Uzun tur bisikleti donanım

Birtan Kolburan

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2014
Mesaj
375
Tepki
238
Yaş
39
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar bir uzun tur bisikletinde minimum donanım nasıl olmalıdır? Tecrubeli arkadaşarlardan yardım ve yorum rica ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Boz
Scudo

Osman Kıtay

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
862
Tepki
1.100
Yaş
46
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Fuji
O olayı cozdugumde yazarım. Şaka bir yana. Uzun Turlara yani ülkeler arası tür diyelim, dayanıklılık ve bulunabilirlik daha önemli. Xtr parçayı bulmakta Deore ya da alivio parçayı bulmak gibi. Mesela gürkan genç yanılmıyorsam Tunus ta basit bır parçayı iki hafta beklemek zorunda kaldı. Çünkü parça XT serisiydi. Ama sadece 2-3 haftalik bır Türkiye turunda parçalar çok yıpranmamis sa donanım sıkıntı yaratma dahi en yakın ilçede çözülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve Hakan Boz

Birtan Kolburan

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2014
Mesaj
375
Tepki
238
Yaş
39
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
hocam teşşkürler bilgi için.Benim dediğim yurtiçi haftalık turlar mesela acera veya altus donanımlar yeterli olurmu bu turlar için
 

Osman Kıtay

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
862
Tepki
1.100
Yaş
46
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Fuji
Bana göre yeterli. Turdan önce iyi bir bakım yapılsa yeter. 680 km lik Çanakkale bodrum turumuzda sadece arkadaşımın lastiği patlamisti. Ayrıca dediğim gibi ilçelerde bu tür donanımlara bakim ve değişim rahatlıkla yaptirirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Boz

Soner Sarihan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2005
Mesaj
3.890
Tepki
8.384
Şehir
İznik
Bisiklet
Cannondale
Apple yada Facebook'u kurmak için bir oda, garaj ve iki kafa dengi arkadaş gerekirken
bisiklet turu için sadece yürek ve dönen iki tekerlek lazım olduğu sonucuna ulaşmak çok zor değil benim kanımca.
7. uzun turumuzda ve 15. ülkemizde sürmeye başlamışken edinmiştik ilk deore donanımı. :)
İmkan meselesi değil, insan meselesi diye düşünmekteyim hala.
 

Tunahan KORKUT

Daimi Üye
Kayıt
15 Ocak 2014
Mesaj
300
Tepki
122
Şehir
Bartın-Eskişehir
Bisiklet
Carraro
bilmediğim ve öğrenmek istediğim bi konu var. bi bisiklette neden vites sisteminin değiştirilmesi gerekir ki ? vites sisteminin modellerinin arasındaki fark nedir ki?
mesela xrt vites sisteminin aynakolunda en küçük dişlinin dik yokuşları çıkarken çok kolaylık sağladığını okumuştum. mesela bunun gibi mi dişlilerin küçüklüğü veya büyüklüğü mü fark ediyor modeller arasında
 

Hakan Boz

Daimi Üye
Kayıt
2 Nisan 2014
Mesaj
273
Tepki
133
Yaş
29
Şehir
Karabük-İstanbul
Bisiklet
Corratec
Bu vites konusu çok tartışılıyor bende merak ediyorum.Mesela benim bisikletim giriş seviyesi bir bisiklet(salcano astro), üzerindeki vites grubu tourney, zaten kendimde profesyonel bi bisikletçi sayılmam.Örneğin ben bu bisikletle karadeniz turu yapmak istesem bu vites grubu turu kaldırırır mı? Ben bu bisikleti alvio veya acera vites grupları ile yükseltsem harcadığım paraya değer mi?
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.538
Tepki
2.453
Yaş
42
@Soner Sarihan

Size katılıyorum. En alt seviye donanım bile yeterli bence. Gerisi bu işi yapmaktaki kararlılık. Donanımın XTR olması da hiç bir şeyi değiştirmez bence. Çünkü dakika ya da saniyelerle yarışılmıyor. Keyif ve keşif turunda zamana ihtiyaç duyulan tek şey planlanan zamanda turu bitirmek. Bu durumda beklenmedik zaman kayıpları ya da zaman kazanımları olacaktır. Bu nedenle Orta seviye bir bisiklet çok rahat iş görecektir. Gereken tek şey Cesaret, zaman, nakit ve yol arkadaşı (Opsiyonel).. :)

@Hakan Boz

Bisikletinizin üzerindeki tüm donanım (zincir hariç) min: 10.000 km yol yapacak şekilde tasarlanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sefa

Birtan Kolburan

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2014
Mesaj
375
Tepki
238
Yaş
39
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
aslında benim sormak istediğim bisiklete güvendi, üzerindeki donanıma göre; sizi yarı yolda bırakır mı? bırakmaz mı? yada bisikleti, tamirci bulmak için kilometrelerce elinde sürüklermisin? yada devamlı arıza cıkarıp turu zehir eder mi? diceksiniz ki en üst seviye donanımlarda arıza çıkarır önemli olan tamir etmeyi bilmek kesinlikle katılıyorum ama bir parçanın tur esnasında bir kere arızalanması başka on kere arızalanması başka.mesele benim her tura cıkışımda jant tellerimden biri kırılıyordu akort yapıp yola devam ediyordum ama o moral bozukluğu tura damgasını vuruyordu sonra dtswiss tellerle değiştirdim hepsini sorun çözüldü.

@Soner Sarihan

bu arada Soner BEy sizin bu konudaki tecrübeniz zaten tartışılmaz vermiş olduğunuz cevağ için çok teşekkür ederim bir ilham kaynağısınız bizler için..
 

Osman Kıtay

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
862
Tepki
1.100
Yaş
46
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Fuji
Olayın başlangıcı 2 teker 1 heves olabilir. Ancak donanımında farklarını ve avantajlarını yadsımamak gerekir. Yokuş tırmanırken vites değiştirmeniz gerektiği zaman tourney ile deore arasındaki farkı bariz hissedebiliyorsunuz.

Anlatmak istediğim konu XTR ler ya da Sram XX1 ler gibi saniyelik yarışlar için gerekli donanım olmamalı. Ancak makul seviyede ve dayanıklılıkta donanımınızın olması turu kaygısız geçirmenizi sağlar.

Tabi bu turunuzun mantığı ile ilgili de bir durum. Tur yapan arkadaşlar var ki günde 40 - 50 km gibi makul ve mantıklı mesafeler gidenler var. Ama bir de turlarını ultra maraton tarzında günde 100+ 150+ gidenler var. Bu iki grubun bisikletinden beklentisi elbetteki farklı olur.

Asıl burada tartışmaya açmamız gereken, dişli sayıları olmalı diye düşünüyorum.

Benim kanımca turlarda 48 - 38 -28 gibi aynakol dişli sayısı çok gereksiz oluyor. Ülkemizde ve civar ülkelerdeki eğimlerde bu dişli sayısı birçok kişiyi zorluyor.
Bence aynakol 42-32-22 ya da 44-32-22 veya son 24 olmalı.

Bisiklette yük olduğu zamanla 3/8 sistemimde (Aynakol 43-32-22 Ruble 11-32) düz yolda 3/5, eğimde ise önde 2 arkada ise 2 ya da 3.dişliye kullanıyorum. Hele 2015 turumuzda 1/1 dişliyi bile kullanacağımı düşünüyorum.

Ayrıca göbek sistemleri de dikkate alınmalı. Çoğu kişinin gözden kaçırdığı bir durum. Bisikletin ön ve arka tekerindeki göbeklerin akışkanlığı uzun mesafeli turlarda avantaj olarak geri dönmekte.

Jant teli sayısı 36 olan jantları kullanmakta yolda gereksiz jant teli kopmalarını engelleyecektir.

Son kez tekrarlamak istiyorum. Tura çıkarken ister en alt seviyedeki donanımla çıkarsınız ister en üst. O size kalmış.
 

Birtan Kolburan

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2014
Mesaj
375
Tepki
238
Yaş
39
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
hocam soru şimdi şekillendi :) o zaman ultra maraton tarzı yani 300 400 km ve üzeri turlar günlük 150 180 km yapılan turlarda yolda bırakmayacak turu zehir etmeyecek devamlı arıza cıkarmayacak minimum donanım nasıl olmalı?
 

Turan Babacan

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Aralık 2013
Mesaj
1.334
Tepki
1.375
Yaş
43
Şehir
İzmir
Bisiklet
Bisan
En kalitesi, en sağlamı, bozulmaz ve beni turda yarı yolda bırakmaz algısı var insanlarda.

