Torku aynakoldan mı yoksa rubleden mi almalıyız ?

muratto

Aktif Üye
Kayıt
8 Eylül 2014
Mesaj
118
Tepki
170
Yaş
29
Şehir
istanbul
İsim
murat topcu
Bisiklet
Focus
Merhabalar,
53 lük aynakoldan aldığımız torkun (Nm), 50 lik aynakola güre daha az olduğundan mı bilemem ama sanki 53 lük aynakolu kullanmak daha zor geliyor bana. Bu sizce bir yanılgı mı yoksa böyle bir şey var mı cidden ?
Aynakolu büyütmeyip rubleyi küçültmek daha mı mantıklı ?
 
Scudo

Hasan Tunalı

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
284
Tepki
173
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
53 ayna kolu neden kullanmak zor geliyor ? yokuşlarda yoruluyorsanız 2. bir dişliniz daha var 39'a alırsınız arka rublenizde büyükse sorun olmaz ama düz yolda iyi ve akıcı gitmek istiyorsanız 53 ayna kol 11 ruble olması daha iyi
 

muratto

Aktif Üye
Kayıt
8 Eylül 2014
Mesaj
118
Tepki
170
Yaş
29
Şehir
istanbul
İsim
murat topcu
Bisiklet
Focus
50 11 li sistem kullanıyorum, ortalama 35km/s hızlarda 50 lik aynakolla daha rahat çevirdiğimi fark ettim. Demek istediğim, kadans aynı olsa bile güç iletiminde bir kayıp oluyor sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Tunalı

Hasan Tunalı

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
284
Tepki
173
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
@muratto
53 11 sistemde düz yolda grup halinde hareket ederseniz 60 km hızla gidebilirsiniz. Profesyonellerin kullandığı sistem budur. ama dağ etaplarında 50/34 ayna kol kullandıkları oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratto

Hasan Tunalı

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
284
Tepki
173
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Tour de France'ı izlemenizi tavsiye ederim. :)

@Serkan Mıstınoğlu
İşte budur :) tak rakibimiz rüzgar :)
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.779
Tepki
19.389
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Hasan Tunalı

Ama tavsiye etdiginiz arkadas Tour de France yariscisi degilki. 60km/h düz yolda anlatdiginiz kadarda basit bir sey degil, 40 deseydiniz belki birzaz daha inandirici olabilirdi.
 
Kayıt
8 Kasım 2013
Mesaj
78
Tepki
211
Şehir
sakarya
Bisiklet
Lapierre
hocam düz yolda 53/11 i 90-100 kadans aralığında stabil bir şekilde kullanabilecek bisikletçi yoktur. ünlü tt yarışçıları bile 48-50 km/sa ortalamayı 53/14-15 ruble dişli oranıyla alırlar. 53-11 i sadece hafif rampa aşşağı kullanabilirsiniz.

konuyla alakalı olarakta şahsen 50/11-12-13 ile çevireceğin torku 53/13-14-15 ile alırsın ve daha az kadans yapmış olursun fakat 53 kullanmak için uzun süre 50 aynakolla kullanmak gerekir. bir zaman sonra bacak istemsizce 53ü arayacak zaten.

bence aynakol oranı 52-36 ruble oranı ise 11-28 en iyi oranlamadır
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Hakan Beşikçi
Bu gönderdiğiniz ortalama hız grafiği, anlık hız ile bir ilgisi yoktur.

Amatör bisikletçi için 50'lik çark yeterli diye düşünüyorum.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Hakan Beşikçi

Hayır, kendi kullanımımı referans alıyorum. Anlık hızları referans alsam 53lü dişli daha iyidir derdim.

Sadece 60 km anlık hız iddiasına karşı çıkarken kullandığınız grafiğin konuyla ilgisi olmadığını belirttim. Anlık hız ve ortalama hız farklı şeyler.
 

