rica ederim. bilgi paylaştıkça güzel.
bu göbekten vites konusunda biraz açıklama yapayım. siz seçiminizi yine kendinize göre yaparsınız.
artıları:
sessizdir, sürerken zincir sesi duymazsınız, sorunsuzdur, vites atma yerinden çıkma yapma yapmaz, sıfır sorun, bakım gerektirmez, siz isterseniz 5000 km'de bir içini yağlayabilirsiniz, bakım yapmadan 13.000 km yapmışı vardır, bu kadar km'de başka viteslerin bütün dişlilerini zaten yenilemek zorundasınız, basittir, vites değiştirici ve göbekten başka tertibatı yoktur, temizdir, sağa sola yağ çamur sıçratmaz, yerden yüksektedir, kötü arazide yere değmez, kadro kulağı kırmaz, kadro kulağı zaten yoktur, ön vites değiştiricisi de yoktur, sadedir, her koşulda asla vites değiştirmemezlik yapmaz, dururken dahi vitesi istediğiniz kadar değiştirebilirsiniz, aklıma gelenler bunlar...
eksileri
5000 km'de bir içini yağlamalısınız. bunun için bisikletçiye ihtiyaç duyacaksınız. asıl diğer eksisi yokuşlardaki alt vites yetersizliği. bunu biraz açayım.
göbekten viteslerin vites oranları şehir için ideal ancak tur yeterli değil. yüksüzken bisisikletin bütün hızları kullanıcıya yetiyor. ancak, yüklü vaziyette yokuş çıkarken Nexus 8 yetmiyor. bunun için ben arka dişli sayısını yükselttim. böylece yokuşlar için fazladan dişli sayım oldu. toplamda 50 tl gibi bir rakama her şey halloldu. ön aynakol yapraklarının sayısı düşürülerek de yapılabilir, ancak bunun maliyeti yüksek olur.
arka dişli değişimi gayet basit. linkteki ürünü alıyorsunuz. bir bisikletçiye gidip eski arka dişliyle değiştirtiyorsunuz. zincire iki bakla daha ekleniyor. bitti.
(link)
http://i.imgur.com/29UN7m2.jpg
arka dişli değişiminden sonra yükümle beraber olsa da yokuşlarda sorun yaşamadım. ara ara uzun kilometreli yokuşlarda kısa molalar verdim. ancak bu durum kişisel kondisyona bakar. kondüsyonlu biri hiç dinlenmeden basar gerçer. yani Scott SUB'u alırsanız vitesini değiştirmek zorunda değilsiniz. Ha ille de vites sistemini değiştireceğim, olur mu? diyorsanız. Evet olur. Kablo geçiş yerleri vs. mevcut. Yalnız buna usta eller gerekir. Çünkü seat tube'de vites değiştirici takacak delikler YOK. Bunları her bisikletçi yapamaz. Sanayiye gönderebilir... Yine de ben vites sistemini değiştirmenizi tavsiye etmiyorum. Çünkü göbekten vitesten çok memnunum.
Scott SUB'un diğer artılarına gelirsek. Kadrosu çift dipçiklenmiş ve hydroforming uygulanmış bir kadrodur. Sağlam ve hafiftir. Boyası leke itici bir boyadır. Nexus frenlerine gelince; hidrolik frenlerden daha rahat olduğunu söyleyebilirim. Turlarda asla parmak yormuyor. Gayet başarılı. Scott zaten genel donanımı zayıf tutmamış. Gidon ve boğaz Ritchey, Jantları Alexrims, gayet iyi örülmüşler, hiç akort sorunu yaşamadım, lastikleri yeterli vs.
Kıymetli bir arkadaşımın isteği üzerine böyle uzattım. Aklınıza ne soru gelirse buradan veya özelden sorabilirsiniz.