Tork anahtarı ile şimdilik çok bir tecrübem yok ama anahtar seçilirken min ve max değerlerin arasındaki fark ne kadar az olursa, hata payı da daha az olacaktır. 5-6 Nm olan bir cıvatayı sıkmak için 5-30 ve 2-14 arasında seçim yapılacak olursa 2-14 daha doğru bir sonuç verecektir. Özellikle max değeri çok büyük tork anahtarları ile düşük Nm isteyen cıvataları sıkmak pek sağlıklı olmayabilir. Mümkünse geniş aralıklı 1 anahtar yerine 2 tane yakın aralıklı anahtar kullanmak daha iyi olur. Sadece ölçmek yetmiyor, doğru bir ölçüm aracı da kullanmak gerekli. Belki dışarıda bir cıvata sıkılırken kırılırsa sorun olmaz ama bisikletler hassas sistemler. Kopma ve kırılma durumlarında sadece cıvatalar değil, bağlı bulundukları parçalar da kırılabilir, çatlayabilir veya diş sıyırabilir. Bu benim kendi fikrim değil, ama ölçme hataları çerçevesinde düşününce mantıklı bir yaklaşım. Bu bilgiyi 50 yıllık sörvey (gemileri a'dan z'ye kontrol edip onay veren kişi) tecrübesi olan gemi inşaatı mühendisi bir hocamızdan duymuştum. Hazır konusu gelmişken paylaşayım dedim.