem kullanıyorum. Kadrom mosso wildfire. Bu dişli sistemi deore 22-32-42 aynakol ve 11-36 ruble 3x10 sistemle değiştirmek bana 700 TL lik bir fayda getirir mi?
 

Yuppata

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mart 2014
Mesaj
725
Tepki
845
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
200km/hz yapan iki araba düşünün. Biri 5vites diğeri 7vites. İkiside 200km/hz yapıyor sadece biri 7ye bölünmüş diğeri 5e tek fark bu. Eğer ayrıntıya girersek tabi farklı. Eğer vites geçişlerinde hızlılık ve hafiflik biraz kalite birazda dayanıklılık farkı var onun haricinde büyük bi fark yok gözünüzde büyütmeyin sakın. Saygılar :)
 

Fatih Çetin

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mayıs 2013
Mesaj
709
Tepki
681
Şehir
İstanbul-Maltepe
Bisiklet
Focus
@idrisarici

700 TL'lik fayda kişiden kişiye göre değişmektedir. 7'li ruble ile 8'li ruble arasında max hız farkı olacaktır. Fakat 8'li rubleden sonrası max hız farkı giderek düşüyor.
Bazen rampa çıkarken 1-3 vites ağır kalırken 1-2 vites te hafif kalabiliyor. İşte bu noktada 9'lu, 10'lu sistemin avantajı ortaya çıkar.

Başka şekilde örneklemek gerekirsek;

Yeni nesil yük araçlarında normal vites harici takviye vitesler vardır. Üzerlerindeki ağır tonaj sebebiyle dur-kalk yapmak, rampa çıkmak eski nesil yük araçlarına göre daha rahattır.

Bu avantajlar sizin gözünüzde 700 liralık masrafa değip değmeyeceğini bilemeyiz. Zira kimi amatör kullanıcılar bisikleti 200 gram hafifletmek için 1000-2000 lira para harcayabiliyor. Veya anlıx max hızı arttırmak için 300-500 lira (hatta daha fazla) aynakol masrafı yapabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Orhan Akarkut

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
1.388
Tepki
1.092
Yaş
65
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
Bence o kadar basit değil. Öyle olsa tek tip ya da 1-2 çeşit grupset olurdu... Ön 42 arka 14 ile yapılan son hız ile 42x11 ile yapılan son hız arasında ciddi fark vardır. Ayrıca rampa çıkışlarında 24x34 ile 22x36 arasında da ciddi fark vardır. Öte yandan 3x7 vites hiç bir zaman 3x10'un rahatlığını, kolaylığını ve konforunu vermez. Özellikle 11-36 rubleyi öneririm ama, aynakolla ve diğer ekipmanla uyumunu iyi değerlendirmek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

idrisarici

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
215
Tepki
107
Şehir
Bergama/İzmir
İsim
İdris ARICI
Bisiklet
Giant
Şu an aylık ortalaması 200 km olan bir amatörüm.
 

Orhan Akarkut

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
1.388
Tepki
1.092
Yaş
65
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
O halde grupset değişimi için acele etmeyin, biraz kendinizi deneyin, geliştirin, sonra tekrar değerlendirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.466
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
ben tüm bunların insan ve bacak performansından çok fazla öteye geçemeyeceğini düşünürüm hep . ama bi hd frene geçeyim dedim bi baktım ki herşeyi yenilemem gerekiyo o yüzden kara kara düşünüyorum :D yol mu mtb mi savaşına ek olarak Hd mi V mi Savaşı başlatmayın ne olur :D
 

Orhan Akarkut

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
1.388
Tepki
1.092
Yaş
65
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
V'de kalmanızı hararetle öneririm.
Pedallara aktarılan güç elbette ki önemli. Ama uyguladığınız birim güce karşılık aldığınız verim sizin için önemliyse, işte o zaman grupset farklılıkları devreye giriyor. @mariokaldato
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato