Tubelles teker yırtığı ve tubelles jantın yamulması :(

Kayıt
30 Haziran 2012
Mesaj
40
Tepki
5
Şehir
antalya
Bisiklet
Carraro
1 hafta önce aldığım mavic crosstrail jant setim ve continental raceking 2.0 lastiklerimin sorunları durdurak bilmiyor arkadaşlar. ilk başlarda tahammül edilebilir seviyede olan şeyleri şimdi toplayınca kabarık bir sabıka listesi oluşuyor. sizden bilgilerinizi ve deneyimlerinizi istiyorum.
tubelles lastiğimde 6-7 mm civarında bir yırtık var, daha tekeri kullanalı 100 km olmamıştır. belkide ilk tubelles deneyimim olduğundan bu kadar sorun yaptım. aldığım arkadaş arka tekerin slim'i fazla olmadığını söyledi. ben tam slimli olsada öyle bir yırtığı nasıl tedavı edeceğini anlayamadım. eğer yırtık dahada açılmaya devam ederse neler yapabilirim? Tubelles teker bilgilerinizi benimle paylaşırmısınız?
http://img844.imageshack.us/img844/5073/x9dh.jpg
ikinci bir sıkıntım jant çemberinde, bilirsiniz tubelles jantları özel bir geometriye göre yapılır hava kaçırmasın diye. ama benim çemberimde içe doğru bir yamulma var, büyük oranla teker çıkartılmaya çalışırken oluşturulmuş. çünkü tek taraflı bir yamuk. bende simetri sorunu vardır böyle şeylerde içime oturur yani, gönlüm düzelttirmekten yana ama bilgili kişilere sorduğumda bu işin riskli olabileceğini söylediler. sizin görüşünüz nedir? bu denli yamuğun bana ne gibi sıkıntıları olur?
http://img401.imageshack.us/img401/9302/vwhl.jpg
üçüncü sıkıntım disk fren vida yuvalarının yalama olması, 2 vida tam oturmuyor yatağına. bunu sorduğumda sıkıntı yaratmayacağını fakat freni tar tar şeklinde kullanmamam gerektiğini söylediler. hatta yarışlarda hafiflik olsun diye 2 vidayla yarışıyolar diye örnek verende oldu. ama sorun sorundur sonuçla. gittiğim kenar mahalle bisikletçisi arkaya somunla sabitledi vidayı. bunun ne gibi yan etkileri olur?
http://img13.imageshack.us/img13/2129/ystx.jpg
aldığım günden beri içim huzurlu kullanamadım şu jant setini. geçende trafikte sürerken su birikintisinin üzerinde frene çok hafif dokundum ve tekerler buzun üzerindeymiş gibi kaydı, yere düşmedim çok şükür ama slick tekerlerin bile böyle kaycağını düşünmüyorum. sizinde böyle raceking tecrübeleriniz varmı?
son olarak birşeyi daha sormak istiyorum. jant setini değiştirdikten sonra mecburen centerlock'dan 6 vida yatağına geçtiğim için rotorlarıda değiştirdim. fakat disk sürekli ötüyo, frene milim dokunduğum zaman ses gidiyo ama 2 saniye sonra tekrar aynı ses artan bir tınıda meydana geliyor. arka tekerde sallanıyor sanırım akord istiyor. ama crosstrailin yassı tellerinin böyle bir akord problemi yaratacağını düşünmüyorum ben. sizce bakıma götürmem gerekirmi yoksa el işi çözüm yapabilirmiyim kendim?
çok fazla soru oldu biliyorum fakat hepsini ayrı ayrı konularda açmaktansa tek bir konuda toplamayı daha uygun gördüm. deneyimlerinize uygun olanları cevaplarsanız gerçekten mutlu olurum, herkese hayırlı pedallar :)
 
Scudo

Murat Yavuz

Daimi Üye
Kayıt
16 Ağustos 2012
Mesaj
314
Tepki
92
Şehir
Bursa-Isparta
Bisiklet
Colnago
Lastiğe içten yama yap, slime koysanda şişirmeden bi faydası olmaz kapanmaz. Aynı janttan bendede var o yamukluk zorlamayla olacak iş değil korktum valla, düzelir mi bilmem ama deneyin mutlaka. Yalama işine ise helicoil çektir bi tamircide, somun yan duruyor mazallah bi iş gelir 6 vida tarafına gerek yok. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ekrem akkaya

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sevgili arkadaşım sorunlarının çözüm yollarını inan bilmiyorum. Bildiğim bir şey varsa bisikletim 100 küsür yıl önce netlik kazanmış iki üçgen formuna sadık kalmaktır. Yani sadelik. Bisikletin üzerinde geliştirilen tüm bu süslemeler bir ayak oyunu geliyor bana. Bisiklet ne kadar sadeyse geri dönüşü o kadar kesin olacaktır. ben şahsen dublekse, disk frenlere, havalı amortisöre ve daha bir yığın dalgamotora karşıyım.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Çok kötü bir manzara, hayretler içinde kaldım. :( Bişey yazman istemiyorum.
 

