Uzun Yolculuklarda Bisiklet Demontajı

nikto

Aktif Üye
Kayıt
1 Aralık 2004
Mesaj
163
Tepki
211
Şehir
ISTANBUL
Evet uzun yolculuklarda otobüs uçak ve bilimum taşıtta yaşadığım sıkıntılardan dolayı çok süratli ve hızlı bir biçimde bisiklet demontajını nasıl yapabileceğinizi ve paketleme mantığını anlatmak isityorum. Uçak yolculuklarında aşağıdakilere istinaden bisikletinizi balonlu naylon denen TV ve Videoların içinden çıkan (patır patır patlattığımız) naylondan alıp sararsanız uçak transferlerinizde bisikletinize zarar gelmez...

Gerekli Malzemeler
Plastik kelepçe (En az 15-20 adet)
IKEA Lastik Taşıma Çantası
Karton Koli 2 küçük
Bagaj Lastiği (2-4 Adet)
Duck Tape
Perlon bant

Yapılacak İşlemler (Adım Adım)
Pedallar Sökülür.
Arka bagaj sökülür.
Frenler gevşetilir (tellerin mandalları açılarak)
Sele En aşağıya indirilir, kitlenir.
Ön ve Arka Lastik çıkarılıp bisiklet yan yatırılır.
Gidon orta göbek ve yan vidalarından gevsetilerek çıkarılır.
Orta göbek vidası takrar yerine takılır.
Gidon yan cevrilerek ön amortisöre plastik kelepçelerle sabitlenir.
Ön amortisörün tekerlek bağlatı yerleri karton ile desteklenir.
Pedallar arka tekerlek takılan üstündeki kadroya plastik kelepçe ile kitlenerek yerden tasarruf edilmesi sağlanır.
Arka vites arttırıcı alyan ile sökülür.
Arka vites takımı bir torbaya konulur ve Ayna kol ile kadro arasındaki boşluğa zincir ile beraber toplanır. zincirin ve vites takımının zarar görmesi bu şekilde engellenir.
Arka bagaj orta kadroya ters sekilde plastik kelepçe ile kelepçelenir.Yerden tasarruf sağlanır.
Ayna kol, pedal deliklerinden kadroya plastik kelepçe ile sabitlenir.
Kadronun ortası, amortisör kolonu ve aynakolun kendisi karton ile kaplanır.
Çıkarılan tekerlekler IKEA'dan satın alınan 4.5 YTLlik şeffah "lastik taşıma çantası" içine konur. Dış bölgelere karton koliler yerleştirilerek akorların dıştan zarar görmesi engellenir.
Bir tavsiye de tüm tur kıyafetleri naylıon torbalara azar azar konarak (her bir torbaya 2 parça kıyafet) Jantların akorlarının iç kısımlarına konulmasıdır.
Biskleti kolay tasımak için bir adet Perlon bant ( Dağcılıkta mat bağlanan kemer) ya da bir ip ile Sele altından gidona kadar bir askı yaplıp omuzda taşımak kolaylaştırılır..

İyi yolculuklar
EMRE TOK
 
Scudo

sgtalper

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Nisan 2006
Mesaj
530
Tepki
467
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
teşekkürler sağolun
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Paylaşım için teşekkürler, bu şekilde bir paketlemeyle yolculuklarda bisiklet kavgaları yaşanmayacaktır.
 

hhtatar

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2004
Mesaj
255
Tepki
102
Şehir
İçerenköy/ISTANBUL
Teşekkürler Emre. Güzel paylaşım.
Herkesin el becerisine göre değişik olmakla beraber, bir fikir vermesi açısından yaklaşık demontaj, montaj zamanlarını da yazarsan sevinirim.
 

candede

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2006
Mesaj
1.084
Tepki
1.050
Şehir
DÜŞ BAHÇESİ
Verimli paylaşım için teşekkürler.
 

