Motorsiklet gibi iki tekerli araçların ileri sürüş eğitimlerini almışsan mutlaka bisiklet üzerinde kullandığın anlar oluyor başıma geliyor.
Dediğin tarz yatmalar bir racing motorda olduğu gibi yapamazsın çünkü arada en büyük fark motorlu bir araçta gücü motordan aldığın için yatma anında yarım gaz gidip viraj çıkışına doğru tam gaz ile devam edebiliyorsun ama bisiklette durum biraz farklı çünkü viraj anında yatmak istersen pedallayamazsın iyi ölçmen tahlil etmen lazım.
Biraz fizik kuralları biraz dikkat ile yol durumunu iyi kestirip yoldaki apexleri (eğimleri) farkederek girersen zaten gidonu çevirmene bile gerek kalmadan düz bir şekilde doğru bir eğim seni viraja sokar ve virajdan çıkarabilir yani yatarak dönebilirsin.
Örnek:
Örnekte gördüğün eğimlere sahip yollar Türkiyede otobanlar ve güncel yapılan yollar dışında pekte fazla görebileceğin yollar değil.Bi başka seçeneğin ne olabilir girebileceğin maximum hız ve virajda kullanabileceğin maximum yol (viraja dıştan girip (yatmaya başladığın an) izin veren ve senin sınırın olan en iç noktasından geçip (en çok yattığın nokta) virajın dışına doğru (dikelmeye başladığın yer) çıktığında maksimum yolu kullanırsın istediğin gibi yatarak dönmüş olursun bunu motorsiklette viraj içerisinde gaz vererek viraj çıkışında maksimum sürat ile tamamlayabilirsin ama tekrar diyeceğim gibi bisikletteyken bunu yapabilmemiz için göze alabildiğin maksimum sürat ile zaten viraja girip yatıp dikelme anında pedala dayanarak bunu gerçekleştirebilirsin tabi lastiğinin müsade ettiği kadar.
Mesela senin istediğin sırtını %50 tekniğine %50 ise lastiğine güvenip yaslayacaksın dediğin modeldeki lastik hakkında pek fikrim yok piyasa bisiklet için çift hamurlu lastik üreten bir marka varmı bilmiyorum ama shwalbe lastik kullandım uzun bi zaman performansı iyiydi ama şuan kullandığım maxxis crossmark ile %30 daha fazla yatabilmekteyim dış yanaklarındada dişler olduğu için daha fazla güven sağlıyor bisikletini bir yöne yatırdığında lastiğin dişli yüzeyinin 4'te 1'i yeri kavrıyabildiği kadar yatır bi gözünle gör ona göre kafanda maximum yatabileceğin açı oluşur ama son bir defa tekrarlıyayım tekniğinde önemli =)
Örnek:
Şu bacak pozisyonu işin püf noktası daha yüksek hızlarla girmene müsade eder ve virajın seni merkezkaçtan dolayı dışarı atmasını önler.Hız arttığı oranda yere daha fazla eğilip ağırlığının moment etkisini artırması gerekmektedir. O yüzden ne kadar hızlı girdiyse viraja o kadar çok eğilmek zorunda kalınır savrulmamak için..
Doğru bilgi ve doğru şekilde olduğu sürece
Olmaz diye birşey yok =)
@Batuhan Köksal
Kontra tekniği göz kırpmak gibi,nefes alıp vermek gibi dikkat etmediğin taktirde zaten otomatik olarak yaptığın birşey olayı öğrenmeye çalıştığında yadırgıyabiliyorsun mantığını =)