Tur için scott sub 35 uygunmu?

ERDEM ÖZDEMİR

Aktif Üye
Kayıt
27 Temmuz 2012
Mesaj
101
Tepki
19
Yaş
53
Şehir
kayseri
Bisiklet
Corratec
Scott sub 35 uzun turlar için uygunmu? Veyahutta üzerinde herhangi bir değişiklik yapılırsa olurmu.Nexus göbekten vites sistemini hiç kullanmadım.Bilgisi olanlar yardımcı olabilirmi?
 
Scudo

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Hem de tam tur için yapılmış bir bisiklettir kendileri. Benim kıymetli katırım olur.

Scott SUB'la yapılmış tur için buyurun:
(link)
Yalnız arka dişliyi şurada anlattığım şekilde değiştirmeniz gerekiyor:
(link)
Göbekten viteslerin faydalarını anlatmak yerine de şuraya yönlendireyim:
(link)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Tam aradığınız bisiklet ;) Zaten tur bisikleti, uzun turlar için yapılmış. Çok da sağlamdır Scott'ın Sub serisi, kesinlikle öneririm ;)
 

ERDEM ÖZDEMİR

Aktif Üye
Kayıt
27 Temmuz 2012
Mesaj
101
Tepki
19
Yaş
53
Şehir
kayseri
Bisiklet
Corratec
Burada çok bilgi var teşekkürler mehmet ali bey

Birde vites sistemini değiştirmek istesek sub 35 kadrosu buna uygunmu?
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
rica ederim. bilgi paylaştıkça güzel.

bu göbekten vites konusunda biraz açıklama yapayım. siz seçiminizi yine kendinize göre yaparsınız.

artıları:
sessizdir, sürerken zincir sesi duymazsınız, sorunsuzdur, vites atma yerinden çıkma yapma yapmaz, sıfır sorun, bakım gerektirmez, siz isterseniz 5000 km'de bir içini yağlayabilirsiniz, bakım yapmadan 13.000 km yapmışı vardır, bu kadar km'de başka viteslerin bütün dişlilerini zaten yenilemek zorundasınız, basittir, vites değiştirici ve göbekten başka tertibatı yoktur, temizdir, sağa sola yağ çamur sıçratmaz, yerden yüksektedir, kötü arazide yere değmez, kadro kulağı kırmaz, kadro kulağı zaten yoktur, ön vites değiştiricisi de yoktur, sadedir, her koşulda asla vites değiştirmemezlik yapmaz, dururken dahi vitesi istediğiniz kadar değiştirebilirsiniz, aklıma gelenler bunlar...

eksileri

5000 km'de bir içini yağlamalısınız. bunun için bisikletçiye ihtiyaç duyacaksınız. asıl diğer eksisi yokuşlardaki alt vites yetersizliği. bunu biraz açayım.

göbekten viteslerin vites oranları şehir için ideal ancak tur yeterli değil. yüksüzken bisisikletin bütün hızları kullanıcıya yetiyor. ancak, yüklü vaziyette yokuş çıkarken Nexus 8 yetmiyor. bunun için ben arka dişli sayısını yükselttim. böylece yokuşlar için fazladan dişli sayım oldu. toplamda 50 tl gibi bir rakama her şey halloldu. ön aynakol yapraklarının sayısı düşürülerek de yapılabilir, ancak bunun maliyeti yüksek olur.

arka dişli değişimi gayet basit. linkteki ürünü alıyorsunuz. bir bisikletçiye gidip eski arka dişliyle değiştirtiyorsunuz. zincire iki bakla daha ekleniyor. bitti.
(link)
http://i.imgur.com/29UN7m2.jpg

arka dişli değişiminden sonra yükümle beraber olsa da yokuşlarda sorun yaşamadım. ara ara uzun kilometreli yokuşlarda kısa molalar verdim. ancak bu durum kişisel kondisyona bakar. kondüsyonlu biri hiç dinlenmeden basar gerçer. yani Scott SUB'u alırsanız vitesini değiştirmek zorunda değilsiniz. Ha ille de vites sistemini değiştireceğim, olur mu? diyorsanız. Evet olur. Kablo geçiş yerleri vs. mevcut. Yalnız buna usta eller gerekir. Çünkü seat tube'de vites değiştirici takacak delikler YOK. Bunları her bisikletçi yapamaz. Sanayiye gönderebilir... Yine de ben vites sistemini değiştirmenizi tavsiye etmiyorum. Çünkü göbekten vitesten çok memnunum.

Scott SUB'un diğer artılarına gelirsek. Kadrosu çift dipçiklenmiş ve hydroforming uygulanmış bir kadrodur. Sağlam ve hafiftir. Boyası leke itici bir boyadır. Nexus frenlerine gelince; hidrolik frenlerden daha rahat olduğunu söyleyebilirim. Turlarda asla parmak yormuyor. Gayet başarılı. Scott zaten genel donanımı zayıf tutmamış. Gidon ve boğaz Ritchey, Jantları Alexrims, gayet iyi örülmüşler, hiç akort sorunu yaşamadım, lastikleri yeterli vs.

Kıymetli bir arkadaşımın isteği üzerine böyle uzattım. Aklınıza ne soru gelirse buradan veya özelden sorabilirsiniz.