Tur Bisikleti Seçimi - 8 Milyon Km'lik tecrübe

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.065
Tepki
17.349
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
Cyclingabout sitesi; 327 Tur Bisikletçisinin toplam 8.1 Milyon Km'lik tecrübesini istatistiklere dökmüş ve ortaya bir çok sorunun cevabı çıkmış. Özellikle donanım tercihi konusunda kararsız kalanlar için yardımcı olacaktır.

Pedal Tercihi - Kilitli mi? Düz mü?
SPD-vs-Flat-Pedals.jpg
Birbirine bu kadar yakın oranlar pedal seçiminde "sen nasıl istersen öyle" dedirtecek cinsten.

Gidon Tercihi - Düz / Kelebek / Drop Bar

Flat-vs-Butterfly-vs-Drop-Handlebars.jpg

Burada katılımcıların %71 Tur, %15 Dağ bisikleti %4 Yol bisikleti tercih ettiğini belirtelim. Barend takılı düz gidon açık ara galip gelmiş.

Tekerlek Seçimi 26'' vs 700C

26-vs-700c-Wheels.jpg

Kolay bulunan 26'' açık ara fark atmış. Ama 700c'nin çok uzun mesafeli turlarda daha yüksek oranda olduğunu belirtelim. (Hız/Performans avantajı bulunurluğun önüne geçiyor km arttıkça)

Frenler... Diks / V Fren

Rim-vs-Disc-Brakes.jpg

Eski alışkanlıklar kolay bırakılmıyor. V Fren Açık ara önde. Ama disk fren bisiklet firmaları tarafından da tur bisikletlerinde daha fazla kullanılmaya başlandı. İlerleyen yıllarda bu oran değişecektir gibi geliyor bana.

Vites seçimi Arka Aktarıcı / Göbekten Vites

Derailleur-vs-Internal-Gears.jpg

Ucuz, hafif ve kolay tamir edilebilen klasik vites sistemi tabi ki lider. Ama fiyatına rağmen tur mantığına çok daha uygun olan göbekten viteslerinde hakkı verilmiş. Rohloff verdiniz de biz mi kullanmadık?

Çalışmadan bir kaç sayısal veri daha atıp kaçayım buradan;

Arka Bagaj kullanımı %94
Ön Bagaj kullanımı %85
Römork kullanımı %8

Km başına en düşük tur maliyeti 14 Kuruş/Km ile Lehel Benedek'e ait.
En yüksek maliyet ise 5,5 TL/km. Ama isim verip rencide etmemişler :)

Toplam maliyet 2000 TL ile 140 Bin TL arasında... Yani bu işin alt ve üst sınır yok !

Bahsi geçen data dahilinde en uzun yolculuk 190.000 km
En kısa süren 1 Ay, en uzunu 16 Yıl !!!

Daha uzun analiz yapmak isteyenler için
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

Fotoğraflar yazının başında da belirttiğim
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
sitesinden.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.065
Tepki
17.349
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@mehmetsunu
Rohloff takıp 1000 Km yaptıysa km başına 5,5 TL tutmuştur tabi :)

Bunlarda benden gelsin bu arada;

Pedal: Kilitli %44
Gidon: Barendli - Düz (74 cm) %40
Teker: 27,5 %1 :)
Fren: Disk %16 (Ama hidrolik o da %1'e girer)
Vites: Arka Aktarıcı %69
Taşıyıcı: Sadece arka %95
 

mariokaldato

Bir karadelik'te B.İ.M mağazası açmak lazım
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
97
Mesaj
9.018
Tepki
28.634
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Vay be secimlerim supermisde haberim yokmus :D
Vites sistemi = Torney
Gidon = Barendli duz gidon
Bagaj = Arkada var
Frenler = V
Jantlar = 26 inc
:Daviary_2016_11_04_11_21_23.png
 

Hastateker

Yuvarlanıp gidiyor işte
Kayıt
22 Ocak 2016
Başlık
44
Mesaj
898
Tepki
1.036
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Platform
700C
Arka Bagaj
V fren
Kelebek gidon
24vites altus
 

inziva

Aktif Üye
Kayıt
23 Temmuz 2016
Başlık
4
Mesaj
183
Tepki
183
Yaş
31
Şehir
Osmaniye
İsim
ökkeş
Bisiklet
Trek
pedal : kilitsiz
gidon : düz
teker: 26
vites arka aktarıcı (altus 24 )
Bagaj : Sadece arka
fren : v fren
en uzun tur mesafesi 160 km
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU

avkebele

May2009
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
6
Mesaj
382
Tepki
818
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
Gidon tercihleri şaşırtıcı, e o zaman kelebek gidon neden var diye sorasım geldi.

Hali hazırda dünya turuna devam eden gezginimiz @Gurkan Genc 'in ekipmanlarına da bakılabilir.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.065
Tepki
17.349
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #9
@avkebele
Piyasada kelebek gidon seçeneklerinin az olması bile bu sonuca götürüyor esasen. Uzun tur yapan bir çok kişi iyi bir elcik - barend kombinasyonu ile düz gidon kullanıyor. Tur Bisikleti Fotoğrafları - Bu başlıkta birçok fotoğraf paylaştık mesela. Düz gidon açık ara önde gidiyor. Şahsi tercihler istatistiklerin önünde her zaman. Sadece fikir veriyor. Biz yine bildiğimizi okuyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU

Emre Yönlüer

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Başlık
29
Mesaj
2.552
Tepki
1.940
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
@BerkEvren
Ben de isozone derim ve eklerim,tasarımı Bontrager dan almış o elcik...:harika::harika::cool:
trek-fx-74-elcik.jpg
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Başlık
15
Mesaj
3.065
Tepki
17.349
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Bisiklet
Scott
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #15
@hayatçokgarip Gayet rahat bu gidonlar ama özellikle önde yük varken kontrolü zorlaştırır gibi geliyor bana. Gidonu böyle bir peugeot vardı, önü sepetli. Sepet doldu mu sağa sola döndürmek kabus olurdu :) Ama kullanan var mı ? Tabi ki var.
 

hayatçokgarip

Daimi Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Başlık
9
Mesaj
218
Tepki
384
Şehir
ev
İsim
Deniz
Bisiklet
b'Twin
@BerkEvren
babam 100 liraya eskiciden, genelde bisan olarak bilinen servis bisikleti almış. sürüyorum arada bir, aynen bu şekilde gidonu ve kesinlikle çok rahat.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren

alwaysace

Aktif Üye
Kayıt
22 Ekim 2015
Başlık
10
Mesaj
174
Tepki
270
Yaş
25
Şehir
Almanya
İsim
Osman
Bisiklet
Diğer
@hayatçokgarip katılıyorum benim bisikletin de gidon bu şekil bende seviyorum rahatlık olarak tur için oldukça kullanışlı bence
 

Yalnız Pedal

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2013
Başlık
14
Mesaj
1.814
Tepki
2.890
Şehir
Doğu Senegal
Bisiklet
Diğer
Bakkala ekmek almaya gitmek için ne gerek var tüm bunlara.
 
Kayıt
25 Ocak 2017
Başlık
1
Mesaj
21
Tepki
47
Yaş
49
Şehir
germany-turkey
İsim
Yavuz ka.
Bisiklet
Cube
Pedal: düz alüminyum %80
Gidon: drop bar %90
Teker: 700 xc 23 mümkünse kevlar %100
Fren: u-break% 80
Vites: arka aktarıcı %90
Taşıyıcı: Arka bagaj % 80
 
Yukarı Alt