Tur bisikletlerinde disk fren sorunsalı

bahadır76

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2010
Mesaj
303
Tepki
173
Şehir
ankara
Bisiklet
Diğer
size göre tur bisikletleri nasıl olmalı? V fren mi tercih edilmeli, yoksa disk frenli bisikletlerle de tura çıkılır mı? yurt dışında disk frenli bisikletlerle tura çıkanlar fazla mıdır? bu sorulara yanıt ararken sevgili gürkan genç'in bir yazısı gözüme ilişti. şöyle ki;

"Tur bisikletlerinde disk fren tercih edilmemeli. Disk fren yüksek hızlarda ani duruşlar yapan bir sistemdir. Aynı performansı üst düzey V fren yani klasik fren sistemlerinde almakta mümkün. Benim düşüncem, yarışlara katılmıyorsanız disk fren almak gösterişten başka bir şey değil. Ayrıca bisikletle uzun turlar yapıyorsanız disk frenle yaşanacak sıkıntılar canınızı sıkar. Hidrolik borusu yağ kaçırabilir, hava yapabilir, balatalar ve hidrolik yağı bitebilir ve bunları gezdiğin coğrafyada yedek parçasını bulamama ihtimalinde yüksek. Disk frenden istemediğin sürtme sesi gelebilir ve daha birçok neden var. Fakat klasik bir V fren kullanıyorsan en ücra kasabalarda bile basit bir fren bulup takıp yola devam edebilirsin. Bisikletleri ile dünyayı gezen başka milletlerin gezginlerinde de disk fren kullanımı görmedim."

gerçekten de böyle midir? bir de disklerde tekerleği durduran ters kuvvet jant göbeğine biniyormuş. bu da lastikle jant göbeği arasındaki mesafenin uzun bir kuvvet kolu etkisi yaparak tellere yük bindirmesi demekmiş. V frende ise frenleme yaptığınız yerle lastiğin arasında 4-5 cm varmış. Bu yüzden binici ağırlığıyla birlikte 120 kiloyu vardığınız yüklü turlarda kesin tercih V fren olmalıymış. bunu da gürkan genç'in sayfasına yorum yapan kişilerden birisi yazmış.

bu sorular aklımı karıştırdı. bir yandan da aşağıdaki fotoğraflar var.

(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Dinç
Scudo

Emre Aslan 1981

Aktif Üye
Kayıt
23 Mayıs 2011
Mesaj
153
Tepki
124
Şehir
Tokat - Kayseri
Bisiklet
Scott
1 yıldan fazla süre oldu, yaklaşık 3000 km.dir Scott Sportster 30 tur bisikleti kullanıyorum, hidrolik disk frenli. Frenlerden son derece memnunum, tek parmakla kontrol edilebilmesi, az kuvvetle çok fren gücü ve dozajlamayı çok güzel ayarlayabilmek güzel şeyler. Aldığım günden beri en ufak bakım da yapmadım, ne yağ değişimi, ne balata değişimi, bir bu kadar km. daha bakım istemez diye düşünüyorum. Geçen ay 7 gün - 800 km.lik Karadeniz turunda da hiç bir sıkıntısı olmadı. Fakat her ne kadar bu özelliklerinden memnun olsam da uzun vadede daha uzun süreli ve kilometreli turlara çıkma düşüncem olduğundan v frenli bir tur bisikletine geçme düşüncem var. Aynen yukarıda bahsedildiği gibi v frenin başına bir şey geldiğinde nerede olursan ol bir çözüm bulabilirsin, yedek parçasını bulma imkanın fazla, ama disk frenin başına bir iş gelirse tamir imkanı zor. Örneğini verdiğin bisikletçiler belki de disk frenin yedek parçalarını da yanlarında taşıyorlardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Dinç

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.079
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Uzun turlar hatta yurt dışı tur düşünüyorsanız kesinlikle v-fren olmalı. Şahsen hidrolik frenle uğraşmak istemem, turda en ufak bir problem canınızı fazlasıyla sıkabiliyor bilmediğim bir ilde-ülkede-coğrafyada hidrolik fren parçaları aramak kabus gibi bir şey olur sanırım.
 

Mehmaddict

Üye
Kayıt
18 Haziran 2012
Mesaj
85
Tepki
23
Şehir
Istanbul
Yapılmaz diye bir şey yok bence yapılabilir, ama ben aldım hiç gerek yok , bundan sonraki bisikletimde tercih edeceğim bir özellik değil.