Tommasini Tecno... Custom Hand Made by Irio Tommasini :)

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Başlık
96
Mesaj
2.155
Tepki
2.205
Şehir
İstanbul
Tüm Bisikletforuma selamlar.

Konuya nerden nasıl başlasam bilemiyorum ama bu konunun bisiklet fotoğrafı göstermekten çok bir tanıtım ve yorum paylaşımı niteliği de taşımasını istedim. Öncelikle bu yeni bisikletimin beni çok heyecanlandırdığını, gerçekten özel ve nadide bir kadroya sahip olduğunu söyleyebilirim. Kadro İrio Tommasini imzalı. Bilenler için Tommasini ismi yeterince heyecan verici olsada burası malumunuz Türkiye ve Tommasini nedir diye soranlar olduğunu duyar gibiyim. Kısaca konuyu açmaya başlayalım. Gerçi bu konuda sevgili Mustafa İçdağ benden çok daha birikimli. Bu kadro ve Tommasini ailesi hakkında forumda daha önce açtığı el yapımı kadrolar başlığı altında biraz bilgi vermişti.

Neyse konumuza dönelim:)

İrio Tommasini çıraklığını meşhur usta Giuseppa Pela' nın yanında tamamlamış, kendi atölyesini 1957 yılında İtalya da Grosetto da kurmuş ve kişiye özel sipariş ile %100 el yapımı kadrolar üreten bir master frame builder. İtalya ve dünyadaki en şöhretli custom kadro yapımcılarından biri. Tommasini tamamen bir aile şirketi ve çalışanların hepsi Tommasini ailesinden. Tommasini geleneğinin sürdürülmesi için tüm birikim nesilden nesile sürmesi amacı ile İrio usta tarafından genç Tommasini' lere aktarılıyor. Her yıl sınırlı sayıda, satıştaki tüm model çeşitleri dahil sadece 2500 kadro üretiyor. Bu nedenle son derece nadide ve az bulunur kadrolar. Kadrolarından birine sahip olmak için sipariş onayı aldıktan ve kaporasını ödedikten sonra minimum 8 hafta bekliyorsunuz. Benim bu kadro için bekleyişim yaklaşık 4 ay sürdü. İkinci el ya da satışı iptal olmuş bir kadro bulamadığınız sürece herhangi bir mağazaya girip parayı basıp anında sahip olamazsınız, beklemeniz gerekiyor ama buna karşılık tamamen tercihinize ve size özel üretiliyor. Tommasini müşteri memnuniyetine oldukça önem veren bir aile şirketi. Kadronun imalat aşaması boyunca tüm soru ve isteklerime sonsuz bir sabır ve hoşgörü ile karşılık verdiler. Özellikle satış departmanındaki Barbara Tommasini isimli hanımefendi inanılmaz nazik biri, 4 ay boyunca her anlamda bana eksiksiz bilgi aktardı ve sipariş haricindeki küçük istekleriminde yerine eksiksiz getirilmesini sağladı. Örneğin İrio ustanın benim için bir hatıra fotoğrafı çektirmesi, hediye olarak gönderilmiş orjinal formalar ve daha birkaç küçük güzel şey. Her ne kadar bu forumu okuyamayacak olsada ona buradan tekrar sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum.

Şimdi yavaştan kadromuza gelelim. Kadro Tommasini' nin meşhur klasik Sintesi modelinin daha geliştirilmiş bir versiyonu. Sintesi' ye göre daha hafif ve daha rijit bir kadro olarak planlanmış. 90 lı yıllarda TSX, SL ve benzeri gibi borularla üretiliyorlardı. Modern Tecno lar ise Columbus Nemo Nivacrom borular kullanılarak, gümüş lehim Lug konstrüksüyon olarak üretiliyor ve dünyadaki en hafif Lugged kadro örneklerinden biri. Kadro bölgesel değil komple krom kaplandıktan sonra boyanıyor. Benim sahip olduğum 6411A11 nolu bu kadro üretimi gerçekleşmiş 6411 inci, 2011 yılında ise teslimatı planlanmış 11. Tecno. Şunu söylemeliyim ki bu kadronun sürüşünün yolda, mevcut caad9 um veya kullandığım diğer yol bisikletleri ile kıyas kabul etmesi mümkün değil. Üstün nitelikli çelik borular ve kusursuz geometrisi sayesinde sürüşü inanılmaz konforlu, özellikle üst bedeninize karşı çok nazik, düzde yada virajlarda kesinlikle bir ray üzerinde gidiyormuşsunuz gibi dengeli ve aynı zamanda önceki caad9 umdan çok daha rijit ve tepkisel. Caad9 ile kıyaslamamın nedeni en son kullandığım bisikletimin o olması, tüm testlerde dünyadaki pek çok orta düzey karbon kadrodan daha iyi gösterilmesi ve en iyi alu kadrolardan biri olarak kabul görmesi idi. Ama bu kadronun yanında son derece basit ve yetersiz kaldığını tecrübe ile görmüş oldum.

Ben bu kadroyu siparişi verdiğim ilk anlarda önce Campagnolo Athena set ile tamamen bir klasik görüntü ile kurmayı düşünüyordum ancak sonra carbon ekipmanlar ile de oldukça estetik olabileceğini düşünerek Chorus 11 set ile toplamaya karar verdim. Bisiklet tüm ekipman dahil çelik maşa ile sürüşe hazır 7.3 kg da bitti (terazi 7.32-7.36 arası gidip geliyor), çok ufak bir sapma ile ilk hedeflediğim ağırlığı böylece tutturmuş oldum. Bu ağırlık özellikle luglu çelik bisikletlere son derece önyargılı ve bilgisiz bakan bazı kesimlere umarım ağır gelmiştir.:) Gerçi Record set ile biraz daha da hafilemesi mümkündü ancak bu bisikleti kesinlikle yarıştırmak ve hor kullanmak gibi bir niyetim olmadığı için o sete ihtiyacım yok diye düşündüm ama benim pek sağım solum belli olmaz, fikir değiştirip kurabilirimde. Önceleri 300gr lık ultra hafif bir Easton carbon maşa ile 7 kilonun da altına indirmeyi düşünüyor olsamda orijinal çelik maşasının estetiğine ve sürüşteki konforuna gerçek gözle şahit olduktan sonra bu fikrimden de şimdilik vazgeçtim.

Gelelim fotoğraflara... Öncelikle fotoğrafları kapalı alanda çektiğim için ışık yetersizliğinden ve detaysızlıktan dolayı şimdiden özür dilerim. İleride gün ışığı altında dışarıda ki fotoğraflarına da yer veririm.

ilk olarak tüm Tommasini lerin üretildiği Grossetto ya girerek başlayalım.
http://img850.imageshack.us/img850/1659/notfarfromtheseagrosset.jpg

Burası bütün Tommasini lerin tamamen el işçiliği ile üretildiği küçük aile fabrikası. Duvardaki grafiklere özellikle dikkat, benim gerçekten çok hoşuma gitti .
http://img600.imageshack.us/img600/2928/thetommasinibuildingwas.jpg

Bisiklet ile pek alakası olmasa da kapıdaki çalışma saatlerinin belirtildiği tabelaya dikkat çekmek istiyorum. Tam 3 saat öğlen arası:) Irio artık yaşlanmış olabilir ama hala tüm ailesi ile beraber günlük sürüşlerini aksatmıyor:)
http://img7.imageshack.us/img7/8669/open9am1230pmand330pm73.jpg

İşte kadronun mimarı Master Frame Builder Irio Tommasini ve 6411 nolu Tecno.:)
http://img268.imageshack.us/img268/3706/irioandframe6411.jpg

Bu belgenin üç teminatı var. İlki kadronun kim için, hangi detaylar ile üretildiğini belgeliyor. İkincisi iç kısımda belirtilmiş garanti tırıvırıları. Üçüncü olarak ise çeliklerin yanında titanyum, karbon ve aluminyum modellerde dahil olmak üzere tüm Tommasini' lerin kesinlikle İtalya Grossetto dışında üretilmediğine ve hepsinin tamamen el yapımı olduğuna dair garanti veriyor.
http://img696.imageshack.us/img696/9155/sam0325x.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1940/sam0326c.jpg

