İnceleme Token C22A Jant Seti İncelemesi

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Merhaba
Bu yaz aldığım jant seti ile ilgili bir inceleme yapmak istedim.

http://img.tarad.com/shop/u/ufo-bikes/img-lib/spd_20120322205430_b.jpg

Jant setini 300km kadar, artık inceleme yapabileceğimi düşünecek kadar kullandım.
Kendi bilgilerimi vereyim;
182 boyunda, 65kg bir biniciyim. Genellikle uzun, çok dik olmayacağım yokuşları tercih ederim idmanlarımda.
Seti kullandığım bisiklet Specialized Tarmac Expert. 6700 Ultegra set ile birlikte kullandım.

Teknik bilgileri vereyim jant ile ilgili;
1400gr civarı fabrika verisi olan bir set. Bendeki kopya 1420gr civarı geliyordu mandallar hariç.
Ön 20, arka 24 telli.
Rulmanlar Token'in geliştirdiği bir teknolojiye sahip. Seramik bilyalara ek olarak titanyum kaplı yataklar kullanıyor. Fark ise şu şekilde; Normal seramik rulmanların yatakları çelik oluyor. Seramik ise çelikten çok daha sert bir malzeme olduğu için zamanla yatakların aşınmasına neden oluyor. Bu noktada titanyum kaplama kullanan Token bunun önüne geçmiş.
Jantlarımız 22mm yüksekliğinde ve 18.4mm genişliğinde.
Oldukça kalın aero teller ile birlikte geliyor setimiz.

Bisiklet üzerindeki duruşunu oldukça beğendim;
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/988697_10151641273148772_1470311951_n.jpg

Sürüşü hakkındaki yorumlarım ise şöyle;
Öncelikle, seti 24C Continental Grand Prix lastikler ile kullandım. Schwalbe'nin 65gr'lık iç lastikleri ile birlikte. Uzun zamandır kullandığım bir ikili.

İlk hissettiğiniz setin hafifliği. Bisiklet üzerindeki ilk pedalınızdan itibaren bu hafifliğin ivmelenmeye katkısını çok rahat görüyorsunuz. Bütün ataklarınızda bu pozitif olarak yansıyor sürüşe.
Rijidite olarak ben herhangi belirgin bir esneme ile karşılaşmadım sürüşlerimde. Zaten tırmanış odaklı bir set. Sprinterlerin işine gelmeyecektir.

Fakat bu demek değil ki aerodinamik olarak kötü bir set.
22mm profilli olmasına rağmen aero teller sayesinde oldukça güzel bir sürüşü var uzun düzlüklerde ve inişlerde. En büyük sorun ise yanal rüzgarlar. Bundan önce kullandığım Ultegra 6700 setten çok daha fazla etkileniyor yanal rüzgarlardan. Bunun nedeni ise kalın aero teller.

Buna ek olarak; rahatlık arayanlar için pek uygun bir set değil. 18.4mm genişliğe sahip eski tip bir jant kullanıyor setimiz. Bu da yol titreşimlerini daha fazla hissetmenize neden oluyor. Genel çoğunluk yol bisikletinde rahatlık aramaz, fakat öyle bir beklentiniz varsa 22-23mm genişliğinde bir sete bakmanızı öneririm.

Sonuç ise şöyle;
850TL civarına alabileceğiniz, 1400gr ağırlığında, aerodinamik olarak yeterince iyi bir set. Eğer rahatlık benim için ön planda değil diyorsanız kesinlikle tavsiye ediyorum.
Eğer önceliğim rahatlık diyorsanız, sağlık sorunlarım düzeldikten sonra incelemsini yapacağım Token C28A setini araştırmanızı tavsiye ederim.

Seti nereden alabileceğiniz konusu da;
Ben İzmir - Kadans Bisiklet'ten yaptım alışverişi. Sahibi Fatih Ertörün ile görüşürseniz eğer stok ve fiyat konusunda bilgi verecektir.
 
