Vites Sistemi Değişiklik Önerisi

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bisikletimde şuan fabrika çıkışı shimano tourney vites sistemi bulunmakta bisikletimin modeli kron xc 150 disc ve arkadaşlarımla kron xc250 model bisiklet var ve kısa turlara çıktığımızda performans olarak benim bisikletimden daha iyi xc250 onun vites sistemi shimano altus serisi ve şunu fark ettim dönüşte bisikletleri değiştiğimiz zaman xc250 ile daha az yoruldum benim bisikletim baya yoruyodu ayrıca altus model sistemde vites geçişi benimkinden daha rahattı benimki baya zor geçiyodu vites değiştirmede ve bundan sonra vites sistemini komple değiştirmek istiyorum şuanlık kafamda olan sistem tek shimano deore oda biraz fiyatlı ,sizin önerilerinizi almak istiyorum abilerim ve arkadaşlar orta bütceli vites grup seti önerirseniz sevinirim☺https://i.hizliresim.com/R3Azbj.jpg
 
Scudo

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Sistemi komple değiştirmeden önce bakım yapmanızı öneririm. Modeller arasında öyle ahım şahım bir fark olmaz, ancak hafiflik ve çok çok (hobi kullanıcısının fark edemeyeceği derecede) az serilik farkı olur.

Eğer vitesler sizi çok yoruyorsa ilk önce rubleyi değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Muhtemelen arkadaşınızın vites oranları sizinkinden daha geniştir, bu yüzden daha rahat gelmiştir.
Vites geçişleri için de düzgün bir vites ayarı ve uygun yağ ile yağlama sizi oldukça rahat ettirecektir.

Sırf "performans arttırmak" için vites sistemi değiştirmek boşa para harcamak olur. Yok, diyorsanız "arkadaş, benim hobim bu; harcayacağım para"; o ayrı bir şey. O zaman değişikliğe vites sistemi ile değil jantla başlamanızı öneririm, serilikte en önemli etmen janttır ;).
 

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Edip Dinçer sadece rubleyimi değiştiriyim o zaman ?

Jant ve lastiklerim bunlar

https://i.hizliresim.com/pPAdlm.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Mesaj
564
Tepki
778
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Önce frenler rahat mı bir bakın. Tekerler havada tutup elle döndürünce rahat dönmüyorsa frenler sürtüyor yada göbeklerde sorun olabilir. Lastik modelleri fark eder, lastik basınçları fark eder.
 

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@SOZUAK hepsi iyi durumda denedim hepsini
 

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Mesaj
564
Tepki
778
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bir de jantları değiştirip bakın. LAstikler aynı tip değildir. LAstik basınçlarına bakın. Tabi vites sisteminizin yavaş tepki vermesi ilk anda önemli değil önce zinciriniz ve zincir yolundaki elemanların temizliği, ayarı da önemlidir. Vites yavaş olabilir ama önce akıcı olmamanın asıl sebebini bulmalısınız ki çok para dökmeden bu iş çözülsün.
 

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@SOZUAK siz bana hangi marka ve model jantları önerirsiniz
 

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Mesaj
564
Tepki
778
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Hayır arkadaşınızınkilerle değişim yapın izin verirse, duruma göre önce teşhis sonra tedavi.

Mesela boşta rahat ama yükte sorunlu dönüyor olabilirler. Göbekler problemli olabilir. Örneğin aynı rampada pedallamadan o bisiklet ve sizinkini deneyin. İkisi de akıcı ise vites sisteminin temizliğini sağlayın. Sakız gibi olmuş yağ içindeki bir zincir ile aktarma dişlileri gücünüzü emebilir. Amortisörlerin sertlik farkı bile sebep olabilir. Siz eğer değişimi kafaya taktıysanız bilemem ama muhtemelen arka göbek vidalı ruble kullanır. Deore de kaset göbek kullanır. Bu da jantın değişimi demek ek olarak. Vites değişimi deyince yeni bisiklet fiyatına kadar gider. Çok masraf edersiniz. O yüzden sorunu bulmaya odaklanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@SOZUAK he tamam anladım verir tabiki deneyip yazarım tekrardan o zaman

@SOZUAK ama yalnız şunu unuttum benim bisikletim 26 onunki 27.5
 

SOZUAK

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2016
Mesaj
564
Tepki
778
Yaş
49
Şehir
Ankara
İsim
Barış SÖZÜAK
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
O zaman lastikler sıkıntı tabi. Bir benzinlikte lastiklere üzerine de bakıp maksimum değerin 3-5 psi altında olacak şekilde hava basıp denermisiniz.
 

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@SOZUAK tamamdır en kısa zamanda deneyip tekrardan yazacağım çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için
 

VolkanÖzcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Aralık 2008
Mesaj
588
Tepki
414
Şehir
Ümraniye
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşların da bahsettiği gibi vites sitemi ile yorulman arasında bi bağlantı olmaz. Vites sistemin kaliteli olursa daha hızlı değişir, daha zor bozulur, daha hafif olur, ayarı daha uzun süre tutar o kadar.
Lastikleri tam hava bastığına emin ol (elle değil, lastiğin üzerinde yazan basınç değerine göre bas), sele ayarını doğru yaptığına emin ol.

