Vites, Hız, Amortisör hakkında yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
Merhaba,

Şuan kullandığım bisiklet yeni "Atala Street" 7x3 (resmide forumda var), benim problemim en 3x7 deyken ( yani ön en büyük arka en küçükte ) 35-40 km. ye ulaştığımda artık boşa dönmeye başlıyor. Eğer öndekini 4'lü arkadakinide 9'lu yaparsam bu problem çözülürmü? ve benim bisikletim için tavsiye edebileceğiniz parça varmı?

Birde yokuş yukarı çıkarken amortisörüm okadar esniyorki sanki bir pedal atıyorum yarım pedal geriyede amortisör atıyor :) yeni maşa alarak bu problemi çözebilirim sanırım ancak kilitli maşalar da bihayli pahalı diye biliyorum. veya daha doğrusu kilitli maşalar okadar da işe yarıyormu? veya başka bildiğiniz bir çözüm varmı?

Önerileriniz ve faydalı bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo

Sercan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Haziran 2006
Mesaj
774
Tepki
204
Şehir
Istanbul/Küçükçekmece
Kilitli maşa işe yarıyor tabiki. Aktarılan gücü çalmıyor en azından. En uygunu 80 YTL SR Suntour XCM... Daha uygunu var mı, bilmiyorum. Araştırmak lazım, ama ikinci el temiz bulabilmeniz mümkün. Şuan piyasadaki bir çok bisiklette bunlardan kullanılıyor. Bu bisikletleri tercih edenlerden bazıları maşayı değiştirip başka maşa takıyor. Piyasayı kovalarsanız uygun bir tane düşürebilirsiniz. Vitesle ilgili bir probleminiz olabilir (dişlilerdeki problemlerden dolayı). Eğer dişliden değilse problem, 3X9 yapabilirsiniz. Önü 4 yapmak mümkün mü, bilemiyorum. Ama 4 yapraklı aynakol pek görmedim ben. Eskiden bir arkadaşımın bisikletinde vardı, hala var mı piyasada araştırmak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: rochas

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
freestyle bisikleti Atala grafiti sanırım yanlış hatırlamıyorsam

Aynakol hareket yapmak için çok küçük bırakılıyor
dolayısı ile normal mtb de 3. en büyük çark 44 ve 48 olmak üzere 2 tipte
tabi sizinki baya bir küçük olmalı tabi freestyle normal :)

gidip bir mtb aynakol alırsanız hareket yaparken zorluk çıkartabilirmi bilmiyorum ama sürat işi çözülecektir ;)

amortisor olayında ise sercanım döktürmüş :)
2. ellerde lock out olan amortisorleri takip edin ;)
tabi gidondan kilitleme sistemi olan ve amortisor üzerinde kilitleme sistemi olanlar mevcut
gidondan kilitlilerde hareket halinde iken kolayca kilitleyebiliyorken
diğerlerinde marka ve modele göre değişmekle beraber genelde hareket halinde kilitlemek zor... durmak gerekli oluyor!

Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: rochas

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
Faydalı bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Aynen söylediğiniz gibi benim ön çarklar oldukça küçük.. En büyüğünün dişlilerini saydım 42 adet.. arkadaki en ufak çark ise 13.. Tavsiye ettiğiniz gibi öndeki çarkları büyütüp arkayıda 9 lu yapıcam.

Amortisör konusunu da dediğiniz gibi giderken maşadan kilitlenebilen uygun bir amortisör bulmaya çalışıcam. eskisinde sertlik ayarı vs var ve orjinal parçası olduğu için çokta kıyamıyorum ama yapacak birşey yok.. Saklarım onuda :)

Tekrar teşekkür ederim, iyi sürüşler!
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Kaseti 9lu yap ve en küçük dişlisi 11 olsun. Deore'yi öneririm; farkını veririm dersen deore Lx öneririm. Aynakol'u da en üst dişlisi 48 olanından alırsın; deore iyi seçim olacaktır. Zinciri de değiştirmen gerekecektir. Attırıcıların, vites kolların da. Olduğu gibi vites grubun değişecek anlıyacağın.
 

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.023
Tepki
598
Şehir
İstanbul
Kaset 11-32 olursa aynakolda 48 e gerek kalmaz. 44 kurtarır.Yalnız aynakol-kaset-zincir üçlüsünün uyumu açısından HG-IG olayına dikkat etmek gerekiyor.
 

basar

Daimi Üye
Kayıt
6 Kasım 2006
Mesaj
372
Tepki
189
Sadece arkaya 11 li küçük dişli takarak deneyebilirsin.
Ön 48 arka 11 bence dağ bisikleti için fazla büyük olur.