Scudo

Semih_ÇELİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
625
Tepki
346
Şehir
Bursa
rulman kısmı kafamı karıştırdı 2 3 katı fiyata sahip jantlar belli başlı rulman firmalarının rulmanlarını direk oluduğu gibi takıyorken bunların böyle birşey yapması ne kadar avantajlı karar veremedim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Çelik, seramik, titanyum rulmanlı göbek konusunda faydalı paylaşımlar oldu son zamanlarda. Üzerine bir de inceleme gelince tadından yenmiyor gerçekten. Akustik açıdan yorumların nedir Gökhan? Sürüşte hoşuna giden ya da gitmeyen sesler fark ettin mi?

C28A'yı bekliyorum merakla.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@semih çelik

Anlamadım demek istediğinizi

@ahmetcan44

Arka freehub sesi olarak oldukça yüksek, tok bir sesi var. Açıkçası ben sessiz jantları daha çok seviyorum, fakat janttan ses isteyenler için oldukça iyi.
Teller nedeniyle arada bir ıslık sesi geliyor, çok rüzgarlı olduğu zamanlar. O da normal bu tip teller için. Fakat onun dışında herhangi bir çınlama, tıklama vs. duymadım.

C28 için, umarım bu haftasonu bisiklet sürmeye başlarım, o zaman yapacağım. Olmadı bayramdan sonraya kalacak maalesef.
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
Kullananlar tarafından incelemeler çok az, görünce sevindim ellerinize sağlık hocam
 

justbasicfacts

Aktif Üye
Kayıt
28 Mart 2015
Mesaj
170
Tepki
263
Yaş
37
Şehir
İSTANBUL
İsim
ANIL OKAY
Bisiklet
Fuji
yeni modellerde jbend yerine straight pull tel kullanılmaya başlamış. teller c28a ile aynı olmuş.
 

Berke ÖZTÜRKMEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2008
Mesaj
1.883
Tepki
306
Şehir
İzmir
Bisiklet
Diğer
Herkese selamlar,
Jantın kullanıcı ağırlık bilgisi 80kg verilmiş. bu ağırlığın içinde ortalama 8 kg civarı bisiklet ağırlığı da hesaba katılarak verilmiştir diye düşünüyorum.
Ben 77 kg'yim. 77 kg'lık bir binicinin taşıdığı çanta su matarası da hesaba katılarak 80 kg olarak düşünürsek, maximum sınırda bir ağırlıkla bu jantları kullanmak bir problem yaratır mı diye sormak istiyorum.
İkinci bir seçenek olarak Shimano Ultegra WH-RS500 jantı düşünüyorum.
Yerimde siz olsaydınız hangi jant setini düşünürdünüz?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.349
Tepki
11.665
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Herkese selamlar,
Jantın kullanıcı ağırlık bilgisi 80kg verilmiş. bu ağırlığın içinde ortalama 8 kg civarı bisiklet ağırlığı da hesaba katılarak verilmiştir diye düşünüyorum.
Ben 77 kg'yim. 77 kg'lık bir binicinin taşıdığı çanta su matarası da hesaba katılarak 80 kg olarak düşünürsek, maximum sınırda bir ağırlıkla bu jantları kullanmak bir problem yaratır mı diye sormak istiyorum.
İkinci bir seçenek olarak Shimano Ultegra WH-RS500 jantı düşünüyorum.
Yerimde siz olsaydınız hangi jant setini düşünürdünüz?
Jantların ağırlık bilgileri jant başına. Sürücü, bisiklet ve diğer yüklerin ağırlıklarını iki janta paylaştırmak gerekiyor.
80 kg tek jantın ağırlık bilgisi olsaydı 65-70 kg üstünde kimse bisiklet kullanamazdı.
 

