Uci disk frenler için adım attı

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
UCI Başkanı Brian Cookson, açıklamasında dağ bisikleti ve cyclocross branşlarında uzun zamandır kullanılan disk frenlerin yol bisikleti branşında dikkatle araştırılması gerektiğini ve ilgili herkesin fikrinin alınması gerektiğini belirtirken, bu hamlenin yeniliği canlı tutarak, bisiklet sporunun izleyiciler, takımlar, sporcular ve yayıncılar için daha ilgi çekici olması için yapıldığını kaydetti.

argonaut_disc_road-2_700x485.jpg

Disk frenler için UCI bir yol haritası da çizmiş oldu. Profesyonel takımlara, 2015 Ağustos ve Eylül'ünde disk fren kullanmaları için iki bilet verilecek, yani takımlar, bu zaman aralığında iki kez disk frenli bisiklet kullanma hakkına sahip olacaklar. 2016 sezonunda denemeler devam edecek (UCI, burada 2016 Paris-Roubaix'nin de bir mihenk taşı olacağını daha önce belirtmişti) ve eğer başarılı bulunursa 2017 sezonunda yol bisikletinin tüm seviyelerinde kullanıma girecek.

WFGSI Genel Sekreteri Robbert de Cock, açıklamasında UCI'a teşekkür ederken, bu hamlenin hem yeniliği teşvik edeceği, hem de bisiklet endüstrisinde yeni imkanlar sunacağını belirtti. Prosedürün detaylarını henüz net olmadığını belirten de Cock, nötral servis ve UCI protokollerinin yakın zamanda netleşeceğini kaydetti.

Yazı: Efe Ballı
Alıntı linki:
(link)

***
Bu arada Cyclist Türkiye kredi kartıyla aboneliği başlatmış.:hhhhhh: Hediye tişörte de devam.
(link)
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Zaten yol bisikletlerinde disk fren kullanımı artık oldukça yaygın denilebilir. Ağırlık yapmasın diye V fren kullanma tabusu artık bitti. (Tabi uluslararası camiada bitti. Yoksa forum bunu daha çok tartışır.)
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Naap caz ne etcez de bu diskleri millete satıcaz.
Ne kadar Karlı 2 katı daha fazla Çelik. Bir sürü alengir bakım ürünü en az 2 adet takma sökme aleti. Hidrolikse yağı ıvırı zıvırı. Satçak çok şey var ama 23 mm lastikle yolu nekadar tutarki frenin Önemi olsun. Ancak inişte jantın aşırı ısınmasını engelliyor okadar ama ısındı diye patlayan lastikte pek görmedik yarışlarda. Ayrıca kazadan sonra yamulan diskler bisiklette zayıf nokta yaratır. Karbon disk kullanılarak yamuklukların önüne geçilse bile patlayan lastiği diskli sistemde 6 saniyede değiştirmek mümkün olmayacak. Ayrıca takıldığım nokta time trial da mı disk olacak. Birde normal kaliper sistemde jant en dış noktadan durduruluyor ama disk frende göbek durduruluyor ve teller aracılığıyla teker durduruluyor yani sizin pedal hareketiyle tellere Verdiğiniz burulma haraketinin tam tersi. Yani normal hayatta tel ömrünü iki kat kısaltacak bir etki oluyor gibime geliyor. Sonuç: yarışlarda kabul ettirmeleri zor ama tabi işler parayla döner disk fren kullanımı Karşılığında birkaç organizasyon maliyeti çıkarsa neden olmasın.
 

Selami53

O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !
Kayıt
25 Haziran 2012
Mesaj
1.058
Tepki
963
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Shimano cılkını çıkarttı. Tamam çoğumuz seviyor kullanıyor (bende dahil) ama bu kadar da ticariye dökülmemeli olay. 2015 model enduro bakıyoruz üstündeki set deore XT,bir de başka yere bakıyoruz ki yeni seri Deore XT çıkmış. Bir yavaş be kardeşim İphone değilsin ki sen.
Teknolojik olarak da setler arasında çok bir ilerleme olmuyor,imaj değiştiriyor kod değiştiriyor sürüyor piyasaya.Sram bu kadar yapmıyor valla.
 

taner07

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Nisan 2015
Mesaj
2.436
Tepki
4.946
Yaş
30
Şehir
Antalya
İsim
Taner Yılmaz
Bisiklet
b'Twin
Ben daha önce de sormuştum çeşitli mecralarda ama pek cevap verebilen olmadı; bu disk fren olursa tekerlek değişimi yine 10 saniyede yapılabilecek mi? Bu diskler kabloyla bağlanmıyor mu, söküp takması falan zaten yarışta az olan zamanı daha da gereksiz yere harcatmayacak mı? Ben disk freninin pek yarışlarda kullanılabileceğini sanmıyorum, mantıklı gözükmüyor...
 

