bahadır76
Daimi Üye
- Kayıt
- 28 Aralık 2010
- Mesaj
- 303
- Tepki
- 173
- Şehir
- ankara
- Bisiklet
- Diğer
size göre tur bisikletleri nasıl olmalı? V fren mi tercih edilmeli, yoksa disk frenli bisikletlerle de tura çıkılır mı? yurt dışında disk frenli bisikletlerle tura çıkanlar fazla mıdır? bu sorulara yanıt ararken sevgili gürkan genç'in bir yazısı gözüme ilişti. şöyle ki;
"Tur bisikletlerinde disk fren tercih edilmemeli. Disk fren yüksek hızlarda ani duruşlar yapan bir sistemdir. Aynı performansı üst düzey V fren yani klasik fren sistemlerinde almakta mümkün. Benim düşüncem, yarışlara katılmıyorsanız disk fren almak gösterişten başka bir şey değil. Ayrıca bisikletle uzun turlar yapıyorsanız disk frenle yaşanacak sıkıntılar canınızı sıkar. Hidrolik borusu yağ kaçırabilir, hava yapabilir, balatalar ve hidrolik yağı bitebilir ve bunları gezdiğin coğrafyada yedek parçasını bulamama ihtimalinde yüksek. Disk frenden istemediğin sürtme sesi gelebilir ve daha birçok neden var. Fakat klasik bir V fren kullanıyorsan en ücra kasabalarda bile basit bir fren bulup takıp yola devam edebilirsin. Bisikletleri ile dünyayı gezen başka milletlerin gezginlerinde de disk fren kullanımı görmedim."
gerçekten de böyle midir? bir de disklerde tekerleği durduran ters kuvvet jant göbeğine biniyormuş. bu da lastikle jant göbeği arasındaki mesafenin uzun bir kuvvet kolu etkisi yaparak tellere yük bindirmesi demekmiş. V frende ise frenleme yaptığınız yerle lastiğin arasında 4-5 cm varmış. Bu yüzden binici ağırlığıyla birlikte 120 kiloyu vardığınız yüklü turlarda kesin tercih V fren olmalıymış. bunu da gürkan genç'in sayfasına yorum yapan kişilerden birisi yazmış.
bu sorular aklımı karıştırdı. bir yandan da aşağıdaki fotoğraflar var.
(link)
(link)
(link)
"Tur bisikletlerinde disk fren tercih edilmemeli. Disk fren yüksek hızlarda ani duruşlar yapan bir sistemdir. Aynı performansı üst düzey V fren yani klasik fren sistemlerinde almakta mümkün. Benim düşüncem, yarışlara katılmıyorsanız disk fren almak gösterişten başka bir şey değil. Ayrıca bisikletle uzun turlar yapıyorsanız disk frenle yaşanacak sıkıntılar canınızı sıkar. Hidrolik borusu yağ kaçırabilir, hava yapabilir, balatalar ve hidrolik yağı bitebilir ve bunları gezdiğin coğrafyada yedek parçasını bulamama ihtimalinde yüksek. Disk frenden istemediğin sürtme sesi gelebilir ve daha birçok neden var. Fakat klasik bir V fren kullanıyorsan en ücra kasabalarda bile basit bir fren bulup takıp yola devam edebilirsin. Bisikletleri ile dünyayı gezen başka milletlerin gezginlerinde de disk fren kullanımı görmedim."
gerçekten de böyle midir? bir de disklerde tekerleği durduran ters kuvvet jant göbeğine biniyormuş. bu da lastikle jant göbeği arasındaki mesafenin uzun bir kuvvet kolu etkisi yaparak tellere yük bindirmesi demekmiş. V frende ise frenleme yaptığınız yerle lastiğin arasında 4-5 cm varmış. Bu yüzden binici ağırlığıyla birlikte 120 kiloyu vardığınız yüklü turlarda kesin tercih V fren olmalıymış. bunu da gürkan genç'in sayfasına yorum yapan kişilerden birisi yazmış.
bu sorular aklımı karıştırdı. bir yandan da aşağıdaki fotoğraflar var.
(link)
(link)
(link)