Özhan Akgöğ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Mesaj
624
Tepki
1.107
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Herkese selamlar,
Jantın kullanıcı ağırlık bilgisi 80kg verilmiş. bu ağırlığın içinde ortalama 8 kg civarı bisiklet ağırlığı da hesaba katılarak verilmiştir diye düşünüyorum.
Ben 77 kg'yim. 77 kg'lık bir binicinin taşıdığı çanta su matarası da hesaba katılarak 80 kg olarak düşünürsek, maximum sınırda bir ağırlıkla bu jantları kullanmak bir problem yaratır mı diye sormak istiyorum.
İkinci bir seçenek olarak Shimano Ultegra WH-RS500 jantı düşünüyorum.
Yerimde siz olsaydınız hangi jant setini düşünürdünüz?
80kg'yim. Bu jantları da kötü hava koşullarında da kullandım. Çeşme Granfondosuna da katıldım, yani en bozuk yollardan birinde, en agresif kullanımı da yaptım. Bırakın tel kırmayı kullandığım aktif 3-4 yıllık sürede max 1 veya 2 kere milimetrik akord yapmışımdır. Yani kendi tecrübeme göre kesinlikle öyle kırılgan bir jant değil. Akıcılığı ve ağırlığı ile rs-500'den 2-3 gömlek yukarda bi jant(rs-500'de kullandım). Yani belki Zonda ile aynı kefeye koyulabilir. Tırmanışta ondan bile iyi bir jant seti diye düşünüyorum. Bu arada 1300 gram diyor ama 1360 gram falan ağırlığı. Yine de aluminyum bir jant için çok iddialı.
 

Aybek Cihan

Forum Bağımsızı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
1.000
Tepki
2.867
Yaş
34
Şehir
Ankara
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Erdoğanlar Bisiklet'in sitesinde görmüştüm. İç genişlik 13.6 mm yazıyor. Doğruysa konfora tövbe edersiniz.
 

Özcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
2.091
Tepki
6.900
Yaş
50
Şehir
Bursa
İsim
Özcan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Specialized
Jantların ağırlık bilgileri jant başına. Sürücü, bisiklet ve diğer yüklerin ağırlıklarını iki janta paylaştırmak gerekiyor.
80 kg tek jantın ağırlık bilgisi olsaydı 65-70 kg üstünde kimse bisiklet kullanamazdı.
Malesef bu jant özelinde sistem toplam ağırlığı kastediliyor. Dolayısıyla hedef kullanıcı kitlesi 70 Kilodan aşağı sporcular. Gençler ve bayanlara yönelik bir jant seti. Toplam sistem ağırlığı 80 kilodan ne kadar yukarı çıkarsa, hissedilen esneme o kadar artıyor diyor incelemeler. Yani rijitlik kalmıyor. Bunu başlangıç seviyesi biniciler belki fark etmiyordur bile ama kimisi için de büyük sorun.

Bir dönem fiyatı komik seviyelere düşmüştü ama bu kilo uyarısı yüzünden alamamıştım. :ckskc:
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.349
Tepki
11.665
Yaş
48
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Malesef bu jant özelinde sistem toplam ağırlığı kastediliyor. Dolayısıyla hedef kullanıcı kitlesi 70 Kilodan aşağı sporcular. Gençler ve bayanlara yönelik bir jant seti. Toplam sistem ağırlığı 80 kilodan ne kadar yukarı çıkarsa, hissedilen esneme o kadar artıyor diyor incelemeler. Yani rijitlik kalmıyor. Bunu başlangıç seviyesi biniciler belki fark etmiyordur bile ama kimisi için de büyük sorun.

Bir dönem fiyatı komik seviyelere düşmüştü ama bu kilo uyarısı yüzünden alamamıştım. :ckskc:
O halde (link)"wheel maximum" diye tek teker olarak anlaşılacak şekilde vereceklerine tüm sistemin maksimum ağırlığı diye belirtselermiş keşke. Bir gün bisiklet/bileşen üreticileri düzgün veri sunmayı öğrenecekler ama ben göremeyeceğim muhtemelen.

1684098721249.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan