Scudo Sports

TREK 3700 vs. 3900

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

posynomial

Üye
Kayıt
7 Şubat 2006
Mesaj
4
Tepki
0
Merhaba,

bir arkadaş bana trek 3700 ve 3900'ün arasında ne fark var, bu konuda bilgi veebilir mi? Benim tek gördüğüm biri 21 vites, biri 24 vites ve renk farkı. Arada da 50 € fiyat farkı var. Başka herhangi bir fark var mıdır?

Teşekkürler
 
Scudo
üzerindeki parçalarda da ufak tefek farklar olabilir. kalite-ağırlık vs bakımından ama çok ufak farklar. bence 3700 almak manalı değil. 50€ fark vermeye mutlaka değer.
 
Trek 3700 modeli ilk kez bu yıl ithal edildi. Geçen yıl ki modeller 3900 ile başlıyordu. Özelliklerine bakacak olursak;

Kadro: Trek Alpha alum
Maşa: RST 191 C6/63mm
Furş Yatağı: VP-A76C AHS semi-cartridge
Ayna Dişli: SR XCC-100 48s/38s/28s
Orta Mil: VP-BC73 cartridge
Ön vites: Shimano C051
Arka vites: Shimano Acera
Vites kolu: Shimano EF50
Kaset: Sunrace MFM 4S-7CV 7spd 13-34spd
Zincir: KMC Z51
Ön göbek: Alloy
Arka göbek: Alloy
Jant Teli: 14g/black
Ön jant Matrix 550/36h/blk anod/brush
Arka jant: Matrix 550/36h/blk anod/brush
Ön Lastik: Bontrager Connection Trail 26x2.0
Arka Lastik: Bontrager Connection Trail 26x2.0
Ön Fren: Tektro 845AL V
Arka Fren: Tektro 845AL V
Fren Kolları: Shimano EF50
Pedallar: Nylon platform Wellgo B-78
Gidon: Hiten/30mm
Boğaz: Bontrager AHS/25d(M)40d(L)
Elcik: Bontrager Select #250721
Sele: Bontrager Sport ATB
Sele Borusu: Bontrager

Trek 3900 ise 2006 modellerde fazla bir değişikliğe uğramadı. Detaylı şekilde özelliklerine bakacak olursak ;

Kadro: Trek Alpha alum
Maşa: InSync Grind 1/70mm w/adj
Furş Yatağı: VP-A76C AHS semi-cartridge
Ayna Dişli: SR XCC-150 42s/34s/24s
Orta Mil: VP-BC73 cartridge
Ön vites: Shimano C050
Arka vites: Shimano Acera
Vites kolu: Shimano EF50
Kaset: Sram PG830 11-32 8spd
Zincir: IG51
Ön göbek: Alloy
Arka göbek: Shimano RM30-8
Jant Teli: 14g SS/black
Ön jant Matrix 550/36h/blk anod/brush
Arka jant: Matrix 550/36h/blk anod/brush
Ön Lastik: Bontrager Connection Trail 26x2.0/27tpi
Arka Lastik: Bontrager Connection Trail 26x2.0/27tpi
Ön Fren: Tektro 845AL V
Arka Fren: Tektro 845AL V
Fren Kolları: Shimano EF50
Pedallar: Nylon platform Wellgo B-78
Gidon: Hiten/30mm
Boğaz: Bontrager AHS/25d(M)40d(L)
Elcik: Bontrager Select #250721
Sele: Bontrager Sport ATB
Sele Borusu: Bontrager

Bu şekilde baktığınız zaman 8'li kaset ve Shimano marka arka göbek 3900'ün artı yönleri. 3700'de 28-38-48 ayna kol varken 3900'de 24-34-42 dişlere sahip ayna kol var. Bu da tamamen kullanıcının tercihine, kullanım şartlarına bağlı olarak kendi vereceği bir karar. Dağ bisikletçilerinin yaygın olarak 22-32-44, yol bisiklerçilerinin ise 53-38 ayna kol kullanıyor olması bu tercih için rehber olabilir sanıyorum :). Ayrıca 3900'deki ön amortisör sertlik ayarlı bir model. Her ne kadar çok performanslı bir model olmasa da sertlik ayarı olması bu konuda bir artı özelliktir.
3700 için detaylı bilgiyi TREK'in resmi web sitesinden almak isterseniz (link)
3900 için detaylı bilgiyi TREK'in resmi web sitesinden almak isterseniz (link)tıklayın lütfen :)
 
Detaylı bilgilerin için teşekkür ederim Halil. Sanırım Trek'in Türkiye distribütörü Alatin Bisiklet (Karaköy)'den 3900 alıcam. Orda kask ve matara hediye ediliyormuş bisiklet alınca. Bir de ömürboyu ücretsiz periyodik bakım hizmeti veriliyormuş.

