Hastateker
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 22 Ocak 2016
- Mesaj
- 801
- Tepki
- 772
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Osman Özgün Yıldız
- Bisiklet
- Trek
Merhaba arkadaşlar.
Bu başlıkta benim ilgi alanım olan tur bisikletindeki fren konusuna değinmek istedim.
Tur bisikleti deyince hepimizin aklına dünya turu geliyor. Dünya turu deyince de diyoruz ki ekipman çok önemli. Örnekler veriyoruz birbirimize çölde o kumun içinde zincir dişli sistemi ne olur, vitesler nasıl çalışır,vites telleri çok mu hızlı aşınır...
Bildiğiniz üzere tur bisikletlerinde her zaman en az sorun çıkaracak malzemeler ve sorun çıkarsa dahi kolayca tamir edilebilecek sistemler kullanılır.
Turcularım 8 milyon kmlik deneyimlerini aktardığı anketi forumda paylaşmıştı bir üyemiz.
Bu ankette kapalı sistemli viteslerin açık arttırıcılı vitesler karşısında, disk frenin de v-fren karşısında ciddi bir farkla ezildiğini gördük.
Benim özellike değindiğim noktaya gelecek olursak fren sistemidir.
V fren sorunsuz, ucuz, kolay bulunabilir, akıtmaz kokmaz, kaliteli pabuç ve ayaklarla kaliteli frenleme yapar,tamirini eli tornavida tutmayan herkes yapabilir...
Peki disk fren?
Sorunlu,pahalı,zor bulunur, akıtır kokar, tamirini herkes yapamaz, pabuçları yanar ya da yağ değdi mi öter...
V frenin ezici bir üstünlüğü varken neden yüksek teknolojiyi v fren ekipmanlarında değil de disk fren ekipmanlarında görüyoruz?
Yeni seri Slx,Xt,Xtr setlerde neden v fren yok?
Xt ve Xtr v freni bırakalı çok oldu.
En son çıkan M8000 serisi çok kaliteli iken neden turcular faydalanamıyor bundan?
Ya da dura ace göbeklerin akıcılığı müthiş iken neden 36 telli tur bisikletlerinde kullanamıyoruz? Shimano bilmiyor mu daha iyi olacağını?
En kaliteli tur göbeği denilince xt lx geliyor. Başka?
V frenin önü neden kesilip disk frenin önü açılıyor?
Ben bu soruları eleştirmek için değil öğrenmek için soruyorum.
Cevabını bulamadım çünkü.
Kendime bir tur bisikleti isterken Fuji touring surly long houl trucker diye bakarken o bisikletin geleceğini kesik görüyorum. Sizce de öyle değil mi?
Yol bisikletlerinde hala %95 kaliper fren kullanılıyor. Dura ace 9100 serisinde ya da sram red serisinde hala kaliper freni bünyesinde bulunduruyor. Disk frenin avantajları onlar içinde geçerli değil mi neden hala önünün kesildiğini görmüyoruz?
Tamam v fren eski ama eskimeyen bir sistem çünkü yeterli. Ama neden desteklenmiyor. Disk sistem yeni ve gelişen bir sistem. Ve ciddi bir teknolojik atılım, geliştirme var.
Dağ bisikletleri için geçerli değil bunlar. Çünkü dağ bisikletine disk fren lazım. Frenleme gücu önemli bir konu dağ bisikletinde. V fren ile down hill ne kadar güvenilir olur.
Bu tartışma v fren mi üstün disk fren mi üstün tartışması değil.
V frenin geleceğine çözüm bulma tartışmasıdır
Bu başlıkta benim ilgi alanım olan tur bisikletindeki fren konusuna değinmek istedim.
Tur bisikleti deyince hepimizin aklına dünya turu geliyor. Dünya turu deyince de diyoruz ki ekipman çok önemli. Örnekler veriyoruz birbirimize çölde o kumun içinde zincir dişli sistemi ne olur, vitesler nasıl çalışır,vites telleri çok mu hızlı aşınır...
Bildiğiniz üzere tur bisikletlerinde her zaman en az sorun çıkaracak malzemeler ve sorun çıkarsa dahi kolayca tamir edilebilecek sistemler kullanılır.
Turcularım 8 milyon kmlik deneyimlerini aktardığı anketi forumda paylaşmıştı bir üyemiz.
Bu ankette kapalı sistemli viteslerin açık arttırıcılı vitesler karşısında, disk frenin de v-fren karşısında ciddi bir farkla ezildiğini gördük.
Benim özellike değindiğim noktaya gelecek olursak fren sistemidir.
V fren sorunsuz, ucuz, kolay bulunabilir, akıtmaz kokmaz, kaliteli pabuç ve ayaklarla kaliteli frenleme yapar,tamirini eli tornavida tutmayan herkes yapabilir...
Peki disk fren?
Sorunlu,pahalı,zor bulunur, akıtır kokar, tamirini herkes yapamaz, pabuçları yanar ya da yağ değdi mi öter...
V frenin ezici bir üstünlüğü varken neden yüksek teknolojiyi v fren ekipmanlarında değil de disk fren ekipmanlarında görüyoruz?
Yeni seri Slx,Xt,Xtr setlerde neden v fren yok?
Xt ve Xtr v freni bırakalı çok oldu.
En son çıkan M8000 serisi çok kaliteli iken neden turcular faydalanamıyor bundan?
Ya da dura ace göbeklerin akıcılığı müthiş iken neden 36 telli tur bisikletlerinde kullanamıyoruz? Shimano bilmiyor mu daha iyi olacağını?
En kaliteli tur göbeği denilince xt lx geliyor. Başka?
V frenin önü neden kesilip disk frenin önü açılıyor?
Ben bu soruları eleştirmek için değil öğrenmek için soruyorum.
Cevabını bulamadım çünkü.
Kendime bir tur bisikleti isterken Fuji touring surly long houl trucker diye bakarken o bisikletin geleceğini kesik görüyorum. Sizce de öyle değil mi?
Yol bisikletlerinde hala %95 kaliper fren kullanılıyor. Dura ace 9100 serisinde ya da sram red serisinde hala kaliper freni bünyesinde bulunduruyor. Disk frenin avantajları onlar içinde geçerli değil mi neden hala önünün kesildiğini görmüyoruz?
Tamam v fren eski ama eskimeyen bir sistem çünkü yeterli. Ama neden desteklenmiyor. Disk sistem yeni ve gelişen bir sistem. Ve ciddi bir teknolojik atılım, geliştirme var.
Dağ bisikletleri için geçerli değil bunlar. Çünkü dağ bisikletine disk fren lazım. Frenleme gücu önemli bir konu dağ bisikletinde. V fren ile down hill ne kadar güvenilir olur.
Bu tartışma v fren mi üstün disk fren mi üstün tartışması değil.
V frenin geleceğine çözüm bulma tartışmasıdır