Eğer ben turlara çıkacam diyor isen oturup bir güzel adam akıllı bisikletin belli parçalarını takıp çıkarabilecek, belli yerlerini tamir edebilecek düzeye gelmesi lazım. En kaliteli zinciri almışsın yolda kopu vermiş şehre baya yol var. Zincir takmasını bilmediğinden zincir ve takma malzemesi de almamışsın sonra ayıkla pirincin taşını. Vitesinden tut, fren kolu, jant teline, Bir sürü sorun çıkabilir. Ayrıca parçaları nasıl koruyacağınız, bakmanız gerektiğini, ve nasıl kullanılacağını bilmeniz lazım. Vites düşürmeden abanarak kalkıp, vitesleri teker teker çıkmak yerine 3-4 er çıkmak. Ne kadar para verseniz de ucuz düzgün kullanandan daha çabuk bozulacağı kesin. Beş para etmez market ürünleri gibi şeyler almayın zaten ama 50 TL lik bir şeyin az biraz daha iyi diye 400-500 TL vermenin de bir anlamıyor. Düzgün kullanın ve parçaları değiştirmesini bilip yedek ekipmanla yolculuğa çıkmak lazım. Gerçek anlamda tura çıkan turcular hep böyle yapıyor.

@Birtan Kolburan

Günlük 150-180km yapan turcu yok. İlk gün yaparsın 2 gün pertin çıkar. 60-80km civarında yapıyorlar. Etrafın keyfini çıkartmayıp yarış bisikleti sürer gibi o kadar yükle deli gibi sürmenin de bir anlamı yok.
 

Osman Kıtay

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
862
Tepki
1.100
Yaş
46
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Fuji
O konu derin bir konu :) 2-3 aydır bu konu hakkında kafa patlatıyoruz.
https://www.bisikletforum.com/f33/trans-anatolian-tour-144373/

Daha biz kadro yapısı konusunu aşamadık. Ama şu anki bisikletlerimizle yola çıkarsak (Benim bisiklet Whistle Miwok 1052 D Hidrolik maşalı, Hidrolik frenli bir bisiklet) Üzerine Deore 590 sistem koyacağım. 3/9 vitesli olacak.

Ama gönlümüzde yatan Fuji Touring bisiklettir. Neden derseniz, birinci konu kadro yapısı ve gidonun ile ilgilidir. Arkadaşın kendisi tamamen tura göre tasarlanmış,
dropbar nedeniyle Tutuş pozisyonları konusunda çok avantajlı bir bisiklet. Aynakol 48-36-26 olmasına rağmen rubledeki 34 kapasiteli dişli sayesinde kendisini affettiriyor. Bazı arkadaşlarımız frenini beğenmiyor. Ama o konuda deneyimim olmadığı için yorum yapamam.

@Turan Babacan

Eğitim şart :)

2.konuda ise yapanlar var. ve bolca mevcut. Ama buna tur bisikletçiliği demeyelim. Daha farklı bir konu. bir önceki turumuzda günlük 120 km ortalama ile gittik ve bir sıkıntı olmadı. Önümüzdeki yıl ortalamayı 200 km yapmak istiyoruz.
 

TatanQa_tr

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2018
Mesaj
1.540
Tepki
3.985
Yaş
43
Şehir
Antalya
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar dostlar,

Uzun tur planı yaptığımdan dolayı ilgili başlık olarak burayı izninizle hortlatıyorum.

Hedef ; Marmaris 'e otobüsle gidip oradan Antalya 'ya eve dönüş yapmak toplam 4 gün gibi planladım. Toplam 427km gibi bir sahil şeridinden giden yol mevcut. Ortalama her gün 100 - 110km pedallama oluyor bu durumda aşağı yukarı. O konuda inşallah çok sıkıntı olacağını düşünmüyorum zira amaç hız değil gezerek gitmek , ortalam düşük olsa da problem değil.

Benim size sorum - özellikle tecrübeli arkadaşlara , mevcut jant/lastik ikilisinin seçimi olarak , şöyle ki;

- Zaten yaptığım tüm şehir içi - dışı gezi ve turlarımda ortada 2 çantam hep yanımda , 2 suluk dolu. Ekstra sadece sele altı için Pack2Ride inova 18L (max.) çanta ekleyeceğim.
- Kendim 80kg , ekstra olarak da en fazla 10kg koyarım zira çadırlı değil konaklamalı düşünüyorum o yüzden çantaya sadece kişisel eşyalar , yedek tişört , çamaşır - havlu , terlik vs.vs. koyacağım . Toplam da 90-95kg aşmayacağımdan eminim.

Mevcutda olan ve memnun olduğum arka 24 ön 20 telli shimano wh-r501 jant seti ile 700x25 vittoria rubino pro 3 lastikler takılı ve akışlarından oldukça memnunum.
Aynakol 50/39/30 , ruble 12-32t .

1- Bu lastikler ile bu turu sorunsuz yapabilir miyim ? ( wh-r501 set ve 700x25 lastikler)
2- Olmaz ise stok triban jantları (32-32 telli ) üzerinde de 700x28mm Randonneur ikilisi 1. şıktan daha az akıcı ve haliyle yorucu , bunu mu tercih edeyim?
3- Shimano wh-r501 jant setine randonneur 700x28 lastikleri mi takayım dengelemiş olurum akıcılık/konfor olarak.
4- Son opsyion daha iyi ve akıcı 700x28 lastikler alıp wh-r501 ile kullanayım mı ? Burada şu da olabilir > stok triban jantlarına 700x32 lastik de alınabilir.

Yani sonuç olarak biraz karışık da olsa opsiyonlar böyle şekillenebilir. Yolun tamamında asfalttan gideceğim , köy yolu - arazi vs. girmeyeceğim. Belli yerlerde denize girmeyi de planlıyorum elbet.

Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi alabilir miyim ?

Teşekkür ederim şimdiden.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
8
Tepki
0
Selamlar dostlar,

Uzun tur planı yaptığımdan dolayı ilgili başlık olarak burayı izninizle hortlatıyorum.

Hedef ; Marmaris 'e otobüsle gidip oradan Antalya 'ya eve dönüş yapmak toplam 4 gün gibi planladım. Toplam 427km gibi bir sahil şeridinden giden yol mevcut. Ortalama her gün 100 - 110km pedallama oluyor bu durumda aşağı yukarı. O konuda inşallah çok sıkıntı olacağını düşünmüyorum zira amaç hız değil gezerek gitmek , ortalam düşük olsa da problem değil.

Benim size sorum - özellikle tecrübeli arkadaşlara , mevcut jant/lastik ikilisinin seçimi olarak , şöyle ki;

- Zaten yaptığım tüm şehir içi - dışı gezi ve turlarımda ortada 2 çantam hep yanımda , 2 suluk dolu. Ekstra sadece sele altı için Pack2Ride inova 18L (max.) çanta ekleyeceğim.
- Kendim 80kg , ekstra olarak da en fazla 10kg koyarım zira çadırlı değil konaklamalı düşünüyorum o yüzden çantaya sadece kişisel eşyalar , yedek tişört , çamaşır - havlu , terlik vs.vs. koyacağım . Toplam da 90-95kg aşmayacağımdan eminim.

Mevcutda olan ve memnun olduğum arka 24 ön 20 telli shimano wh-r501 jant seti ile 700x25 vittoria rubino pro 3 lastikler takılı ve akışlarından oldukça memnunum.
Aynakol 50/39/30 , ruble 12-32t .

1- Bu lastikler ile bu turu sorunsuz yapabilir miyim ? ( wh-r501 set ve 700x25 lastikler)
2- Olmaz ise stok triban jantları (32-32 telli ) üzerinde de 700x28mm Randonneur ikilisi 1. şıktan daha az akıcı ve haliyle yorucu , bunu mu tercih edeyim?
3- Shimano wh-r501 jant setine randonneur 700x28 lastikleri mi takayım dengelemiş olurum akıcılık/konfor olarak.
4- Son opsyion daha iyi ve akıcı 700x28 lastikler alıp wh-r501 ile kullanayım mı ? Burada şu da olabilir > stok triban jantlarına 700x32 lastik de alınabilir.

Yani sonuç olarak biraz karışık da olsa opsiyonlar böyle şekillenebilir. Yolun tamamında asfalttan gideceğim , köy yolu - arazi vs. girmeyeceğim. Belli yerlerde denize girmeyi de planlıyorum elbet.

Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi alabilir miyim ?

