Token C28A Jant Seti İncelemesi (28mm, 1550gr)

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Merhaba. Bu haftaki C22A jant seti incelememden sonra yeni aldığım C28A ile ilgili ufak bir inceleme yapayım dedim. İlk olarak, sağlık problemim nedeniyle uzun zamandır bisiklet kullanamıyorum. O nedenle performans ile ilgili pek yorum yapamayacağım. Jant setini kullandığım bisiklet; Specialized Tarmac kadro üzerine Shimano 6700-6600 Ultegra kurulu bir bisiklet.

Jant seti özellikleri;
Setimiz Token C28A. (link)

28mm yüksekliğinde, 23mm genişliğinde bir çember kullanıyor. Çemberler BHS C472w modeli. (link)

Teller Pillar PSR1422. Straight Pull. Yani tel başları düz, J şeklinde değil. (link)

Göbekler Token Arsenal. Token üretimi mi bilmiyorum fakat onunla ilgili bilgi bulamadım. Rulmanlar bütün Token jantlarda olduğu gibi Tiramic. Seramik bilyalar ve Titanyum kaplı yataklar kullanıyor kısacası.

Yorumlarıma geçelim.
Jant setinin ilk avantajı, piyasada bulabileceğiniz parçalar ile toplanmış bir set olması. Token üzerinden alıyorsunuz fakat, herhangi bir sorunda telleri de çemberi de değiştirebiliyorsunuz. Daha hafif tellere geçip ağırlıktan kar eden insanlar var mesela. Shimano, Mavic gibi markalarda kırılan telleri vs. bulmak oldukça zor oluyor. Daha önce Ultegra set ile yaşadım bu sorunları.

Görüntü olarak gayet sade. Sticker işini abartmamışlar. Gösterişli değil, benim gayet hoşuma gitti. Set 1500gr ağırlığında (fabrika verisi, jant bandı hariç) fakat bendeki set 1550gr jant bandı ile beraber. Düz tel başları, arka jantın sol tarafının radyal örülmesi nedeni ile tel gerginlikleri oldukça yüksek. Bu da daha rijit bir sürüşe neden oluyor.

23mm genişlik muhteşem. Hem aerodinamik olarak çok daha iyi. Hem de bozuk yollarda titreşimleri çok güzel emiyor. Zaten bu janta geçmemin ilk sebebi buydu. Rijitlik olarak C22A'dan daha rijit gibi geldi bana set. Fakat dediğim gibi, bu aralar çok güçlü olmadığım için test edemiyorum tam olarak. Rüzgara karşı gayet güzel. Yanal rüzgarlarda çok başarılı. Bunun nedeni ise inceltilmiş teller ve 23mm genişliğindeki çember.

Hub sesi olarak gayet tok, gürültülü olmayan fakat güçlü bir sesi var. Gürültülü jantları sevmiyorum açıkçası, fakat bu gayet güzel seviyede. Sessiz değil kesinlikle.

Fiyat olarak 1200TL civarında, 1500gr ağırlığında, her ortamda kullanabileceğiniz gayet güzel bir set. Türkiye'ye getiren yine Kadans Bisiklet. C22A sadece tırmanış için oldukça güzel, fakat işin içine düz yol, iniş-çıkışlar özellikle bozuk arazi girecekse bu seti tavsiye ederim. Kaybedeceğiniz 100gr size rahatlık ve aerodinami olarak geri dönecek ve bu sizi özellikle uzun mesafede çok daha dinç tutacak.

Fotoğrafta gördüğünüz kadro set Ocak ayında sıfır 105 parçalar ile satışa sunulacak. İlgilenenlere duyrulur.
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Sele üstündeki vaktimin çoğunu düz yolda geçiren biri olarak, 350 TL daha verip çok daha geniş kullanım amacına sahip bu jantı almayı yeğlerim. C22A konusunda söylediklerin fazlasıyla doğrulanmış görünüşe bakılırsa. Konfor olarak bariz biçimde üstün. Endurance tipi yol bisikletlerine bayılan biri olarak, bu tip bir jantı kullanmam gerektiğini anladım iyiden iyiye.