İşte genel görüntüsü ile 7.3kg lık çelik bebek.
http://img16.imageshack.us/img16/4108/tecno1.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/4985/sam0312j.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/2180/sam0314j.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/3729/sam0315z.jpg

Bu imza çok özel...:rolleyes:
http://img41.imageshack.us/img41/3687/imzabz.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/9442/15596964.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/6695/lug2.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2196/lug.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/1497/sam0296.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/2791/sam0311a.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/5825/sam0310o.jpg

Bisiklette İtalyan Rigida firmasının ürettiği Ryde marka jantları kullandım. Rigida nın pazara sunduğu yeni bir marka ancak kullanılan malzeme kalitesi ile denemeğe değer buldum. Oldukça kaliteli görünen içten tel başlı Rigida kasnaklar, Sapim CX ray teller, strongpull tellere uyumlu karbon göbekler ve 1333gr lık net set ağırlığı ile beni yeterince cezbetti. Ancak bu jantlar ile ilgili daha objektif bir yorumu ancak uzunca km leri devirdikten sonra yapabilirim tabi ki.
http://img854.imageshack.us/img854/7715/sam0319.jpg

Bulabildiğim her parça ile her küçük detaya özen göstermeye çalıştım. Bu küçük ve sevecen Retro Cinelli bar tıpaları gibi.
http://img651.imageshack.us/img651/6565/tapewy.jpg

Ve diğer detay fotoğrafları.
http://img853.imageshack.us/img853/8927/sam0300.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/3416/sam0297e.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/7199/sam0292u.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5847/frontfzf.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1493/selek.jpg

Son olarak Mustafa İçdağ abime bir teşekkürü borç bilirim. Özellikle 11li sistem campy zincirlerin bağlanması konusundaki hayati uyarısı (bu zincirler normal zincirler gibi bağlanmıyor!) ve kafaseti yataklarını montaj edebilmem için bana güvenip ödünç verdiği kafaseti presi için...Cânım Chris King leri çekiçle kadroya çakmaktan ve zinciri yolda patlatma riskini taşımaktan kurtuldum sayesinde:D

Konuyu bitirirken bu yazı ile custom kadrolara karşı ilgiyi arttırabilmeyi ve yollarda sayılarının artmasını umarak böyle uzun bir mesaj hazırladığımı bilmenizi isterim. Sırada tamamlanması ne zamanı bulur bilmemekle beraber, 6.7kg altı TIG kaynak ultra hafif bir custom olduğunu söylemek istiyorum. İpucu mu? Tabi ki yine bir İtalyan ama Reynolds 953 mü yoksa Columbus XCR borularla mı üretilmiş olur onu da zamanı gelince görelim.:)

Vakit ayıran ve bu uzunca konuyu okuyan herkese teşekkürlerimi sunar ve herkesin hayalini kurduğu bisikletlere sahip olmasını dilerim.

Pedalınız bol olsun.
 

En beğenilen 5 mesaj

    Aytaç Biber

    Forum Bağımlısı
    9
    @Firochromis

    Merhaba, Konuya ilginiz için teşekkür ederim. Üstünden uzun zaman geçmişti. İlk topladığımdan bugüne üzerindeki donanımlarda değişiklikler oldu zaman içinde. Şu an güncel hali ile Campagnolo Super Record RS-Ti Pro Team Limted Edition grupset ve Chris King göbeklere sahip Ambrosio Crono F20 Tubular örme jant seti ile kullanıyorum.

    Bisikletim en son Cyclist dergisinin 2015 Mayıs sayısının "Very Important Bike" köşesine konuk olmuştu. Fotoğraflar sayın Buğrahan Şirvancı' nın stüdyosunda kendisi tarafından çekilmişti.

    Bisikletim ile bu güne kadar negatif bir tecrübem hiç olmadı, tam tersine her geçen gün daha da çok sevip bağlanıyorum. :)

    1.jpg 4.jpg 5.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 12.jpg 13.jpg 15.jpg 16.jpg 18.jpg 20.jpg 21.jpg 26.jpg 27.jpg 28.jpg 29.jpg 30.jpg 31.jpg

    Aytaç Biber

    Forum Bağımlısı
    7
    @Bora

    Bora aslında ağırlık tabi ki önemli olsada 1. derecede önemli değil. Hele bu tip bir bisiklet için hiç değil. Bisikletin ağırlığını hiç yazmayacaktım ama sadece çelik bisikletlerin hafif olamayacağı iddiasını savunanlar için yazdım. Ki karbon maşa ile 7 kilo altına bile gidebilir ama bu 100-130km bir turda beni daha süratli yapmaz;)

    Diğer caad9 kadrom bundan oldukça daha hafif ve oldukça üst sınıf ekipman ile toplanmış biliyorsun. Eğer herşey ağırlığa orantılı olsaydı o kadro bundan daha mükemmel ve yolda daha iyi olurdu ve bende daha ağırı yerine buna döktüğüm paranın yarısından bile daha aza çok daha hafif ve karbon kadrolu bir bisikleti burada paylaşıyor olurdum. Bu bisiklet daha hafif olan eski bisikletimden çok daha iyi gidiyor, aralarında oldukça ciddi fark var ve bununla aynı kondüsyon ve yol şartlarında uzun sürüşlerde toplam sürede daha hızlı olabilirim çünki bedenimi ciddi anlamda daha az hırpalıyor. Çok daha konforlu olması bir yana çok daha az esniyor. Her sporcu bisikletinin üzerinde dinç kalabildiği kadar süratlidir:in: Ve daha önce forumda bir arkadaşımın paylaştığı gibi bisikleti daha yorucu yapan şey fazladan taşınan 100-200gr değil yoldaki her darbeyi vücudunuza almak ve bisikleti kontrol etmekte harcadığınız efordur.

    Güney Tuncer

    Forum Bağımlısı
    5
    Sevgili Aytaç, uzun süredir ne zaman bu konuyu açacaksın diye bekliyordum. Sadece bisikletinin fotoğraflarını değil diğer detayları da bizlerle paylaşman çok güzel.
    Çocuklar gibi mutlu olduğun sunumundan belli:) Ama nasıl olmasın ki. Burada kaç kişi bu kadar özel bir parçaya sahip? Şimdi bu sanat eseri evde hangi duvara asılcak acaba? Hadi çık bakalım işin içinden :)
    Kadroya hiç bişey diyemiyorum..Tomassini'nin kadronu elinde tuttuğu fotoğraf karesi olayı özetliyor zaten. Kullandığın malzemeler de müthiş.. Yalnız gözümü ısıran ufak bir iki nokta oldu sadece. Beyaz elcekler. Bilmiyorum sen ne düşünüyorsun ama elceklerde kadronun içinde bulunan (altın sarısı / açık kahve rengi?) ni tercih etmek nasıl olurdu ? Diğer nokta ise siyah gidon ve gümüş boyun.. Bu ikili pek estetik gelmediler gözüme. Boyun olarak siyah üzeri beyaz logolu olan 3T 'nin pro su nasıl durur? Jantseti tercihin ilgimi çekti özellikle Sapim tellerin kullanılması ve tel başların saklı olması. Benzer profil pek çok setten sadece hafif değil aynı zamanda daha aerodinamik hiç kuşkusuz. İlerleyen zamanlarda jantseti ile ilgili düşüncelerini paylaşmanı dört gözle bekliyorum.
    Yeniden hayırlı olsun. Zevk ve estetik sahibi arkadaşları aramızda görmek güzel.

    Doğu Biçer

    Daimi Üye
    3
    Öncelikle Hayırlı Uğurlu Olsun Uzun Süredir Bekliyordunuz.
    İmzanızdan Bende Takip Ediyordum.
    Resimleri Harika Çekmişsiniz Hayran Kaldım Detaylara İnce İşlemelere İnsan Buna Kıyamaz Yaa.