Çağlayan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
1.488
Tepki
890
Şehir
İzmir
geçmiş olsun,

bisiklet insanın arabası gibi, en küçük parçasına zarar gelse,insan ister istemez üzülüyor,

can sağlığından öte yol yok..sağlık olsun..
 
Kayıt
30 Haziran 2012
Mesaj
40
Tepki
5
Şehir
antalya
Bisiklet
Carraro
temennim sorunları düzeltmeye çalışmaktan yana, helicoil işinin riskleri yoksa bir sorunu halletik sayılır. teker içinde sıcak yama önerileri var ama iş o safhaya kadar ilerlemişmidir bilmiyorum. şuan tekerim hava salmıyo ama ilerde yarık büyür de ne gibi sorunlarla karşılaşırım gerçekten hiç bilemiyorum. benim içime oturan daha çok jant çemberinin yamukluğu, düzeltilmeye çalışılmasıda riskli diyorlar. estetikte can sıkan bir durum, kullanışta ne gibi negatiflikleri olur acaba bu yamukluğun? dahada büyültürmüyüm ?
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Lastikdeki yarığı tubeless yamaları ile tamir edebilirsin. Muhtemelen genişlemesini önler.

Jantdaki Ezik sert bir cisime çarpmayla olmuş gibi görünüyor. Tubeless jantlarda lastiğin janta iyi oturması çok önemli. Düzeltmek sorun yaratır mı bilmiyorum. Muhtemelen sorun olmaz. Daha önce bu tamiri yaptım (aynı şekilde kaldırım kenarına çarpmış bir yol jantıydı ve tek taraflıydı ezik), herhangi bir sorun olmadı. Tubeless değildi ama.

Disk bağlantıları bir şekilde çözülmüş. Ama hoş olmamış. Arasında 1er boşluk olsaydı 3 vidalı kullanımda sorun çıkmazdı fakat 2 tane yanyana olması iyi değil.

Son olarak lastiğin asfaltta kayması çok normal.
Asfalt için dizayn edilmiş bir lastik değil. Slick lastikler çok çok daha iyi yol tutuşu sağlardı asfaltta, emin olabilirsin. Arazi lastiğinden asfalt performansı bekleyemezsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ekrem akkaya

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Mesaj
307
Tepki
236
Yaş
44
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Jant: Büyük bir darbe ile yamulmuş gibi görülüyor

Fren diski: Uygun somun takılmamış. En iyisi herhangi bir orijinal(resimdeki siyah olanlarından sanırım) somunu sök; oto yedek parçacısına git ve bana aynısını ver de; alacağın yeni somunları tak.

Eğer yalama olan somun değil de somunun üzerine takıldığı vida ise:

En iyisi orjinal vidası ile birlikte orjinal somun alıp yalama ve orijinal olmayanları ile değiştirmen. Birer adet örnek olacak şekilde vida ve somunları alıp oto yedek parçacısına gidilip aynısından istenerek alınıp bisiklete takılması.

Vida ve somunlar parçacıda ucuzdur diye düşünüyorum. Belki tanesi 50 kuruş falandır.

Bisiklet garanti kapsamındaysa garantiden; değilse orijinal somun ve civataları bisikletin yetkili servisinden de tedarik edilebilir.
 
Kayıt
30 Haziran 2012
Mesaj
40
Tepki
5
Şehir
antalya
Bisiklet
Carraro
orjinalinde zaten somun kullanılmıyor. gittiğim kenar mahalle bisikletçisi vida çıkmasın diye yaptı onu, vida otursaydı zaten gerek kalmayacaktı ona.

yani normal jantlarda düzeltme işlemi rahatlıkla yapılabilir tabi ama tubelessde işini bilen birine götürmek gerekir illa. şuan beyin ameliyatına gircek hasta gözüyle bakıyorum jant setine, yüzde kaç kurtulma ihtimali vardır ona göre bu düzeltme işlemini değerlendirmek istiyorum. at çöpe durumu olursa üstünden kalmamam açıkcası :(