Gökhan, bir de Cyclingtr incelemelerindeki gibi, eğer biliyorsan, bu setin muadillerinden birkaçını da ekleyebilir misin? Sadece isim ve fiyat şeklinde de olabilir eğer görmüşlüğün ya da duymuşluğun varsa.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Açıkçası kendi kullanmadığım setleri yazmak istemiyorum.
Bundan önce kullandığım Ultegra 6700 jant seti var. 21mm genişliğindeydi o set. Aerodinamik olarak çok daha kötü biçimdeydi, fakat yanal rüzgar bakımından benzer tepkiler veriyordu. Yine o set de düz başlı teller kullanıyordu. Tubeless uyumlu, 1650gr'ın biraz üstünde bir set. Fiyat olarak ise bundan biraz daha düşük olması gerek.
Düşünülebilecek bir set. Fakat benim seti sattığım arkadaş tel kırdı ve bir parçasını bulmak oldukça sorun oldu telin. O nedenle fabrika setlerden soğumuştum.

Zaten ondan sonra kendi setimi ördürmeyi düşünüyordum. Maliyet olarak bundan biraz daha yüksek, fakat yapı olarak tamamen aynı olacaktı. Aynı çemberleri ve aynı/muadil telleri kullanmayı düşünüyordum. Göbekler farklı olacaktı sadece. Üstüne Türkiye'de ördürme sorunu çıkacaktı başıma. Bu seti görünce böyle dayanamadım :D

Ek olarak Zipp 101 benzer özelliklerde. Fakat onun en büyük farkı balon şeklindeki çemberleri.

Endurance konusunda da;
Dün bi arkadaşıma Roubaix SL4 siparişi verdim. Yılbaşı gibi bende olacak bisiklet.
Zaten 24C lastikler ile kullanıyordum Tarmac'ı. Üstüne Roubaix'in rahatlığı da eklenince, tam endurance bisiklet olacak diye düşünüyorum.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Roubaix dedi adam ya...

Beyler :(

Kaça mal oldu hocam? Özelleştirme uyguladın mı yoksa fabrika çıkışı mı gelecek?
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
(link)

Bu bisiklet geliyor. Bundaki seti Tarmac'a takıp satacağım. Sadece kadrosunu kullanacağım yani. Geri kalan bütün parçalar Tarmac'dan gelecek.

Fiyat olarak da sitede belirtilen fiyat, + eyalet vergisi + arkadaşın TR'ye getirme ücreti. Uçağa verilenler vs.
Toplam maliyet ise Tarmac'ı ne kadara satabileceğime göre değişecek.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Harika olacak anlaşılan. Üzerindeki donanımı görünce normal karşıladım değiştirme işini. :p Şu gümrük olayı olmasa, özel kargo şirketleri bin türlü çirkefliğe başvurmasalar, ben de Avupra'dan kadro sipariş etmeyi düşünüyorum da, şimdilik kargo-gümrük mahvediyor. En iyisi senn yaptığın gibi bir arkadaşa rica etmek.

Bisiklet elinde olunca, C22A ve C28A ile genel izlenimlerini bekliyorum merakla. 7850 gram yazmıştın Tarmac için en son. Bunda yeni jantlar ve Ultegra set ile kaç olacak bakalım. :)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Tarmac 100gr daha ağırlaştı. Pedallarla, kafeslerle, km saatiyle 8000 gram kısacası düz hesap. İki kadronun da 52cm boydaki ağırlıklarını buldum.

2014 Robuaix 961gr kadro ve 390gr maşa.
2009 Tarmac ise 1200gr kadro ve 390gr maşa. Kısacası 250gr bir ağırlık atmış olacağım kadro değişiminden.

