Saqwert, ben de Burhaniye'denim ama artik Ist.da calisiyorum.
Gittigin su bisikletci Edr.te tahmin ettigim yer mi bilemiyorum ama Alivio'yu kaca satmayi dusunuyor ve neye gore "cok pahali" yorumu yapmis, merak ediyorum. Vites-fren kollari, on ve arka aktaricilar, ruble, aynakol, arka hazne, zincir ve v-frenlerle (istersen) 8li bir Alivio takimi yaklasik 200 dolar civarinda tutar. Ama istersen Altus'da yapabilirsin. Bu da yaklasik 135 dolar civarına gelir, 8li icin.
21 vites (7li sistem), evet, 24'ten daha ucuza malolur, Shimano'nun Tourney serisine kadar inebilme sansin var (bu, ayni zamanda C serileri olarak da biliniyor). 100 dolar veya altina maledebilirsin tum takimi sanirim.
Ben, "ucuz marka" olayina girmemeni siddetle tavsiye ederim.
Nedenine gelince,
Shimano bugun kalite yonunden en ucuz sistemi olan Tourney'de bile HG (Hyperglide) tasarımını uyguluyor, eger dislilere dikkatli bakarsan, dislerin yanlarinda zincirin sekline uygun oyuntular gorursun, bunlar, vites degistirme esnasinda, zincirin o oyuntulara takilarak daha hizli bir sekilde diger disliye gecmesini sagliyor. Ucuz bisikletlerlerde kullanilan arka dislilerde bu bicimlendirme yoktur, o nedenle vites gecisinde kullanicinin zorlamasi gerekir, bu da hem zincirin hem de dislinin daha hizli asinmasina sebep olur. Ancak bu asinma sadece disliler ve zincirle sinirli kalmaz, aktaricilar da zamanla bundan nasibini alir. Dislileri ve zinciri ucuz yollu almakla en fazla toplamda 40-50 dolar gibi bir kar saglarsin ilk anda, ama kisa surede aktaricilar da dahil tum sistemi yeniden degistirmek zorunda kalirsin.
Bence deneme bile. Bilirsin, "ucuz etin yahnisi" olayi...
Fren olayina gelince:
Disk frenler aslinda sadece asiri camurlu ortamlarda yogun kullanimlar icindir, orn. arazi yariscilari. Cunku lastigin tuttugu camur, surus esnasinda lastik-kadro-fren bacaklari arasinda birikir, ve v-frenin performansini onemli olcude dusurur.
Eger bu tarz bir kullanimin yoksa, disk frene para vermene de gerek yok, kaliteli bir v-fren takimi fazlasiyla isini gorecektir.