Can Yoltar

Aktif Üye
Kayıt
27 Nisan 2013
Mesaj
184
Tepki
57
Yaş
28
Şehir
İstanbul/Tekirdağ
Bisiklet
Kron
@taner07 disk frende papuçlar gibi jantı sıkıştıran bir şey yok ki takıp çıkartması daha kolay jantı.
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.274
Tepki
2.174
Yaş
28
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İyi güzel, daha çok güven hissi veriyor disk falan ama yenilik yenilik diye her şeyi batırmanın da anlamı yok.Balatasıdır şusudur busudur diye bir sürü masraf çıkıyor bir kez sıkıntı olduğu zaman.Tiksindim diskten.Her şeyi komplike yapmanın ne anlamı var bu kadar? Diskli Yol bisikletleri zaten uçuk fiyatlarda artık V frenli de bulamayız.Hadi hayırlısı
 

Barış TURAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2011
Mesaj
2.677
Tepki
1.990
Yaş
43
Şehir
Bursa
Bisiklet
Kron
@Can Yoltar Yol jant ve lastiği kullanırken, tekerlek değişiminde fren pabuçlarını gevşetme veya sökmenize gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Yoltar

V.K.

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2014
Mesaj
280
Tepki
246
Şehir
İstanbul - Anadolu
Bisiklet
Diğer
Bunu 9mm QR'lı sistemlerle veya MTB Rotorları ile karıştırmamak gerek yine de...
Muhtemelen bu sistem için "Through Axle" ve daha küçük rotorlar standart olacaktır.

Adamlarda hadi yenilik yapalım yahu diye yapmıyorlar yenilikleri, (genel olarak söylüyorum) bazen herşeyi çok basite indirgiyoruz.
Sorgulamadan, reddetmek olmaz.
 

taner07

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Nisan 2015
Mesaj
2.436
Tepki
4.946
Yaş
30
Şehir
Antalya
İsim
Taner Yılmaz
Bisiklet
b'Twin
Burada sıkıntı amatör olarak bizlerin kullanıp kullanmaması, sevip sevmemesi değil arkadaşlar; profesyonel yarışlarda avantaj mıdır, değil midir? :) Ben profesyonel bisikletçilerin fren ile alakalı çok sıkıntı yaşadığına tanık olmuyorum, sadece çok uzun ve teknik inişlerde zorlanıyorlar o da normal bence...
 

F.Yıldırım

Daimi Üye
Kayıt
11 Şubat 2013
Mesaj
261
Tepki
401
Şehir
İstanbul-Kocaeli
Bisiklet
Salcano
Yol bisikletlerinde fren durmak için değil, yavaşlamak için yapıldığından disk frenleri gereksiz buluyorum. Disk frenler daha güçlü ve daha kısa frenaj yaptırır bu da her fren sonrası hızlanmak için daha çok efor demektir.

Güvenli mi ? Evet.
Mantıklı mı ? Hayır.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
V fren, kumpas fren, askı fren, temelde hepsi aynı mantıkla çalışıyorlar ve çok avantajlılar.
- bakımı ve tamiri daha kolay
- görece daha ucuz
- daha hafifler
- görsel beğeni farklı olabilir ancak daha sade oldukları da bir gerçek
Yukarıdaki dezavantajlarıyla beraber disk fren cephesine baktığımızdaysa avantaj olarak pek bir şey göremiyoruz.
- çamur toplamama
- görece daha net frenleme (imiş)

UCI şu anda deneme yanılma için kolları sıvamış durumda. 2017'de durum netleşecek. Bana göre neresinden bakılırsa bakılsın yol bisikletlerinde disk fren kararını yanlış buluyorum. Bisiklet her şeyiyle sade bir araç değil miydi?

***
@BF Okuru Yazım kurallarına göre başlık adları büyük harfle başlar. Mesela ben böyle yazdım ama yukarıdaki gibi oluyor. UCI Disk Frenler İçin Adım Attı
Bi el atılabilir mi?

 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.274
Tepki
2.174
Yaş
28
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İşte mesela ben de bundan bahsediyorum.Sadeliğe ne oldu? Araba gibi doldurmanın ne anlamı var.Kaç kişi oturup da Hidrolik disk freni hemen tamir edebilecek? Di2 vites sistemi bile çok saçma geliyor bana elektronik sisteme ne gerek var.Bırakın olduğu gibi kalsın arkadaş.Çok komplike yapmaya gerek yok
 

Barış TURAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2011
Mesaj
2.677
Tepki
1.990
Yaş
43
Şehir
Bursa
Bisiklet
Kron
Daha kısa fren mesafesi sporcuya virajı daha erken alıp yola devam etmesini sağlamaz mı?Belki milisaniyeler önemlidir toplamda.