vites geçişleri

Serhat Aktas

Aktif Üye
Kayıt
9 Nisan 2011
Mesaj
178
Tepki
37
Şehir
Elazığ(okul)/Karabük(ev)/Eskişehir(memleket) :))
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar bisikletimin üzerinde xt aktarıcı ile deore ruble var. Bundan bi önce acera kullanıyorudum. Xt ye geçtikten sonra hem daha temiz durduğu için hem de görsel olarak daha güzel olduğu için zincir ve rublemi yağlamadım. Fakat bu günlerde özellikle bisikleti arazide kullanırken farkettim; vites geçişleri çok yavaş! Aceradan herhangi bi farkı yok! Acaba aklıma yağ kullanmadığımdan olabilir mi diye geldi ve sizlere danışmak istedim. Şimdiden yardımcı olan herkese teşekkürler
 
Scudo

Serbay Akar

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Nisan 2010
Mesaj
588
Tepki
210
Şehir
Ankara-Çankaya
Bisiklet
KTM
Bence hemen gidip güzel bir yağ alıp yağlamalısınız(düzenli olarak), yağsız o parçalar helak olur. Yağ ile zincir bence etle tırnak gibidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serhat Aktas

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.284
Tepki
8.748
Yaş
46
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Ben hem zincirimi hemde aktarıcının makara ve özellikle göbeğindeki burçları düzenli olarak mazotla temizler sıcak sabunlu suyla yıkar bol su ile sabununu alıp iyice kuruladıktan sonra yağlarım :) biraz uzun oluyor ama bisiklet aşkı böyle birşey. ayrıca herhangi bir gün yağmur yada çamur yediysem ne zaman temizlediğimi düşünmem yağmuru yediğim gün müsait olamazsam ertesi gün aynı işlemi tekrarlarım :) ayrıca düzenli olarak vites tellerinide yağlaman gerekiyor dış korumanın içine giren su veya başka pislikler telin çalışmasını yavaşlatıyor.teli sökmeden temizlemenin ve yağlamanın yolu var daha önce anlatmadılarsa özelden veya buradan anlatabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serhat Aktas

Serhat Aktas

Aktif Üye
Kayıt
9 Nisan 2011
Mesaj
178
Tepki
37
Şehir
Elazığ(okul)/Karabük(ev)/Eskişehir(memleket) :))
Bisiklet
Sedona
Teşekkürler. Daha önceden yağladığım zaman ruble tozdan dolayı kirleniyorudu. Hangi yağdan kullanmam gerekiyor. Zincir için özel bir yağ var mı?
 

Serhat Aktas

Aktif Üye
Kayıt
9 Nisan 2011
Mesaj
178
Tepki
37
Şehir
Elazığ(okul)/Karabük(ev)/Eskişehir(memleket) :))
Bisiklet
Sedona
@Serbay Akar

Teşekkür ederim. Sanırım yağ seçimi konusunda bana yardımcı oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Serbay Akar

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.767
Tepki
1.494
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
@ferhat köse

Bu tellere suyu sevmeyen kauçuklu gres sürmek yağlama periyodumuzu azaltabilir mi?

Aslında düşünüyorum da belki kauçuklu olduğu için tel kayganlığını azaltabilir, böylece vites geçişleri yavaşlar... Yavaşlar mı gerçekten?
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.284
Tepki
8.748
Yaş
46
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
@Serden Us

Ben de gresliyorum şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.Vites geçişleri o kadar hassas değil zaten yağın cinsi ile yavaşlayacak.Önemli olan telin rahat hareket etmesi.Zaten aktarıcılardaki yaylar oldukça gergin hiçbir gres yağı o gerginliği yavaşlatamaz.Anca korozyon (pas) veya başka pislikler engel teşgil edebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

ilkcan çağdaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2010
Mesaj
629
Tepki
264
Şehir
İstanbul
Sizin sorununuz düzenli olarak yağ kullanmamanız.

Ayrıca;ferhat köse kardeşim yazılarında şunu söylemiş;"Ben hem zincirimi hemde aktarıcının makara ve özellikle göbeğindeki burçları düzenli olarak mazotla temizler sıcak sabunlu suyla yıkar bol su ile sabununu alıp iyice kuruladıktan sonra yağlarım".
Arkadaşlar burada yanlış olan parçaları mazotla yıkadıktan sonra,tekrardan sıcak sabunlu su ve tekrar su ile yıkamak.Plastik parçalar haricinde,hiç bir parçanızı su ile yıkamayın.Aşırı derecede paslanmaya sebebiyet verir ve çok sevdiğiniz bisikletiniz helak olur.Şöyle diyorsanız"ben mazot kokusu için bu işlemi yapıyorum".O zaman ya tiner kullanın veya beze mazotu az miktarda döküp,öyle temizleyin.
Oto tamircileri neden parçaları su ile yıkamaz diyede biraz düşünün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.284
Tepki
8.748
Yaş
46
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
@ilkay çağda

Sayın İlkay bey daha önceki ustalık gerektiren sorularınızı hatırlıyorum hiç bir şey demiyeceğim sizde usta olmuşsunuz.Bisiklet tamir dükkanınız olduğu gayet belli ama asıl konuya geleyim ben oto tamircisi değil F-4 tamircisiyim.Otolarda kullanılan metaler demir ağırlıklı birleşiklerdir bisiklette ise aleminyum ağırlıklı malzeme kullanılır tıpkı uçak gibi.Şimdi yaptığım işlemin de sebebini size anlatayım. Mazot ve benzeri yağ çözücü maddeler ile yıkadıgınız plastik olsun metal olsun üzerinde muhakkak kalıntısı kalır(mazot yağlı oldugu ıcın daha fazla kalır) eğer sıcak sabunlu su yapmazsanız sonradan kullanacağınız yağı bu kalıntı mazot bozar, koruma ve yağlama özelliğini yitirmesine sebep olur.Buradaki ince nüans sizin kaçırdığınız, bu yıkama işleminden sonra cok iyi bir kuruma sağlamaktır.yıllardır uygularım hiçbir parçam paslı değildi. daha önce başlık attığım sedona 711 ın resimlerine bakarsanız yüzlerce defa bu işlemi uyguladığım bir bisiklettir.Umarım bu sözlerimi yine eskisi gibi ustalık meselesine dönüştürmez doğru anlarsınız.Eğer istersenizde sizin pas dediğiniz korozyon olayının her sene kursunu alırım çalıştıgım iş yeri tarafından. nasıl oluşur sebebi nedir nasıl engellenir özel mesaj yolu ile size de anlatabilirim.isteyen başka arkadaşlarada anlatabilirim.Lütfen birşeye yanlış derken azıcık usta çırak ilişkisi ile değil elinizin altındaki interneti kullanıp güncel bilgiler ile yazalım.
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.284
Tepki
8.748
Yaş
46
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
@ilkay çağda

Aynen cevapladım......
 
Yukarı Alt