V fren garipliği

OnurCG

Aktif Üye
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
131
Tepki
60
Şehir
KONYA
Bisiklet
Salcano
bugün dik sayılan yaklaşık 700 metre falan olan yokuştan arkadaşlarıma yetişmek hızlı ve frene basarak indim en sonda arkadaşlarım durdular ilerde bende yine sert bir frenle durdum ancak bir koku geliyordu yanmış plastik kokusu v frenime baktığımda kıvılcım çıktığını gördüm normalde v fren disk gibi ısınmaz ancak böyle olması beni şaşırttı sizinde başınıza böyle bir şey geldimi
 
Scudo

Fakir Kemancı

Daimi Üye
Kayıt
25 Ocak 2015
Mesaj
247
Tepki
275
Yaş
33
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Serkan G.
Bisiklet
Salcano
Taş felan girmiş demekki papuç arasına.
 

dodurgalı_06

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2016
Mesaj
701
Tepki
1.170
Şehir
ANGARA
İsim
Mustafa Erdoğan
Bisiklet
Kron
aslında v frende bu olay daha fazla oluyor çünkü bir turda disk frende sürten mesafe daha uzun, ama v frende daha uzun(çünkü tekerleğin çevresi daha uzun).Hatta bundan dolayı jant ısınır ve iç lastikli sistem kullanıyorsanız iç lastiğin janta temas ettiği bölge eriyerek patlaklara sebep olur.
 

dodurgalı_06

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2016
Mesaj
701
Tepki
1.170
Şehir
ANGARA
İsim
Mustafa Erdoğan
Bisiklet
Kron
v frende bir turda temas eden mesafe kat kat fazla olduğundan ısınmayı siz düşünün
 

dodurgalı_06

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2016
Mesaj
701
Tepki
1.170
Şehir
ANGARA
İsim
Mustafa Erdoğan
Bisiklet
Kron
ikisi de ısınır ama duman çıkması çok garip. Fren pabuçları markası nedir
 

hsngrms

Aktif Üye
Kayıt
18 Ağustos 2016
Mesaj
180
Tepki
155
Şehir
Adana
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
@ratm
Disk fren iyidir :)
 

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Mesaj
1.314
Tepki
1.031
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@dodurgalı_06
allah için bana şunun açıklamasını yapın.çabu buyuk olan çember mı daha çabuk ısınır yoksa çapı kuçuk olan mı?aynı yere olan surtune çapı buyuk olanda mı fazladır yoksa çapı küçük olanda mı?bana bunu bı allah rızası için açıklayın.



@dodurgalı_06

ve jantı ısınarak iç lastiğini eriten patlatan hiçbir vaka ilede karşılaşmadım bu vakte kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@ratm
kaliper en sonunda öksürüyo, öhhö öhhö...
 

gokalp74

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2016
Mesaj
16
Tepki
5
Yaş
33
Şehir
Kocaeli - Dilovası
İsim
Yusuf
Başlangıç
2001—02
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
V fren de pabuç ısınması çok fazla olabilir. Ama jant ısınması o kadar değildir bence.
 

Eren B.

Üye
Kayıt
18 Haziran 2016
Mesaj
30
Tepki
13
Yaş
32
Şehir
Ankara
İsim
Eren
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@ratm

Fren artık bu kadar acıya dayanamadı tüttürmeye başladı... yuvarlak halka bile yapıyor.
 

alperr125

Daimi Üye
Kayıt
12 Haziran 2016
Mesaj
303
Tepki
266
Şehir
Istanbul
İsim
Alper
Bisiklet
Merida
Bana kalırsa önemli olan jant papuc arasi ve balata disk arasi surtunme kuvvetlerinin kiyaslanmasi gerekir. Fakat soylede birsey var diske binen yukler surtunme kuvveti ve fren kolundan gelen kuvvet cok cok fazladır. V frende diskten daha uzun mesafe katedecek diye bir seyi kesin soylemek zor sonucta v frendede fren kuvvetleri teker duzlemine daha yakin. Sonucta bir v frenin disk kadar isinmasi icin uzun sure fren yapmak lazim hele ic lastigi eritecek fren nasil olur bilmiyorum
 

BağdatlıRuhi

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2016
Mesaj
264
Tepki
163
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Disk frende disk, V fren kullanan janttan daha çok ısınıyor. V frende asıl pabuç ısınıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokalp74

OnurCG

Aktif Üye
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
131
Tepki
60
Şehir
KONYA
Bisiklet
Salcano
@dodurgalı_06 zaten duman çıkamadı kıvılcım cıktı tektro v fren kullanıyorum 1150 km falan kullandım sadece plastik koktu
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@OnurCG
buradada arkadaşımızın başına geldiği üzere, V-fren jantı tahminlerinizin ötesinde ısıtabilir, geçmişte aynı sebepden dolayı lastiği patlayan bisikletçi sayısı hiç de az değildir, genelde uzun iniş etaplarından sonra vuku bulur.
jantın mı diskin mi daha fazla ısındığını bulmanın pek bi önemi yok bence, önemli olan ne kadar ısındığı değil, ne kadar ısıya dayanıp çalışmaya devam edebildiği, ve bu ısıyı lastiğe iletip iletmediğidir, bu durumda da jant fren her halukarda dezavantajlı. ama uzun inişler yapmıyorsanız endişe etmeye gerek yok. bu durum sence yada bence diye karara varılacak bişey değil, ekstrem koşullarda rahatlıkla sizinde başınıza gelebilir

burada 1.33 sn de karbon jantın ısınarak lastik yapıştırıcısının eridiğinden bahsediliyor, siz siz olun bu işlere girmeden araştırmanızı iyi yapın denmiş :)

 

OnurCG

Aktif Üye
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
131
Tepki
60
Şehir
KONYA
Bisiklet
Salcano
@Tasogare bu durumda fren performansından bir şey kaybetmedi o yüzden bir sıkıntı yok :harika:
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@OnurCG
aslında biraz kaybediyor, ama disk frende yağın kaynadığı zamanki kadar olmuyo hiç bi zaman :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06