Ondan sonra lastikleri (hem kaliteli hem de daha ince modele geçerek)(ve çok dandikse iç lastiği de), jantları, göbekleri ve aynakolu adım adım değiştirerek bisikleti hafifletebilir ve akıcılığını arttırabilirsin. Bu değişikliklerin sonu yok tabi :)

Ama XC250 ile XC150 arasında fark vardır diyorsan bu büyük ihtimalle inik lastik veya kötü sele ayarından ötürüdür. Yoksa o bisikletler arasında o kadar fark yok diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@VolkanÖzcan peki lastik değiştirmek istesem 26 lık hangi lastiği önerirsiniz siz şehir için
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.382
Tepki
4.875
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@OmrFrka

Arkadaslarinda dedigi gibi Tourney ve Altus arasinda hissedilir performans farki yasatacak fark yok! Bisikletlerde birbirine yakin model ve seviyede.
Oncelikle bakacaginiz;
Fren ayari ve surtme sorunu var mi?

Lastik cinsi, kalinligi, donme direnci acisindan verimliligi (lastik firmalari yayinlamissa), en onemlisi lastik hava basinci! Eger lastiginizde ideal hava yoksa tutunma yuzeyi ve surtunme artar, sizi yordugu gibi hizinizada etki eder...

Aktarici modelleri yerine ruble ve aynakol dislileriniz esit mi? Eger farkli disli sayisinda rubleler ve aynakollar kullaniyorsaniz hissedilir performans farki yasarsiniz.

Teker gobekleriniz ayni mi degil mi? Teker gobeginin kalitesi ve bakimli olmasi akiciligi ve performansi etkiler!

Ergonomik ayarlariniz (sele, gidon vb.) dogru mu? Eger her iki bisikleti de oldugu gibi kullandiysaniz ve sele gidon ayari yapmadiysaniz belki siz hatali pozisyonda kullaniyorsunuz ve pedal cevirirken digerinde daha rahat ve verimli ilerliyorsunuzdur...

Hepsini gozden gecirip ondan sonra ne amacla yenileme/yukseltme yapacaginiza karar verin ;)

NOT: Arkadasinizin 27,5 sizin 26 jant oldugunu yazmissiniz. Bu durumda ilk kalkista siz avantajlisiniz, ancak hizlandiktan sonra o bisiklet avantajli. Kisacasi fizik kurali geregi capa bagli olarak ivmelenme farkliligi ve belli bir devire ulasinca, birim devirde alinan mesafe farki :)
 

OmrFrka

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2016
Mesaj
43
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İsim
omwe
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Bergamont
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@suat akman bisikletin ayna kol ve ruble dişlileri eşitmi bilmiyorum ama şuan herşey fabrika çıkışı yani 1 aylık bisiklet sele ayarları ve gidon ayarlarıda benim rahat şekilde sürebilceğim şekilde lastik basınç ayarını ben bilmiyorum aldığım bisikletci hava vurdu üretici firma bütün kullanılan malzemeleri yazmış bu bölümde https://i.hizliresim.com/l1G29J.jpg
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.382
Tepki
4.875
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@OmrFrka
Lastik yanaginda minimum - maximum basilacak hava degeri vardir. genelde 40 - 55 psi veya 40 - 60 psi civaridir. Maximuma yakin bir hava basarak farki gozlemleyebilirsin. Benzincilerdeki hava pompalari bu islem icin idealdir.

Dis sayisi icin, eger uretici belirtmemisse bir dislide kac dis var oturup tek tek sayarsin. Aynakol veya ruble dislilerde kaclik oldugu yazabilir ama yazmiyorsa yapacagin islem soyledigim gibi. Her iki aynakol buyuk dislisi ornegin 44 luyse, en kucuk aynakol dislisi ornegin 22 liyse, arka ruble kucuk disli 11 li ve buyuk disli 32 liyse sorun vites ve dislilerden degildir. Yok dislilerin dis sayisi farkli ise performans farki buradan cikiyordur.

Ayrica farkli kalinlik ve dis yapisinda lastik kullanimi da lastik basinci kadar etkilidir. Sen 2,00 disli mtb lastik kullanirken arkadasin 1,50 city lastik kullaniyorsa elbette daha rahat hizlanacak ve hizini daha az eforla koruyacaktir.

Uretici butun donanım detaylarini yazmaz maalesef. Bakip kendin karsilastiracaksin...
 

VolkanÖzcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Aralık 2008
Mesaj
588
Tepki
414
Şehir
Ümraniye
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@OmrFrka
piayasayı takip etmiyorum maalesef pek. yukarıda bahsedildiği gibi sele/lastik havası/fren sürtmesi başta bisikletin ayarlarını kontrol ettiğinde zaten sanmıyorum şikayet edeceğini. bi bak bakalım diskler sürtüyor mu?

@suat akman

bende ince sibop var, benzinci hiç kullanmadım o yüzden ancak forumda birkaç yerde benzincilerin basınç göstergelerinin çok hassas olmadığı söylendi. benzincide doldurup sonra basınç ölçme cihazları ile test edenler vardı, sanırım 5-10 psi fark çıkabiliyordu. yanlış hatırlamıyorsam benzinciler hep gösterdiğinden az basıyordu.
 

Tuguj

Daimi Üye
Kayıt
20 Eylül 2015
Mesaj
312
Tepki
97
Şehir
Düzce
İsim
Aykut Baykurt
Bisiklet
Merida
Bende aynı bısıklet sahııbım bısey sorabılırmıyım acaba gobeklerde kafes mı onerırısınız(sanırım oyle adı )yoksa tek tek bılyelı sanırım denıyor oylemı onerırsınız farkı nelerdır bunların ?