Teşekkür ederim şimdiden.
Günlük 100km de sorun yaşamayacaksanız ve en fazla 4-5 gün sürecekse ince teker bana daha mantıklı geliyor. Çünkü çadır falan da kurmayacağınız için çok fazla yükünüz olmayacak. Yol tamamen düzgün asfalt ise tekerleri kalınlaştırıp hız ve enerjiden feragat etmek mantıklı gelmiyor. Gideceğiniz yolda toprak ve stabilize yollar çoksa o zaman da ince teker sorun çıkarır. Hatta öyle yolda doğrudan zırhlı lastik kullanmak çok daha iyi. En önemli konulardan birisi su ve takviye gıda. Ne kadar ihtiyacınız olur bilmiyorum ama bisiklet üzerinde bulunan iki suluk kafesi muhtemelen yetmeyecektir. Büyük matara bile kullansanız yolda hiç suya ulaşamayacak gibi çıkmanız lazım. Birde bisikletin desteklediği maksimum yük sınırını öğrenmeniz iyi olacaktır. Anladığım kadarıyla tur bisikleti kullanmıyorsunuz. Bu durumda yükü sadece arkaya yükleyeceksiniz. Bu şekilde yokuşlarda sorun yaşayabilirsiniz.
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Mesaj
11.193
Tepki
37.102
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Selamlar dostlar,

Uzun tur planı yaptığımdan dolayı ilgili başlık olarak burayı izninizle hortlatıyorum.

Hedef ; Marmaris 'e otobüsle gidip oradan Antalya 'ya eve dönüş yapmak toplam 4 gün gibi planladım. Toplam 427km gibi bir sahil şeridinden giden yol mevcut. Ortalama her gün 100 - 110km pedallama oluyor bu durumda aşağı yukarı. O konuda inşallah çok sıkıntı olacağını düşünmüyorum zira amaç hız değil gezerek gitmek , ortalam düşük olsa da problem değil.

Benim size sorum - özellikle tecrübeli arkadaşlara , mevcut jant/lastik ikilisinin seçimi olarak , şöyle ki;

- Zaten yaptığım tüm şehir içi - dışı gezi ve turlarımda ortada 2 çantam hep yanımda , 2 suluk dolu. Ekstra sadece sele altı için Pack2Ride inova 18L (max.) çanta ekleyeceğim.
- Kendim 80kg , ekstra olarak da en fazla 10kg koyarım zira çadırlı değil konaklamalı düşünüyorum o yüzden çantaya sadece kişisel eşyalar , yedek tişört , çamaşır - havlu , terlik vs.vs. koyacağım . Toplam da 90-95kg aşmayacağımdan eminim.

Mevcutda olan ve memnun olduğum arka 24 ön 20 telli shimano wh-r501 jant seti ile 700x25 vittoria rubino pro 3 lastikler takılı ve akışlarından oldukça memnunum.
Aynakol 50/39/30 , ruble 12-32t .

1- Bu lastikler ile bu turu sorunsuz yapabilir miyim ? ( wh-r501 set ve 700x25 lastikler)
2- Olmaz ise stok triban jantları (32-32 telli ) üzerinde de 700x28mm Randonneur ikilisi 1. şıktan daha az akıcı ve haliyle yorucu , bunu mu tercih edeyim?
3- Shimano wh-r501 jant setine randonneur 700x28 lastikleri mi takayım dengelemiş olurum akıcılık/konfor olarak.
4- Son opsyion daha iyi ve akıcı 700x28 lastikler alıp wh-r501 ile kullanayım mı ? Burada şu da olabilir > stok triban jantlarına 700x32 lastik de alınabilir.

Yani sonuç olarak biraz karışık da olsa opsiyonlar böyle şekillenebilir. Yolun tamamında asfalttan gideceğim , köy yolu - arazi vs. girmeyeceğim. Belli yerlerde denize girmeyi de planlıyorum elbet.

Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi alabilir miyim ?

Teşekkür ederim şimdiden.
Hic bir ekleme yapmana gerek yok. Su an oldugu gbi çık yoluna. Vittoria larin o modeli dayanıklıligi ve akiciligiyla meshurdur.
 

TatanQa_tr

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2018
Mesaj
1.540
Tepki
3.985
Yaş
43
Şehir
Antalya
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BF Okuru aslında tam olarak arkaya bagaj takıp ağırlığın direkt arka teker göbeğine tamamen binmesi yerine , sele altı bike packing çantası tercih edip biraz daha dağılmasını gözettim.

@mariokaldato ben de aynı şeyi kendimce destekliyorum , zira mevcut akıcılık yokuşlarda avantaj olarak dönecek .
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

viatorem

Aktif Üye
Kayıt
7 Temmuz 2020
Mesaj
105
Tepki
388
Şehir
Ankara / Kayseri
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sizce temizliği bakımı düzgünce yapılan Tourney setli bir bisiklet ile 200-250 kilometrelik bir turda donanım açısından bir sorun çıkar mı?
 
Yukarı Alt