Vites ayarı çok kolay bişey. Ön arka vites attırıcıların uygun bi şekilde kadroya monteledikten sonra, attırıcılar hangi konumda 'serbest' iseler o şekilde bırakıyoruz (Herhangi bir güç uygulamadan durdugu pozisyon). Sonra vites kolundan gelen vites telini attırıcı üzerindeki yerine kadar getirip sıkıca sıkıyoruz. Olay bu kadar, bundan sonrası ince ayar..
Onlar da şöyle..
Attırıcıların 'serbest' pozisyonda iken önde ve arkada en küçük dişliler üzerinde oldugunu varsayıyorum. (Yeni bi arka vites attırıcı aldım, serbest pozisyonda arkada en büyük dişli üzerinde duruyo. Eskisi en küçükte duruyodu. Ondan böyle dedim, bazı attırıcıların yayları ters baglı da.) Ön vites attırıcı üzerinde iki adet vida olacak. Ön vites attırıcı en küçük dişli üzerinde iken soldaki vidayı (kadroya bakan vida) sıkarsanız, attırıcı saga dogru ilerler, böylelikle orta dişliden en küçüge vites atarken, zincirin en küçük dişliden kurtulup orta göbek üzerine düşmesini engellersiniz. Yanlız bu ayarı yaparken dikkat edin, eger bu soldaki vidayı sıkarsanız, kabloda gevşeme olur. Yok eger açmaya çalışırsanız da, bu sefer de kablo gerginleşeceginden zorlanırsınız. Burda o yüzden deneme yanılma yöntemi yapacaksınız.
Sol vidanin olayı bittikten sonra bu sefer de sag vidayı ayarlıyoruz. Bu da aynı mantık. Bu sefer zinciri en büyük dişliye alıyoruz. Sagdaki vidanın olayı da zincirin orta dişliden en büyüge geçerken kendini kurtarıp dışarı atmaması, bunu ayarlıyo. Bu vidayı sıkarsanız attırıcı sola dogru, yani içeriye hareket eder, gevşetirseniz de saga gidip, orta'dan en büyüge geçiş mesafesini arttırır.
Arka attırıcı için olan olay da aynısı. Soldaki vida arkada en büyükte iken sıkılırsa saga, açılırsa sola dogru hareket ettirir attırıcıyı. En büyük vitese aldıktan sonra tekrar vites düşürmeyi denediginizde attırıcı janta girmesin, zincir jant ile kaset arasına sıkışmasın diye konmuştur.
Sagdaki vida da zincir arkada en küçük dişli üzerinde iken olur da vites büyütmek isterseniz, attırıcı saga gidip zinciri en küçük dişli üzerinden atmasın, zincir kaset ile kadro arasına sıkışmasın diye vardır.
Bu kadar
Edit: Bişeyi bozmanız çok zor, deneyin ugraşın kendiniz halledin. O şekilde ögrenmek daha kolay ve güzel oluyo
Edit 2: Bişey daha.. Arka attırıcı üzerinde, telin girdigi yerde bi ayar butonu (switch, zımbırtı

) olur genelde. Onu saga sola hareket ettirerek attırıcıyı sola saga (ters yöne hareket ediyor) oynatabilirsiniz.
Edit 3: Bunları yazarken çekiş sisteminizde bi sorun olmadıgını varsaydım. Zincirde, arka dişlilerde, ön dişlilerde herhangi bir sorun varsa, o sebepten de zincir belli viteslere geçmiyor olabilir.
Edit 4 coming soon