Serkan Taşdelen

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Şubat 2006
Mesaj
2.660
Tepki
4.806
Şehir
Türkiye
Öncelikle teşekkür ederim Emre Abi verdiğin bilgi için.
Konuyu ilgili başlığa taşıdım. Bilgine..

Sevgiler...
 

nikto

Aktif Üye
Kayıt
1 Aralık 2004
Mesaj
163
Tepki
211
Şehir
ISTANBUL
Merhaba süreleri de asagıya yazıyorum...

Pedallar Sökülür. 1 Dakika

Arka bagaj sökülür. 2 dakika

Frenler gevşetilir (tellerin mandalları açılarak) 15 saniye çifti

Sele En aşağıya indirilir, kitlenir. 15 saniye

Ön ve Arka Lastik çıkarılıp bisiklet yan yatırılır. 30ar saniye

Gidon orta göbek ve yan vidalarından gevsetilerek çıkarılır. 3 dakika

Orta göbek vidası takrar yerine takılır. 1 dakika

Gidon yan cevrilerek ön amortisöre plastik kelepçelerle sabitlenir. 3 dakika

Ön amortisörün tekerlek bağlatı yerleri karton ile desteklenir. 3 dakika

Pedallar arka tekerlek takılan üstündeki kadroya plastik kelepçe ile kitlenerek yerden tasarruf edilmesi sağlanır. 2 dakika

Arka vites arttırıcı alyan ile sökülür. 1 dakika

Arka vites takımı bir torbaya konulur ve Ayna kol ile kadro arasındaki boşluğa zincir ile beraber toplanır. zincirin ve vites takımının zarar görmesi bu şekilde engellenir. 2 dakika

Arka bagaj orta kadroya ters sekilde plastik kelepçe ile kelepçelenir.Yerden tasarruf sağlanır. 2 dakika

Ayna kol, pedal deliklerinden kadroya plastik kelepçe ile sabitlenir. 2 dakika

Kadronun ortası, amortisör kolonu ve aynakolun kendisi karton ile kaplanır. 5 dakika

Çıkarılan tekerlekler IKEA'dan satın alınan 4.5 YTLlik şeffah "lastik taşıma çantası" içine konur. Dış bölgelere karton koliler yerleştirilerek akorların dıştan zarar görmesi engellenir. 3 dakika

Bir tavsiye de tüm tur kıyafetleri naylıon torbalara azar azar konarak (her bir torbaya 2 parça kıyafet) Jantların akorlarının iç kısımlarına konulmasıdır.
Biskleti kolay tasımak için bir adet Perlon bant ( Dağcılıkta mat bağlanan kemer) ya da bir ip ile Sele altından gidona kadar bir askı yaplıp omuzda taşımak kolaylaştırılır..

TOPLAM : 31 dakika
Bence 1 saate kadar normaldir. cunku bu işlemler yapılırken yorulunuyor ve dinlenerek yapıldıgından sure uzar.

Montaj daha kısa sürer çünkü kelepçeleri tel keski ile keseceğinizden daha hızlı olur...

Selamlar..

EMRE
 

SECO 34

Aktif Üye
Kayıt
18 Eylül 2006
Mesaj
137
Tepki
89
Şehir
istanbul k.çekmece
çok sağol emre abi bunu abimin yanına gidersem uygulacağım ;)
 

mziyaeddin

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
363
Tepki
272
Yaş
34
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet Ziyaeddin UYANIK
Bisiklet
Marin
paylaşım için teşekkürler güzel bir bilgi.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/317260_10150269269473772_770838771_7726177_1905_n.jpg

Ön teker kadronun yanında duruyor.Sele de olabildiğince aşağıya indi. Bu şekilde otobüse koydum bisikleti.
 
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
50
Tepki
22
Şehir
balıkesir/edremit
Gidon orta göbek ve yan vidalarından gevsetilerek çıkarılır.
Orta göbek vidası takrar yerine takılır.

açıkcası bu kısmı anlamadım.. gidon orta göbek neresi oluyor pek çıkartamadım.