Scudo Sports

Virajlarda yana yatmak

Kayıt
1 Aralık 2014
Mesaj
39
Tepki
8
Şehir
SAMSUN
İsim
FURKAN
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bisikletim salcano tekerlek kalıbını bilmiyorum ama tekerleklerini çoğu kişi bilir heralde kalın salcano tekerlekleri işte.Onlarda virajda yana yatmayı denedim fren yapmadan yana yattım fakat motorlar gibi elbette olmuyor çok az yatıyor insan .Bunu bisikletlerde ciddi yapanlar var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: İsa Yavaş
Scudo
motosiklet kadar hızlı gidersen yatarsın. az daha dene.
 
Çok zor. Hızdan ziyade, zaten motosikletlerin hepsinde de yapılamaz bu sanmam.
 
@FURKAN KIZIL
İstediğin kadar uğraş yine yatamazsın motorsikletteki sürüş tarzı ayrı bisikletteki ayrı keskin viraj lazım 1 hızlı gitmen lazım 2 bisikletle'de yatamayacağın vede o kadar hızlı gidemeyeceğin için olmaz ya arka lastik kayar yerde yuvarlanırsın yada bir yere uçarsın çarparsın
 
@Anonim

Aynen yarış pistlerinde yarış motorsikletleriyle yapıyorlar sokak da yapan yok da bisiklette yapsak çok güzel olurdu 1 kere baya iyi yaptım çok işe yarıyor hız bakımından
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker
@FURKAN KIZIL

O kadar da kolay değil. Mesela motosiklette, Yamaha R1 ile bu iş mükemmel olur ama Harley Davidson ile çok zor. Bisiklette bu kadar donanım ve ağırlık yok. Hızın önemi kadar ağırlık da önemli. Bisikletle sakın böyle bir şey denemeyin. Denerseniz eğer, kaza yaparsınız.
 
Bence de yol bisikletiyle, dağ bisikleti e nazaran daha kolay olur :D
 
İhtiyacın olan şey, kaliteli lastikleri olan bir yol bisikleti ve kaliteli bir asfalt. Mümkünse yaya ve araç olmasın. Viraj alırken vücut ağırlığını viraj aldığın tarafın zıttındaki pedala vermen gerek,popoyu seleden kaldırıp dış pedala yüklenmelisin. İlk denemelerde kask ve dizlik - dirseklik kullanman yaralanmaman açısından iyi olur. Nitekim ben viraj antrenmanlarımı bu şekilde yapıyorum. Tekniğin gelişir, beklenmedik durumlarda bisikleti dengede tutabilme kabiliyetin artar.

Videolar biraz yardımcı olur diye düşünüyorum:


 
Virajda yatmak için işe kontra tekniğine alışmakla başlanmalı bana göre :)
 
  • Beğen
Tepkiler: emre özbay
Motorsiklet gibi iki tekerli araçların ileri sürüş eğitimlerini almışsan mutlaka bisiklet üzerinde kullandığın anlar oluyor başıma geliyor.
Dediğin tarz yatmalar bir racing motorda olduğu gibi yapamazsın çünkü arada en büyük fark motorlu bir araçta gücü motordan aldığın için yatma anında yarım gaz gidip viraj çıkışına doğru tam gaz ile devam edebiliyorsun ama bisiklette durum biraz farklı çünkü viraj anında yatmak istersen pedallayamazsın iyi ölçmen tahlil etmen lazım.
Biraz fizik kuralları biraz dikkat ile yol durumunu iyi kestirip yoldaki apexleri (eğimleri) farkederek girersen zaten gidonu çevirmene bile gerek kalmadan düz bir şekilde doğru bir eğim seni viraja sokar ve virajdan çıkarabilir yani yatarak dönebilirsin.

Örnek:


Örnekte gördüğün eğimlere sahip yollar Türkiyede otobanlar ve güncel yapılan yollar dışında pekte fazla görebileceğin yollar değil.Bi başka seçeneğin ne olabilir girebileceğin maximum hız ve virajda kullanabileceğin maximum yol (viraja dıştan girip (yatmaya başladığın an) izin veren ve senin sınırın olan en iç noktasından geçip (en çok yattığın nokta) virajın dışına doğru (dikelmeye başladığın yer) çıktığında maksimum yolu kullanırsın istediğin gibi yatarak dönmüş olursun bunu motorsiklette viraj içerisinde gaz vererek viraj çıkışında maksimum sürat ile tamamlayabilirsin ama tekrar diyeceğim gibi bisikletteyken bunu yapabilmemiz için göze alabildiğin maksimum sürat ile zaten viraja girip yatıp dikelme anında pedala dayanarak bunu gerçekleştirebilirsin tabi lastiğinin müsade ettiği kadar.


Mesela senin istediğin sırtını %50 tekniğine %50 ise lastiğine güvenip yaslayacaksın dediğin modeldeki lastik hakkında pek fikrim yok piyasa bisiklet için çift hamurlu lastik üreten bir marka varmı bilmiyorum ama shwalbe lastik kullandım uzun bi zaman performansı iyiydi ama şuan kullandığım maxxis crossmark ile %30 daha fazla yatabilmekteyim dış yanaklarındada dişler olduğu için daha fazla güven sağlıyor bisikletini bir yöne yatırdığında lastiğin dişli yüzeyinin 4'te 1'i yeri kavrıyabildiği kadar yatır bi gözünle gör ona göre kafanda maximum yatabileceğin açı oluşur ama son bir defa tekrarlıyayım tekniğinde önemli =)


Örnek:


asd.jpg

Şu bacak pozisyonu işin püf noktası daha yüksek hızlarla girmene müsade eder ve virajın seni merkezkaçtan dolayı dışarı atmasını önler.Hız arttığı oranda yere daha fazla eğilip ağırlığının moment etkisini artırması gerekmektedir. O yüzden ne kadar hızlı girdiyse viraja o kadar çok eğilmek zorunda kalınır savrulmamak için..


Doğru bilgi ve doğru şekilde olduğu sürece
Olmaz diye birşey yok =)

@Batuhan Köksal

Kontra tekniği göz kırpmak gibi,nefes alıp vermek gibi dikkat etmediğin taktirde zaten otomatik olarak yaptığın birşey olayı öğrenmeye çalıştığında yadırgıyabiliyorsun mantığını =)
 
Bisikletle motosikletlerde olduğu kadar yatmanız fiziksel olarak imkansız. Bisikletin ağırlığı sürücüsünden daha düşük, bu yüzden viraja yattığınız oranda tekerleklerinizin tutunması düşecek, bi yerden sonra da kayacaktır. Motosiklette ise en basitinden bi 150'lik alet olduğunu dahi düşünsek, 110-120 kg bi ağırlığa sahip olacaktır. Siz viraja yatırmaya çalışırken ağırlık merkezi sizin altınızda kalacağı için daha çok yatmaya müsaade edecektir. Bunun dışında lastiklerin genişliği ve yapısı da çok ciddi fark oluşturuyor. O yüzden bisikleti motosikletle kıyaslamamak sizin için çok iyi olacaktır.

Yatmış vaziyetteyken fren yapmak hem motosiklette hem de bisiklette tekerleklerden birini kilitleme olasılığı nedeniyle tehlikeli. Tabi kullandığı vasıtayı az çok tanıyan bi insan sınırlarını da az çok kestirebilir. O yüzden nasıl bir zeminde, ne açıda yatmışken ne sertlikte fren yapabilirsiniz bunu hissedebilmeniz lazım. Tabi yine ABS'si olan motosikletler de olduğunu unutmadan, 'motosikletli kadar fren yapabilir miyim' diye de düşünmemek lazım, yanıltıcı olabilir.

@FURKAN KIZIL , sokakta yapan yok değil de, pistteyken şartları biliyorsunuz, bildiğiniz virajlarda zemin şartlarını önceden kestirmek çok kolay. Ancak yoldayken bildiğiniz bir viraja bile girseniz bi önceki geçişinizden sonra çamurlu lastikleriyle oradan geçen bir başka vasıta yüzünden yine ciddi tehlikeler yaşanabilir. Yoksa ortalık virajlara haldır huldur yatan deli dolu :)

@Anonim , bahsettiğiniz motosiklet türleri arasında kullanım tarzını etkileyen temel fark gidonun eğim açısı ama onun yanında lastik kalınlığı ve tipi de önemli. Mesela bazı sivri zekalı arkadaşlar orijinalinde 180 kalınlığında lastik olan motora 'daha iyi viraj yapmak için' 190'lık lastik takıyor. Ancak daha dar lastiğin viraja devrilmesi daha kolay oluyor. 180 lastikli Goldwing'in nasıl viraj yaptığını gördüğümde gözlerime inanamadım, peglerini sürte sürte geziyor adamlar ortalıkta. :)

Daha önce bi konuda bi üye şu vidyoyu paylaşmıştı, -şu an bulamadım ve kendisinden özür dileyerek anıyorum- her şeye rağmen sonuçta iş tekniğe bakıyor.

 
@U BoRa Cancellaranın inişleri güzel örnek :) film gibi valla izlemeye doyum olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Dikkat edin hızlı bir şekilde rampa aşağı inerken, hızı kesmeden virajı yatarak dönerken bir anda karşınıza tümsek çıkabilir.
Hatta belki belediye bu tümseğin üzerine 2 tane çizgi atmaya yada yanına tabela koymaya da üşenmiş olabilir.
İnanın bana çok kötü oluyor.
 
@U BoRa Video gayet güzeldi ama bisikletle yine de mutlak bir yatış yok. Zaten olması da imkansız ve tehlikeli. O viraja o hızla girip yan yatmak kazaya sebep verir.
 
sen dediğim yap bence. motosiklet kadar hızlı gideceğin bi yol bul sonra yana yat.
söz sonrasında ölmezsen hastanede ziyaretine geleceğim
 
Yol bisikleti ile tabiki daha kolay olur denedim onayladım diyebilirim. Zemin düz ve prüzsüz olması gerek, Viraj dönüşü uzun ve baya oval olmalı ayrıca yol ıslak v.s olmaması lazım. Onun haricinde herşey senin denge kontrolüne bakıyor. Yani benim düşüncem bu yönde ;)
 
İşte bu sorular hep lise fizik dersinde "Hocam bu merkezkaç kuvveti ileriki hayatımızda ne işe yarayacak" dediğimizden kaynaklanıyor. Herşey bunda bitiyor bu konuyu anlarsan bu işi çözersin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Muratoğlu
@cihan kırmızı
bu tip yönlendirmeler çok yanlış bence dikkat etmeliyiz bu konuda
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan BOZKUR
Geri