Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Viraj alırken

insane

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2006
Mesaj
41
Tepki
5
Şehir
İzmir/Karşıyaka
Bisikletle hızınızı aldınız, iyi bir viraja denk geldiniz... Böyle bir durumda virajı alırken pedalların konumu nasıl olmalıdır? Pedal yere sürtmesin diye yatış yönündeki pedal yukarıda olacaktır ancak iki pedal yatay olarak mı yoksa dikey olarak mı aynı hizada olmalıdır? Yoksa başka teknikler var mıdır?
 
Scudo
Genelde viraz dışındaki pedal aşağıda içerideki pedalı yukarıda tutarak giriyorum virazjlara...Pekde başka bi teknik yoktur herhalde...
 
@H.Çağrı

Evet bende Çağrı'ya katılıyorum. İç taraftaki pedal yukarı konumda iken daha rahat girilebiliyor. Yere sürtme olasılığı %0 oluyor otomatikmen.

Sevgiler...
 
viraja hızlı girdiğinde dışarı fazla savrulduğunu hissedersen içerde, yani yukarda tuttuğun pedala basan dizini viraja doğru açarsan savrulmayı bir nebze daha kontrol altına alabilirsin. Ağırlık merkezini viraja doğru ne kadar çok kaydırırsan savrulma ihtimalin o derece azalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: shealien
bence yattığın tarafdaki pedalı yukarı gelecek şekilde almalısın yoksa pedal yere sürtüyor benim ki bikaçkez sürttü
 
pedal yere değmeyecek kadar yatarak
pedallayarak viraja girerim

araba da da bu şekilde viraja girerken ayağınızı gazdan çekerseniz araba savurur... uygun şekilde gaza basılır...

aynı şekilde işte hızımı kesmeden pedallayarak dönerim ;)

alamayacağım bir viraj ise Çağrı nın dediği gibi viraj dışındaki pedal aşağıda içerideki pedalı yukarıda tutarak giriyorum virajlara...
 
  • Beğen
Tepkiler: serciventure
ben genelde ıkı pedalı yatay olarak paralel olarak tahmınen hızalamaya calısıyorumkı viraj cıkısında guclu olan bacagım olan sag bacagımla pedala daha rahat we daha cok abanarak basıyım diye...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
oncekı arkadasımın da dedıgı gıbı viraj dısındakı pedal yukarda viraj içindekı pedal asagıda ve viraj içindeki dizinizi de açarak ve açınızıda iyi ayarlayarak gaza gelip fazla yatmamak kaydıyla donmek en ıyısı butun pro yol yarışçılarının donus teknıgı budur
http://img78.imageshack.us/img78/6655/2114gno3.jpg
 
aslında fotoraftaki gibi dizlerin baktıgı yon onemli
dizlerin ikiside viraja dogrudonuk olacak dista kalan (yani fotografta gorunmeyen dizde kadroya oldugunca yanasacak bu agırlık merkeziniviraj tarafına verir ve merkezcil ivmeden guc alarak daha da hızlanmanı sagler
 
  • Beğen
Tepkiler: acumur
Özellikle resimli açıklama için teşekkürler, sanırım genelimiz virajı böyle alıyoruzdur ama teknik olarak bilmenin de kimseye zararı olmaz herhalde ;)
Her ne kadar biraz daha farklı olsa da motosiklet kullanımında viraj tekniğinden yola çıkarak daima virajın içine yani dönüş yönüne bakın, virajı daha iyi alırsınız ;)
 
Bilmiyorum denediniz mi ama, ben vucudu komple yatirmiyorum viraj alirken. Pedal konusunda hemfikirim sizinle, ama ben vucudun tamami yerine sadece bisikleti yatiriyorum. Bisikleti yatirip duzletme hareketini 2-3 kez yapinca bisiklet donuyor ama cok hizli olmamak kaydiyla elbette. Ayrica zevkli oluyor kasmiyosun :p Dersen ki 35 km ile sert bir viraja girerken de yapabilir misin bunu; elbette hayir...
 
zaten vucut yatamaz komple
omuzların ters agırlıkta olmalı
dondugun taraftaki omuz virajın dısına donmeli
 
donecegin yondeki ayagını yere dogru hafif uzat arka freni hafif sık hem kendini hem pisikleti hafif yatır gerisi gelir zaten
 
@H.Çağrı

bende çağrı'ya katılıyorum. başka bir teknik olmasa gerek
 
gidonu hafifçe çeviriyorum, pedalları düzeltiyorum. bisiklet dönüyor. sağa yat sola yat, motorsiklet değilki bu. hem zaten gidilen hızlar da belli. Tour de France daki yarışçılar gibi 45-50yle viraja giriyorsanız o başka tabii.
 
Geri