ekrem akkaya
Üye
- Kayıt
- 30 Haziran 2012
- Mesaj
- 40
- Tepki
- 5
- Şehir
- antalya
- Bisiklet
- Carraro
1 hafta önce aldığım mavic crosstrail jant setim ve continental raceking 2.0 lastiklerimin sorunları durdurak bilmiyor arkadaşlar. ilk başlarda tahammül edilebilir seviyede olan şeyleri şimdi toplayınca kabarık bir sabıka listesi oluşuyor. sizden bilgilerinizi ve deneyimlerinizi istiyorum.
tubelles lastiğimde 6-7 mm civarında bir yırtık var, daha tekeri kullanalı 100 km olmamıştır. belkide ilk tubelles deneyimim olduğundan bu kadar sorun yaptım. aldığım arkadaş arka tekerin slim'i fazla olmadığını söyledi. ben tam slimli olsada öyle bir yırtığı nasıl tedavı edeceğini anlayamadım. eğer yırtık dahada açılmaya devam ederse neler yapabilirim? Tubelles teker bilgilerinizi benimle paylaşırmısınız?
http://img844.imageshack.us/img844/5073/x9dh.jpg
ikinci bir sıkıntım jant çemberinde, bilirsiniz tubelles jantları özel bir geometriye göre yapılır hava kaçırmasın diye. ama benim çemberimde içe doğru bir yamulma var, büyük oranla teker çıkartılmaya çalışırken oluşturulmuş. çünkü tek taraflı bir yamuk. bende simetri sorunu vardır böyle şeylerde içime oturur yani, gönlüm düzelttirmekten yana ama bilgili kişilere sorduğumda bu işin riskli olabileceğini söylediler. sizin görüşünüz nedir? bu denli yamuğun bana ne gibi sıkıntıları olur?
http://img401.imageshack.us/img401/9302/vwhl.jpg
üçüncü sıkıntım disk fren vida yuvalarının yalama olması, 2 vida tam oturmuyor yatağına. bunu sorduğumda sıkıntı yaratmayacağını fakat freni tar tar şeklinde kullanmamam gerektiğini söylediler. hatta yarışlarda hafiflik olsun diye 2 vidayla yarışıyolar diye örnek verende oldu. ama sorun sorundur sonuçla. gittiğim kenar mahalle bisikletçisi arkaya somunla sabitledi vidayı. bunun ne gibi yan etkileri olur?
http://img13.imageshack.us/img13/2129/ystx.jpg
aldığım günden beri içim huzurlu kullanamadım şu jant setini. geçende trafikte sürerken su birikintisinin üzerinde frene çok hafif dokundum ve tekerler buzun üzerindeymiş gibi kaydı, yere düşmedim çok şükür ama slick tekerlerin bile böyle kaycağını düşünmüyorum. sizinde böyle raceking tecrübeleriniz varmı?
son olarak birşeyi daha sormak istiyorum. jant setini değiştirdikten sonra mecburen centerlock'dan 6 vida yatağına geçtiğim için rotorlarıda değiştirdim. fakat disk sürekli ötüyo, frene milim dokunduğum zaman ses gidiyo ama 2 saniye sonra tekrar aynı ses artan bir tınıda meydana geliyor. arka tekerde sallanıyor sanırım akord istiyor. ama crosstrailin yassı tellerinin böyle bir akord problemi yaratacağını düşünmüyorum ben. sizce bakıma götürmem gerekirmi yoksa el işi çözüm yapabilirmiyim kendim?
çok fazla soru oldu biliyorum fakat hepsini ayrı ayrı konularda açmaktansa tek bir konuda toplamayı daha uygun gördüm. deneyimlerinize uygun olanları cevaplarsanız gerçekten mutlu olurum, herkese hayırlı pedallar
tubelles lastiğimde 6-7 mm civarında bir yırtık var, daha tekeri kullanalı 100 km olmamıştır. belkide ilk tubelles deneyimim olduğundan bu kadar sorun yaptım. aldığım arkadaş arka tekerin slim'i fazla olmadığını söyledi. ben tam slimli olsada öyle bir yırtığı nasıl tedavı edeceğini anlayamadım. eğer yırtık dahada açılmaya devam ederse neler yapabilirim? Tubelles teker bilgilerinizi benimle paylaşırmısınız?
http://img844.imageshack.us/img844/5073/x9dh.jpg
ikinci bir sıkıntım jant çemberinde, bilirsiniz tubelles jantları özel bir geometriye göre yapılır hava kaçırmasın diye. ama benim çemberimde içe doğru bir yamulma var, büyük oranla teker çıkartılmaya çalışırken oluşturulmuş. çünkü tek taraflı bir yamuk. bende simetri sorunu vardır böyle şeylerde içime oturur yani, gönlüm düzelttirmekten yana ama bilgili kişilere sorduğumda bu işin riskli olabileceğini söylediler. sizin görüşünüz nedir? bu denli yamuğun bana ne gibi sıkıntıları olur?
http://img401.imageshack.us/img401/9302/vwhl.jpg
üçüncü sıkıntım disk fren vida yuvalarının yalama olması, 2 vida tam oturmuyor yatağına. bunu sorduğumda sıkıntı yaratmayacağını fakat freni tar tar şeklinde kullanmamam gerektiğini söylediler. hatta yarışlarda hafiflik olsun diye 2 vidayla yarışıyolar diye örnek verende oldu. ama sorun sorundur sonuçla. gittiğim kenar mahalle bisikletçisi arkaya somunla sabitledi vidayı. bunun ne gibi yan etkileri olur?
http://img13.imageshack.us/img13/2129/ystx.jpg
aldığım günden beri içim huzurlu kullanamadım şu jant setini. geçende trafikte sürerken su birikintisinin üzerinde frene çok hafif dokundum ve tekerler buzun üzerindeymiş gibi kaydı, yere düşmedim çok şükür ama slick tekerlerin bile böyle kaycağını düşünmüyorum. sizinde böyle raceking tecrübeleriniz varmı?
son olarak birşeyi daha sormak istiyorum. jant setini değiştirdikten sonra mecburen centerlock'dan 6 vida yatağına geçtiğim için rotorlarıda değiştirdim. fakat disk sürekli ötüyo, frene milim dokunduğum zaman ses gidiyo ama 2 saniye sonra tekrar aynı ses artan bir tınıda meydana geliyor. arka tekerde sallanıyor sanırım akord istiyor. ama crosstrailin yassı tellerinin böyle bir akord problemi yaratacağını düşünmüyorum ben. sizce bakıma götürmem gerekirmi yoksa el işi çözüm yapabilirmiyim kendim?
çok fazla soru oldu biliyorum fakat hepsini ayrı ayrı konularda açmaktansa tek bir konuda toplamayı daha uygun gördüm. deneyimlerinize uygun olanları cevaplarsanız gerçekten mutlu olurum, herkese hayırlı pedallar