TREK Procaliber SL 9.7 2016 - Sonunda Kavuştum :)

Melih Koç

Two wheel addict!
Kayıt
28 Temmuz 2006
Başlık
23
Mesaj
327
Tepki
245
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Selam herkese,

Trek Procaliber serisinin 30 Haziran'da lansmanı yapıldığından beri Türkiye'ye gelmesi için bekleyiş içerisindeydim, sonrasında distribütör firmayla konuştuğumda bu modelin fiyat skalasından dolayı Türkiye'ye seri olarak getirilmeyeceğini öğrendim ve özel sipariş ile yaklaşık 2.5 aylık bir bekleyişten sonra bisikletime kavuştum (zor günlerdi) :)

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5450_1024_zpsb24rpve7.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5425_1024_zpsu97fbqme.jpg

İşlerimin yoğunluğundan dolayı şimdiye kadar 200 km kadar ancak kullanabildim ve henüz araziye girmedim. Ancak İstanbul'un bozuk asfalt yolları da zaman zaman arazi performansı sunuyor bizlere bilindiği üzere ve asfalt zeminde yaptığım 200 km'lik deneyime dayanarak daha önce sürdüğüm hiçbir bisiklete benzemediğini söyleyebilirim...

Kadro Trek'in en üst seviye karbonu olan OCLV karbondan üretilmiş ve standart kadrolardan farkı daha önce Trek yol grubu bisikletlerinde kullanılan Isospeed teknolojisinin ilk kez bir MTB'de kullanılıyor olması.

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5432_1024_zpsaglkglaa.jpg

Bu teknolojinin en önemli getirisi üst boru ve sele borusunun girdiği kısmın birbirinden bağımsız olması. Araya eklenen Isospeed Decoupler adı verilen bir vida sistemi sayesinde sele borusunun 1.1 cm'e kadar esneyebilmesi sağlanmış. Bu da özellikle oturarak yapılan tırmanışlarda ekstra konfor sağlıyor ve ani girilen çukurlarda darbeleri absorbe ediyor (kısaca bir tarafınızın kırılmasını engelliyor :)). Bu sayede hardtail bir bisiklette bir miktar süspansiyon etkisi yaratılmış. İlave olarak tüm kablolar kadronun içinden geçiyor ve Trek'in söylediğine göre adına "Control Freak Cable Management" denilen altyapı sayesinde 54 farklı kablo yönlendirme opsiyonu mevcut... (Örn. ön vitesi side swing, alttan çekmeli ya da üstten çekmeli kullanabilmek için kadronun sağından, solundan ya da altından istenilen şekilde kablo yönlendirilebiliyor)

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5431_1024_zpsgx6padiz.jpg
Isospeed Decoupler

Bisikletin bir diğer önemli özelliği ise göbek standartları. Sram ve Trek tarafından ortaklaşa geliştirilen BOOST teknolojisi bu bisiklete entegre edilmiş. Arka göbek sokma mil genişliği 142'den 148'e, ön mil genişliği de 100'den 110'a geliştirilmiş. Bu şekilde 26'dan 29'a geçildikten sonra standart kalan göbek genişlikleri de 29'a adapte edilmiş oldu. Henüz arazide denemedim ama yurtdışında yayınlanan inceleme videolarında bu göbeklerin ekstra stiffness (esnemezlik) sağladığı söyleniyor.

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5433_1024_zps9dbqdutm.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5429_1024_zpsmlwrs6di.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5439_1024_zpsynmbmwmf.jpg
Boost Göbekler

Göbek millerinin eni genişlediği için aynakolların da bu sistem uyumlu olması gerekiyor. Aynakol mili de +3 mm uzatılmış.

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5430_1024_zpsfstcazmx.jpg

Bunun dışında genel özelliklere bakarsak vites seti olarak Sram'in 2015 yılında X7 ve X9 serilerinin yerine üreteceğini lanse ettiği GX serisi 1x11 set up ile kullanılmış. 32'lik ön dişli ve 10-42'lik arka dişliye sahip.

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5436_1024_zpsjfcspc6v.jpg
Sram GX 1x11 Set-up

Maşa olarak Rockshox Reba RL kullanılmış. 110 Boost uyumlu ve yeni nesil OneLoc gidondan kilitleme mekanizmasına sahip.

http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5440_1024_zpsw9xnino7.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a219/melihkoc/thumb_IMG_5445_1024_zpsgva1hqbu.jpg

Maddi kaygılardan dolayı serinin en düşük donanıma sahip olan modelini sipariş ettim :) Zira Rockshox RS1 maşalı, XTR setli, DT Swiss karbon jantlı modeli yaklaşık 8.000 USD'ye satılıyor Amerika'da. Ben de bunu parça parça upgrade edeceğim artık. :koptum:

Herkese iyi forumlar :harika:
 

DOKTORBEY

n0vi
Kayıt
5 Haziran 2015
Başlık
45
Mesaj
503
Tepki
422
Şehir
Kütahya
İsim
Samet
Bisiklet
Bianchi
Allah nazardan korusun inşallah. Bu arada bir sorum olacak maşa kaç mm
 

Melih Koç

Two wheel addict!
Kayıt
28 Temmuz 2006
Başlık
23
Mesaj
327
Tepki
245
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@saphane1234

Amin, çok teşekkürler. Maşanın çalışma mesafesi 100mm.
 

mariokaldato

Yolsuz kaldım inanki dünyama gün doğmuyor
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
97
Mesaj
8.639
Tepki
27.387
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
MaşaAllah nazar değmesin . Bankalarla irtibata geçip bir kasa kiralamalısınız :D
 
Tepkiler: Melih Koç

Halilibrahim

Enduro /Freerider - Fully Lover
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
30
Mesaj
1.520
Tepki
3.223
Yaş
34
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
Hayırlı uğurlu olsun.

Kadro 19" görünüyor.

Sele borusuna bakıyorum boyunuz 185-190 sanırım?

1-2" daha büyük kadro sipariş etmeli miydiniz acaba sonuçta sıfır almışsınız?

Ben de eski bir TREK'ci olarak, makinelerini çok sever ve takdir ederim.

Kazasız belasız inşallah.
 
Tepkiler: Melih Koç

Alp Tigin Tengrikut

Gökbörü
Kayıt
1 Kasım 2015
Başlık
46
Mesaj
2.583
Tepki
12.082
Yaş
38
Şehir
Ötüken
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Hayırlı olsun.İyi ve keyifli sürüşler diliyorum.Bisiklet tutkumuz TREK bağımlılığımız:)
 
Tepkiler: Melih Koç

Alp Tigin Tengrikut

Gökbörü
Kayıt
1 Kasım 2015
Başlık
46
Mesaj
2.583
Tepki
12.082
Yaş
38
Şehir
Ötüken
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Hayırlı olsun.İyi ve keyifli sürüşler diliyorum.Bisiklet tutkumuz TREK bağımlılığımız:)
 
Tepkiler: Melih Koç

Melih Koç

Two wheel addict!
Kayıt
28 Temmuz 2006
Başlık
23
Mesaj
327
Tepki
245
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #13
@master06

Tesekkur ederim cok.

Boyum 1.87, Kadro 19.5"
Normalde Trek'te 21 kullanmam lazim benim ancak hep bir boy kucuk kadro tercih ediyorum, bundan once Xcaliber kullaniyordum, o da 19.5 idi. Birincisi hakimiyet daha kolay oluyor, ikincisi de head tubeden seat tube dogru giden egim hosuma gidiyor. 21 ve uzeri kadrolar eski tip dumduz borulu chromoly kadrolar gibi gorunuyor gozume :)
 
Tepkiler: Osman D.

Ceyhun Özkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ağustos 2012
Başlık
28
Mesaj
770
Tepki
850
Yaş
24
Şehir
Bursa
İsim
Ceyhun Özkan
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Renk çok güzel nazar değmesin , kazasız belasız kullanın . Bu arada kimse sormamış bi mahsuru yoksa fiyatı merak ettim ben :)
 
Tepkiler: Melih Koç

Melih Koç

Two wheel addict!
Kayıt
28 Temmuz 2006
Başlık
23
Mesaj
327
Tepki
245
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #17
@ceyhunözkan

Çok teşekkürler, fiyat konusunu özelden cevapladım :)
 
Tepkiler: Ceyhun Özkan

sarıibrahim

Aktif Üye
Kayıt
14 Mayıs 2014
Başlık
9
Mesaj
146
Tepki
127
Şehir
Ankara
Bisiklet
Scott
Öncelikle hayırlı olsun bu Isospeed Decoupler sistemini çok merak ediyorum rampa çıkışlarında esnemesinde bir avantaj gördüğünüzmü arazi şartlarındaki kadronun performansını nasıl buluyorsunuz
 

Melih Koç

Two wheel addict!
Kayıt
28 Temmuz 2006
Başlık
23
Mesaj
327
Tepki
245
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #19
@sarıibrahim

Teşekkür ederim. Bu sistemin amacı zaten tırmanışlarda biniciyi mümkün olan en uzun süre selede oturur vaziyette tutmak. Zaten ilk olarak yol bisikletleri için geliştirilen bir teknoloji bu. Esneme mesafesi kısa olduğu için tırmanışlarda arka süspansiyon gibi yormuyor, konfor olarak da belirgin bir fark var. Henüz araziye girmedim, girince deneyimlerimi paylaşırım :)
 
Tepkiler: sarıibrahim

ykaya

Aktif Üye
Kayıt
6 Mayıs 2009
Başlık
12
Mesaj
194
Tepki
381
Şehir
hatay
Hayırlı olsun. Rengi çok güzelmiş, oldukça da sade. Donanım da yeterli bende. Tadını çıkarın.
 
Tepkiler: Melih Koç
Yukarı Alt