Vites grubu yükseltme

emre0x5d

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
491
Tepki
267
Şehir
Adana
Merhaba. Salcano excel bisikletimin 7 li dişlisi var ve arka vitesi braketli olduğundan yedili sistem dışında kullanılamıyor. Elimde çok uygun fiyata aldığım alivio, acera 8 li set var. Bunları satıp 7 li sistem almayı düşünüyordum ama satsam değmiyor, kullanabildiklerimi kullanmak istiyorum.Yine shimano nun tourney serisinden 7 li bir arka vites alsam, diğer parçalarla uyumlu kullanabilir miyim? Yeni kadro ve maşa alana kadar bu şekilde kullanmayı planlıyorum. Tek zararım 15 lira arka vites almam gerekecek bir de ruble çin malı 7 li kullanmam gerekecek göbekden dolayı. Kasete uyumlu değil.

Sizce, sadece 7 li tourney vites alıp mı devam edeyim, rubleyi takabilmek için arka tekerin göbeğini de değiştirsem mi? Bunu nasıl değiştirebilirim hiç bilmiyorum, tellerin boyutları uzunluğu falan uyumlu olur mu nasıl bileceğim? Teşekkürler.
 
Scudo

onur tuna

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
256
Tepki
128
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Salcano
benmi yanlış yapıyorum çok yoksa gerçekten işin özü bu mu bilmiyorum ama 650-750 tl lik kron (xc250-500) ve salcanolarda (212hd-210c) en fazla altus vites var hatta altus - tourney olanlarıda var bu vitesler dağ bayır kullanımı haricinde dahi olsa yani normal yol şartları - hafif arazi şartlarında sorun çıkarmazlarmı ? yani 700 -800 tl lik bisikletlerde en az acera set olması mantıklı değilmi? altus tourneyler çok kötü değilmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN

Oguzhan.Pilgir

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mart 2012
Mesaj
784
Tepki
434
Şehir
İzmir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
bisikletlerde kadro kalitesi, marka güvenilirliği, maşa kalitesi ve bunlara bağlı olarak fiyat yükseldikçe ön-arka arttırıcı seviyeleri düşmektedir, fiyatta rekabet yapabilme adına bunu tüm markalar yapıyor. burada seçim tüketiciye kalıyor. Sağlam kadrolu ama düşük donanımlı bir bisiklet mi alayım, yoksa düşük kadrolu sağlam donanımlı bir bisiklet mi? Burda tercih sizin tabiki.

Ama kendimden örnek verirsem ben Marka olan bir bisikletin donanımı ne kadar düşük olursa olsun, kullanıcısını üzmeyeceğini ve en ufak bir sıkıntıda bisikletin üreticisinin bana yardımcı olacağını bildiğimden Marka ürünleri tercih ederim, donanımı düşük olsa bile. Bunu sadece bisiklet için değil tüm alışverişlerim için söylüyorum.

sizin sorunuza gelirsek; yukarıda bahsettiğim gibi Marka çok önemli, Kron'da veya Bianchi'de kullanılmış bir Altus ile Trek'te veya Cannondale'de kullanılmış bir Altus'un problem çıkarma oranları aynı mıdır? Altus aynı Altus ama her yıl milyon dolarlar bu işe yatırım yapan, teknolojiler geliştirien,bu işte dünya devi olmuş bisiklet üreticileri, sorun sıkıntı çıkaracağını bile bile bu sistemi ürünlerinde kullanıp marka imajına zarar verir mi? Elbette hayır. Çünkü bu tip firmalar Kron veya Bianchi veya bu tarz firmalar gibi sırf bisikleti allama pullama adına kadro uyumu vs gözetmeksizin Altus veya tourney sistemleri pat diye koymazlar. Kadro ve diğer ekipmanlar uyumlu ise ve altus, acera yada tourney kullanıcısına problem çıkarmayacaksa kullanırlar. Trek'te veya Scott'ta kullanılmış bir tourney sitem bile size çok ağır olmayan arazi şartlarında sıkıntı yaratmayabileceği gibi, bianchi de kulanılmış bir acera size düz asfaltta bile problem çıkartabilir.