Diğer bütün malzemeleri aynı kullanmayı düşünüyorum.
Yani tahmini olarak 7750 gram bir ağırlık olacak her şey dahil. Pedalsız vs. olarak 7300-7400 gibi olur diye düşünüyorum.

Bu arada ne olur ne biter bilmiyorum. Daha hafif gidona, aynakola, pedallara geçebilirim.

Görüntüsü de tam sevdiğim gibi. Gayet sade.

Bu arada ilk mesaja yazmayı unuttum.
Kutu içeriğinden fabrikada yapılan kalite kontrol kağıdı, jantların ölçülmüş ağırlıkları ve akord doğrulukları, göbeklerin yapısını gösteren bir kağıt ve yedek teller çıkıyor. Ek olarak fotoğraflarda gördüğünüz, tasarım ödülü almış titanyum mandallar. SharkTail olarak geçiyor.

Bugün, değişken rüzgarlı bir havada, bol inişli çıkışlı bir tur yaptım. Set aerodinamik olarak gerçekten çok güzel. 65 kilo olan ben, 50mm gibi jantlar kullanamıyorum yanal rüzgarlardan ve geçen kamyonlardan dolayı. Benim için çok iyi bir seçenek o nedenle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
Hocam bu incelemeyide okudum ve soruyorum izninle, jantın karakterini belirleyen şey ne oluyor? Yani demişsin ya mesela tırmanış jantı vs bunun gibi. Ben ağırlık ve şekle bakıyordum sadece zira farkları sizler kadar hissedemem:islik: ama bilmek istiyorum yatırım yapıyoruz para veriyoruz doğru tercih yapmak nasıl mümkün olacak. Kalın teller çok hoşuma giderken yanal rüzgarlardan bahsetmisin gerçi ağır biri olarak sıkıntı olacağını sanmam ama bu gibi detaylar sana zahmet anlatabilirsen zevkle okurum
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
:)

Hocam asıl belirleyici faktör çemberler.
Derinliği, genişliği, şekli, fren yüzeyi vs. her şey değişkenlik gösteriyor.

Yüksek profiller daha aerodinamik oluyor. Kalın profiller de aerodinamiyi arttırıyor. Ayrıca rahatlık da artıyor profil kalınlaştıkça. Fakat ağırlık da yukarı çıkıyor. Rüzgarlı havalarda ise kontrol zorluğu oluşuyor.

Bu nedenle tırmanış setleri olabildiğince hafif olan daha ince profiller kullanıyor.
Düz yolda, rüzgarsız havada olabildiğince profili yükseltiyorlar. Bu şekilde dengeleri kurmaya çalışıyorlar.

Tel sayısı daha çok kullanılan yüzeye ve kullanıcı ağırlığına bağlı. Jantın ne kadar yük taşıyacağına yani.

Benim gibi kullanıcıların amacı da allrounder (çok yönlü) jantlar oluyor. Sonuçta her idman için farklı jant setleri alamıyorum, depolayamıyorum. Bu durumda da nispeten hafif, aerodinamik olarak çok kötü olmayan, rahat, çok kırılgan olmayan setler bakıyorum.

C22'yi satıp C28 alma nedenim de bu zaten. Biraz daha ağırlaştı set, doğru. Fakat bu sayede aerodinamik olarak ve rahatlık olarak arayı biraz daha düzeltmiş oldum. Bir şekilde en dengeli kombinasyonu bulmaya çalışıyorum yani :)
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
Jant telinin azlığı bir dezavantaj mı peki bzim yollarımızda? Rolf markası vardı çok güzel örümleri var fakat tel sayısı az örneğin benim için ideal bir set olamktan çıkıyor bu durumda?
 

Agamemnon

Daimi Üye
Kayıt
5 Temmuz 2010
Mesaj
204
Tepki
154
Şehir
İzmir
Ben Ekim başında C22A jant setini aldım. Ekim ayında 600km kadar bindim. Hafifliği, akışkanlığını ve konforundan son derece memnunum. Giriş seviyesinde çok başarılı bir jant olduğunu düşünüyorum.