    Allah Kaza Bela Vermesin Nice Bol Pedallamalara. Tommasini Tecno. :)

    Mustafa İçdağ

    Forum Bağımlısı
    3
    Sevgili Aytaç,
    Gerçekten çok çok güzel bir bisiklet oldu, gösterdiğin çabaya ve sabıra deydi.
    Bu bisikleti kazasız , belasız bir ömür boyu kullanmanı dilerim.:)

    Bu bisiklet sadece "el yapımı" ve kişiye özel bir üretim olmasının yanında belkide paranın satın alacağı en muazzam yarış makinalarından biri, bunu kullandıkça anlayacaksın ( gerçi sen de biliyorsun bunu).

    Safkan yarış atı.

murat ırmak

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Şubat 2010
Başlık
29
Mesaj
476
Tepki
215
Şehir
kütahya
Vay be ! Abi ne yalan söyliyeyim imzanda görmüştüm Tommasini yi acaba ne zaman toplanır diye bekliyordum. Mükemmel ötesi olmuş. E ama bu kadar bekleyincede olsun artık dimi :D İyi günlerde kullan inşallah... Allah nazardan saklasın ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Doğu Biçer

Daimi Üye
Kayıt
29 Eylül 2010
Başlık
15
Mesaj
211
Tepki
180
Yaş
29
Şehir
Mersin
Öncelikle Hayırlı Uğurlu Olsun Uzun Süredir Bekliyordunuz.
İmzanızdan Bende Takip Ediyordum.
Resimleri Harika Çekmişsiniz Hayran Kaldım Detaylara İnce İşlemelere İnsan Buna Kıyamaz Yaa.

Allah Kaza Bela Vermesin Nice Bol Pedallamalara. Tommasini Tecno. :)
 

Aytaç Kalyoncu

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2008
Başlık
18
Mesaj
260
Tepki
207
Şehir
kuşadası
Bisiklet
Trek
evet diyecektim caad 9 u satıyor dayanamadı oda carbona geçiş yapacak derken çok büyük bir süpriz oldu gerçekten, sebeb yerindeymiş,inşallah dediğin gibi herkes hayalindekine kavuşur bir gün. Kazsız ve zevkli sürüşler, su borusunun böylesinede kimse bişey diyemez galba:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Kkazim

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2008
Başlık
27
Mesaj
771
Tepki
628
Şehir
Bolu
Güzel ve özel bir bisiklet.
Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

reha genç

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2009
Başlık
69
Mesaj
1.315
Tepki
921
Şehir
istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
Gözünüz aydın,Merak ediyorum;
70-80 milyonluk bir ülkede yaşıyoruz,sizin gibi italyalardan el yapımı,nadide bir kadro siparişi verdirip,özene bezene toplayıp,binen 2. bir kişiye rastlanır mı?
Zevkleriniz başarılı...
Hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Başlık
42
Mesaj
936
Tepki
1.445
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Detayli anlatim ve sunumun icin tesekkurler, oldukca faydali bir paylasim olmus.
Bisiklet de bekledigine degmis dogrusu, iyi gunlerde kazasiz belasiz kullanmani temenni ederim.

Ultra hafif malzemelerin kullanilmasi ile agirlik da, celik kadro-masa bir bisiklet icin oldukca iddiali bir rakama inmis.
Eger daha once paylasmis oldugun ruble ve kaliperleri kullandiysan, chorus setin bu haliyle sram red'den bile hafif olmustur:)
Bu sekilde fiyat/performans ve hafiflik olarak da oldukca basarili bir is cikarmissin, tebrikler.
Bu arada jantlarin agirligi da oldukca basariliymis.. Dedigin gibi zaman icinde tecrubelerini de paylasirsan seviniriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Başlık
96
Mesaj
2.155
Tepki
2.205
Şehir
İstanbul
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #13
@Bora

