ratm
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 16 Nisan 2009
- Mesaj
- 1.096
- Tepki
- 1.875
- Şehir
- izmir
- İsim
- Hakan Engin
Hem tubeless lastik kullanımını merak ettiğim için, öğrenmek adına, hem de bu aralar artan lastik patlaklarında sıkılmaya başladığım için lastiklerimi tubeless e dönüştürme isteğim doğdu.
Jantlarım tubeless değil ama lastiklerimlerim "tubeless ready" denilen yani tubeless e dönüştürülebilen türde.
Bunun için tabii gerekli araştırmamı yaptım, neler gerekli, nasıl yapılıyor vs.
Bu arada dönüşümle ilgili bir çok yazı okudum ve video izledim. Görünürde basit gibi görünüyordu ama maalesef başarılı olamadım
İzlediğim videolarda ve okuduğum yazılarda standart jantın dönüşümüyle ilgili çok fazla örnek vardı. Aynen yapılanları uyguladım ama bir türlü lastiği şişiremiyorum.
Daha önce bu tip dönüşümler yapan arkadaşlardan yardımlarını, görüşlerini ve tecrübelerini rica ediyorum.
Jantım Sun Ringle marka sıradan bir mtb jantı, yani tubeless ile ilgili bir özelliği yok, lastiğim schwalbe hans dampf "Tubeless Easy" özelliği var. Schwalbe'nin tubeless bantı ile güzel bir şekilde jantı bantladım, oldukça iyi bantladığımı düşünüyorum. Daha sonra Joe's tubeless sibobunu taktım. Lastiği taktım ve lastiğin tamamını janta oturtmadan önce içine schwalbe nin blue doc sıvısından koydum ve lastiği kapattım. Daha sonra büyük ayaklı pompa ile hava basmaya çalıştım hızlı bir şekilde, tabii olmadı.
Hava basıncı yeterli gelmemiş olabilir diye, şişirme olayını bisikletçilerde bulunan kompresör ve hatta benzin istasyonunda hava basma aleti ile de denedim, en ufak şişme belirtisi yok.
İzlediğim tüm videolarda lastiğin kolayca hemen şişmesi şaşırtıyor beni, ya çok önemli bir noktada hata yapıyorum ya da jantımın bu iş için uygun olmadığını düşünüyorum.
Sonuçta jantı lastiğin kenarına bağlayan bir şey yok ortada, yani birbirine geçmiyor, veya jantın kenarı ile lastiğin kenarını birbirine bağlayacak ve oradan hava kaçmasını engelleyecek birşey yok ortada, anca sıkı sıkıya birbirine yapışması lazım ki hava kaçmasın diye düşünüyorum ama nasıl oluyor da millet buu yapabiliyor. Anca bir anda çok güçlü bir hava basıncı lastiği anlık ittirip janta yapıştırabilir ama sonuçta kompresörle denedim.
Başka ne yapabilirim bilmiyorum.
Bu işi halletmem lazım yoksa gözüme uyku girmeyecek
Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür.
Jantlarım tubeless değil ama lastiklerimlerim "tubeless ready" denilen yani tubeless e dönüştürülebilen türde.
Bunun için tabii gerekli araştırmamı yaptım, neler gerekli, nasıl yapılıyor vs.
Bu arada dönüşümle ilgili bir çok yazı okudum ve video izledim. Görünürde basit gibi görünüyordu ama maalesef başarılı olamadım
İzlediğim videolarda ve okuduğum yazılarda standart jantın dönüşümüyle ilgili çok fazla örnek vardı. Aynen yapılanları uyguladım ama bir türlü lastiği şişiremiyorum.
Daha önce bu tip dönüşümler yapan arkadaşlardan yardımlarını, görüşlerini ve tecrübelerini rica ediyorum.
Jantım Sun Ringle marka sıradan bir mtb jantı, yani tubeless ile ilgili bir özelliği yok, lastiğim schwalbe hans dampf "Tubeless Easy" özelliği var. Schwalbe'nin tubeless bantı ile güzel bir şekilde jantı bantladım, oldukça iyi bantladığımı düşünüyorum. Daha sonra Joe's tubeless sibobunu taktım. Lastiği taktım ve lastiğin tamamını janta oturtmadan önce içine schwalbe nin blue doc sıvısından koydum ve lastiği kapattım. Daha sonra büyük ayaklı pompa ile hava basmaya çalıştım hızlı bir şekilde, tabii olmadı.
Hava basıncı yeterli gelmemiş olabilir diye, şişirme olayını bisikletçilerde bulunan kompresör ve hatta benzin istasyonunda hava basma aleti ile de denedim, en ufak şişme belirtisi yok.
İzlediğim tüm videolarda lastiğin kolayca hemen şişmesi şaşırtıyor beni, ya çok önemli bir noktada hata yapıyorum ya da jantımın bu iş için uygun olmadığını düşünüyorum.
Sonuçta jantı lastiğin kenarına bağlayan bir şey yok ortada, yani birbirine geçmiyor, veya jantın kenarı ile lastiğin kenarını birbirine bağlayacak ve oradan hava kaçmasını engelleyecek birşey yok ortada, anca sıkı sıkıya birbirine yapışması lazım ki hava kaçmasın diye düşünüyorum ama nasıl oluyor da millet buu yapabiliyor. Anca bir anda çok güçlü bir hava basıncı lastiği anlık ittirip janta yapıştırabilir ama sonuçta kompresörle denedim.
Başka ne yapabilirim bilmiyorum.
Bu işi halletmem lazım yoksa gözüme uyku girmeyecek
Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkür.