Tubular lastiğe geçiş

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Konular
270
Mesajlar
6.177
Beğeniler
32.290
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Merhabalar. Uzun süredir kafamı kurcalayan bir soruydu bu. Denemeye karar verdim. Yakın bir zamanda Tubular Jant seti alıp tubular denemeye karar verdim. Artı-eksilerini uzun uzun araştırdım, okudum fakat türkçe kaynak nerdeyse yok. Türkiyede tubular kullanana da henüz rastlamadım.

Amatör, kendi çapında gezip dolaşan, genelde tek takılan bir sporcuyum.

Son bir kez türk tubular kullanıcılarından yorumları bekliyorum, eğer varsa :) yoksa da, ben deneyince yazarım burdan size

http://cdn.media.cyclingnews.com/2011/03/28/2/rol_deep_tubular_600.jpg
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Konular
257
Mesajlar
3.058
Beğeniler
2.869
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
artı eksi bişeyler yazayım yıllarca kullanmıştım o zamanlar clincher nerdeyse yoktu :) öncelikle lastik seninde bildiğin gibi içdış komple bir lastiktir üst tarafı kauçuk ,iç yani altarafı keten v.b dir alt tarafı dikili olup iç lastik içersindedir lastiği janta bali, derby yada benzeri bir yapıştırıcı ile (uhu yada 404 değil) janta yapıştırıyorsun yalnız yapıştırdıktan sonra hemen binmeni tavsiye etmem akşam yapıştırıp sabaha kadar kurumasını beklemelisin eğer beklemezde hemen binersen yapıştırıcı kurumadığı için lastik dönecek ve sibop eğri olarak yapışacaktır ayrıca virajlarda vs lastiğin janttan çıkma ihtimalı olacaktır en güzeli akşam yapıştırıp sabaha kadar beklemektir, lastik oldukça yüksek hava basıncı kaldırabiliyor 150 200 PSI gibi iç lastik oldukça incedir bu yüzden ağırlık olarak hem jantta hemde lastikte oldukça hafiflik kazanılır lastiği janta monte etmek az biraz el becerisi ister öncelikle lastiği doğru olarak yani düz olarak takmak mühimdir kuruduktan sonra, sağ sol zig zag yapan bir lastik hiç güzel görünmez ,montajıda şöyle ( eğer bir yenilik olmadıysa :)) jant deliklerinin yanındaki boş yerlere nohut büyüklüğünde baliyi 3-4 cm aralıkla nokta nokta sürüyorsun ben sıvamayı tavsiye etmiyorum çünkü lastiği sökerken çok uğraştırıyor hatta jant yanaklarına zarar bile verebilirsin heleki karbonsa ,dediğim gibi nohut büyüklüğünde nokta nokta sürüyorsun , sonra lastiği alıp bir ucuna ayağınla (lastiğin iç kısmına )basıp diğer ucunuda ellerinle çekerek lastiği biraz sündürüp az biraz lastiği uzatıyorsun yoksa montaj zor olur hafif bir çıtırtı duyunca bırakıyorsun daha sonra önce sibop kısmını yerleştirip sonra iki elinle yanlardan yavaş yavaş lastiği uzata uzata takıyorsun lastiği takarken tam ortalı takmaya dikkat et yoksa lastiğin yanlarına yapıştırıcı bulaşır ve temizlemesi zor olur, lastiği taktıktan sonra orta karar bir hava vurup sağ sol eğriliklerini alıyorsun yani lastiğin janta düz olarak oturmasını sağlıyorsun düz olduğuna emin olunca yüksek havayı basıp sabaha kadar kurumasını bekliyorsun yüksek hava basıncada yine eğrilik alabilirsin , aslında elin alışınca pratik sayılır ama kimine zor gelebilir ,birde patlak tamiri var o da az biraz beceri gerektirir ama çok zor değil istersen onuda yazarım detaylı.
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Konular
13
Mesajlar
1.599
Beğeniler
3.640
Şehir
Federal Almanya
Adı
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Bülent Özer' in güzel izahatindan sonra ben de biraz farkli bir sey önereyim. Buayo takmak icin yeni jantlar almak yerine Tufo' nun normal clincher jantlara takilan buayo(tubular) lastikleri var.

http://www.tufotires.com/tufo_clincher_attachment_rs.jpg


Resimde de görüldügü gibi takmasi cok kolay. Normal buayo lastige göre cok az bir agirlik farki var ama önemsemeye gerek yok. Ama yapistirilan buayo lastiklere göre cok emniyetli. Inis asagi patlasa bile janttan ayrilma tehlikesi yok ve kumandayi kaybetmiyorsunuz. Ben sahsen uzun süre kullandim.


