Ulaşım Aracı Bisiklet

m/yalcin

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2015
Mesaj
148
Tepki
130
Şehir
MUĞLA
İsim
YALÇIN
Bisiklet
Salcano
Bisiklet sürmek trend ama pedal basıp işe gitmek hayal

İstanbul'daki bisiklet yolu uzunluğu her geçen gün artıyor. İstanbullular da son zamanların yeni trendi bisiklet sürmeyi benimsemiş görünüyor. Peki pratikte durum ne? Bunu deneyimlemek için şehrin caddelerinde pedal bastık. Sonuç: Bisiklet mükemmel bir hobi aracı ama asla bir ulaşım aracı değil...

http://im.haberturk.com/2015/04/17/ver1429256795/1066956_manset.jpg
Aslı ÖZTÜRK / HT GAZETE
Bisiklet sürmek çoğumuz için çocukluk anısı olarak kaldı. Hâlâ sürmeye devam edenler de ya gerçek bisiklet tutkunları ya da doğaya dönüp spor yapma trendini yakalamaya çalışanlar... Öyle ya da böyle Istanbul'da dilediğimiz rotada, tehlikesiz bir şekilde bisiklet sürmek henüz mümkün değil. Oysa ki New York başta olmak üzere birçok metropolde bisikletten maksimum faydanın sağlanabilmesi için çaba harcanıyor. Araçların sebep olduğu karbon salımının minimum seviyeye indirilebilmesi için toplu ulaşıma entegre bisiklet yolları yapılıyor. Hem de akaryakıt fiyatları bizden çok daha ucuz olmasına rağmen!
ENTEGRE YOLLAR ŞART
Istanbul'daki bisiklet yolları sadece hobi amaçlı bisiklet sürmek isteyenlere hitap ediyor. Evimizinden bisiklet yoluna ya da aynı şekilde oradan evimize transfer olabilmek tehlike arz ediyor. Bu sebeple bisiklet severlerin bir kısmı bisikletlerini (eğer varsa) arabalarının arkasına asıyor. Türkiye'nin tek bisiklet dergisi Cyclist'in editörü Gökhan Kutluer, tam da buna dikkat çekiyor: "Şehirden izole yapılmış bisiklet 24 en bisiklet yollarının (ormanda, deniz kenarında vs.) bisiklet kültürüne direkt etkisi yok. Çünkü ulaşım amaçlı değiller. Avrupa kentlerindeki bisiklet yolları, kişilerin bir yerden bir yere arabalarla veya toplu taşıma araçlarıyla aynı güzergâhı kullanarak gitmesi için tasarlanıyor. Bizdeki yollar ise "Siz de burada bisiklete binin işte" gibi bir düşüncenin ürünüymüş gibi duruyor. Istanbul'daki bisiklet yolları yetersiz. Olanlar ise gerekli standartlarda değiller. Toplu taşımalara entegre, merkezi noktalara ulaşmaya elverişli, ulaşım amaçlı güvenli (sınırları belli, trafik ışıkları olan) bisiklet yollarına ihtiyaç var."
Şehirde ulaşım için elverişli bisiklet yolları olmasa da Istanbulluların bisiklete binme oranı her geçen gün artıyor. Artık trafikte arabaların arasında, deniz kenarlarında ve tabii ki özel yollarda daha çok bisiklet sürücüsü görmeye başladık. Caddelerde şehir bisikleti alıp hobi, fitness veya ulaşım amaçlı kullananlar çoğunlukta. Kutluer, ulaşım amacıyla bisiklet kullanmanın tek başınayken çok zor olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Toplu halde yola çıkmak daha keyifli. Hem ikili hat halinde gittiğimiz için daha geniş bir alanda sürüyoruz hem de sürücüler tarafından rahatsız edilmiyoruz."
upload_2015-4-17_10-58-39.jpeg
‘100 KM'LİK ROTALAR VAR'