8 li de yeterli bence. Hem diğer mekanizmaları değiştirmek zorunda kalmazsın.
11 li tek yaprak da bulabilirsin ama bütün kaseti değiştirmek çok daha doğru olur.
 

ZaRaKi

Daimi Üye
Kayıt
15 Ağustos 2006
Mesaj
288
Tepki
184
Şehir
Aksaray
İsim
SeRHaT
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
ayna kol ve kaset değişirse vites fren kolları da değişecek gibi. sanki masraf biraz çok çıkacak gibi görünüyor. sadece 42 yerine 28-48 ayna kol ile değiştirilirse daha ucuza gelir ... :p :p :p
 

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
Şöyle olurmu?

Dediğiniz gibi aynakolu 28-48 ile değiştirsem arkdaki 7'liyi de yine 7 li ancak en küçüğü 11 li olan ile değiştirsem olmaz mı? böylece sadece çarklar değişmiş olur. tabi oluyorsa..

birde çıktığımız kısa yolculukta vites değiştirirken tam 3 kez zincirim attı.. sanırım vites ayarlarından dolayı.. onuda bir kontrol ettirmem gerekiyor.. Birde eskileri para edermi? bisiklet toplam 90 km. anca yaptı yeni sayılır... Sizce yine aynı kalitede olan parçalar ile değiştirdiğimde üstüne nekadar eklemem gerekir?
 

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
298
Arkadaşım Merhaba,
Piyasada birçok 3 lü çark var. 22-32-42, 24-34-42, 22-32-44,
28-38-48. Bunun yanında en küçük arka dişlisi 14 çark, 13 çark, 12 çark ve 11 çark olan arka dişliler var. Bir dağ bisikleti için ön 48 arka 11 çok fazla olur. Ben bu olayı bizzat yaşadım. Ayrıca ön vites gezdiricisi 42 çarka ayarlı ise 48 li çarkta zincir problemi de yaşarsın(Ben yaşadım). Benim tavsiyem ön dişlinin 22-32-44 olması arka rublenin ise 7'li SHIMANO Altus olması. SHIMANO Altus arka rublenin en küçük dişlisi 11 çarklı. Tavsiye ettiğim parçaların fiyatları da uygun.
Yalnız şunu belirteyim benim bahsettiğim arka ruble kaset dişli, normal göbeklere monte edilen dişli değil. SHIMANO Altus arka ruble 18 ytl arka göbek ise 14,3 ytl. SHIMANO marka ön 3 lü çark (22-32-44) 30,5 ytl. SHIMANO TOURNEY ön 3 lü çark(28-38-48) 21,5 ytl. Daha önce bahsettiğim gibi 48 çark kullanacaksan ön vites gezdiricisine de dikkat et. 42 veya 44 lü çarka ayarlı ise 48 li çarkta zincir problemi yaşayabilirsin. Ancak en iyisi ön 44 arka 11 li olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: rochas

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
Merhabalar:)

Viteslerde 7'li 8'li 9'lu olmasından çok diş sayıları önemli ve bunuda yukarıda çok güzel anlatmışlar...

En son seçeneklerde(Son mesajdaki) çok uygun bence;)...

Fakat gerçekten 48 aynakol çok mtb için...
Bisikletimin ilk halinde 48 aynakol vardı...11 dişli ile düz yolda 55-57km hıza çıkabiliyordum(80 mm maşa ve IRC AP lastiklerle)...Ama oldukça gereksiz bir oran oluyor...Gerçekten en iyi seçenek 44-11 oranı...Tavsiye ederim;)

İyi günler:)
 
  • Beğen
Tepkiler: rochas

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
Yardımınız için teşekkür ederim, sanırım konuyu iyice anladım :) ilk fırsatta tavsiyelerinize uyucam. Benim için engebeli arazi harici düz yolda hız da çok önemli.. zaten yokuş yukarı olsa bile ön vites hep 3. de duruyor, hiç onu küçültme ihtiyacı duymadım. 44lük bir aynakol ve arka kaseti 11'li olan 7'li bir kaset ile değiştirirsem benim için yeterli olucaktır.. Hem tüm vites takımını da değiştirmem gerekmeyecek..

tekrar teşekkürler :)
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Ama 48'lik aynakolun performansa katkısı arkayı 11'li yapmanızdan daha fazla olacaktır; bu da bilginize.
 

Erhan Doğaner

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Aralık 2006
Mesaj
1.023
Tepki
63
Şehir
Ankara
sana tavsiyem öndeki dişlini sakın 4 lü yapma, aynakol o sonuçta, büyük bir ruble değil:D ama rubleni(dolayısıyla vites sistemini) 9 a çıkar bu sayede arka dişle küçülür bir kaç tane daha. birkaç tane diyip geme ama, 14 den 12 ye düşürsen 2/14 fark edicek buda performansında fiziksel olarak neredeyse %15 lik bir artık ıza vurduğunda ise 40 km de ayaklar boşa dönüyorsa artık bu 45-46 km ye çıkıcak demektir. işte bu kadar basit:)
ikinci olarak amortisörünü keşke lock out alsaydın, bu sayede kitleyebilirsin. 100 ytl masraf yaparak rst omega sl bir maşanın ikinci elini sanıyorum ki bulabilir, o derdinden kurtulabilirsin. eğer o kadar para vermek istemiyorsan direk sanayiye gidip yayını değiştirt, daha sert bir yay ile o konu da hallolur. onu da yapmak istemiyorum diyosan maşanın içini aç, yıkayabildiğin kadar yıka, silebildiğin kadar sil ve yağı 0'a düşür. bu amortisörde %20-25 lik bir sertlik sağlayacaktır umarım. onu da yapamam diyosan bisikletini camdan at:D:D:D:D:D

iyi akşamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Çam

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
- Benimde aklımda 48 lik vardı aslında ama diğer arkadaşlar 44 lük yeterli, 48 lik fazla gelir dediği için bende 44lüğe karar verdim.. ancak en iyisi denemek.. bisikletçimde varsa iki ayrı modele biner farka bakarım artık.. teşekkürler..


- Yok canım daha neler, neden camdan atayım :) kilitli bir maşa almak söyledikleriniz arasında kulağıma en mantıklı gelen... Dişli konusunda haklısınız 1-2 dişli bile performansı çok değiştiriyor teorik olarak, pratiktede yakın zamanda görücem inşallah.. teşekkür ederim.
 

serkan771

Üye
Kayıt
20 Mayıs 2007
Mesaj
25
Tepki
7
Şehir
eskişehir
kilitli maşa işine yarar.bende sr sounter xcm var.işimi görüo.fiatıda hesaplı
 

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
Öneriler için çok teşekkür ederim, bugün bisikletimi Hüsnü arkadaşıma emanet ettim arka dişlileri ve göbeği shimano deore ile değiştiriyor. Aynakolu da yine deore 48'lik ile değiştirmek istedim. Bana "ilk önce şunu değiştirelim bir farkı gör sonra istersen ön dişliyide değiştiririz" dedi. Bakalım yarın hazır olacak. Eğer yetmez ise daha sonra önüde planladığım gibi değiştirmek istiyorum.

Yardımlarınız ve yorumlarınız için tekrar teşekkürler. :)
 

rochas

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesaj
299
Tepki
181
Şehir
İzmir
Merhaba, Arka göbek ve ruble shimano deore oldu. Dün deore aktarıcı ve shimano zincir eklendi. Ayrıca vites ve fren kollarınıda shimano deore LX ile değiştirdim.

Performansa gelince düz yolda 45-46 km. yi gördüm. Pedallarda tam boşalmamıştı ancak rüzgar karşıdan olduğu için çok fazla zorlayamadım :) Şimdlik oldukça tatmin edici ancak aynakolu da en azından 44 lü bir deore ile değiştirmek gerekir diye düşünüyorum. hem hepsi deore olmuş olur.. Birde bisikletçi lastiklerimin çok dandik olduğunu ve beni yolda çok yorucağını, değiştirmem gerektiğini söyledi.. bakalım biraz para ayırırsam belki onları da değiştiririm..

Eğer birde üstüne lock-out maşa eklersem, bisiklet için harcadığım para 1200 ytl felan olacak.. Sanırım hazır 1000 ytl lik bir bisiklet alsaydım hiçbirşey değiştirmemiş olacaktım ve üstüne kar da olucaktım.. ama olan oldu artık ne yapalim :)

Herksese yorumları ve yardımları için çok teşekkür ederim.