Uzun mesefa koşularında ortalama nabzınız ne olmalı?

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.339
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@burak_ilter

220-yaş formülü yanlıştır sloganına eğer okuduğunuz bir makale ( Richard King)ile geliyorsanız sizde yanlışsınız. Araştımacı akedemik' misiniz? Eğer öyle ise basılmış olan tezlerinizle gelin, internet information overflow yetmiyor.

Okuduğunuz yazı " The Myth Of "Maximum Heart Rate = 220-Age", bu formülün illada yanlış olduğunu söylemiyor, bu formülle çıkacak değerlerin daha da yükselbileceğini belirtiyor, ayrıca yazının tüm kaynakçlarınıda okudum, o kaynaklardada " bu formül çökmüştür" diye bir olay yok. Yazıları hazırlayan bilim adamları bile sizden daha esnek.

Yazının savunduğu formül " Max heart rate = 208 -0.7xAge.". Bu formülü kullanırsanız max.heart rate biraz daha yüksek verir, ee sorun ne?

Şunu söylemeye çalışıyorum; bazı arkadaşlar araştırmalarını ve sporda edindikleri tecrübeleri gayet güzel bir üslup ile bize aktarıyorlar, hemen tartışma ortamı yaratmaya gerek yok.
 
Scudo
Kayıt
28 Temmuz 2008
Mesaj
31
Tepki
23
Şehir
Ankara
@Mustafa İçdağ

Kendim bu konunun akademisyeni değilim ama spor konusunda çok fazla okurum ve okuduğum her yerde bu formülün yanlış olduğu, bir çok kişi için doğru sonucu vermeyeceği kabul edilmiş durumda. Kendim ve çevremde bir çok spor yapan kişi için de bu formülün yanlış sonuç verdiğini bizzat gördüm. O yüzden burada bunu belirterek kişilerin bu konuda yanlış bilgilenmesinin önüne geçmeye çalıştım. Yoksa kimsenin paylaşımını engellemek gibi bir isteğim yok tabii ki, forumun amacı paylaşmak.

Sayıların farklı çıkması durumundaki sorunun ne olduğunu sorusuna da cevabım antrenman şiddetinin/yoğunluğunun nabzın 5, hatta 10 veya daha fazla atım farklı olması durumunda ciddi oranda değişeceğidir. Bu da kişinin çoğu zaman ya gerekenin çok üstünde ya da çok altında kendini zorlayabileceğini getiriyor. Umarım açık olmuştur.

Madem daha farklı kaynaklar istiyorsunuz:
http://www.d3multisport.com/blog/index.php/220-age-misconceptions-and-determining-y-1

http://www.livestrong.com/forums/viewtopic.php?f=16&t=52561&st=0&sk=t&sd=a

http://en.wikipedia.org/wiki/Heart_rate (Burada 220-yaş formülünü ortaya atan kişinin, formülün bu şekilde kullanılmasına güldüğü yazıyor)

http://www.trainingbible.com/pdf/The_MHR_Formula.pdf (Bu linkteki makalenin sahibi bu forumdaki pek çok kişinin tanıdığı/tanıyabileceği Joe Friel, makalenin ilk cümlesinde açıkça bu formülün güvenilirliğinin %51 olduğunu söylüyor)
 

h.efe

Üye
Kayıt
18 Nisan 2014
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
izmir
Bisiklet
Amoeba
konu açılalı çok olmuş ancak nette en uygun bulduğum başlık burası tekrardan canlandırmak istedim

176 boy 95 km ım. 110 kg iken de koşardım, kondisyonum max 13 km şu an . banda çıktığım zaman 5 km rahat gidiyorum. son 13 km koşuda ilk 5 km de nabzım 150 ye kadar geldi, 5-10 arasında 160 a kadar geldi, 10-13 aralığından 170 e kadar çıktı, dinlenik nabzım 41-43 aralığında. ölçümleri polar f1 nabız ölçer ile yaptım. nabız aralığının uygun yağ yakımı için 145-155 aralığında olması gerektiği varsaysak ben kendimi daha hızlı veya daha uzun mesafe koşacak güçte hissediyorum, 13 km de bile tempoyu arttırmak istedim ancak nabız sayısını görünce korktum. Ortalama hızım 9,3 , 5 km yi 10 ile de koşarım, yaşım 37.
 

thomisus lx

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
2.935
Tepki
2.098
bir kalp doktoru ile netleştirmenizi öneririm. yaşınıza ve kilonuza uygun aralığı ve kalbinizin sorunlu olup olmamasına göre değişir bu değer. riske atmayın kendinizi.
 

Serkan1903

Üye
Kayıt
15 Mayıs 2017
Mesaj
15
Tepki
15
Yaş
38
Şehir
istanbul
İsim
Serkan Aksel
Bisiklet
Scott
Ucu çok açık ve geniş bir konu
Trained biri içi farklı yeni başlayan için farklıdır.
 
Yukarı Alt