Scudo Sports

V-Fren yetmiyor, ama disk frene geçemiyor musunuz? Kendi performansınızı arttırın...

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
403
Bisiklet
Salcano
V-fren'in sistemi basit, ne kadar sert sıkarsanız o kadar güçlü frenleme yaparsınız. Hidrolik disk fren kadar yumuşak olmadığı doğru, ama siz yeterliyseniz bu fren sistemi de fazlasıyla yeterli olacaktır.
Bu durumda fren sisteminin performansını arttırmadan frenleme gücünüzü arttırmanız mümkün oluyor. nasıl? kendi gücünüzü arttırarak...

frenleme sistemine en yakın hareket olarak el yayı kullanabilirsiniz, örnek:
http://i.imgur.com/inpAcvV.jpg

bir sürü kişi v-frenlere kötü diyip bana hidrolik fren önerirken ben kendim memnunum, önemli olan kullanan kişinin kendi fikridir.
çoğu zaman tek parmakla kullanıyorum zorlanmadan, ve sert frenleme bile yapabiliyorum tek parmakla eğimli yollarda dahi. :in:

tabi ben genel olarak tüm vücudu çalıştırıyorum, ancak frenleme gücü için en etkili olacak antrenman budur.
oldukça ucuz bir alet, sıkıldıkça boş zamanınızda kullansanız bile uzun vadede etkisini gösterecektir. :rolleyes:
 
Scudo
eğer uzun tur yapmıyorsanız ve parmaklarınız V frenden dolayı zorlanıyorsa fren ayarlarını biraz gevşetseniz iyi olur.
hele hele lastikleriniz frenden dolayı titreme yapıyorsa fren ayarlarını iyice bir kontrol ettirmeniz daha iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
güzel fikir ama uzun yokuş inişlerine ne diyeceksiniz hidrolik frenlerde bile elin ağrı yapıyor çak az güç harcamana rağmen
 
V frenin en büyük eksisi çok çamurlu arazilerde çamurun pabuçlar arasına dolup freni neredeyse iptal etmesidir. Böyle bir durumda isterseniz ''Superman'' olun pek fayda edeceğini sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Kılınç37
@selami atay

illaki bir sınırı olacaktır, çok uzun yokuşlarda yine ağrı yapacaktır. ama ne kadar?
hiç çalışmamış sıradan bir el/kol gücü ile 40kg el yayıyla çalışabilen bir el/kol gücünü kıyasladığımızda büyük bir katkı sağlayacağı kesindir.
şuan 40kg'de aralıksız 25 tekrara kadar çıkabiliyorum iki elimle de, günlük kullanımda tek parmağımın yetersiz geldiği bile olmadı. yokuş aşağı salmış 50+ ile giderken bile kasise girmek için yavaşlayabiliyorum kısa mesafede.

ayrıca çok uzun inişlerde parmakları dinlendire dinlendire sırayla kullanabilirsiniz, ben işaret-orta-yüzük parmaklarımla tek parmak frenleme yapabiliyorum. el biraz yorulsa da asıl ağrı yapan parmak kısmının sorununu çözebilirsiniz bu şekilde.

@Yiğit Dikici

sürekli arazi sürüşü yapılıyorsa sıkıntı yaşanabilir, ama arazi yolun bir bölümüyse ve arazi sonrası temiz yola çıkacaksanız bir peçeteyle bile silip idare edecek hale getirebilirsiniz basit bir temizlik sonrası. burada performans yetersizliğine yönelik çözüm önerisi yaptım, o iptal kısmı komple ayrı mesele :)
 
