1. Bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Çünkü sizlere daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yüzden çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Konuyla ilgili bilgi için buraya tıklayınız. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.

Tüketici Hakları ?

Konu, Güncel Haberler kategorisinde Mehmet Tuğrul CANBAŞ tarafından 30 Aralık 2014 tarihinde paylaşıldı.

  1. Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Daimi Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    258
    Beğeniler:
    345
    Şehir:
    İstanbul
    Sponsorlu Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Linkteki haberleri okuyunca ağlamak geldi içimden, adamlar 1-2 geri bildirimde dahi sorumluluğu üstlenerek ürettikleri ürünlerin hatalarını kabullenip geri çağırıyorlar.

    Darısı güzel ülkemizin başına.
     
    özgürakt ve Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  2. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.095
    Beğeniler:
    6.088
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    türkiyede. satılan mal geri alınmaz
     
  3. Türka¥

    Türka¥ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.799
    Beğeniler:
    2.594
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Ghost
    her sorunlu ürünün bi alıcısı vardır

    (günümüze uyarlanmış atasözü)
     
  4. BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    6
    yaklaşık iki yıl kullandığım lafuma ceket boyun kısmından çok az su sızdırdığı için tüketici hakem heyetine verdim ve bilirkişi beni haklı buldu. aynen yerine yeni ceketi aldım firmadan. hakkınızı arayın sonuna kadar
     
  5. #5
    Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Daimi Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    258
    Beğeniler:
    345
    Şehir:
    İstanbul
    Bu ceketin üreticisi yerli bir firma değil sanırım.
     
  6. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.215
    Beğeniler:
    1.806
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Fransızlar bu konuda çok iyiler hatta ürün sorunluysa tamir etmeyip bir yeni modelini veriyorlar.
     
  7. BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    6
    Bu yaptığım tek değişim değil, başka ürünlerde de iade ve tam değişim aldığım oldu. Sonuçta tüketici hakları tüketici hakem heyetinde çözülebilecek bir durum. Ürün sizin hatanızdan dolayı bozulmadı ise yenisinin verilmesi kararı çıkması muhtemel. Bu karar üreticinin menşeinden bağımsız işliyor. Ürünün vaad edilen özelliklerini koruyup korumaması ile alkalı bir durum.

    Daha önce değişim aldığım ürünler:

    Motorola akıllı telefon
    Sony Ericsson cep telefonu

    Bunlar hakem heyetine gerek olmadan direk değiştiren firmalar idi...
     
  8. #8
    Mehmet Tuğrul CANBAŞ

    Mehmet Tuğrul CANBAŞ Daimi Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    258
    Beğeniler:
    345
    Şehir:
    İstanbul
    Bir firmanın ürettiği üründe (tasarım, ham madde kalitesi, imalat vb ) kullanıcı hatasına dayanmayan kusurları kabul edip. Maliyetini üstlenerek ürününü geri çağırması, ücret iadesi yapması veya birebir değişim yapması, o firmanın müşterilerine ne denli saygı duyduğunun bir göstergesidir bence. (Tabi bu noktada bağlantı adresini vermiş olduğum haberlerin gerçekleştiği ülkelerde kanunların tüketiciyi koruma altına alıp, firmaları bu yönde çalışmalar yapmaya zorladığının da göz önünde bulundurulması gerekir.)


    Bence olayın tam da böyle gerçekleşmesi gerekiyor. Müşteri şikayetleri, herhangi bir mahkeme veya tüketici hakem heyeti kararı olmaksızın firmayı ikna edebilmeli, ayıplı ürettiği ürününe sahip çıkması için.

    (dile getirdiğim fikirlerim art niyetli olan müşterilerin sırf menfaat elde etmek amacıyla yaptığı şikayetleri kapsamaz, mazur görmez)