7.5 7.4 ün upgrade edilmiş hali.Her ikisinin de kadro aluminyum,maşa karbon.7.4 üçlü aynakol 26-36-48 ön,11-32 ruble oranlarıyla daha fazla çıkış kolaylığı sunarken,7.5 yol bisikletine yaklaşan compact donanımı ile FSA 34-50 ön,11-34 arka,dik yokuşlarda minimum(1.vites) 34/34 yani bire bir vites oranıyla,biraz daha güç istemekte.Bir başka deyişle "Amanın bu yokuş ta ne? Diyebileceğiniz cinsten bir yokuşu 7.4 ün 26 ön 32 arka kombinasyonuyla çok rahat çıkarken;aynı yokuşu 7.5 ile çıkmak için daha fazla güç harcamanız gerekir.(Elbette 7.4 ten çok önce de çıkmış olursunuz.Acı nek adar erken biterse,o kadar iyidir;zorlayın gitsin)
Her ikisini de gayet yakından bilen biri olarak-ki halen 7.5 kullanmaktayım,üst model üst modeldir.Bununla beraber,mevcut fiyat farkını gözönünde bulunduracak olursak,o fiyat farkıyla kendinizin yükseltemeyeceği bir fark değildir.7.4 sağına soluna sele sepet takıp,rahatlıkla Türkiye turuna bile çıkabileceğiniz kadar güvenilir bir bisiklet olup,çadır dahil bütün ağırlıklar dikkate alındığında,mevcut vites oranlarıyla öne çıkar."Hayır gerek yok.Daha dik bir oturuş(Yol-Yarış bisikletine göre) pozisyonu ve mümkün olduğunca performans,diyorsanız kesinlikle 7.5
Yaptığım değişikliklerle 7.5 (2012) in 9.2 kilo olduğunu söyleyeyim.Bu,bir şehir bisikletine göre çok iyi bir ağırlık.
9.5-11.5 kilo aralığında yol bisikletlerinin bile peynir ekmek gibi satıldığı ve ballandıra ballandıra anlatıldığı dikkate alınırsa yani.