haklısınız.antreman gerekli hiç el yayı kullanmadım

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
V-fren kullanıyorum. En sert frenlerimi genelde 2 parmakla yapıyorum. 2 önceki bisikletimdeki cantilever frenlerde de 3-4 parmakla normal bir sıkış yetiyordu. El ve parmak kasları için pompayla lastik şişirmek ve alet edevat kullanmak dışında yayla vs. ile desteklediğim bir çalışmam yok. Fren koluna aşırı yüklenmek demek fren koluna, fren teline, fren bacaklarına ve kadroya fazladan gereksiz yük binmesi demektir. Boş yere parçaları zorlarsınız. Parmaklarınızın fren koluna denk gelen iç kısmının zamanla nasırlaşmasından bahsetmiyorum bile (teori değil, denenmiş bir durumdur). Bakımını ve ayarını düzgün yaptıktan sonra eğer pabuçlarınız iyi ve jantınızda da problem yoksa fazla kuvvet uygulamanın hiç gereği yok. En iyisini aldım, jantım düzgün, ayarı da çok iyi ama tutmuyor diyorsanız muhtemelen yanlış bildiğiniz bir şekilde ayarlamışsınız demektir. Antrenman için yay tavsiyesi bence ayrı bir konu olmalı ama frenleme konusunda sağlanan avantajın yanında dezavantaj çok daha fazla olacağı için bu tarz bir öneriye katılmıyorum. Değişik bir örnekle açıklamak gerekirse; mesela tam dolu bir çaydanlığı tek eliyle sapından kaldırabilen birinin (ki çoğumuz kaldırırız herhalde) ekstradan güç kazanıp bunu frenlere aktarması yanlış geliyor bana. Neyse uzattım galiba... Son karar yine sizin. :)
 
@Serden Us

o ekstra güce sahip olmak tamamını fren kollarına aktaracağımız anlamına gelmez ki.
normal seviyede bile biri tüm gücüyle frenleme yaparsa arka tekeri kilitler, bisikleti kaydırır hatta yokuş aşağı takla bile atabilir.

bu çalışmanın asıl amacı acil durumlarda ani yavaşlamalar yapabilecek hale gelerek güvenlik düzeyini arttırmak ve uzun süreli kullanımlarda yorulma oranını azaltmaktır...
sanırım 40kg ile sıksam o el yayını sıktığım kadar, fren sistemi zarar görecektir. bunun farkındayım. :)
zaten bu çalışmayı bisikletten bağımsız, tüm vücut için yapıyorum. yararını gördüğüm için önerdim sadece :)
bir de hidrolik fren yumuşak olduğundan acil durumda farkına bile varamadan çok sert frenleme yapabilenler oluyor, fren bağlantı kısmından disk fren tarafından kırılmış kadro fotoğrafları yaygın sayılır. ama ne kadar sert sıkılmış olursa olsun henüz v-fren tarafından kırılmış bir kadro ya da maşa görmedim.
 
Bence bu kadar uğraş yerine teli birazcık gevşetmek daha rahat ve daha iyi olmasını sağlayacaktır. (Bu arada başlık Bal reklamı gibi olmuş söylemeden geçemiyeceğim :D:D )
 
@enes savaş

:D ben önerimi yapayım, güçlenmenin zararı olmaz sonuçta :) maksimum frenleme gücünün yanında dayanıklılığı da arttıracağından uzun süreli sürüşler için güzel bir sonuç sağlar işte.
ha ben zaten bisiklet yokken bile çalışıyor olduğumdan sorun yok benim için :) frenleri özellikle normalin üzerinde sertlikte ayarlattım, ufak hareketlerle bile kontrol edebiliyorum hızımı.
seni eskisi kadar göremiyoruz forumda, ne oldu?
 
@Mert C.

Sorma Mert abi. Komşu interneti kapattırmış :D ben de mobilden girmek zorunda kalıyorum. Mobilden de konuları takip etmek zor oluyor ama arada bi girip eski konulara cevap yazıp hortlatıyorum :D o ayrı mesele. Birde bu aralar hastalıkla uğraşıyorum yatak döşek kafayı zor kaldırdım. Durum böyle yani. Ama haftada en az 2-3 kez girerim foruma :)
 
Geri