O yüzden, boşuna markaya para vermeyelim, donanıma para verelim, düşük donanımlı bir Scott, Trk, Cannondale alacağıma en üst donanımlı bir Salcano veya Bianchi alırım demek bence hiç doğru değil. Önce bisikletin markasına, kadrosuna, teknolojisine, satış sonrası hizmetine paranı vereceksin, sonra sana yetmeyen, zayıf kalan donanım varsa yavaş yavaş yükselteceksin. Tabi bana göre, herkes farklı düşünebilir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Esfer

Ömer Soykan

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2011
Mesaj
234
Tepki
70
Şehir
İstanbul/Pendik
@Oguzhan.Pilgir

Yazdıklarınızdan, Scott, Trek veya Cannondale'nin en kötü kadrosu, Salcano, Kron veya Bianchi'nin en iyi kadrosundan kalitelidir anlamı da çıkıyor.
 

onur tuna

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
256
Tepki
128
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Salcano
evet ömer bende öyle anladım ama kadro değilde viteslerden konuşsak daha iyi bu topic altında
 

Oguzhan.Pilgir

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mart 2012
Mesaj
784
Tepki
434
Şehir
İzmir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Ömer Soykan

hayır ben öyle demedim, yazdıklarımı dikkatli okursanız kadro-donanım uyumunun hem kadronun hem de donanımın performansını etkilediğinden bahsettim. Bahsettiğiniz markaların sırf bir bisiklet toplamış olma adına rastgele parçaları birleştirerek değil de , bir takım testler sonucunda o donanımın o kadro ile uyumlumu değil mi, performansı sıkıntı yaratır mı, yaratmaz mı, bunlara dikkat ettiklerini kasdetmiştim.

Şöyle basit bir örnek vereyim, bir otomobil lastiği düşünün aynı lastiği bir Şahin'e ve bir BMW ye takalım, o lastiğin Şahindeki ömrü ve performansı ile BMWdeki ömrü ve performansı bir olur mu?
 

onur tuna

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
256
Tepki
128
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Salcano
örnekleme yanlış, şahindeki ömrü daha yüksek olur teknik olarak, çünkü şahinde kampana fren var ve fren mesafesi daha uzun, bu yüzden var olan sürtünmeye dayalı aşınma daha düşük olacaktır, bmw de ise kısa sürede aracı durdurmaya yarayan disk fren tertibatı vardır, mesafeyi kısaltmak sürtünme kuvvetini arttıracağından lastik ömrü azalır.

hani birde o kadronun o donanımla uyumu demişsiniz, kadro dediğiniz şey meta olarak bakılacak olursa 3-5 metal yada kompozit borunun birbirine kaynak veya diğer yollarla yapıştırılması olayı ortaya çıkan ürün. nasıl yani, kadro ben alivio'dan aşağısına gitmem diyerek sorunmu çıkaracak. deseniz ki komponentler arası uyum onu anlarım (ön değiştirici tourney arka alivio gibi atıyorum ama) ama kadro gibi hareketli olmayan ve teknik anlamda bir bisikletin (belki en önemsenen) en basit parçası olmasına rağmen bunu böyle yorumlamanız olmamış.
 

Ömer Soykan

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2011
Mesaj
234
Tepki
70
Şehir
İstanbul/Pendik
Bence, full deore xt sistemi Salcano NG650 vs. gibi düşük kalitedeki bisikletlere bile taksan uyar, bisiklet uçar fakat o kadroya, o sistemi takmaya değmez. Ama Kron marka 3 kez dipçiklenmiş 7005 serili bir kadroya deore xt sistem değer kanaatimce. Aslında şuan bende onu planlıyorum, Kron XC2000 alıp 1-1,5 yıl sonra her yerini kaliteli sistemler ile donatıp uzun yıllar boyunca kullanmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
25
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
Ben de aynı sorunu yaşıyorum arkaya tourney takmak istiyorum oluyo mu acaba
 