Bu arada ön amortisörün sertlik ayarının yapılabilmesi nasıl oluyor? Ne gibi bir etkisi olur?
 
Trek'in Tükiye distribütörü Bahar Hırdavat'tır. ;)
 


Ön amortisörün sertlik ayarı kimi modellerde tek amortisör bacağının üzerinden kimi zaman her iki bacağın üzerinden vanayı andıran bir kolun bir çevrilmesi ile yapılıyor. Ne kadar tur çevirirseniz o kadar sertleşiyor amortisör. Etkisi iste örneğin ben 63 kg.ım. Ben 80 mm yaylanma payına sahip (travel mesafesi olarak geçer çoğu yerde) amortisörü olan bir bisiklet bindiğimden bu amortisör normal olarak biraz çökecektir. Burada olağan çökme toplam mesafenin %20si yani 16mm. olarak verilir. Geriye 64 mm yaylanma mesafesi benim kullanımım için kalır. Ancak 80-90 kg.lık bir sürücüde maşa daha çok çökecektir. Bu yüzden sertlik ayarı kullanılarak bu çökme azaltılabilir ve doğru ayar yapılır. Diğer bir yandan arazi koşullarında amortisörün daha çok yaylanması sürücünün faydasına iken, yolda örneğin ayağa kalkıp depar atma esnasında amortisörün daha az yaylanması istenir. Sertlik ayarı çok pratik olmasa da bu durumda da kullanılabilir. Gerçi firmalar bunun için lock out sistemleri geliştirdiler ancak daha üst modellerde ve haliyle daha pahalı modellerde bu opsiyonu sunuyorlar.
Bisikleti nereden alacağınız konusunda da ben sizi etkilemek istemem :) Ancak Distribütör firma gerçekten de Bahar Hırdavat. Şimdiden hayırlı olsun...
 


Kadrolar için ömür boyu garantisi olduğunu biliyorum, ancak periyodik bakım konusunda emin değilim...:cool:
 

Bahar Hırdavat bisikletin satın alınma esnasında bunu söylüyor. Bizzat duydum ve gördüm her ne kadar ben Trek kullanıcısı olmasam da. Ancak ne kadar yerine getirebilir ben şahsen emin değilim... Bu konuda şüphelerim var
 


Bahar Hırdavattan 5 Haziran 2005 te Trek 4300 aldım, 1 ay sonra beni tanımıyorlardı. Bu kadar söylüyorum....:boese157:
 
Uğur doğru söylüyor.6500 serisine kadar olan treklerin ilk önce aynakolları ve tekerlek göbeklerinin değişmessi lazım . İkiside seri dışı.Üzerlerinde iyi bir amortisör de yok.Ama o fiyatlara toplama dışında , markalı bir alternatifide yok.
Örnek vermek gerekirse ;

Trek 4500 27 vites bütün özellikleri aynı olan 24 vites Giant T-mobile den 40 euro daha ucuz.
Türkiyede kadro bulunabilse en mantıklısı toplamak.Ama iyi bir bisiklet en az 1000-1200 euro ya toplanabiliyor.

Edıt by .. Önder
 


2005 model sıfır bir XTC kadro aldım ve XT-XTR karışık topladım,SID WC maşa,XTR v-fren ve 819 tubeless jant kullanıyorum. Bisikletin maliyeti 2000-2100 euro civarında ama bu parayı fazlasıyla hakediyor. Tüm parçalarını sıfır aldım ve arkadaşlarımla beraber monte ettim. Bu keyif birkaç kürsü derecesiyle süslenince üçe beşe katlanacak.
 
arkadaşlar seri dışı derken neyi kastediyorsunuz acaba? eski model fln mı?
 