Daha fazla bilgi ariyorsaniz
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
var.
 

MehmetAliB.

VivaVelo
Kayıt
20 Ekim 2013
Konular
40
Mesajlar
2.267
Beğeniler
5.986
Şehir
Antalya
Benim şehir bisikletinde de tubular lastik var. Patlamaması konusunda memnunum. Şu ana kadar hiç patlamadı. Ama patlarsada artık evde değilde bisikletçide yaptıracağız.
 
Tepkiler: Basar Giderim

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Konular
19
Mesajlar
520
Beğeniler
364
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
Tubular lastiğin içine patlamalara karşı sıvı uygulayanlarda var. Birde clincher jantalarda bildiğim kadarıyla uygulananilecek maksimum basınç değeri var bu jantlara tubular dönüşümü yapıldığında basınçın zararı hafta olmuyormu acaba?
 
Tepkiler: Basar Giderim

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Konular
13
Mesajlar
1.599
Beğeniler
3.640
Şehir
Federal Almanya
Adı
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Tubular lastiğin içine patlamalara karşı sıvı uygulayanlarda var. Birde clincher jantalarda bildiğim kadarıyla uygulananilecek maksimum basınç değeri var bu jantlara tubular dönüşümü yapıldığında basınçın zararı hafta olmuyormu acaba?
Tufolarin özelligi, resimlerde de görebileceginiz gibi, yapistirma lastiklerdeki gibi jantin dibine degmiyor. Bu yüzden cok cok konforlu. Triatlon , cyclocross ve benzeri yarislarda cok kullanilan bir lastik. Ben de icine sivi koyarak kullandim. 2 senede bir tek patlak görmedim. Fakat Türkiye icin bir sey söyleyemem. Türkiye' de bisiklet kullandigim yillarda Tufo yoktu zaten.
Clincher jantlara basin konusunda sunu söylemek lazim. Yeni jantlara 11 bar basinc dahi bassaniz, örnegin bir clincher Conti Super Sport 20 mm. taksaniz, hic bir sey olmaz, denedigim seyler. Ancak jantlar eskimis ve yanaklar sinir incelige dogru gelmislerse bozuk yollarda yandan patlayabilir. Darbeler sirasinda bildiginiz gibi lastik icerisindeki basinc anlik olarak cok yüksek degerlere ulasabilir. Ama Türkiye' de gördügüm kadariyla 20 mm. lastik kullanan kalmamis, yani 11 bar kullanacak ne yol var, ne yaris!
 

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Konular
19
Mesajlar
520
Beğeniler
364
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
Tufolarin özelligi, resimlerde de görebileceginiz gibi, yapistirma lastiklerdeki gibi jantin dibine degmiyor. Bu yüzden cok cok konforlu. Triatlon , cyclocross ve benzeri yarislarda cok kullanilan bir lastik. Ben de icine sivi koyarak kullandim. 2 senede bir tek patlak görmedim. Fakat Türkiye icin bir sey söyleyemem. Türkiye' de bisiklet kullandigim yillarda Tufo yoktu zaten.
Clincher jantlara basin konusunda sunu söylemek lazim. Yeni jantlara 11 bar basinc dahi bassaniz, örnegin bir clincher Conti Super Sport 20 mm. taksaniz, hic bir sey olmaz, denedigim seyler. Ancak jantlar eskimis ve yanaklar sinir incelige dogru gelmislerse bozuk yollarda yandan patlayabilir. Darbeler sirasinda bildiginiz gibi lastik icerisindeki basinc anlik olarak cok yüksek degerlere ulasabilir. Ama Türkiye' de gördügüm kadariyla 20 mm. lastik kullanan kalmamis, yani 11 bar kullanacak ne yol var, ne yaris!
bu tufo lastiklere buralarda pek rastlamıyorum, kullandığınız için soruyorum acaba 23mm lik lastiğin ağırlığı aşağı yukarı ne oluyor bilginiz varmı? benim yarışta kullandığım ultremo zx lere en son 135 psı uygulamıştım ama jantın sınırlarını bilmediğimden dolayı lastikten çok janttan korkmuştum :)
 
Tepkiler: Basar Giderim

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Konular
128
Mesajlar
4.666
Beğeniler
8.260
Şehir
Polonya
Bisiklet
Giant
Bu basınç konusu çok yanlış biliniyor.
Tamamen pürüzsüz, velodromda kullanmıyoruz bisikletlerimizi. Yüksek basınçlı lastik yoldaki her pürüz üzerinden sekiyor. Bizim yola aktarmamız gereken enerjiyi emiyor. Ayrıca virajlarda vs. hiç de güvenli değil.