İsmail ATALI

Aktif Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
187
Tepki
192
Yaş
49
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cannondale
Acıkcası bıraz sacma bır tartısma gıbı geldı bana...1 senedır bısıklet kullanıyorum..Matematıgı bellı ısın..53 aynakol 11 dıslı sıze uzun yollarda yokus asagı yollarda daha fazla hız yapmanızı ve yol duzelse bıle hızı daha fazla korumanızı saglıyor..yorulunca rubleyı 13-14 e alırsınız 50 11-12 oranına gelırsınız watt olarak zaten...ıkı bısıkletım var.Bı tanesı 50- ve ruble 12 ıdı 11 e dusurdum o da yetmıyor 52 lı aynakol takıcam..Burda asıl soru baska..53- lu aynkaol da kucuk yaprak ne olmalı ??? 53-39 aynakol takarsan rampalarda zorlanır mısın ?? 39 lu yaprak zorlar mı senı?? 11-28 ruble tak rampa da yerı gelınce daha rahat edersın..50 yapraklı aynakolda belı bır kadansı yakaladıktan sonra zaten zamanla bacakların 53 u ısteyecek..Bu arada 11 den kucuk ruble yok sanırım..hıc rastlamadım...Ha soru su ıse eger ? arka dıslı 12 lı ön 50 hangısını degsıtırmem gerek daha fazla etkı ıcın..tabıı kı rubleyı kucultmen daha fazla fark yaratır hız ıcın..Agır bır bısıklet ve jant setınız var ıse 52-36 ve 11-28 en ıyı secenek bence )))

@Kahveci
ortalama 60 hız zaten mumkun degılkı..ama yol egımıne gore anlık hızlarda 60 ı daha fazla gormek mumkun 53aynakolla..bu da ortlama hızı bır ıkı puan yukseltıyor..fransa turundakı ortalama hız zaten 40-44 cıvarı ki bu uzun surusler ıcın muazzam bır rakam )) yanılmıyorsam zaten 120 kadasntan sonra pedal artık bosa donuyor..yanı uygun osullarda bıle pedal gucu ıle zaten en fazla 73 km hıza ulasırsınız 53 ve 11 oranı ıle...50 ıle bu hıza ulasmanız mumkun degıl..o yuzden ortalama hız 53 te daha cok oluyor..cunkı yoruldugunuzda arka vıtesı buyulterek 50 lı aynakolda kullandıgnız guce ınmenız mumkun ama 50 11 lı sıstemde 53 tekı hıza ulasmanız mumkun degıl ...
 

muratto

Aktif Üye
Kayıt
8 Eylül 2014
Mesaj
118
Tepki
170
Yaş
29
Şehir
istanbul
İsim
murat topcu
Bisiklet
Focus
Arkadaslar yazilariniz icin hepinize ayri ayri tesekkur ederim. Hiz konusuna gelirsen, grup halinde yokus assagi 70i 80i gordugumuz oluyor ama bunlar anlik hizlar ortalamamiz max 35 km/h. 53 kullananlar yokus assagi pedal cevirebiliyorken benimki boşa donuyor maalesef. Fakat bu sorunu onlarin arkalarina kapanip ruzgar tunellerinden hallediyorum :D
Onun haricinde yokuslarda cok rahat bir tork sagliyor 50lik aynakol. Degistirmeme gerek var mi bilemedim
 

İsmail ATALI

Aktif Üye
Kayıt
7 Ağustos 2014
Mesaj
187
Tepki
192
Yaş
49
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cannondale
@muratto
kılon boyun kac ? bısıkletın agırlıgı ne ? ve ruble oranın ne ? Acıkcası ben de sneınle benzer durumdayım..rubleyı daha yenı 12-25 ten 11-26 ya cevırdım. aynakol 30-39-50 truıple..ıkılı 52 lı aynakola gecsemmı dıye dusunuyorum ama bızıklet duz gıdon yol bısıkletı ve jantlar 2.6 kg )) genıs profıllı alu jantlar gorsel olarak cok sevdıgım ıcın kaldılar...bısıkletın agırlıgı toplam 11 kg ve 39 kucuk yaprak 26 lı ruble ıle dık rampalarda zorlar mı dıye dusunuyroum.Ama genelde sehır ıcı duz yolda kullandıgımdan cok da gerek yok dıye dusunuyorum..eger bısıkletın 8-9 kg cıvarı ıse dusunme den 53 lu bı aynakol al derım..surusu kesınlıkle daha zevklı..zıra dıger bısıkletım oyle benım...cok fark edıyor 53 ve 11 lı ruble.

Ayrıca sorunun asıl ve öz cevabı rublenın bır dıs kuculmesı aynakolun uc dıs buyumesınden daha fazla guc gerektırır ve daha fazla hız saglar ..o yuzden 53-39 aynakol alırsan tek yapacagın 11-28 lı bı ruble almak olmalı ))) 53-36 ve ya 52 -36 bulursan tadından yenmez )) o zaman 11-25 ruble de yeter )) ha rublen 12 li aynakolun 50 lı ıse hangısını desıtrısem daha cok fark eder dıyorsan rubleyı 11 lı yapman lazım once sonrasına bakarsın surdukce ))
 
  • Beğen
Tepkiler: muratto

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
torku yu görünce bizim türk malı torku ürünleri geldi aklıma