Shimano'nun Alivio, Deore, Deore LX, Deore XT gibi serileri vardır. (Mesela belirli bir standart ve kalitede Deore serisi...) Ancak bazı parçalar vardır bu serilere dahil olmaz. Yani tamamen bir fren ve/veya vites sistemi olarak değil (seri diyerek kastedilen komple sistemdir) de sadece bir aynakol ya da disc fren caliperi v.s. tek parçalar da üretiyorlar. Bunlar herhangi bir seriye dahil olmadığı için seri dışı (non-series) diye geçer. Ama bu o parça kalitesiz demek değildir !!

Mesela Alivio ile Deore arasında orta kalitededir gibi... Yani tam kalitesini parçayı incelemeden, kullanmadan bilmek pek mümkün değil...
 
ayrıca şöyle bir durumda var seri kompanantleri genelde japonyada en kötü ihtimalle üretim kalitesi belli bir seviyeye ulaşmış tayvanda üretiliyolar fakat seri dışı kompanantler herkesin işçilik kalitesinden yakındığı kalitesiz üretimin baş ülkesi çin de üretiliyorlar ucuz olsunlar die ve bunlar genelde piyasa sürülmek için diğil markalı bisikletlerin alt modellerinde kullanılmak üzere üretilmiş oluyolar ve kullanım şartlarına göre değişsede çok uzun ömürlü diğiller...
 
Bu forumda bazı kişilerin şu marka iyidir, bu marka iğrençtir diye savurup durduklarını görüyorum ve gülüyorum. Burada adı geçen markalar, dünyada kendilerini kanıtlamış ve milyonlarca kullanıcının kullandığı markalar. Bu markalar bir çok yarışlarda ödül almış ve dünya dergileri tarafından devamlı incelenmekte olan markalar. Burada bir iki kişinin marka bazında karşılaştırma yapması komik. Markaları karşılaştıracaksanız aynı sınıf moddelleri karşılaştırmanız gerekir. Yukarıda bir arkadaşımız 500-600 Euroluk bir bisiklet ile 2000 -2100 euroluk bisikleti karşılaştırıyor vede iğrenç diyor. Göbeğini ve dişlisi yamultum diyor aynı sınıf bir başka marka alsaydın aynıları gelecekti başına yüksek bir ihtimalle (bir yere çarpmadan ayna kol eğrilmez).Sözde karalama veya reklam yapıyor. Yorum sizin.

alttaki mesaj ile kendinizi uyarılmış kabul edin.
tayfur
 
savuruyor, atıyor tutuyor dediğiniz kişiler bu işten az-çok anlayan insanlar. kendileri bisikletleri kullanmışlar beğenmemişler. bu şekilde yorum yapmaya hakları var. yorumları beğenirsiniz beğenmezsiniz, o sizin bileceğiniz iştir. bir markanın kendini kanıtlamış olması beş para etmez bisikletler üretmeyeceğini göstermez. Trek'in bazı modelleri gibi diğer çok tanınan, fanatikleri olan markaların da selesine oturmaktan iğreneceğim bisikletleri vardır. 32. Gün üslubuyla, "yoruma yorum" yapmak yerine kendi deneyimlerinizi paylaşırsanız daha yapıcı bir ortam oluşur forumda.
 



Canım kardeşim; 500 euroluk da benim 2100 euroluk da, üstelik ikisini de anlımın teriyle kazanıp aldım. İstersen gel yokuş tırmanırken kapışalım.
 


ben pek anlayamadım bu açıklamanın konuyla ne alaksı var kemal arkadaş kendince bir fikir söylemiş ve markaları direk olarakta bu denli kötülemenin doğru olmadığını savunmuş.tayfurun dediği gibi isteyen istediği markayı sevip sevmemkte serbest ve istediği yorumu yapabilir o halde kemal de bu şekilde bir yorum yapmakta serbesttir.forumun yöneticisi yada eski üyesi olmak diğer üyelerin beğenmediğiniz mesajlarına dikte etme hakkı vermez sizlere.eleştirilerinizi yahut uyarılarınızı objektif olarakı yapmaya çalışmanızı öneriyorum. ayrıca mantis senin mesajının zerre kadar alakasını çözebilmiş değilim.alın terinle aldıysan aldın helal olsun güle güle kullan makinalarını.ve gel yokuş yukarı yarışalım derken belli oluyorki egolarını kontrol edemeyen birisin.zira dediğim gibi konuyla hiç ama hiç alakası olmayan bir meydan okuma.ne var buraya mesaj yazmak için yokuş yukarı iyimi tırmanmak gerekiyor.yada sen yarışıpta geçersen söylediklerinde haklımı çıkmış olacaksın.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri