Ne kadar ince lastik, o kadar hızlı ve daha az yorucu sürüş demektir.
Aynı zamanda şu yıllarda en kolay bulunabilen yol iç ve dış lastiği 700 x 23 olduğundan, bu ölçüde aramakta fayda var.
Kullanmamış olmakla beraber, aldığım bilgiler ışığında tavsiye edebileceğim (hakan baba'nınkilere ek olarak);
Schwalbe Durano Plus (700 x 23, 340gr, 85-145psi, kevlar) patlaklara karşı çok dirençli olduğu anlatılmış.
(link)
Muhtemelen daha ucuz olan giriş modeli Schwalbe Lugano (700 x 23, 325gr, 85-110psi, telli) bu da ağırlığından anlaşılacağı üzere yoğun bir lastiktir ve nispeten kolay patlamaz.
Michelin, uzun ömür konusunda Schwalbe gibi güvendiğim başka bir marka.
Michelin Krylion (700 x 23, 235gr, 87-116psi, kevlar) Dokusunda 5 katmanlı koruma bulunuyor.Hem yarışlık, hem de patlaklara karşı dirençli.
Michelin Erilium (700 x 23, 315gr, 87-116psi) Bunda 3 kalın katman ve 1 normal katman olmak üzere toplam 4 katman bulunuyor.Fakat tabi yarışılmayacaksa dayanıklılık için tercih edilmesi gereken Michelin'de bu model olacaktır.
Continental'de yalnızca ProTection modellerini önerebilirim.Bu koruma ibaresi olmayanlar daha kolay patlak sorunu yaşatacaklardır.
Kenda C2C (700 X 23, 215gr, 125psi, kevlar) bu lastik de Kenda ailesinde diğer modellere nazaran patlama konusunda daha iddialı olan modeldir.
Kendi bisikletimde kullandığım Hutchinson Equinox'tan memnunum.Hem hızlı, hem sağlam bir lastik.
CST ise sadece sağlam bir lastik.Hız isteniyorsa daha hafif bir lastik seçilmeli.
Fakat patlak nedir unutmak isteniyorsa ülkemizde CST en uzun ömürlü lastik diyebilirim.
Şimdi sorunu tekrar okuduğumda geniş lastik de takabileceğini farkettim.
700 X 23 ve civarı olanlar daha ziyade verim amaçlı üretildiklerinden hız ön planda, sağlamlık 2. planda kalabiliyor.
Eğer hızı geri plana atıp, sadece sağlamlığı ön plana almak istiyorsan, o vakit 700 x 32 / 35 / 38 ölçülerindeki lastiklere bakmalı.
Tabi o zaman dış lastiklerinde biraz dişli yüzey de olması gerekecektir.