Şehirde son zamanlarda yol ve dağ bisikleti sürücüleri de kendilerini göstermeye başladı. Son yıllarda Türkiye'de hem Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu'nun pazarlanmasındaki başarı, hem de dünya trendlerinin etkisiyle bisiklet kültürü popülerleşti. Kutluer, Istanbul'daki bisiklet tutkunlarının şehir içindeki rotalarını şöyle anlatıyor: "Özellikle hafta sonları sabahın erken saatlerinde yola koyulan bisiklet grupları, Anadolu yakası için Kadıköy ya da Bostancı çıkışla Riva'ya, Şile'ye ve Sabiha Gökçen Havalimanı dolaylarına kadar gidip geliyor. Avrupa yakasında ise Bakırköy ya da Beşiktaş çıkışlı Rumelifeneri, Bahçeköy, Sarıyer'e doğru yol alıyorlar. Bu bahsettiğim rotalar yüz kilometreden fazla mesafesi olan rotalar. Dağ bisikletine sahip kişiler ise bisikletlerini alıp ormanda sürüş yapıyor. Belgrad Ormanı, Aydos Ormanı, Adalar, Polonezköy gibi yerlerde dağ bisikletçileri için güzel parkurlar var."
Sahilde keyifle sürdük yolda kaldırıma kaçtık
İstanbul'da bisiklet sürmenin keyfini ve zorluğunu daha gerçekçi anlatabilmek için kendime en kırmızısından bir bisiklet seçtim ve Gökhan Kutluer'le birlikte pedal çevirmeye başladık. Başlangıç noktamız Bostancı Sahili'ndeki bisiklet yoluydu. Sanıyorum İstanbul'da yapılabilecek en keyifli aktivitelerin başında, tabii güneşli bir havada, orada bisiklet sürmek yer alıyor. Sahil yolundan sonra kendimizi biraz da arabaların arasına atalım dedik ve yola çıktık. İşte o an bütün keyfim kaçtı. "Korkunç" olarak niteleyebileceğim dakikalar yaşadım. Çünkü yolun en sağ tarafından gitmemize rağmen bize çalınan kornaların haddi hesabı yoktu. Her kornada "Acaba bu defa ezilecek miyim" diye endişelendim. Bir süre sonra bu muameleye daha fazla maruz kalmamak için ara yollara sapıp kaldırımdan sürmeye karar verdik. Bu sefer de kaldırımların çoğunun rampası olmadığı için yol her bölündüğünde bisikletten inip onu diğer kaldırıma taşımak durumunda kaldık.
IŞIKLANDIRMA SİSTEMİ
Yok Anadolu yakasındaki turumuzu tamamladıktan sonra Avrupa yakasına geçtik. Bu sefer deniz ya da orman kenarına değil de tam olarak araba yolunun paraleline konumlanmış Zeytinburnu Bakırköy Sahili Gezi Parkuru'nda sürmeye başladık. O parkur bana her zaman şehiriçi ulaşımda kullanılabilecek bir güzergâh gibi görünmüştü. Tabii edindiğim tecrübe sonrasında bu fikrimden hemen vazgeçtim. Yolun uzunluğu 7.5 km olsa da bisikletliler için özel bir ışıklandırma sistemi olmadığı için otomobillerle kafa kafaya gelmek işten bile değil. Yol birçok kez bölünüyor ve kendinizi güvende hissetmiyorsunuz. Biz daha fazla tehlikeyi göze almamak için, henüz güneş de batmamışken yönümüzü Yeşilköy Sahili'ne çevirdik ve deniz kenarındaki son keyifli turumuzla bisiklet rotamızı sonlandırdık.
Prof. Mustafa Ilıcalı Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı:
‘Eğim ve mesafe sınırlaması var...'
İstanbul trafiğindeki otomobillerin % 80'inde tek kişi seyahat ediyor. Bunlarda % 30 azalma yaşansa İstanbul trafiği akıcı hale gelecek. Ayrıca asıl trafiği yaratan araçların çoğu ortalama 5 km yol katediyor. İstanbul'daki bisiklet yollarının otoyollara ve toplu ulaşıma entegre edilmesi trafiği azaltacaktır. Tabii ki İstanbul'da eğim ve mesafe gibi sınırlamalar var. Ancak 5 km gibi kısa mesafelerde otomobil yerine bisiklet kullanılabilir. Tabii bunun için gerekli bilinç oluşmalı ve güvenlik önlemleri alınmalı. Belki Amsterdam gibi % 60'lık oranlara ulaşamayız ama % 3 ya da 5 bile trafiğe olumlu etki edecektir.istanbul bisiklet yolları ve işe
 