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
Hiç uğraşmayıp elinizdeki bisikletinizde dahil bütün malzemeleri satıp daha iyi bir bisiklet almayı deneseniz?
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
25
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
Ben zaten bi kaç aya yeni alıcam ama bu süre içerisinde birazcık daha idare etsin diye 40 50 lira gibi bi maksimum masraf yapmayı düşünüyorum
 

UmkuT

Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
27
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar 2.el Salcano Lif 10 HD var.Arkadaki vites shimano Tourney öndeki de öyle galiba pek bilgim yok.Donanımları pek bilmem ama bisikleti alır almaz 45 km yapmıştım çok zevkli oldu.45 km boyunca 1 kere vites attı o da öndeki yerden dolayı 2 den 1 düşerken boşa düştü işte.Ben bunların sorasını filan almak istiyorum (İyimiş bunlar) Sizce ne yapmam gerek ? Kaç paraya mal olur bana ?
 
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
12
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Onur G
Bisiklet
b'Twin
Öncelikle Merhabalar. Forum'a yeni katılmış bulunmaktayım yaklaşık 3 senedir amatörce bir bisikletsever olarak bisiklet sürüyorum ardından kendime B'twin marka başlangıc bir dağ bisikleti almıştım rockrider seri 340 . Fakat sürdüğüm yolların uzunluğu , turladığım çevre ,mühit ve alanlar artmaya başladı giderek acemiliğimi attım ve satın almış aldığım bu bisiklet hız konusunda - pedal çevirmesi konusunda yorucu ve hiç randıman alamıyorum ve vites grubunu yükseltmeye karar verdim Bu arada benim vites grubum 7li Shimano Tourney serisi yani en düşük model ve ben bunu 9'lu vites sistemine geçirmek istiyorum kısıtlı bütçemden dolayı gönül isterdi ki 10lu vites sistemim olsun . Yaklaşık bir kaç aydır shimano'nun çeşitli bayiilerine gidip bizzat fiyat analizi yapmak adına vites sisteminin fiyatlarını sordum bana en aşşağı 700 -800 liraya patlayacağını hatta kimi yerler bisikletimin markasını modelini öğrendikten sonra yeni bisiklet almam gerektiğini , öyle olursa benim için daha karlı olacağını söylediler fakat sorun şu acemilikten mi bilmiyorum gerek kadro gerek maşa olsun ben bisikletimi gayet sağlam buluyyorum her ne kadar bi specialized , v.b sağlam marka olmasa da performansı iyi , düşük bulduğum sadece vites grubu.
Sözü uzattım biliyorum , sorum şudur ki bu olaylardan sonra kafam hayli karıştı , ve sizden gerçekten araştırmama ve karar vermeme destek olarak yorumlarınızı ve tecrübelerinizden yararlanmayı bekliyorum ben Btwin RockRider 340 model bisikletime 9'lu veya 10 'lu vites grubuna geçirmeli miyim ve bana kar zarar ve fayda yönünden nasıl bir etki yapar ? Cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler !
 
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
12
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Onur G
Bisiklet
b'Twin
Öncelikle Merhabalar. Forum'a yeni katılmış bulunmaktayım yaklaşık 3 senedir amatörce bir bisikletsever olarak bisiklet sürüyorum ardından kendime B'twin marka başlangıc bir dağ bisikleti almıştım rockrider seri 340 . Fakat sürdüğüm yolların uzunluğu , turladığım çevre ,mühit ve alanlar artmaya başladı giderek acemiliğimi attım ve satın almış aldığım bu bisiklet hız konusunda - pedal çevirmesi konusunda yorucu ve hiç randıman alamıyorum ve vites grubunu yükseltmeye karar verdim Bu arada benim vites grubum 7li Shimano Tourney serisi yani en düşük model ve ben bunu 9'lu vites sistemine geçirmek istiyorum kısıtlı bütçemden dolayı gönül isterdi ki 10lu vites sistemim olsun . Yaklaşık bir kaç aydır shimano'nun çeşitli bayiilerine gidip bizzat fiyat analizi yapmak adına vites sisteminin fiyatlarını sordum bana en aşşağı 700 -800 liraya patlayacağını hatta kimi yerler bisikletimin markasını modelini öğrendikten sonra yeni bisiklet almam gerektiğini , öyle olursa benim için daha karlı olacağını söylediler fakat sorun şu acemilikten mi bilmiyorum gerek kadro gerek maşa olsun ben bisikletimi gayet sağlam buluyyorum her ne kadar bi specialized , v.b sağlam marka olmasa da performansı iyi , düşük bulduğum sadece vites grubu.
Sözü uzattım biliyorum , sorum şudur ki bu olaylardan sonra kafam hayli karıştı , ve sizden gerçekten araştırmama ve karar vermeme destek olarak yorumlarınızı ve tecrübelerinizden yararlanmayı bekliyorum ben Btwin RockRider 340 model bisikletime 9'lu veya 10 'lu vites grubuna geçirmeli miyim ve bana kar zarar ve fayda yönünden nasıl bir etki yapar ? Cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler !
 
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
12
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Onur G
Bisiklet
b'Twin
Öncelikle Merhabalar. Forum'a yeni katılmış bulunmaktayım yaklaşık 3 senedir amatörce bir bisikletsever olarak bisiklet sürüyorum ardından kendime B'twin marka başlangıc bir dağ bisikleti almıştım rockrider seri 340 . Fakat sürdüğüm yolların uzunluğu , turladığım çevre ,mühit ve alanlar artmaya başladı giderek acemiliğimi attım ve satın almış aldığım bu bisiklet hız konusunda - pedal çevirmesi konusunda yorucu ve hiç randıman alamıyorum ve vites grubunu yükseltmeye karar verdim Bu arada benim vites grubum 7li Shimano Tourney serisi yani en düşük model ve ben bunu 9'lu vites sistemine geçirmek istiyorum kısıtlı bütçemden dolayı gönül isterdi ki 10lu vites sistemim olsun . Yaklaşık bir kaç aydır shimano'nun çeşitli bayiilerine gidip bizzat fiyat analizi yapmak adına vites sisteminin fiyatlarını sordum bana en aşşağı 700 -800 liraya patlayacağını hatta kimi yerler bisikletimin markasını modelini öğrendikten sonra yeni bisiklet almam gerektiğini , öyle olursa benim için daha karlı olacağını söylediler fakat sorun şu acemilikten mi bilmiyorum gerek kadro gerek maşa olsun ben bisikletimi gayet sağlam buluyyorum her ne kadar bi specialized , v.b sağlam marka olmasa da performansı iyi , düşük bulduğum sadece vites grubu.
Sözü uzattım biliyorum , sorum şudur ki bu olaylardan sonra kafam hayli karıştı , ve sizden gerçekten araştırmama ve karar vermeme destek olarak yorumlarınızı ve tecrübelerinizden yararlanmayı bekliyorum ben Btwin RockRider 340 model bisikletime 9'lu veya 10 'lu vites grubuna geçirmeli miyim ve bana kar zarar ve fayda yönünden nasıl bir etki yapar ? Cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler ! Ve vites grubum nasıl olmalı deore mi alivio mu yoksa x serilerinden mi yada şöyle örneğin arka aktarıcıyı yüksek model alıp ön vitesi düşük tutma gibi bir imkanım var mı yoksa ,seri ve model olarak bütün vites grubu aynı tür mü olmak zorunda ?
 
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
12
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Onur G
Bisiklet
b'Twin
Öncelikle Merhabalar. Forum'a yeni katılmış bulunmaktayım yaklaşık 3 senedir amatörce bir bisikletsever olarak bisiklet sürüyorum ardından kendime B'twin marka başlangıc bir dağ bisikleti almıştım rockrider seri 340 . Fakat sürdüğüm yolların uzunluğu , turladığım çevre ,mühit ve alanlar artmaya başladı giderek acemiliğimi attım ve satın almış aldığım bu bisiklet hız konusunda - pedal çevirmesi konusunda yorucu ve hiç randıman alamıyorum ve vites grubunu yükseltmeye karar verdim Bu arada benim vites grubum 7li Shimano Tourney serisi yani en düşük model ve ben bunu 9'lu vites sistemine geçirmek istiyorum kısıtlı bütçemden dolayı gönül isterdi ki 10lu vites sistemim olsun . Yaklaşık bir kaç aydır shimano'nun çeşitli bayiilerine gidip bizzat fiyat analizi yapmak adına vites sisteminin fiyatlarını sordum bana en aşşağı 700 -800 liraya patlayacağını hatta kimi yerler bisikletimin markasını modelini öğrendikten sonra yeni bisiklet almam gerektiğini , öyle olursa benim için daha karlı olacağını söylediler fakat sorun şu acemilikten mi bilmiyorum gerek kadro gerek maşa olsun ben bisikletimi gayet sağlam buluyyorum her ne kadar bi specialized , v.b sağlam marka olmasa da performansı iyi , düşük bulduğum sadece vites grubu.
Sözü uzattım biliyorum , sorum şudur ki bu olaylardan sonra kafam hayli karıştı , ve sizden gerçekten araştırmama ve karar vermeme destek olarak yorumlarınızı ve tecrübelerinizden yararlanmayı bekliyorum ben Btwin RockRider 340 model bisikletime 9'lu veya 10 'lu vites grubuna geçirmeli miyim ve bana kar zarar ve fayda yönünden nasıl bir etki yapar ?Ve vites grubum nasıl olmalı deore mi alivio mu yoksa x serilerinden mi yada şöyle örneğin arka aktarıcıyı yüksek model alıp ön vitesi düşük tutma gibi bir imkanım var mı yoksa ,seri ve model olarak bütün vites grubu aynı tür mü olmak zorunda ? Bütçe olarak gerçekten kısıtlı imkanım var aman aman birşey olmasına gerek yok yeterki düzgün bir şekilde 9'lu olabiliyorsa 10lu vites sistemi olsun. Fiyat aralığı max. 700 Lira bütçem var
Cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler !
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
10.978
Tepki
34.471
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba dostum
Danistigin arkadaslar dogru soylemisler. Vites sistemini yukseltmen sana nerdeyse bi bisiklet fiyatina gelir ve degmez o paralari harcamaya. Kisisel gorusum ikinci el guzel bi makina arastir sagdan soldan. Su an kis sezonundayiz ve piyasa ölü. Bunu firsata cevirebilirsin. Ayrica yukselttigin sistemin sana teknik olarak bi artisi cok fazla olmaz. Yuksek setlerin en malum avantaji daha seri ve daha kararli vites gecisleri sunmalaridir. Baskada cok buyuk performans artisi saglayamazlar
 
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
12
Tepki
5
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Onur G
Bisiklet
b'Twin
@mariokaldato Teşekkürler fakat fiyatını tam hatırlamıyorum ama aldığım bisiklet 600 liralik bir bisikletti ve ben eğer bütçemin 700 lira olduğunu varsayıp üstüne vites grubunu nihayetinde 9'lu veya 10lu sisteme geçirdiğim vakit 1300 liraya patlıyor ama 1300 liraya başka bir markanın nerdeyse başlangıç türündekini bisikleti almış olacağim burda bir karmaşa söz konusu benim için ve benim 700 lira koyup arttırdığım vites grubu belkide ortalama 3000 -4000 liralik bir markanın bisiklet modelinde mevcut komponent olarak . Böylesi benim için kar'lı olmayacak mı ; sonuçta kadroların hepsi tayvandan yaptırtılıp getirilmiyor mu ben sadece bir marka değerine tonlarca para vermek istemiyorum kaldı ki okadar imkanım da yok keşke olsa da sadık bir müşteri olabilsem kendimce katkı sağlayabilsem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Nigga

Daimi Üye
Kayıt
25 Haziran 2016
Mesaj
330
Tepki
337
Şehir
Tekirdağ
İsim
Özkan
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
@mariokaldato abi herşeyi söylemiş. Bide bütçem sınırlı diyosun zora sokma kendini
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan_Ozturk