Bora aslında ağırlık tabi ki önemli olsada 1. derecede önemli değil. Hele bu tip bir bisiklet için hiç değil. Bisikletin ağırlığını hiç yazmayacaktım ama sadece çelik bisikletlerin hafif olamayacağı iddiasını savunanlar için yazdım. Ki karbon maşa ile 7 kilo altına bile gidebilir ama bu 100-130km bir turda beni daha süratli yapmaz;)

Diğer caad9 kadrom bundan oldukça daha hafif ve oldukça üst sınıf ekipman ile toplanmış biliyorsun. Eğer herşey ağırlığa orantılı olsaydı o kadro bundan daha mükemmel ve yolda daha iyi olurdu ve bende daha ağırı yerine buna döktüğüm paranın yarısından bile daha aza çok daha hafif ve karbon kadrolu bir bisikleti burada paylaşıyor olurdum. Bu bisiklet daha hafif olan eski bisikletimden çok daha iyi gidiyor, aralarında oldukça ciddi fark var ve bununla aynı kondüsyon ve yol şartlarında uzun sürüşlerde toplam sürede daha hızlı olabilirim çünki bedenimi ciddi anlamda daha az hırpalıyor. Çok daha konforlu olması bir yana çok daha az esniyor. Her sporcu bisikletinin üzerinde dinç kalabildiği kadar süratlidir:in: Ve daha önce forumda bir arkadaşımın paylaştığı gibi bisikleti daha yorucu yapan şey fazladan taşınan 100-200gr değil yoldaki her darbeyi vücudunuza almak ve bisikleti kontrol etmekte harcadığınız efordur.
 
Kayıt
9 Şubat 2009
Başlık
0
Mesaj
61
Tepki
26
Şehir
kuşadası
@Aytaç Biber

kesinlikle katılıyorum bende italyan santini almıştım, 2. el 1 ay önce fakat kadro ufak oldugu için sattım hakikaten çok daha konforlu özellikle allov kadrolardan bunu anladım.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


bu bisikletler bu celik kadrolar,çok rahat
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

serkkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Ocak 2008
Başlık
41
Mesaj
572
Tepki
243
Şehir
İstanbul
özenli paylaşım için teşekkürler.

çok zevkli ve saygılı bir çalışma olmuş , başından sonuna bisiklete ve yapımcısı aileye göstermiş olduğun duyarlılık ve heyecanı bende hissettim.

karakteri ve kültürü olan bir bisiklete kavuşmuşsun beklediğine gerçekten değmiş.

bol pedallı günler dilerim yeni sevgilinle :)

umarım karşılaşırız ve bende yakından görürüm bu şaheseri.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Tolga Tunçel

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2009
Başlık
103
Mesaj
788
Tepki
196
Şehir
İSTANBUL
Son zamanlarda gördüğüm en güzel klasik. Herşeyden önce safkan İtalyan...
Benim için en önemlisi Türkiye'de bir arkadaşımın buna sahip olması. En azından yabancı forum sitelerinde incelemiyoruz. Ne olursa olsun emeğine sağlık...
Umarım birgün birliktede turlama imkanımız olur...Bizede hayırlı olsun demek düşer... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Başlık
30
Mesaj
857
Tepki
563
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
Çok güzel makineymiş..gerçekten yazınızı okurken sanki tüm olup bitenleri ben yaşamışımda kadro benimmiş bu yorumuda siz yazıyormuşsunuz gibi oldu..:)

Kazasız belasız sürüşler dilerim...İnş. en azından kadronuz torunlara güzel bir hediye olur..artık 5. kuşakmı 6. kuşakmı kullanır onuda bilemem...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Başlık
50
Mesaj
3.877
Tepki
3.111
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Gerçekten çok zarif ve estetik.. Kazasız belasız kullanın.
Açıkcası ben hem carbon kadroların o kalın heybetli görüntüsünü seviyorum hem de bu tarz klasiklerin narin ama sağlam duruşunu seviyorum.. Bence ikisinin yeri çok ayrı.. Şu an Columbus kadromu toplama aşamasındayım. Gerçekten dediğiniz gibi çelik kadroların yoldaki konforu mükemmel. Belki SS belki Fixie yaparım ama sonuçta o konforu yaşamak lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber
Yukarı Alt