O nedenle lastikerinizin üst sınırının ne olduğu pek de önemli değil. Kilonuza göre olabilecek en düşük değerde kullanın ki hem konfor, hem yol tutuşu artsın.

Eğer yarışıyorsanız ve parkur teknik virajlar içeriyorsa, ya da kriteryum yarışı gibi keskin virajlar içeriyorsa 25C lastiğe geçip basıncı biraz daha düşürün.
 

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Konular
19
Mesajlar
520
Beğeniler
364
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
Bülent Özer' in güzel izahatindan sonra ben de biraz farkli bir sey önereyim. Buayo takmak icin yeni jantlar almak yerine Tufo' nun normal clincher jantlara takilan buayo(tubular) lastikleri var.

http://www.tufotires.com/tufo_clincher_attachment_rs.jpg


Resimde de görüldügü gibi takmasi cok kolay. Normal buayo lastige göre cok az bir agirlik farki var ama önemsemeye gerek yok. Ama yapistirilan buayo lastiklere göre cok emniyetli. Inis asagi patlasa bile janttan ayrilma tehlikesi yok ve kumandayi kaybetmiyorsunuz. Ben sahsen uzun süre kullandim.


Daha fazla bilgi ariyorsaniz
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
var.
telefondan girdiğim için gözümden kaçmış ancak lastik hakkında detaylı bilgi varmış :)

sürücü ağırlığı/lastik basıncı gösteren tablo tarzı birşey varmı? gerçi oda lastikten lastiğe değişir ;)
peki tubular lastik neden daha iyi yol tutuyor diye biliyoruz? cevap yüksek basınç değilse yuvarlak kesitli olduğundanmı? birde 25 lik tubuların basınç aralığı ile 23 lük cilincher lastiğinki birbirine yakın sayılar. :confused:
 

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Konular
11
Mesajlar
541
Beğeniler
882
Yaş
57
Şehir
Kamiloba / İstanbul
Bu basınç konusu çok yanlış biliniyor.
Tamamen pürüzsüz, velodromda kullanmıyoruz bisikletlerimizi. Yüksek basınçlı lastik yoldaki her pürüz üzerinden sekiyor. Bizim yola aktarmamız gereken enerjiyi emiyor. Ayrıca virajlarda vs. hiç de güvenli değil.

O nedenle lastikerinizin üst sınırının ne olduğu pek de önemli değil. Kilonuza göre olabilecek en düşük değerde kullanın ki hem konfor, hem yol tutuşu artsın. ...
İlave olarak:

* Bisiklet tarihçesinde, dolgu lastikten havalı lastiğe geçişle birlikte hızın 3'e katlandığını okumuştum. Bunun açıklaması sizin yazdığınızın aynısıydı.

* Yüksek basınçlı lastikte, kaymak asfalt ile tırtıklı asfalt arasındaki performans farkı malum. Benim için müthiş farkediyor. Bunun sebebi de aynı şey.

* Öte yandan, yüzey pürüzü azaldıkça sert lastiğin performansı artıyor.

Performans açısından ideal basınç -bana göre- yüzey pürüzünü yutabilecek en yüksek sertlikteki lastiktir. Pürüz arttıkça lastiği indirmek lazım. Neticede sizin dediğinizin biraz daha değişik versiyonunu uyguluyorum ben. Sadece yüke göre değil, aynı zamanda yüzey pürüzüne göre de lastik basıncını ayarlıyorum - kabaca tabi, yoksa yüzey pürüzü hiç bir yerde tam sabit değil.
 

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Konular
13
Mesajlar
1.599
Beğeniler
3.640
Şehir
Federal Almanya
Adı
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
telefondan girdiğim için gözümden kaçmış ancak lastik hakkında detaylı bilgi varmış :)

sürücü ağırlığı/lastik basıncı gösteren tablo tarzı birşey varmı? gerçi oda lastikten lastiğe değişir ;)
peki tubular lastik neden daha iyi yol tutuyor diye biliyoruz? cevap yüksek basınç değilse yuvarlak kesitli olduğundanmı? birde 25 lik tubuların basınç aralığı ile 23 lük cilincher lastiğinki birbirine yakın sayılar. :confused:
Hem sizin sorunuzu cevaplamaya, hem de Gökhan' in basinc konusunda yazdiklarina ekleme yapmaya calisayim:

Bu lastiklerin getirdigi avantajlarin basinda (Tufo Clincher icin degil, yapistirma buayo icin) kullanilan jantin yanaklarinda lastigi bloke etmeye yarayan kisma gerek olmadigi icin daha hafif jant imalatina müsaade etmesidir. Hele karbon jantlarda bu kadar ince yanaklara gerek duyulmamasidir.
Diger yandan (Gökhan, dikkat! :) ) cyclocross yarislarinda arazide traksiyonu artirabilmek icin 2,5 bara kadar basinci düsürülebilir. Lastigin bu düsük basinca ragmen jantan cikma tehlikesi ve jantin kenarlarinin yere carparak zedelenmesi, lastigi zedelemesi söz konusu olmaz.
Lastiklerin bu kadar yüksek basinclara ragmen, 10 bar üzeri dahi, karkasinin elastisitesi dolayisiyla konforu, daha az basincli clincher lastiklerle esdegerdir. Cünkü lastik jantin icerisinde degil, büyük cogunlugu disarisindadir.

Kullanma konusunda; bu kadar yüksek basinclar tabii ki cok düzgün zeminler icindir. Triatlon, saate karsi yaris, salon bisikletcigi, cylocross günümüzde temel alanlari teskil eder.
Yol yarislarinda kullanan sayisi eskiye nazaran, oldukca azalmistir. Uzun zamandan beri Fransa Turu' nu takip edenler, yani Armstrong-Ullrich- Beloki mücadelelerini hatirlayanlar, Beloki' nin lastiginin iniste fazla isinmadan janttan nasil ciktigini ve Beloki' nin kalcasini nasil kiridigini ve bisiklet hayatinin bitisini hatrilayacaklardir.
 

Barış Güney

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2011
Konular
10
Mesajlar
1.356
Beğeniler
1.333
Şehir
Kadıköy/İstanbul
Bisiklet
Specialized
artı eksi bişeyler yazayım yıllarca kullanmıştım o zamanlar clincher nerdeyse yoktu :) öncelikle lastik seninde bildiğin gibi içdış komple bir lastiktir üst tarafı kauçuk ,iç yani altarafı keten v.b dir alt tarafı dikili olup iç lastik içersindedir lastiği janta bali, derby yada benzeri bir yapıştırıcı ile (uhu yada 404 değil) janta yapıştırıyorsun yalnız yapıştırdıktan sonra hemen binmeni tavsiye etmem akşam yapıştırıp sabaha kadar kurumasını beklemelisin eğer beklemezde hemen binersen yapıştırıcı kurumadığı için lastik dönecek ve sibop eğri olarak yapışacaktır ayrıca virajlarda vs lastiğin janttan çıkma ihtimalı olacaktır en güzeli akşam yapıştırıp sabaha kadar beklemektir,
Bugün bir fotoya denk geldim,aklıma bu konu geldi..Lastiğin janttan çıkması bu olsa gerek..Dikkat et Serkan :)

http://u1312.hizliresim.com/1j/4/v55xp.jpg
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Konular
128
Mesajlar
4.666
Beğeniler
8.260
Şehir
Polonya
Bisiklet
Giant
Hem sizin sorunuzu cevaplamaya, hem de Gökhan' in basinc konusunda yazdiklarina ekleme yapmaya calisayim:

Bu lastiklerin getirdigi avantajlarin basinda (Tufo Clincher icin degil, yapistirma buayo icin) kullanilan jantin yanaklarinda lastigi bloke etmeye yarayan kisma gerek olmadigi icin daha hafif jant imalatina müsaade etmesidir. Hele karbon jantlarda bu kadar ince yanaklara gerek duyulmamasidir.
Diger yandan (Gökhan, dikkat! :) ) cyclocross yarislarinda arazide traksiyonu artirabilmek icin 2,5 bara kadar basinci düsürülebilir. Lastigin bu düsük basinca ragmen jantan cikma tehlikesi ve jantin kenarlarinin yere carparak zedelenmesi, lastigi zedelemesi söz konusu olmaz.
Lastiklerin bu kadar yüksek basinclara ragmen, 10 bar üzeri dahi, karkasinin elastisitesi dolayisiyla konforu, daha az basincli clincher lastiklerle esdegerdir. Cünkü lastik jantin icerisinde degil, büyük cogunlugu disarisindadir.

Kullanma konusunda; bu kadar yüksek basinclar tabii ki cok düzgün zeminler icindir. Triatlon, saate karsi yaris, salon bisikletcigi, cylocross günümüzde temel alanlari teskil eder.
Yol yarislarinda kullanan sayisi eskiye nazaran, oldukca azalmistir. Uzun zamandan beri Fransa Turu' nu takip edenler, yani Armstrong-Ullrich- Beloki mücadelelerini hatirlayanlar, Beloki' nin lastiginin iniste fazla isinmadan janttan nasil ciktigini ve Beloki' nin kalcasini nasil kiridigini ve bisiklet hayatinin bitisini hatrilayacaklardir.
Abi evet, o rahatlık konusunu ben de okumuştum.
Fakat şöyle bir karşılaştırmaya denk geldim.

Kullananların dediğine göre, özellike ucuz olan tubular setler, iyi bir dış lastik ve latex iç lastikten daha kötü performans gösteriyormuş. Aynı şekilde rahatlık konusunda da.
 
Tepkiler: ihtiyar

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Konular
13
Mesajlar
1.599
Beğeniler
3.640
Şehir
Federal Almanya
Adı
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
Abi evet, o rahatlık konusunu ben de okumuştum.
Fakat şöyle bir karşılaştırmaya denk geldim.

Kullananların dediğine göre, özellike ucuz olan tubular setler, iyi bir dış lastik ve latex iç lastikten daha kötü performans gösteriyormuş. Aynı şekilde rahatlık konusunda da.

Iste bu yüzden denemek isteyenler icin Tufo alip denemek uygun bir cözüm diye düsünüyorum. Jantlar zaten kndi jantlariniz. Tufo lastikler de öyle sanildigi gibi cok ucuz seyler degil, antrenman icin kullanilan S33 lerden baska! :) :)
 

Burçak Erbil

Engineer | Framebuilder
Kayıt
30 Eylül 2006
Konular
63
Mesajlar
894
Beğeniler
2.621
Şehir
Istanbul
Ben de bir süre tubular kullandım. Avantajları var tabii ki ama artık neden kullanılmadıklarını ilk patlakta anlıyorsunuz. Söküp takma zorluğu bir tarafa, patlağı bulmak başka dert, bulduktan sonra dış lastiği sök, tamir et, tekrar dik başka bir dert. Sonuç da fabrikasyon gibi olmuyor tabii; ben bir kere tamir ettim, o kadar uğraşın sonucu sağa sola yalpalayan, zıplama yapan bir lastik oldu.

Denedikten sonra gerçekten çok severseniz ve parası da sorun değil derseniz, bir iki yedek lastik alıp, patladığında eskisini atmak da bir seçenek :)

Not olarak; yolda lastiği tamir edemeyeceğiniz için yolda kalmak istemiyorsanız yanınızda yedek lastik taşımanız gerekecek, bu da pratikte tubuların ağırlık avantajını yok ediyor. (Zaten patlak için bir önlem almıyorum derseniz o size kalmış tabii ;))

Bu basınç konusu çok yanlış biliniyor.
Tamamen pürüzsüz, velodromda kullanmıyoruz bisikletlerimizi. Yüksek basınçlı lastik yoldaki her pürüz üzerinden sekiyor. Bizim yola aktarmamız gereken enerjiyi emiyor. Ayrıca virajlarda vs. hiç de güvenli değil.

O nedenle lastikerinizin üst sınırının ne olduğu pek de önemli değil. Kilonuza göre olabilecek en düşük değerde kullanın ki hem konfor, hem yol tutuşu artsın.

Eğer yarışıyorsanız ve parkur teknik virajlar içeriyorsa, ya da kriteryum yarışı gibi keskin virajlar içeriyorsa 25C lastiğe geçip basıncı biraz daha düşürün.
Kesinlikle.. İnce ve yüksek basınçlı lastiklerin daha hızlı olduğu çok kanıksanmış ancak doğru olmayan bir bilgi. Aşağıdaki linkte bu konuda ayrıntılı açıklama mevcut. Bicycle Quarterly dergisi çok modern bir görünüme sahip olmasa da bisiklet üzerine en teknik kaynaklardan birisi. Ve aşağıdaki gibi çok güzel testler yapıyorlar:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

(Bu linkte ağırlık ve lastik kalınlığına göre doğru basınç değerleri de veriliyor. Ancak dikkat; grafikteki ağırlık teker başına düşen sürücü+bisikletin toplam ağırlığı)
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Konular
96
Mesajlar
2.156
Beğeniler
2.204
Şehir
İstanbul
Ben de bir süre tubular kullandım. Avantajları var tabii ki ama artık neden kullanılmadıklarını ilk patlakta anlıyorsunuz. Söküp takma zorluğu bir tarafa, patlağı bulmak başka dert, bulduktan sonra dış lastiği sök, tamir et, tekrar dik başka bir dert. Sonuç da fabrikasyon gibi olmuyor tabii; ben bir kere tamir ettim, o kadar uğraşın sonucu sağa sola yalpalayan, zıplama yapan bir lastik oldu.

Denedikten sonra gerçekten çok severseniz ve parası da sorun değil derseniz, bir iki yedek lastik alıp, patladığında eskisini atmak da bir seçenek :)

Not olarak; yolda lastiği tamir edemeyeceğiniz için yolda kalmak istemiyorsanız yanınızda yedek lastik taşımanız gerekecek, bu da pratikte tubuların ağırlık avantajını yok ediyor. (Zaten patlak için bir önlem almıyorum derseniz o size kalmış tabii ;))



Kesinlikle.. İnce ve yüksek basınçlı lastiklerin daha hızlı olduğu çok kanıksanmış ancak doğru olmayan bir bilgi. Aşağıdaki linkte bu konuda ayrıntılı açıklama mevcut. Bicycle Quarterly dergisi çok modern bir görünüme sahip olmasa da bisiklet üzerine en teknik kaynaklardan birisi. Ve aşağıdaki gibi çok güzel testler yapıyorlar:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

(Bu linkte ağırlık ve lastik kalınlığına göre doğru basınç değerleri de veriliyor. Ancak dikkat; grafikteki ağırlık teker başına düşen sürücü+bisikletin toplam ağırlığı)
Tubular kullanmak tabi ki clincher tipte bir lastik kullanmaya göre daha zahmetli ancak bu kadar da öcü değil. Eskiden tubular ile patlaklar ciddi bir sorundu ama artık lastik sıvıları var. Örneğin Tufo iki tip lastik sıvısı seçeneği sunuyor kullanıcıya. Biri tubeless sistem lastiklerdeki gibi patlamadan önce lastiğin içine sıkılan ve patlağı sürüş esnasında önlemeye yönelik sıvı. Diğeri ise benim gibi lastik içinde sıvı bulundurmayı sevmeyen kullanıcılara yönelik olarak patlak sonrası sıkılan, çok hızlı kuruyup anında etki yapan ve tek seferlik sıkılan bir sıvı (Tufo Extreme Sealant). Bu sıvının ağırlığı 40gr kadar, yani bir iç lastik taşımaktan daha ağır değil ve 3 kullanımlık. Yani 3 patlaklık. Bu açıdan bakınca clincher lastik için yanınızda 3 yedek lastik taşımaya denk. Kısacası, yolda lstiğiniz patladığında hiç öyle lastiği sök tak yapmıyorsunuz, ayrıca yanınızda daha fazla ağırlıkta taşımıyorsunuz. Çok ciddi bir kesik ya da yarık durumunda ise zaten clincher olsa da yaya kaldınız, tubular olsada yaya kaldınız demektir, her iki durumda da eve tabanvay döneceksiniz. Burda da tek fark evde biraz daha fazla uğraşıp dış lastiği değiştirmek olur ki o kadar da olsun. :)
 

Nefer Seti

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2012
Konular
13
Mesajlar
166
Beğeniler
319
Şehir
GAZIANTEP
Adı
Ömer Çakmak
Bisiklet
Focus
Yeni konu açmamak için buradan sorayım . Tubular lastiği yapıştırırken çift taraflı yapışkanlı özel bant kullanan kimse var mı acaba ? Ayrıca lastiğin içine sıkılan türdeki patlak koruyucu mu kullanmalı yoksa Aytaç Beyin bahsettiği patlak sonrası sıvılardan mı kullanmalı ? Tubular tip lastik kullananlar cevaplar ise çok memnun olurum :)
 

chnkrmz

cimi cimi qua qua
Kayıt
16 Şubat 2014
Konular
245
Mesajlar
6.095
Beğeniler
6.040
Yaş
31
Şehir
54karya
Bisiklet
Cannondale
videolarda izlerken lastiği yapıştırdıklarını hiç görmedim. bu farklı bişey mi yoksa ?
 
Yukarı Alt