Scudo

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Avrupa'nın çok gerisindeyiz Bisiklet Yolları olarak ! Maalesef Acı Gerçek Bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: m/yalcin

hakacoco

Üye
Kayıt
30 Mart 2015
Mesaj
23
Tepki
26
Yaş
42
Şehir
antalya
İsim
hakan onay
Bisiklet
Carraro
Antalya da Konyaaltı bölgesinde belediye tarafından bisiklet yolu (sözde) yapılmış, başka bir belediyede gelmiş bisiklet yolunun üzerine otobüs durağı yapmış :) çok yol amamız lazım, çok! (resimlerini en kısa sürede paylaşırım )
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bir baslangic olmazsa, gelismeyi beklemek hayal olur. Ama en uzun yolculuklar bile o ilk adimla baslar :)
Guzel gelismeler! Devami gelecektir, kullanici artikca, kamuoyu olusumu genisledikce ve uygulamalar arttikca :harika:
Basinda bu sekilde haberlerin artmasi bile saglikli bir gelisme!
 
  • Beğen
Tepkiler: m/yalcin
Kayıt
8 Eylül 2010
Mesaj
90
Tepki
202
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Lapierre
Ben İstanbul'da oturuyorum ve yaklaşık 2 aydır işe bisikletle gidip(Florya-Zeytinburnu) gelmeye başladım. Trafiğin en yoğun olduğu saatlerde bisikletle yolda oluyorum. Bisiklet, trafiğin içindeki en savunmasız araç olduğundan risk her zaman ve her yerde var. Ama görece riskin az olduğu rotalar belirlenerek işe bisikletle gidilip gelinebilir. İstanbul'da bile:)) Bisiklet ulaşımda edindiğim bilgileri ve yaşadıklarımı ufak bi rapor halinde (link) adresinde yazdım.

herkese iyi antrenmanlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi

Decsan

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Kasım 2014
Mesaj
677
Tepki
902
Yaş
53
Şehir
İzmir
İsim
Ethem C.
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yol işi çok uzun süreçte ve kazanımlar sonucu olabilecek bir konu..
Yol yapıldı kimse kullanmazsa ne olacak?
Sahipsiz kalanı biirileri sahiplenir nasılsa?
Hiç beklemeyelim.
Yollara çıklaım ve varlığımızı hissettirelim. O zaman her şey çok güzel olacak..
 

bulut

Üye
Kayıt
2 Haziran 2015
Mesaj
60
Tepki
23
Yaş
36
Şehir
izmir
İsim
hakkı b.
Bisiklet
Carraro
@Decsan emin ol yol yapılsa bisikletli sayısı hızla artar ama o yola bisiklet dışında hiçbirşey girmezse yani yaya ve motorlu araçlara kapalı ve anında yaptırım uygulanması lazım yol olmasada biz bisikletseverler zaten yola çıkıyoruz ama herkes bu riski alamıyor maalesef bende uzun süre alamamıştım ama korkularımı yendim güzel bir rota ile işime gidip geliyorum
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.895
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
iki ciddi kazamı da bisikleti ulaşım amaçlı kullanırken yaptım. oysaki antrenmanda en fazla lastiğim patlıyo. ulaşım işi bana göre değil.

no tenks.